Vanille?

20-01-2010 18:48 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm, het heeft een behoorlijk andijvie-gehalte mijn vraag maar we komen er niet uit! Nog even en ik zou de vraag op de pijler Relaties moeten zetten.

Oke, man en ik hebben discussie. Hoe spreek je vanille je uit?

Ik zeg: vaniejuh

Hij zegt: vaniellu

Zeg ik het te Rotterdams of is het gewoon de juiste uitspraak?

Ik vermoed natuurlijk het laatste.........
Ik vind kwakworst toch wel echt heel smerig klinken, maar dat kan ook mijn verrotte brein zijn
Ah, en ik zeg ook vanieju. Niet met een -h. Die spreek je toch niet uit? Ziet er wel leuk Haags uit!
quote:maia schreef op 20 januari 2010 @ 19:52:

Ah, en ik zeg ook vanieju. Niet met een -h. Die spreek je toch niet uit? Ziet er wel leuk Haags uit!Neuh, het is een stomme-h.
Haha ik dacht direct hetzelfde!

Ik verbaster trouwens niets nu ik er over nadenk, behalve verse worst, die noem ik weleens vette worst, maarja, het is ook vette worst toch?
Haha Gravinnetje! Iemand had het ook over een stomme -e hier!!!! Hoe klinkt dat dan vanie' ?

Ik vraag me af opeens, voor de vanilje en medalje zeggers, hoe spreken jullie braille uit?
Ik trek mentaal een IQ-punt of 10 af voor iedere vanielje, medalje, weps, oiries en andere taalverloedering die iemand uitkraamt.

Heeeeel politiek incorrect van me, vind ik lekker.
Maar als een stomme h betekent dat het niet uitgesproken wordt, en mensen hier typen hoe ze een woord uitspreken..Waarom dan die h?
quote:Margaretha2 schreef op 20 januari 2010 @ 19:53:

Haha ik dacht direct hetzelfde!

Ik verbaster trouwens niets nu ik er over nadenk, behalve verse worst, die noem ik weleens vette worst, maarja, het is ook vette worst toch?Sorry Margaretha, vind ik nu nèt zo vunzig klinken. Ik ben wel net even op de sekspijler geweest, dat doet niets goeds voor mijn inbeeldingsvermogen
quote:Gravinnetje schreef op 20 januari 2010 @ 18:55:

[...]

Ik ga hem nu direct even over de knie leggen!

En da's dan weer niet vaniejuh....

Iets anders
quote:Margaretha2 schreef op 20 januari 2010 @ 19:50:

Oh ik gebruik het door elkaar merk ik nu! Vaniejuh zeg ik normaal, vanielje klinkt wat netter vind ik (medaljuh dan weer niet, jakkes!).Hoe kan het nu netter klinken als het gewoon niet correct is?
quote:maia schreef op 20 januari 2010 @ 19:57:

Maar als een stomme h betekent dat het niet uitgesproken wordt, en mensen hier typen hoe ze een woord uitspreken..Waarom dan die h?

Bah of ba klinkt duidelijk anders.

Zo, zoh of zow ook.

Logisch toch ?
De vuhnieljevlah was echt euries goedkoper vuhdaag!
quote:tante schreef op 20 januari 2010 @ 20:01:

[...]

Hoe kan het nu netter klinken als het gewoon niet correct is?

Nou dat weet ik natuurlijk niet Maar ik kan je wel vertellen dat ik als ik brabantspraat geen vanielje uit mijn strot zal krijgen, maar als ik abn praat kan het weleens per ongeluk er tussendoor slippen.

De -l is voor de duidelijkheid dan wel en extreme keel-L, die ik maak met het achterste van mijn tong, mijn tong raakt het verhemelte niet. Dus niet zoals bij lopen, maar meer zoals in het Engelse 'wall'.
Maia, dan is verse worst net zo vies toch?
quote:Margaretha2 schreef op 20 januari 2010 @ 20:06:

Maia, dan is verse worst net zo vies toch?Nee daar kan ik me met een beetje fantasie nog wel een broodbelegje bij voorstellen.
quote:Margaretha2 schreef op 20 januari 2010 @ 20:06:

Maia, dan is verse worst net zo vies toch?Sja, ik eet vegetarisch, dus ook wel een beetje viezig, maar dan anders
quote:Margaretha2 schreef op 20 januari 2010 @ 20:02:

[...]

Bah of ba klinkt duidelijk anders.

Zo, zoh of zow ook.

Logisch toch ? Ik zit heel suf hardop te bah-en en te ba-en, en er wordt vooral heel raar naar me gekeken nu ;) Maar inderdaad, klinkt anders!
quote:emaille schreef op 20 januari 2010 @ 18:52:

ja vanieljuh is echt heel stom. Da's net zoiets als konigin zeggen. Vanieje is het in het NL.Ja en olumpische

Hier ook vanieju

Goed topic zeg ha ha!
Op zijn Frans natuurlijk.
Maar jullie zeggen toch ook geen rapaije? Dat is toch rapalje? Of gebruiken jullie dat woord nooit?
Rapalje is met 1 L en (voor zo ver ik weet) niet frans. Dus rapalje.
quote:delphicat schreef op 20 januari 2010 @ 20:22:

Maar jullie zeggen toch ook geen rapaije? Dat is toch rapalje? Of gebruiken jullie dat woord nooit?

Nou inderdaad, hoe vaak ik dat toch verkeerd hoor in mijn omgeving

heeft geen idee wat rapalje is, maar weet dat vanille uitgesproken dient te worden op z'n frans...vaniejje
Rapalje? Een goede band en een ouderwets woord voor schoelje, opgeschoten tuig, geboefte.
ow ik zeg gewoon kutjong
Geteisem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven