The Never Ending Question 84

04-11-2011 19:50 3044 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier gaan we weer verder! quote:Julia2 schreef op 04 november 2011 @ 18:27:

Ja, maar eigenlijk ligt alles op een vaste plek, dus niet echt een doosje nodig.

Waar kun jij geen genoeg van krijgen?
I am surrounded by morons
Nieuw Zeeland lijkt mij ook schitterend, alleen die trip houd me al tegen

Heb niets te klagen qua inkomen/uitgaven

Zit jij uit te kijken naar een andere baan?
Eeuhm, ja alleen een beetje jammer dat ik niet meer uit kan geven dan er binnen komt Ik hou te veel van winkelen, dus ik kan nooit genoeg uitgeven.

Ben druk aan het solliciteren.

Weet jij waar het 'modale' salaris op is gebaseerd?
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee, heb er ook nooit echt bij stilgestaan.

Wat hangt er bij jou aan de muur?
@Dubbelvla, ken je vertellen waar het op gebaseerd is?
Wiki:

Modaal inkomen is een algemeen gebruikt begrip in de Nederlandse inkomenspolitiek. Hoewel de letterlijke betekenis anders suggereert is het een 'geprikt' inkomensniveau. Modaal is afgeleid van het begrip modus in de statistiek, maar het modaal inkomen is niet gelijk aan het statistisch meest voorkomende inkomen - het laatste wordt door het CBS als mediaan inkomen aangeduid.

In Nederland gebruikt men het begrip modaal inkomen als referentiepunt voor de bepaling van inkomenseffecten van maatregelen door de overheid. Het begrip is door het Nederlands Centraal Planbureau (CPB) gedefinieerd als een geprikt inkomensniveau, net onder de vroegere maximum premie-inkomensgrens voor de Zorgverzekeringswet (Zvw). Het CPB gebruikt het begrip als referentiepunt in veel van zijn publicaties.

Het bruto modale inkomen is volgens het CPB in 2011 ¤ 33.000 (vakantietoeslag meegerekend). Per maand is dat ¤ 2.546,- (bruto, exclusief 8% vakantietoeslag).

Het gemiddelde inkomen in Nederland was volgens het CBS in 2007 echter ¤ 18.600,- , dus maar 62% van het modaal inkomen in dat jaar [1].

Een andere bron van het CBS [2] geeft het gestandaardiseerde mediaan inkomen aan met ¤ 19.800,- en het gestandaardiseerde gemiddelde inkomen met ¤ 22.800,- in 2007. Het 'gestandaardiseerd inkomen' is het besteedbaar inkomen gecorrigeerd voor verschillen in grootte en samenstelling van het huishouden. Op die manier worden alle inkomens herleid tot het inkomen van een eenpersoonshuishouden.

De naam Jan Modaal is voortgekomen uit dit begrip. Jan Modaal wordt gebruikt om iemand met een modaal inkomen mee aan te duiden, dus behorend tot de inkomensklasse waarin de meeste mensen vallen, soms echter met de bijbetekenis "middelmatig" of "de gewone man".
Oude spiegel en schilderijen

Hou jij van prullaria?
Nee, helemaal niet. Ik heb al zoveel troep zonder prullaria, laat staan dat ik dat ook nog zou hebben.

Is jouw huis heel netjes, gezellig geleefd of een ontzettende bende?
Netjes en gezellig. Mijn auto daarentegen is een bende

Heb jij mensen in je directe omgeving waar je niet goed tegen kan maar waar je wel mee om 'moet' gaan (familie bv)? (zucht...)
ja, helaas heb ik die absoluut.

Wat zou jij graag willen kopen maar heb je het geld (nog) niet voor?
Ik wil heel graag mijn motorrijbewijs, een nieuwe fiets, iets nieuws op de vloer in de keuken, een douchecabine, een leuke vakantie en een real man doll

Waar kan jij echt geen geld aan uitgeven?
Een postzegelverzameling

Wanneer heb je voor het laatst gehuild en waarom?
Gisteren, omdat ik me stiekem een beetje eenzaam voel.

Heb jij veel vrienden?
DV

het worden er steeds minder, heb ik het gevoel, omdat ik wat oude vriendinnen afstoot en niet meer zo makkelijk nieuwe maak. Maar ik vind het er nog steeds wel genoeg. En soms komt er weer eentje bij, en dat is leuk

waar ontmoet jij nieuwe mensen waar je het wel mee kunt vinden?
Op stap, op mijn werk en hier op het VF.

Loop je wel eens op hoge hakken?
Ja zeker!

Drink je graag champagne?

DV
Ik lust geen champagne, ik heb het wel altijd in huis. Wil wel kunnen toasten op bijzondere gelegenheden.

Geloof jij in de ware?
Ja, hij gaat net de deur uit.

Wat doe jij om je te ontspannen?
Eigenlijk vooral achter de laptop, zingen natuurlijk, muziek luisteren. Heb allllltijd muziek aan! Ook als ik 5 min in de keuken een boterhammetje smeer.

Wat typeert jou?
Uitgebreid in bad met maskertje, na afloop uitgebreid insmeren met bodylotion etc, of een tijdschriftje lezen op een lome zondagmiddag diagonaal op bed liggend

En jij?
(Julia's vraag blijft staan)
Mijn schaterlach en mijn manier van lopen (hoor ik van anderen). Ik loop niet zoals het hoort, heeft de fysio mij ooit eens verteld.

Leuke vraag. Blijft staan.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Mijn lengte en smalle bouw, de kuiltjes in m'n wangen, donker haar en heel blauwe ogen, het feit dat ik met bijna iedereen wel kan praten en m'n geheugen als een olifant. En ik heb - net als Ingelke - een herkenbaar loopje.

Wat was het eerste dat je vanochtend dacht?
Ik heb G*&&^&*9mme nog geen zin om te werken

Wat vinden andere mensen heel leuk aan jou?
Haha, dat is nog 's een mooie positieve gedachte op de maandagochtend, DV.

Ehm, dat met mij goed te praten valt, denk ik.

Wat zie je als je nu naar buiten kijkt?
Dan moet ik al achterom kijken, want daar zit het raam. Het eerste wat ik zie is de zon, daar wordt ik al chagrijnig van want daar wil ik graag in zitten! En verder zie ik nog zo'n 10 bedrijven, daar wordt ik ook chagrijnig van want ik wil gewoon lekker in de zon liggen/zitten/hangen.

Ik heb lichtelijk last van een 'ik moet weer aan het werk' dip.

Welk werk zou jij kunnen doen zonder ook maar ooit geen zin te hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven