Vakantie-ergernissen

18-08-2016 06:19 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het vakantietijd is en iedereen vast wel eens iets meemaakt op vakantie waar je nekharen van overeind gaan staan.

Wat heb jij meegemaakt op vakantie waar je je groen en geel aan ergerde?

TO trapt af:

Wegrestaurant in Duitsland. Even snel iets eten want onderweg.

Er staat een man voor mij om te bestellen, het begin van het gesprek hoorde ik niet, maar meneer had blijkbaar een schnitzel besteld, dus ik hoor de medewerker vragen wat voor saus die man wil.

Roept die vent op heel agressief toontje, in het Nederlands "ik zeg toch dat ik een schnitzel mot".

En vervolgens de rest van de uitleg ook in boerenhollands doen. Volgende wat ik op ving was "nou ja doe mij die kartoffels maar", op een toon alsof de man aan de andere kant van de toonbak nou zo stom was dat ie het nou écht niet snapte. .

Dan ga ik door de grond van plaatsvervangende schaamte.

Ik snap dat je niet elke taal machtig bent, maar iedereen kent toch wel voldoende Engels bijvoorbeeld om iig normaal antwoord te geven op een vraag?

Wat zijn jouw ergernissen op vakantie of wanneer kwamen jouw nekharen recht overeind?
668, the neighbour of the Beast
En wie rijdt er nu nog op een olifant, zielige pakezel, kameel of laat zich fotograferen met tijgers en apen? Niemand toch? Ik vind dat zo dom. Rondje Google en je leest wat voor waanzinnige mishandeling en leed erachter zit.
quote:mayou schreef op 18 augustus 2016 @ 07:16:

[...]

Eh ja, want daar hebben ze ook aardappelen, kaas, worst ,sla etc aangevuld met lokale lekkernijen.

Dus? Als ik het thuis nog heb liggen, neem ik dat mee.

Laat het thuis niet verpieteren omdat ze in dat andere land ook aardappels enz verkopen en de andere Nederlanders mij blijkbaar gek aankijken omdat ik de aardappels van thuis meeneem.
Ik erger me vooral aan mensen die zich luidkeels ergeren. Op het internet kun je vanalles op zoeken hoe kan het dan dat een camping niet aan je wensen (eisen) voldoet en je er toch twee weken reserveert?
quote:OldWood schreef op 18 augustus 2016 @ 07:37:

[...]

Laat het thuis niet verpieteren omdat ze in dat andere land ook aardappels enz verkopen en de andere Nederlanders mij blijkbaar gek aankijken omdat ik de aardappels van thuis meeneem.Het ging erom dat je voor 3 weken eten meeneemt. Dus echt boodschappen hier kopen voor die 3 weken en dat dan meenemen. Zoals dus mijn schoonmoeder die 8 pakken koffie en 2 ingesealde kazen meesleept enz. Niet dat je de laatste dingen die nog in huis liggen meeneemt, omdat ze anders bederven.
quote:OldWood schreef op 18 augustus 2016 @ 07:12:

Moet je dan als je drie weken op de camping zit, maar elke dag eten wat ze in dat land eten dan?Waarom niet?

[...]

Laat het thuis niet verpieteren omdat ze in dat andere land ook aardappels enz verkopen en de andere Nederlanders mij blijkbaar gek aankijken omdat ik de aardappels van thuis meeneem.

Doe ik ook hoor, naar de camping. Ik neem ongeveer een half boodschappenkratje mee, met kleine flesjes olie, azijn, bakjes met suiker en maizena, kruidenpotjes, wat zoet broodbeleg voor de eerste dagen. De aangebroken inhoud van de koelkast etc. Wij trekken van camping naar camping en als ik overal grote verpakkingen van moet kopen, kan ik dat niet meenemen naar de volgende camping dus dan grijp ik weer mis.

Daar heeft toch niemand last van?
Ik erger mij alleen aan het feit dat Nederlanders ALTIJD luidruchtig zijn. Maar daar heb ik ook last van als ik niet op vakantie ben.
Mensen die elk jaar naar dezelfde camping gaan en zich die camping toe menen te eigenen. Ook op zoover bij de recensies van een camping, dat het toch weer zo gezellig was met Henk achter de bar en de altijd lachende Toos. Doe ze de groeten van Bert en Annie en tot volgend jaar!
quote:balderdash schreef op 18 augustus 2016 @ 07:47:

Ik erger mij alleen aan het feit dat Nederlanders ALTIJD luidruchtig zijn. Maar daar heb ik ook last van als ik niet op vakantie ben.Ik denk dat dat ook komt omdat je kunt verstaan wat ze zeggen. Ik merkte dat bij mezelf de afgelopen vakantie, als fransen of italianen samen praten komt dat anders over dan wanneer het in je eigen taal is.
quote:sssssst schreef op 18 augustus 2016 @ 07:46:

Doe ik ook hoor, naar de camping. Ik neem ongeveer een half boodschappenkratje mee, met kleine flesjes olie, azijn, bakjes met suiker en maizena, kruidenpotjes, wat zoet broodbeleg voor de eerste dagen. De aangebroken inhoud van de koelkast etc. Dat vind ik iets anders dan voor drie weken eten meeslepen van thuis, omdat je 'niet elke dag wil eten wat ze in dat land eten'.
Ik erger mij aan het kliekjes gedrag. Elk jaar proberen mensen toch weer aansluiting te vinden met andere Nederlanders. Wij houden de boot altijd af en gaan hier nooit op in. Hebben eens met een stelletje staan praten op excursie, prima, zaten in hetzelfde hotel, en savond en de rest van de vakantie bleven ze echt om ons heen klitten met als klapper dat we werden uitgenodigd bij hen in het appartement voor een drankje en monopoly te spelen. Uuuuh nee bedankt ;)

Ik krijg echt de kriebels van dat soort mensen.
quote:OldWood schreef op 18 augustus 2016 @ 07:12:

[...]

Dat slepen wij ook mee, wij willen gewoon de normale pot eten wat we thuis ook eten en af en toe eens iets van het land.

Moet je dan als je drie weken op de camping zit, maar elke dag eten wat ze in dat land eten dan?

Moet niet. Ik begrijp ook niet dat mensen zich eraan ergeren. Je hebt er toch geen last van dat een ander twintig kilo aardappels meezeult?

Ik kan me er persoonlijk niks bij voorstellen. Ik vind ander eten juist een van de leuke dingen van vakantie........

Maar goed, sommige mensen zijn nou eenmaal erg gehecht aan hun Hollandse AVG'tje.......
Oh dear, how sad, never mind.
Paar jaar geleden in Turkije. Hotel/appartementencomplex waar ook veel Nederlanders waren.

Één stel leek hun uiterste best te doen om alles en iedereen te ergeren.

's Morgens heel vroeg al bedjes bij het zwembad claimen om vervolgens een hele dag naar het strand te verdwijnen en dus geen gebruik te maken van die bedjes maar wel luidkeels commentaar leveren omdat het personeel het na een paar dagen ook zat was en dus de handdoeken weghaalde.

Ze hadden twee kinderen die aan hun lot werden overgelaten, lees in het hotel werden achtergelaten, waardoor met name de oudste zich als een terrorkind gedroeg.

Jongste zat de godganse dag in de lobby (heel sneu, arm kind). Personeel weer ingegrepen, en ja hoor, complete scheldpartijen!

Ze hebben zelfs twee avonden voor ze weer ophoepelden naar huis (hoorden wij pas achteraf) een hotelgast bedreigd en mishandeld. Deze vrouw is uiteindelijk gevlucht naar een ander onderkomen en heeft ook geen aangifte durven/willen doen.

Echt vréselijke engerds. Later hoorden wij van een Nederlandse vrouw die daar woonde en werkte dat ze al jaren achtereen kwamen maar nu hadden aangekondigd volgend jaar niet te komen. Personeel had nog net geen rondedansje gemaakt maar waren vreselijk opgelucht dat ze een jaartje rust zouden krijgen
quote:Hoezitdit schreef op 18 augustus 2016 @ 07:14:

[...]

Ook ergerlijk: mensen die een handdoekje hebben gelegd, en pas na tweeën aan komen schijten. Ofzo.Ik snap dat nooit. Als je om 10:00 uur komt dan flikker je die handdoeken toch aan de kant? Of zal daar iemand iets van zeggen? Als ze dan tegen 14:00 aan komen kakken dan doe je toch heel onschuldig over dat de plekken vrij waren enzo?
Oh, mijn grootste ergernis: mensen (vooral Nederlanders, maar zeker ook Belgen) die in de bergen rijden alsof elke bocht een haarspeldbocht is.......en een recht stuk moet je ook nooit helemaal vertrouwen.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Tr0tter schreef op 18 augustus 2016 @ 07:51:

[...]

Dat vind ik iets anders dan voor drie weken eten meeslepen van thuis, omdat je 'niet elke dag wil eten wat ze in dat land eten'.

Maar dat mag toch? Als die mensen dat nou lekker vinden..

Ik erger me aan het feit dat vandaag mijn laatste vakantiedag is
Ik erger me alleen aan luidruchtige mensen. Dat zijn niet alleen Nederlanders, dit jaar een aantal gezinnen uit België en die konderen er ook wat van, partij geschreeuw van en naar de kinderen.
Ik erger me vooral aan inpakstress. Weten dat je voor een halve week moeilijk je hele garderobe kan inpakken, en dat je dan ofwel net de verkeerde kleding bij je hebt, ofwel het allemaal niet past. Met als klap op de vuurpijl: op de heenweg paste het wel en nu niet meer.
Bekijk het positief Pien, jij hebt nog een vakantiedag, ik moet vandaag beginnen
quote:Nyx- schreef op 18 augustus 2016 @ 08:02:

Ik erger me vooral aan inpakstress. Weten dat je voor een halve week moeilijk je hele garderobe kan inpakken, en dat je dan ofwel net de verkeerde kleding bij je hebt, ofwel het allemaal niet past. Met als klap op de vuurpijl: op de heenweg paste het wel en nu niet meer.

Ik neem altijd veeeeeel te veel mee.

Om dan vervolgens meer dan de helft na de vakantie ongedragen terug in de kast te kunnen leggen.

Moet slimmer kunnen, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe
Handdoeken op stoelen leggen en dan de halve dag er geen gebruik van maken vind ik ook vervelend. Gelukkig is het waar ik kom verboden en worden de handdoeken weggehaald als ze langer dan een uur ongebruikt op de stoel liggen.

Luidruchtige mensen.

Geen ergenis, maar ik verbaas me ook over dat mensen zoveel eten meenemen uit NL. Moeten ze zelf weten, maar het verbaasd me. Er zijn daar ook supermarkten die goed eten verkopen.

Verder erger ik me niet zo snel op vakantie.
Nederlanders met hun hautaine gezeur over andere Nederlanders

[...]

Laat het thuis niet verpieteren omdat ze in dat andere land ook aardappels enz verkopen en de andere Nederlanders mij blijkbaar gek aankijken omdat ik de aardappels van thuis meeneem.Ieder z'n ding, ik geef het aan de buren en ga niet met voor 3 weken spul lopen slepen terwijl ze het daar ook hebben.
Ik kan me echt niet ergeren aan een mud aardappels of ingesealde kaas. Ik vraag me ook af hoe je dat nou weet, dat anderen een halve supermarkt meeslepen. Het is nou niet dat ik mijn voorraad dagelijks tentoonstel aan medegasten.

Ik erger me wel aan campinggasten die een zooitje maken van het sanitair. Of die hun peuters, die daar nog te klein voor zijn, alleen naar het toilet sturen. En ik ergerde me dit jaar ook aan een groepje campinggasten dat hun geloof nogal luidruchtig belijdde. De hele camping kon dagelijks meegenieten van hun gebeden, de religieuze liederen, het eindeloze bijbellezen en het indoctrineren van hun kinderen.
Handdoek leggen en harde muziek op strand en bij zwembad. En inderdaad asociaal gedrag.

Wat iedereen met zijn eten doet moeten ze zelf weten, daar erger ik me niet aan maar verbaas ik me over.

Wat ik ook irritant vind is als ik een lekker rustig plekje op het strand heb gevonden er mensen dichtbij komen zitten ipv 5 meter of meer verderop waar ook plek genoeg is. Snap dat ook niet. Waarom zo dichtbij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven