Vapers
donderdag 7 september 2017 om 16:07
Hallo,
Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.
Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?
Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.
Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom
Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.
Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?
Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.
Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom
zaterdag 9 september 2017 om 23:27

Dit zijn mijn dampertjes! Een pico 75 en een Sigelei fuchai 213.
Ik damp nu zo'n 1,5 jaar en brouw zelf mijn liquids en draai zelf mijn coils.
Op het dampforum.nu heb ik alles geleerd wat ik nu kan.
Ik damp graag sub-ohm, zit vaak zo rond 0,3 of 0,5 ohm.
Nicotine zit ik in de afbouw, begonnen op 12mg. kant en klaar en nu inmiddels op 5 Mg. Dat kan heel handig doordat ik zelf mijn sapjes brouw.
O ja, ik kom van een pakje sigaretten per dag en ben in 1 keer overgestapt.
zaterdag 9 september 2017 om 23:31
Dat klinkt niet goed....
Die winkelier zou ik niet meer vertrouwen, is er een politieonderzoek gedaan?
zaterdag 9 september 2017 om 23:32
Als je op een zorgvuldige manier met je accu of batterijen om gaat kan er weinig gebeuren. Niet los in je zak met kleingeld of sleutels. In mijn tas vervoer ik ze altijd in een apart zijvakje. En om mijn losse batterij heb ik een silliconen hoesje tijdens vervoer. Maar ook dan let ik erop dat hij niet in contact komt met metalen.
zaterdag 9 september 2017 om 23:33
Leuk Supersas, dat is dezelfde Eleaf als ik naast me heb liggen!
Ik snap eerlijk gezegt niets van de ohm's en op hoeveel watt ik hem moet zetten, maar hij staat nu op 20, want de batterij ging eerst wel erg snel leeg.
Maar die Pico is best groot, dus Sigelei is helemaal groot. Ligt die goed in de hand?
Ik snap eerlijk gezegt niets van de ohm's en op hoeveel watt ik hem moet zetten, maar hij staat nu op 20, want de batterij ging eerst wel erg snel leeg.
Maar die Pico is best groot, dus Sigelei is helemaal groot. Ligt die goed in de hand?
zaterdag 9 september 2017 om 23:34
Juist, zo doe ik het ook. Veiligheid voor alles, had ook ergens gelezen dat het door het contact van de batterij met los klein geld of sleutels kan gebeuren.Supersas09 schreef: ↑09-09-2017 23:32Als je op een zorgvuldige manier met je accu of batterijen om gaat kan er weinig gebeuren. Niet los in je zak met kleingeld of sleutels. In mijn tas vervoer ik ze altijd in een apart zijvakje. En om mijn losse batterij heb ik een silliconen hoesje tijdens vervoer. Maar ook dan let ik erop dat hij niet in contact komt met metalen.
zaterdag 9 september 2017 om 23:36
Ik ben ook ge-evolueerd vanaf een Joyetech q14 hoor, ik ben hier niet mee begonnen.
Toen een ego mega en toen de pico. Die Sigelei is mijn laatste aankoop.
Zelf coils draaien is niet moeilijk maar je moet je er echt in verdiepen en de juiste tank hebben natuurlijk. Een coil draaien is niets anders dan een metalen draad draaien om een bepaalde diameter. En dan wicken met katoen. Niet ingewikkeld, wel iets waar je even op moet oefenen.
Het is inderdaad ook een hobby geworden! Snuffelen op het dampforum, kijken bij fasttech.com of aliexpress, YouTube filmpjes kijken hoe anderen coils draaien.
zaterdag 9 september 2017 om 23:38
zaterdag 9 september 2017 om 23:40
De pico is fijn en handzaam en minder opvallend. De Sigelei is inderdaad wat groot maar ligt nog steeds lekker in de hand. Maar toch pak ik hem in het openbaar niet zoveel, ook puur om vragen en opmerkingen te vermijden.Bruise schreef: ↑09-09-2017 23:33Leuk Supersas, dat is dezelfde Eleaf als ik naast me heb liggen!
En wat wattages betreft, je proeft het vanzelf als te hoog zit, verbrandde smaak. Als 20 voor jou prima is, lekker doen! En je doet langer met je accu!
zaterdag 9 september 2017 om 23:46
Dat dacht ik ook hoor Bruise, toen ik begon met dampen. Maar op het dampforum heb ik echt heel veel info opgedaan en eigenlijk alles geleerd wat ik nu doe. Mijn eerste stappen in het Diy-en waren zelf liquids maken. Toen tankjes waarin ik voorgedraaide coils in kon doen en zelf moest wicken (katoen vervangen). En daarna pas kanthal (de metaaldraad) gehaald en een klein coildraaisetje. En zo langzaam mezelf het eigen gemaakt. En ik heb hier een stenen winkel in de buurt waar ik vragen kan stellen, ook heel handig!
zaterdag 9 september 2017 om 23:49
Ja ik had er ook eens over gelezen en dacht, laat ik dat allemaal eens gaan bestellen. Maar mij kennende komt dat weer ergens in een kast te liggen en doe ik er uiteindelijk niks mee.
Ondanks ik alweer een paar jaar damp, ik voel me nog steeds een beginner. Weet vaak niet eens wanneer het tijd is om de coil te vervangen......
Ondanks ik alweer een paar jaar damp, ik voel me nog steeds een beginner. Weet vaak niet eens wanneer het tijd is om de coil te vervangen......
zaterdag 9 september 2017 om 23:49
Hmmm, ik vraag me ineens af of je van een tampon een wick kunt maken!
In principe gaat het niet om de mod maar om de tank die er bovenop zit. Die moet geschikt zijn voor de zelfgedraaide coils.
Ik zal eens een plaatje zoeken...
zaterdag 9 september 2017 om 23:55