Tampon kwestie

06-04-2012 15:33 79 berichten
Ik weet niet op welke pijler het thuis hoort, dus maar even bij overig.

Mijn vriend en ik hebben een meningsverschil over of je een tampon wel of niet door de wc kan spoelen.

Ik gebruikte altijd maandverband, maar na een topic hier op het forum toch maar eens tampons gaan gebruiken.

Mijn vriend is van mening dat je een tampon makkelijk door de wc kan spoelen, maar ik vind dat toch een raar idee.

Mijn vraag is wat jullie met een tampon doen na gebruik?

Of is dit een hele rare vraag? Haha
Nee dat lijkt mij ook vreselijk, dat de loodgieter aan komt zetten met het probleem en dan zo'n bungelende uitgezette, met derrie bedolven tampon voor je neus houd.
Alle reacties Link kopieren
Weer wat geleerd.
Spoel jij wel door dan sjimmie?
Ja. Maandverband niet maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat het niet de bedoeling is om tampons door te spoelen. Ook nooit iets over gelezen. Maar het klinkt wel logisch.

Zal het niet meer doen.
quote:charlottecharles schreef op 06 april 2012 @ 15:45:

[...]

Een verloren pannetje soep gooi ik overigens wel door de wc.
Ik was een keer ergens, zou bij god niet meer weten waar, maar daar hadden ze op het toilet een paar pictogrammen waarin men verbood o.a. plastic flessen en kleding door het toilet te spoelen
quote:groentsoep2 schreef op 06 april 2012 @ 16:04:

[...]

Ik ook. Of mag dat ook niet?
Kettie, waar is de 'Vind ik leuk' knop !!

Ook voor je motto..heerlijk !
Plastic flessen???

Dat zou door mijn wc niet eens passen! Een kindersokje of een string zou nog wel gaan, maar mijn spijkerbroek gaat er ook niet doorheen passen
quote:sjimmie_01 schreef op 06 april 2012 @ 16:08:

[...]

Ik ook. Of mag dat ook niet?Van mij wel . Ik dacht alleen es grappig te wezen en te refereren aan mijn mislukte nick.
quote:Miekkie schreef op 06 april 2012 @ 16:11:

Plastic flessen???

Dat zou door mijn wc niet eens passen! Een kindersokje of een string zou nog wel gaan, maar mijn spijkerbroek gaat er ook niet doorheen passenIk weet uit ervaring dat microvezeldoekjes wel heel goed passen.
quote:groentsoep2 schreef op 06 april 2012 @ 16:11:

[...]

Van mij wel . Ik dacht alleen es grappig te wezen en te refereren aan mijn mislukte nick.

Haha...ik snap 'm.

Het muntje valt wat langzaam vandaag.
Soepje door de wc mag toch gewoon? Zou niet weten waarom niet?

(nee jij niet Groentesoep!)
quote:zonneschijn10 schreef op 06 april 2012 @ 16:10:

Kettie, waar is de 'Vind ik leuk' knop !!

Ook voor je motto..heerlijk !
quote:charlottecharles schreef op 06 april 2012 @ 16:18:

Soepje door de wc mag toch gewoon? Zou niet weten waarom niet?

(nee jij niet Groentesoep!)Vet. Koekt vreselijk aan in de buizen. En als er een verstopping door ontstaat in jouw tuin zijn de kosten voor jou. Zo'n verstopping ontstaat niet na 1 pannetje, maar door de jaren heen kan zo'n buis knap dichtslibben, en dan kan het gaatje wel zo klein worden dat net die doorgespoelde tampon daar niet meer door past, en tjakka, problemen!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je spoelt je maandverband toch ook niet door?

Wat hier door het toilet gespoeld wordt: ontlasting, af en toe een restje soep, toiletpapier, biologisch afbreekbaar vochtig toiletpapier en wcrolletjes (mogen beiden doorgespoeld worden) en braaksel. Verder niks.
quote:Fame schreef op 06 april 2012 @ 16:25:

[...]

Vet. Koekt vreselijk aan in de buizen. En als er een verstopping door ontstaat in jouw tuin zijn de kosten voor jou. Zo'n verstopping ontstaat niet na 1 pannetje, maar door de jaren heen kan zo'n buis knap dichtslibben, en dan kan het gaatje wel zo klein worden dat net die doorgespoelde tampon daar niet meer door past, en tjakka, problemen!Maar goed, vaak spoelt er een flinke sop met Dreft (toch sterk ontvettend) achteraan, dus ik denk dat dat wel meevalt. Ook yoghurt die over de datum is, of een verlopen stamppotje spoel ik door de wc.
In de 'handleiding' van tampons staat dat je ze gewoon door kunt spoelen, vind het ook vies om het in papier of plastic te wikkelen, dit moet ik op mijn werk. Bah
quote:helene31 schreef op 06 april 2012 @ 16:29:

Je spoelt je maandverband toch ook niet door?

Wat hier door het toilet gespoeld wordt: ontlasting, af en toe een restje soep, toiletpapier, biologisch afbreekbaar vochtig toiletpapier en wcrolletjes (mogen beiden doorgespoeld worden) en braaksel. Verder niks.Wcrolletjes? Dat zou ik nou nooit doorspoelen. Dat is toch karton? Ze gaan bij mij igg altijd bij het oud papier.
Haha, en vochtig toiletpapier spoel ik ook door. Ik vind het een vies idee om mijn kont er mee af te vegen en vervolgens in de prullenbak te gooien
quote:charlottecharles schreef op 06 april 2012 @ 16:39:

[...]

Wcrolletjes? Dat zou ik nou nooit doorspoelen. Dat is toch karton? Ze gaan bij mij igg altijd bij het oud papier.Ik heb toiletpapier waarvan de rolletjes door het toilet gespoeld mogen worden. Staat op de verpakking en op elk rolletje gedrukt.
quote:dani19 schreef op 06 april 2012 @ 16:41:

Haha, en vochtig toiletpapier spoel ik ook door. Ik vind het een vies idee om mijn kont er mee af te vegen en vervolgens in de prullenbak te gooienNooit in Griekenland op vakantie gaan dan!
quote:charlottecharles schreef op 06 april 2012 @ 15:39:

In WCpapier rollen en dan in de prullenbak? Ieeeeeeeeeeeeuwww!!

Ik doe ze altijd in zo'n roze (of blauw) zakje daarvoor (maandverbandzakje). En dan in de prullenbak.Ik ook (heb roze!) (maar bij anderen die geen zakjes hebben doe ik het toch op jouw 'ieeeeeeeuw' manier
quote:dani19 schreef op 06 april 2012 @ 16:39:

In de 'handleiding' van tampons staat dat je ze gewoon door kunt spoelen, vind het ook vies om het in papier of plastic te wikkelen, dit moet ik op mijn werk. BahDaar denken de putjesscheppers echt anders over. :puke:
Heb ze meer dan 26 jaar lang gewoon doorgespoeld. Nog nooit een verstopte buis gehad, maar lees zojuist dat je ook een hele waterzuiveringsinstallatie kan verstoppen. Hmmmm, beetje laat.
Opinions are like assholes. Everybody has one.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven