Vapers

07-09-2017 16:07 1430 berichten
Hallo,

Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.

Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?

Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.

Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom :hello:
Djessy schreef:
07-09-2017 16:57
Ja, ik ben nu verslaafd aan vapen :proud:
Ik ben ermee begonnen om te stoppen met roken, ik rookte 2 pakjes per dag. Ik hoest niet meer nu, ik heb geen heksen-stem meer, het scheelt heel veel geld en de stank mis ik ook niet. Wat mij betreft een goede zet geweest. Ik zit er wel aan te denken om het percentage te gaan afbouwen en uiteindelijk helemaal te stoppen.
Ik ook hoor, verslaafd aan het vapen. Te lekker gewoon, hahahaha!
Oei, 2 pakjes dat is veel, knap van je dat je daarin geminderd bent, en dat is natuurlijk gezonder. Het minderen van mg is prima te doen dat is mijn ervaring anders kun je het nog uitproberen met mengen van liquids zonder smaakje.
Sarcastaballcoach schreef:
07-09-2017 17:10
Bobby, welke gebruik je waar je zo blij mee bent?
En andere tevreden gebruikers: welke vaper hebben jullie?

Hoi Sarcasta, ik gebruik nu de ego mini van Joyetech en waar ik verleden jaar blij verrast door was was ook eentje van Joyetech maar dan de Ego AIO, maar die kan nog wel eens tegensputteren, letterlijk en figuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik dus als newbie de justfog q16. Erg handig en prima ding
t zal wel
Hier ook een vaper!
Tegenwoordig ga ik met 3 stuks de deur uit.
Ik wil niet stoppen met roken en zit dan ook aan de 18 en 24 mg's.
Voorkeur gaat uit naar fruit zoals meloen en aardbei en daarnaast rook (ik blijf het roken noemen) ik ook graag kokos, dat is ook echt mijn favoriet.
Een enkele keer cappuccino, maar die ik laatste heb gekocht smaakt me teveel naar chocola.
Alle reacties Link kopieren
Kokos staat ook op mijn lijstje. Welke merken gebruiken jullie qua eliquid?

Net watermeloen gekocht...echt lekker. De enige vieze tot nu toe is cheesecake. Maar gemixt met citroen of bosbes ook wel te doen
t zal wel
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een happy vaper! Samen met mijn vriend gestopt met roken dankzij die dingen. Mijn vriend heeft er inmiddels een echte hobby van gemaakt. Hij maakt coils, mengt eigen liquids, houdt het lekker goedkoop. En hij heeft er echt lol in. Qua nicotine zitten wij nog rond de 6mg (hij vaak iets lager). Helemaal zonder redden we blijkbaar nog niet :)

Openbaar vapen heb ik moeite mee. Veel mensen zijn blijkbaar van mening dat het 'veeeeel ongezonder' is dan gewoon roken (dat zijn meestal de rokers die dat roepen). Ex-rokers vinden het 'nep stoppen'. Niet rokers vinden het een aanstelding. En al die meningen komen ze je maar al te graag vertellen. Heel vermoeiend.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt)) Ik heb jaaaren geleden gevaped, was ook gestopt. Op een gegeven moment kon ik geen goede vervanger vinden voor mijn e-sig. (en begon weer te roken) Was dus benieuwd naar de verbeteringen. Favoriet waren bij mij watermeloen en vanille.
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik trouwens de Justfog 1453. Oud model, maar voor mij nog steeds de meest fijne. Heb ondertussen andere geprobeerd (van andere vapers) maar die vond ik echt niet fijn. Deze is ook niet zo groot en vrij elegant. Zover je een vaper elegant kunt noemen :biggrin:

Liquid gebruik ik van Millers. Gebruik ik nog niet heel lang, maar mijn coils gaan er stuk langer van mee. Gebruikte ik eerst 1 coil per week, doe ik er nu 3 tot 4 weken mee.
...
Alle reacties Link kopieren
Als ik eraan begin, dan maakt de Joyetech eRoll een dikke kans. Bescheiden en qua afmeting gelijk mijn normale sigaret.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
KitKeller schreef:
07-09-2017 17:44
Hier ook een happy vaper! Samen met mijn vriend gestopt met roken dankzij die dingen. Mijn vriend heeft er inmiddels een echte hobby van gemaakt. Hij maakt coils, mengt eigen liquids, houdt het lekker goedkoop. En hij heeft er echt lol in. Qua nicotine zitten wij nog rond de 6mg (hij vaak iets lager). Helemaal zonder redden we blijkbaar nog niet :)

Openbaar vapen heb ik moeite mee. Veel mensen zijn blijkbaar van mening dat het 'veeeeel ongezonder' is dan gewoon roken (dat zijn meestal de rokers die dat roepen). Ex-rokers vinden het 'nep stoppen'. Niet rokers vinden het een aanstelding. En al die meningen komen ze je maar al te graag vertellen. Heel vermoeiend.
Dit is ook mijn ervaring. Nagenoeg elke week komt (ongevraagd) iemand me weer om de oren slaan met onderzoek zusofzo dat vapen echt veeeel slechter is dan roken.

Rokers vinden inderdaad dat ik niet ben gestopt. Waarom is me een raadsel, aangezien ik geen sigaretten meer rook. Niet-rokers vinden me een aansteller die zo nodig interessant moet doen (?) en op de een of andere vreemde manier hebben een hoop mensen de behoefte om dit aan me te melden.

Maar! Ik damp vrolijk in het openbaar! :)
Bruise schreef:
07-09-2017 17:34
Hier ook een vaper!
Tegenwoordig ga ik met 3 stuks de deur uit.
Ik wil niet stoppen met roken en zit dan ook aan de 18 en 24 mg's.
Voorkeur gaat uit naar fruit zoals meloen en aardbei en daarnaast rook (ik blijf het roken noemen) ik ook graag kokos, dat is ook echt mijn favoriet.
Een enkele keer cappuccino, maar die ik laatste heb gekocht smaakt me teveel naar chocola.

Leuk!
Welke van de 3 vapers is je favoriet?
Lekkere smaakjes, mijn kokos helaas bijna op maar dan gaat zoete Jezus (merk) erin en daar zit ook meloensmaak bij dus ik ben erg benieuwd. Enne,..welk merk smaakte meer naar chocola, lijkt me lekker!
Smaken kunnen zo verschillen , dat blijkt ook als je de reviews leest bij sommige liquids, de een vindt het helemaal niet smaken naar een bepaald fruit en de ander vindt diezelfde fruitsmaak dan weer te overheersend :)
WannabeMom schreef:
07-09-2017 17:43
Kokos staat ook op mijn lijstje. Welke merken gebruiken jullie qua eliquid?

Net watermeloen gekocht...echt lekker. De enige vieze tot nu toe is cheesecake. Maar gemixt met citroen of bosbes ook wel te doen
Ik vind Hangsen Kokos erg lekker en is ook niet zo duur.
Siofra schreef:
07-09-2017 18:12
Als ik eraan begin, dan maakt de Joyetech eRoll een dikke kans. Bescheiden en qua afmeting gelijk mijn normale sigaret.
Zien er mooi uit, maar ik heb uit de reviews begrepen dat een Eroll erg heet kan worden en dat je 'm dan eventjes niet kunt gebruiken, ook schijnen ze snel leeg te raken.
KitKeller schreef:
07-09-2017 17:44
Hier ook een happy vaper! Samen met mijn vriend gestopt met roken dankzij die dingen. Mijn vriend heeft er inmiddels een echte hobby van gemaakt. Hij maakt coils, mengt eigen liquids, houdt het lekker goedkoop. En hij heeft er echt lol in. Qua nicotine zitten wij nog rond de 6mg (hij vaak iets lager). Helemaal zonder redden we blijkbaar nog niet :)

Openbaar vapen heb ik moeite mee. Veel mensen zijn blijkbaar van mening dat het 'veeeeel ongezonder' is dan gewoon roken (dat zijn meestal de rokers die dat roepen). Ex-rokers vinden het 'nep stoppen'. Niet rokers vinden het een aanstelding. En al die meningen komen ze je maar al te graag vertellen. Heel vermoeiend.
Leuk dat er zoveel vapers hier zijn, dat zelf maken van coils lijkt mij ook wel wat want dat vind ik nog wel een dure uitgave van de e-sigaret met de liquids erbij maar dan nog is het vele malen goedkoper natuurlijk.
Welke smaakjes mixed hij?
Ik mix alleen de DYI (?) met een basic liquid, verder ben ik nog niet gekomen.

Oja, de anti elektrische sigaret heb je ook, als je dan vraagt om uit te leggen waarom het ongezond is komen ze met "we zagen het op tv".
Als ik een mod box aan mijn mond zet heb ik toch een beetje het idee dat het net is of ik aan een astma inhaler zit te lurken.
Ik doe het niet graag openbaar, dan rook ik liever een sigaret, maar ik begin eraan te wennen.

Ik was zeer tevreden over de ego one mega, maar heb hem helaas te vaak laten vallen. Die staat dus nog wel op mijn toekomstige aankooplijst.
Het is de cappuccino van Dekang die mij iets teveel naar chocolade doet smaken. 50ml voor $4.58.
Ah zonde, Bruise.
De ego one mega is natuurlijk het tegengestelde van mijn mini, ik ga er eens op googlen :D

Ik vape gewoon in het openbaar en heb nog maar een keer iemand er raar naar zien kijken, dat was een clubje vrouwen op een terras die er wat giechelig om deden. Maar ach, weten die veel.
In de bios heb ik ook wel eens gevaped, er zat bijna niemand in de bioscoop en het was een film met veel special effects, 3D, en "rook" en als zoiets gebeurde nam ik snel een haal van mijn elektrische sigaret. Zo viel het niet op. Dat was een klein e-sigaretje met een cartridge, op zich geen verkeerd ding maar die cartridges waren niet allemaal ok als ik ze kocht, er zaten dan cartridges in waar totaal geen smaak of damp van kwam.
Hij zal je in het begin wat zwaar op de hand liggen, maar nu vind ik veel e-ciga's echt te licht. (wat gewicht betreft!)
Vriendin van me gaf de tip dat als je de rook maar lang genoeg binnenhield er niets meer naar buiten zou komen. En die methode gebruik ik nu in de trein.
De ego mini zou ik zelf ook toch wel willen. Volgens mij is de inhoud niet zo groot? Maar inhoud maakt me niet zoveel uit als ik de deur uitga, want ik neem meestal toch een flesje liquid mee.
Aanstekers heb ik overigens ook nog steeds in mijn tas hoor, en zo staat er ook nog een asbak in de huiskamer. Nu dan maar eentje, eerder minstens vier.. Maar sinds kort word ik duizelig als ik een sigaret rook. Raar hoor.
En dan de roze!

Afbeelding

De 2200 gebruik ik nu vaak, maar die coil draait zich vanzelf los ofzo. Raar toch.

De 1100 wil ik trouwens ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
07-09-2017 18:02
Ik gebruik trouwens de Justfog 1453. Oud model, maar voor mij nog steeds de meest fijne. Heb ondertussen andere geprobeerd (van andere vapers) maar die vond ik echt niet fijn. Deze is ook niet zo groot en vrij elegant. Zover je een vaper elegant kunt noemen :biggrin:

Liquid gebruik ik van Millers. Gebruik ik nog niet heel lang, maar mijn coils gaan er stuk langer van mee. Gebruikte ik eerst 1 coil per week, doe ik er nu 3 tot 4 weken mee.
Ah goede tip! Vervang hem nu ook minimaal wekelijks. Ga direct even zoeken naar millers.
t zal wel
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
07-09-2017 18:28
Leuk dat er zoveel vapers hier zijn, dat zelf maken van coils lijkt mij ook wel wat want dat vind ik nog wel een dure uitgave van de e-sigaret met de liquids erbij maar dan nog is het vele malen goedkoper natuurlijk.
Welke smaakjes mixed hij?
Ik mix alleen de DYI (?) met een basic liquid, verder ben ik nog niet gekomen.

Oja, de anti elektrische sigaret heb je ook, als je dan vraagt om uit te leggen waarom het ongezond is komen ze met "we zagen het op tv".
Qua smaken heeft hij een heel assortiment van met name fruitsmaakjes maar ook dingen als kokos, rum, vanille enz. Door de maanden heen is het een half laboratorium aan flesjes geworden wat hij heeft staan :-D

Hij koopt ook echt alle ingrediënten los, dus geen kant en klare liquids. Hij mixt met VG als basis, daarnaast een beetje nicotine (dat wordt verkocht in flesjes van 100 milliliter met de concentratie 48mg nicotine per milliliter, moet dus wel goed gedoseerd worden), wat gedestilleerd water (om het iets dunner te maken) en tot slot 1 of meerdere smaken. Voor mij allemaal veel te ingewikkeld maar hij vind het helemaal leuk :)
Pivot! PIVOT!!!
Bruise schreef:
07-09-2017 19:12
De ego mini zou ik zelf ook toch wel willen. Volgens mij is de inhoud niet zo groot? Maar inhoud maakt me niet zoveel uit als ik de deur uitga, want ik neem meestal toch een flesje liquid mee.
Aanstekers heb ik overigens ook nog steeds in mijn tas hoor, en zo staat er ook nog een asbak in de huiskamer. Nu dan maar eentje, eerder minstens vier.. Maar sinds kort word ik duizelig als ik een sigaret rook. Raar hoor.
De ego mini bevalt mij tot nu toe het allerbeste, echt een super apparaatje en er kan inderdaad maar 2 ml in het tankje en het vullen is ook wat prutsen, ook moet je je gedachten erbij houden anders kiep je de inhoud zo per ongeluk eruit als je de mini na het vullen weer in elkaar schroeft ;)

Ik hoop dat je in de toekomst jezelf kunt verblijden met een ego mini :cheers:
anoniem_327927 wijzigde dit bericht op 07-09-2017 19:56
0.12% gewijzigd
De knoflooksmaak heb ik nog nergens gevonden. Dat lijkt me ook echt lekker.
Mij lijkt komkommersmaak lekker, serieus. Komkommer is lekker fris.

En citroen liquid zag ik voorbij komen, bestaat die echt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven