Vakantie-ergernissen

18-08-2016 06:19 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het vakantietijd is en iedereen vast wel eens iets meemaakt op vakantie waar je nekharen van overeind gaan staan.

Wat heb jij meegemaakt op vakantie waar je je groen en geel aan ergerde?

TO trapt af:

Wegrestaurant in Duitsland. Even snel iets eten want onderweg.

Er staat een man voor mij om te bestellen, het begin van het gesprek hoorde ik niet, maar meneer had blijkbaar een schnitzel besteld, dus ik hoor de medewerker vragen wat voor saus die man wil.

Roept die vent op heel agressief toontje, in het Nederlands "ik zeg toch dat ik een schnitzel mot".

En vervolgens de rest van de uitleg ook in boerenhollands doen. Volgende wat ik op ving was "nou ja doe mij die kartoffels maar", op een toon alsof de man aan de andere kant van de toonbak nou zo stom was dat ie het nou écht niet snapte. .

Dan ga ik door de grond van plaatsvervangende schaamte.

Ik snap dat je niet elke taal machtig bent, maar iedereen kent toch wel voldoende Engels bijvoorbeeld om iig normaal antwoord te geven op een vraag?

Wat zijn jouw ergernissen op vakantie of wanneer kwamen jouw nekharen recht overeind?
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 18 augustus 2016 @ 07:14:

Mensen die niet eens moeite doen om een plaatsnaam in het buitenland uit te spreken zoals het hoort.

Ik was onlangs in Polen in Wroclaw, en heb meer dan één Nederlander gehoord die het over Froklau had.

Totdat ik in Wroclaw op het oude plein aan iemand vroeg hoe het nou precies uitgesproken werd, had ik echt geen idee hoor. En daarna was ik het ook snel weer kwijt, want moeilijk (spreek je het niet uit als Vratslaf ofzo?). Als ik in Nederland tegen iemand zeg dat ik naar Froklau ben geweest, dan weten ze tenminste wel waar ik het over heb.

Mijn grootste vakantie-ergernis is waarschijnlijk zeurende reisgenoten. Over het weer dat niet goed is, dat het eten niet lekker is, dat alles zo duur is, etc. Tuurlijk heb ik ook liever geen regen en wel lekker eten en betaal ik zo min mogelijk, maar kom op... je bent op vakantie! Maak er gewoon het beste van.

Gezeur over geld vind ik trouwens echt heel erg. Dat je met iemand op vakantie gaat en dat die persoon bij alles zegt; dat hoef ik niet hoor, want dat is duur.
Geen algemene ergernis, maar tijdens een rondreis hadden we een nogal arrogante man in de groep zitten, die zichzelf helemaal het einde vond. Hoogtepunt, of eigenlijk dieptepunt was ergens in een klein, arm dorpje waar veel kindjes bedelden. Die vent vroeg aan de lokale gids, of alle kinderen in het dorp zo geboren werden, met hun handjes in bedelstand.

De gids deed net alsof hij het engels niet begreep, waarna die vent het ging uitbeelden.

Uiteraard kreeg hij van de hele groep de wind van voren, wat een ontzettende rotopmerking zeg!
quote:Hayek schreef op 18 augustus 2016 @ 09:08:

[...]

Ja, hetzelfde type dat in een all-you-can-eat-schuur loopt te klagen dat ze voor sommige drankjes moeten bijbetalen..........

Dat soort mensen.

Ik stond op een festival camping eerder dit jaar en er waren serieus mensen boos dat de camping niet stil was om 1 uur 's nachts. Er was nota bene aangekondigd dat op de camping de bar tot 3 uur open zou zijn en dat er tot die tijd ook speciale optredens zouden zijn op de camping.
quote:Marels schreef op 18 augustus 2016 @ 08:09:

[...]

Ik neem altijd veeeeeel te veel mee.

Om dan vervolgens meer dan de helft na de vakantie ongedragen terug in de kast te kunnen leggen.

Moet slimmer kunnen, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe

Dat is heel simpel. Je legt alles wat je mee wilt nemen op het bed, netjes naast elkaar.

En dan leg je de helft weer weg. Klinkt een beetje "duh" , maar het werkt wel
Tvp, blijf zelf in Nederland.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
quote:ira schreef op 18 augustus 2016 @ 09:01:

[...]

Wij komen nog steeds niet uit over het "detol" gezin.. Ze zaten in een huurtent, die werd dagelijks door moeders ontsmet met een scheut detol. Vader was een militair, dat kon niet anders, hij commanderen zijn 2 tieners de hele dag in het rond. Ze sprongen nog net niet in het gelid als ze hem zagen.. Het was best sneu voor die 2 kinderen..Mijn guilty pleasure, beetje observeren hoe het er bij andere gezinnen aan toe gaat. Heel makkelijk op de camping omdat je hele leven zich buiten afspeelt.
quote:Roos_85 schreef op 18 augustus 2016 @ 09:30:

Tvp, blijf zelf in Nederland.

Dat is geen garantie voor een irritatievrije vakantie hoor!

Over het algemeen ben ik heel makkelijk op vakantie, het voordeel van een rondreis is, dat als het niet leuk is, je al snel weer verder trekt.

Wat ik wel verbazend vind, mensen die al heel veel gereisd hebben, maar nog steeds geen woord buiten de deur spreken of lijken te begrijpen. De laatste vakantie was 4 weken in spaanstalige landen, dan weet je aan het einde van de reis dat koffie met melk, café leche is? Maar gewoon stug vol blijven houden, KOFFIE MET MELK! En verder mensen die altijd klagen, terwijl bekend is dat het geen luxe reis zal zijn. En mensen die locale gidsen niet geloven als die zeggen dat iets duur is, want in Nederland is het toch ook niet zo duur?!

Maar dat soort dingen verpesten mijn reis niet hoor, je leert dan wel dan andere mensen heel anders met bepaalde dingen om gaan. Je voelt je dan bijna een antropoloog.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Haha, wat een leuk topic. Ik ben net terug en ik erger me niet zo gauw aan anderen. Denk ik, althans. Maar wij gaan dan ook naar plekken waar er niet zo veel kans is op ergerlijk gedoe (geen all-in-dingest of grote familiecampings met animaasie). Maar op de terugweg had ik er toch eentje te pakken: het was druk bij de plees. Prima, dan wachten we netjes in de rij. Een moeder en dochter voor me vonden het nodig om precies IN de deuropening te gaan staan, waardoor de mensen die van de plee kwamen, zich langs hen naar buiten moesten wurmen. Daarop deed ik iets, waaraan anderen zich (terecht!) aan zullen ergeren: ik zei hardop tegen mijn dochter dat ik niet snapte waarom mensen het nodig vonden om precies daar te gaan staan en geen centimeter ruimte te geven aan anderen. Het hielp overigens wel, na een boze blik mijn kant op, gingen ze een meter naar voren.
Als ik de ergernissen hierboven lees, ben ik blij dat ik nooit naar de camping ga wat een horror.

Waar ik me we aan erger:

- luidruchtige toeristen, vooral Nederlanders en Amerikanen schijnen altijd zo aanwezig te moeten zijn.

-mensen die bij een groepsexcursie standaard te laat komen. Deze zomer in IJsland geweest en bij een dagexcursie was er een groep mensen die bij ALLES ALTIJD te laat kwamen.

- bij all inclusive mensen die in het restaurant enorme bergen eten opscheppen en de hele tafel volzetten, om het vervolgens niet op te eten en dan in hun handtas dumpen om het mee te nemen naar de hotelkamer. Vooral Russen hadden hier een handje van.

- Dat handdoeken gedoe inderdaad, maar je moet er bijna verplicht aan mee doen omdat je anders geen plek hebt

- schreeuwende kinderen
Allemaal ergernissen die je zelf opzoekt. En dan gaan lopen klagen
Ik zou zeggen: zwakke wifi ergenissen. Maar toen was ik in Vietnam midden in de jungle (we gingen overnachten bij een bergdorp) en wat hing daar aan de boom: een router! (we waren nog niet bij het dorp maar echt midden in de jungle) en ik was zo blij

Wel een ergenis: gillende kinderen, nu ga ik alleen nog maar naar een adults only resort dus dat is ook weer opgelost.
l'état c'est moi
quote:-Belle- schreef op 18 augustus 2016 @ 07:43:

[...]

Het ging erom dat je voor 3 weken eten meeneemt. Dus echt boodschappen hier kopen voor die 3 weken en dat dan meenemen. Zoals dus mijn schoonmoeder die 8 pakken koffie en 2 ingesealde kazen meesleept enz. Niet dat je de laatste dingen die nog in huis liggen meeneemt, omdat ze anders bederven.maar waarom heb jij daar last van dan ?
quote:LouisXIV schreef op 18 augustus 2016 @ 09:57:

Ik zou zeggen: zwakke wifi ergenissen. Maar toen was ik in Vietnam midden in de jungle (we gingen overnachten bij een bergdorp) en wat hing daar aan de boom: een router! (we waren nog niet bij het dorp maar echt midden in de jungle) en ik was zo blij

Wel een ergenis: gillende kinderen, nu ga ik alleen nog maar naar een adults only resort dus dat is ook weer opgelost.....wacht...kindvrij? Ahaaa!
quote:pipootje schreef op 18 augustus 2016 @ 10:06:

[...]

maar waarom heb jij daar last van dan ?

Geen last, maar wel verbazing, waarom zou je het allemaal meeslepen?? Als je de rimboe in gaat of zo, snap ik het wel. Maar in heel veel landen kun je die 'Nederlandse' producten ook gewoon in winkel kopen. Zeker als er veel Nederlanders in de omgeving.

Waar ik mij wel erg aan kan ergeren. Mensen die persé elke dag de krant moeten downloaden om bij te blijven, met als gevolg dat verder niemand meer gebruik kan maken van de beperkte wifi. Wat is er mis met nu.nl of de reguliere nieuwsite van zo'n krant??!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Mensen die het in een hotel nodig vinden om met de deur naar de gang open gezellig ruzie met elkaar te gaan maken. Halve hotel kan meegenieten....

En waar ik me over verbaas, geen ergernis, geef je 2 kinderen een snoepje of koekje of drinken, staan er binnen 5 seconden 7 kinderen bij je caravan die dat ook willen. Ruiken ze dat ofzo? Soms lijken het wel aasgieren;-)
Ik erger me alleen aan de stress vooraf. Heb ik echt alles bij me (belangrijke dingen)? Zullen we op tijd op het vliegveld zijn? Zal ik mijn paspoort niet verliezen? Zal het vliegtuig wel gaan en op tijd?! Zal er in de lucht niks gebeuren waardoor we rechtsomkeer moeten gaan?

Pas als ik echt op bestemming ben ben ik rustig.
Mijn ergernis nu is dat ik al uren die toeter op de waterscooter in mijn hoofd heb.

Ik vind die handdoeken ook vervelend maar haal ze gewoon weg.
Ieder land vindt van zichzelf dat ze luidruchtig zijn in het buitenland. Zweedse en Engelse vrienden van mij vinden het ook van hun eigen landgenoten.

Een variant van handdoekje leggen: gezinnen die voor ieder kind een bedje bezet houden terwijl alle kinderen de hele dag in het water zitten en makkelijk 1 bedje kunnen delen. Helemaal als er geen bedjes meer zijn.

Ik vind trouwend die filmpjes op youtube zo grappig van die resorts waar alle mannen 's ochtends bij het zwembad in de startblokken staan en wanneer het fluitje gaat als een gek naar de bedjes hollen, er 5 handdoeken op flikkeren en vervolgens gaan ontbijten oid.
Iedereen haat de handdoek leggers en nu zal ik haat krijgen: I did it.
l'état c'est moi
quote:-Belle- schreef op 18 augustus 2016 @ 07:43:

[...]

Het ging erom dat je voor 3 weken eten meeneemt. Dus echt boodschappen hier kopen voor die 3 weken en dat dan meenemen. Zoals dus mijn schoonmoeder die 8 pakken koffie en 2 ingesealde kazen meesleept enz. Niet dat je de laatste dingen die nog in huis liggen meeneemt, omdat ze anders bederven.

Makkelijk oordelen weer, je weet niet waarom mensen dat meenemen, kunnen wel enorm allergisch zijn voor vanalles. Ik zag ooit mensen aan komen op een camping. Grote caravan getrokken door een enorme bus, enorme voortent en als bijzettent een bungalowtent. Mensen bij de afwas spraken er al schande van, dat mensen zo veel meeslepen, dat je dan beter thuis kunt blijven, dat het asociaal was om voor één gezin twee plekken nodig te hebben etc etc.

Die mensen hadden twee rolstoelafhankelijke puber kinderen.
Haastige en stressende reisgenoten. We moeten straks wel die metro hebben, hoe laat gaat die? Oh, we hebben nog 10 minuten. Dan kunnen we nog net even wat kopen bij dat koffietentje. Snel snel...
quote:Woldertje schreef op 18 augustus 2016 @ 10:16:

Ik erger me alleen aan de stress vooraf. Heb ik echt alles bij me (belangrijke dingen)? Zullen we op tijd op het vliegveld zijn? Zal ik mijn paspoort niet verliezen? Zal het vliegtuig wel gaan en op tijd?! Zal er in de lucht niks gebeuren waardoor we rechtsomkeer moeten gaan?

Pas als ik echt op bestemming ben ben ik rustig.Ik ga nooit met jou op vakantie.
Ik erger me eigenlijk zelden op vakantie aan anderen. Hoogstens dat het bewolkt is

Toch wel een ding waar ik me niet aan erger maar het gewoon een beetje triest vind... Vlak voor het landen gaan mensen heel interessant doen over "daar zit een lekker restaurantje, daar kan je dit doen, daar zit dat etc"

Om even te laten zien dat je heeeeeel bekend bent met de plaats van bestemming. Beetje raar ook dat je dat zegt tegen degene met wie je daar zelf bent geweest (dat merk je aan de reactie van de medepassagier).
Je hebt gewoon verschillende soorten Nederlanders op vakantie

Ik ben weleens op plekken geweest met vrij veel Nederlanders, maar dat wa dan het geitenwollensokken outdoor type. Heb je géén last van. Maak je een praatje mee, gedraagt zich normaal, geen probleem, gaan hun eigen gang ook. En je hebt het ponyparkslagharencampingtype. Ik belandde ergens met vooral dit laatste type een week lang. Ik vond gezeur over Nederlanders op vakantie altijd maar onzin, ik kwam nooit gekke Nederlanders tegen. Maar ik snap het inmiddels

Ik zat tussen bovengemiddeld veel naamtattoos van exen en huidige partners, kinderen die Lorenzo en Dilara heten, kontgeweien op onderruggen, geschreeuw over biertjes, met ontbloot bovenlijf rond gaan lopen en rustig een restaurant inlopen in je korte broek, om dan schreeuwend je bestelling in het Nederlands te doen, te klagen over weetikhetwat en s avonds met z'n 15en voor éen tent Frans Bauer luisteren.

Heb me niet geërgerd, wel verbaasd soms, en me prima vermaakt. Al heb ik Vlinder en Merlijn in die week wel even omgedoopt tot Lorenzo en Dilara en mijn king Louie en bakfiets ingeruild voor iets met glitters en een felroze panterprintje. En het heel gezellig gehad.

Maar het hangt er zó vanaf wáár je zit ben ik inmiddels achter.
quote:sssssst schreef op 18 augustus 2016 @ 10:18:

[...]

Makkelijk oordelen weer, je weet niet waarom mensen dat meenemen, kunnen wel enorm allergisch zijn voor vanalles. Ik zag ooit mensen aan komen op een camping. Grote caravan getrokken door een enorme bus, enorme voortent en als bijzettent een bungalowtent. Mensen bij de afwas spraken er al schande van, dat mensen zo veel meeslepen, dat je dan beter thuis kunt blijven, dat het asociaal was om voor één gezin twee plekken nodig te hebben etc etc.

Die mensen hadden twee rolstoelafhankelijke puber kinderen.Daarom haat ik campings, vooral campings met nederlanders die altijd maar roddelen over elkaar. Ik het is kut om te kakken in een openbaar gebouw
l'état c'est moi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven