Vanille?
woensdag 20 januari 2010 om 18:48
Hmmmm, het heeft een behoorlijk andijvie-gehalte mijn vraag maar we komen er niet uit! Nog even en ik zou de vraag op de pijler Relaties moeten zetten.
Oke, man en ik hebben discussie. Hoe spreek je vanille je uit?
Ik zeg: vaniejuh
Hij zegt: vaniellu
Zeg ik het te Rotterdams of is het gewoon de juiste uitspraak?
Ik vermoed natuurlijk het laatste.........
Oke, man en ik hebben discussie. Hoe spreek je vanille je uit?
Ik zeg: vaniejuh
Hij zegt: vaniellu
Zeg ik het te Rotterdams of is het gewoon de juiste uitspraak?
Ik vermoed natuurlijk het laatste.........

woensdag 20 januari 2010 om 19:09
quote:Mevrouwdekees schreef op 20 januari 2010 @ 18:57:
Zit ik je over te slaan Rogue? Jij ook hoor, is heeeeel lelijk.
Maar goed, zolang jullie geen uiro, oiro, uuro of andere achterlijke variant op euro gebruiken zal ik me inhouden, ok?
Of eurie, of pleuro, of pleurie......
Familievla is inderdaad wel een hele leuke.
Grappige hier is, dochter van 3,5 noemt het dus wel vaniejuh. Och, ze volgt de intelligentste he?
Zit ik je over te slaan Rogue? Jij ook hoor, is heeeeel lelijk.
Maar goed, zolang jullie geen uiro, oiro, uuro of andere achterlijke variant op euro gebruiken zal ik me inhouden, ok?
Of eurie, of pleuro, of pleurie......
Familievla is inderdaad wel een hele leuke.
Grappige hier is, dochter van 3,5 noemt het dus wel vaniejuh. Och, ze volgt de intelligentste he?
woensdag 20 januari 2010 om 19:13
woensdag 20 januari 2010 om 19:16
Ik heb altijd vanielje gezegd. En met de avondvierdaagse kreeg ik een medalje. Komt door mijn Haagse moeder.
Mijn Noordhollandse vriendinnetjes lachten mij hier altijd hard om uit, maar dikke pech voor ze: ik vind vanielje en medalje veel lekkerder klinken dan dat enge cleane kortaffe vanieje en medaije.
Mijn Noordhollandse vriendinnetjes lachten mij hier altijd hard om uit, maar dikke pech voor ze: ik vind vanielje en medalje veel lekkerder klinken dan dat enge cleane kortaffe vanieje en medaije.

woensdag 20 januari 2010 om 19:23
20-01-2010, 19:16
Ik heb altijd vanielje gezegd. En met de avondvierdaagse kreeg ik een medalje. Komt door mijn Haagse moeder.
En dat geldt zeker ook voor "willen is kunnen"?
En dat geldt zeker ook voor "willen is kunnen"?