Verschrikkelijke "kerst"cadeau's
woensdag 31 december 2025 om 15:29
vrijdag 2 januari 2026 om 13:17
Niet mee eens. Ik hou persoonlijk heel erg van praktische cadeaus. Dus niet het zoveelste Rituals setje.
Ik heb dus wel eens een koekenpan, kruimeldief, bladblazer en boormachine voor mijn verjaardag gekregen. En daar zag ik heus wel enkeke wenkbrauwen bij omhoog gaan. Terwijl ik er veel blijer mee was dan weer een jaar voorraad douchegel en bodylotion.
Wat overigens nog véél erger betuttelende cadeautjes zijn als je het mij vraagt.
vrijdag 2 januari 2026 om 13:29
Als ik dit allemaal zo lees vraag ik me af of er een cadeau bestaat dat door iedereen altijd gewaardeerd zal worden. Ik heb zelf namelijk geen idee en regelmatig zit ik met mijn handen in het haar omdat ik echt niet weet waar ik iemand een plezier mee kan doen. Jarenlang heb ik voor vriendinnen op hun verjaardag mooie bossen bloemen gekocht (plus nog wat erbij) tot een vriendin in gezelschap vertelde dat ze zo'n hekel had aan bloemen. Dat was niet op haar verjaardag hoor, maar tijdens een totaal andere bijeenkomst.
Ik realiseerde mij dat ik haar jarenlang bij elke verjaardag óók een bos bloemen had gegeven.
Dus als iemand een goede tip heeft....graag!
Ik realiseerde mij dat ik haar jarenlang bij elke verjaardag óók een bos bloemen had gegeven.
vrijdag 2 januari 2026 om 14:42
vrijdag 2 januari 2026 om 14:51
Deze kun je ook zo kopiëren naar het gierig-topic
Hoi, kom binnen en fijn dat je er bent.
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?
Wil je koffie?
vrijdag 2 januari 2026 om 15:00
Juist! Mijn schoonouders waren ook zo. Wat wil je voor je verjaardag? Nou, ik wil graag dat en dat boek. Nee dat vinden wij niet leuk om te geven. Vorig jaar kreeg je ook al een boek.
Maar dat was toch niet hetzelfde boek
Hoi, kom binnen en fijn dat je er bent.
Wil je koffie?
Wil je koffie?
vrijdag 2 januari 2026 om 15:59
Ik probeer meestal wel te kijken naar wat er speelt in het leven van de persoon. Is misschien net verhuisd of nieuw interieur, of gaat op reis, of bepaalde hobby's of sport, of fan van een bepaalde winkel/restaurant.Lieneke schreef: ↑02-01-2026 13:29Als ik dit allemaal zo lees vraag ik me af of er een cadeau bestaat dat door iedereen altijd gewaardeerd zal worden. Ik heb zelf namelijk geen idee en regelmatig zit ik met mijn handen in het haar omdat ik echt niet weet waar ik iemand een plezier mee kan doen. Jarenlang heb ik voor vriendinnen op hun verjaardag mooie bossen bloemen gekocht (plus nog wat erbij) tot een vriendin in gezelschap vertelde dat ze zo'n hekel had aan bloemen. Dat was niet op haar verjaardag hoor, maar tijdens een totaal andere bijeenkomst.
Met mijn zus/moeder/goede vriendinnen doen wij eigenlijk altijd uitjes voor elkaar, dus samen lunchen/dineren/concert/theater. Twee vliegen in 1 klap: leuk kado en je gaat samen (of met een groepje) iets leuks doen.
vrijdag 2 januari 2026 om 16:05
Ik vind het zelf leuk om boeken te geven (en te krijgen), maar dat doe ik natuurlijk alleen bij mensen van wie ik weet dat ze graag lezen. En anders een mooi (buitenlands) tijdschrift, die kun je in goede boekhandels ook nog wel kopen. Een vriendin die in het ziekenhuis lag heb ik ooit heel blij gemaakt met een stapeltje buitenlandse roddel- en modebladen. Vriendinnen die ik echt goed ken, durf ik wel oorbellen of zo te geven, omdat ik hun smaak ken.Lieneke schreef: ↑02-01-2026 13:29Als ik dit allemaal zo lees vraag ik me af of er een cadeau bestaat dat door iedereen altijd gewaardeerd zal worden. Ik heb zelf namelijk geen idee en regelmatig zit ik met mijn handen in het haar omdat ik echt niet weet waar ik iemand een plezier mee kan doen. Jarenlang heb ik voor vriendinnen op hun verjaardag mooie bossen bloemen gekocht (plus nog wat erbij) tot een vriendin in gezelschap vertelde dat ze zo'n hekel had aan bloemen. Dat was niet op haar verjaardag hoor, maar tijdens een totaal andere bijeenkomst.
vrijdag 2 januari 2026 om 16:28
Mijn moeder haat dat soort cadeaus omdat je volgens haar eigenlijk tegen de ontvanger zegt dat ie niet fris gewassen isHallodaar schreef: ↑02-01-2026 13:17Niet mee eens. Ik hou persoonlijk heel erg van praktische cadeaus. Dus niet het zoveelste Rituals setje.
Ik heb dus wel eens een koekenpan, kruimeldief, bladblazer en boormachine voor mijn verjaardag gekregen. En daar zag ik heus wel enkeke wenkbrauwen bij omhoog gaan. Terwijl ik er veel blijer mee was dan weer een jaar voorraad douchegel en bodylotion.
Wat overigens nog véél erger betuttelende cadeautjes zijn als je het mij vraagt.
vrijdag 2 januari 2026 om 18:00
Lieneke schreef: ↑02-01-2026 13:29Als ik dit allemaal zo lees vraag ik me af of er een cadeau bestaat dat door iedereen altijd gewaardeerd zal worden. Ik heb zelf namelijk geen idee en regelmatig zit ik met mijn handen in het haar omdat ik echt niet weet waar ik iemand een plezier mee kan doen. Jarenlang heb ik voor vriendinnen op hun verjaardag mooie bossen bloemen gekocht (plus nog wat erbij) tot een vriendin in gezelschap vertelde dat ze zo'n hekel had aan bloemen. Dat was niet op haar verjaardag hoor, maar tijdens een totaal andere bijeenkomst.
Ik denk niet dat dat bestaat. Het zou wel schelen als mensen zich een beetje verdiepen in anderen.
Ik ben zelf niet van de cadeautjes en zou het liefst niets krijgen. Of een bon. Of geld, dat is ook prima. Dat vind met name mijn schoonfamilie heel vervelend.
Maar hoe goed bedoeld ook, ik zit niet te wachten op het zoveelste plateautje met sierdingen. Want waar zet ik dat neer. Wijn drink ik niet. Shampoo heb ik mijn eigen merken. En eigenlijk, ik heb alles al. Mijn huis raakt vol van al die spullen. En waarom willen mensen iets geven als ze weten dat een ander er niet op zit te wachten?
Tijdschriften kan ik allemaal via de bieb lenen. Hoeft dus ook niet.
Mijn man krijgt bierpakketten. Je wilt niet weten hoeveel hij soms krijgt. Hij lust een biertje, als hij op een feestje is, maar thuis drinkt hij niet.
Eigenlijk mag dat hele cadeaugeverij van mij verdwijnen. Ik vind het vaak zonde van andermans geld. En misschien ben ik een uitzondering, dat weet ik niet, maar gezellig samenzijn vind ik prima. Of ergens lunchen of een high tea is ook prima. Als iemand dan toch iets wil geven.
Ik besef dat ik misschien wat 'moelijk' hierin ben.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
vrijdag 2 januari 2026 om 18:17
En daarom dus koop ik het liefst iets van een cadeaulijst samengesteld door het feestvarken.Lieneke schreef: ↑02-01-2026 13:29Als ik dit allemaal zo lees vraag ik me af of er een cadeau bestaat dat door iedereen altijd gewaardeerd zal worden. Ik heb zelf namelijk geen idee en regelmatig zit ik met mijn handen in het haar omdat ik echt niet weet waar ik iemand een plezier mee kan doen. Jarenlang heb ik voor vriendinnen op hun verjaardag mooie bossen bloemen gekocht (plus nog wat erbij) tot een vriendin in gezelschap vertelde dat ze zo'n hekel had aan bloemen. Dat was niet op haar verjaardag hoor, maar tijdens een totaal andere bijeenkomst.
Weet ik tenminste zeker dat iemand blij is met mijn cadeau.
En dat het niet in de kast of op het terras belandt of wordt weggegeven.
Dat is zoals mensen mij altijd maar planten geven ... die ik niet in leven kan houden.
Koop overigens gerust volgend jaar een nieuwe als je dat persé wil, want binnen 6 weken is deze cactus toch gestorven van teveel of te weinig vocht.
Ik heb het zo al niet met planten want ik kan ze nergens kwijt in mijn huis - zonder dat de kat eraan kan - maar dan geef je dat beest water en moet het weer geen water en dan geef je dat beest geen water en moet het weer wel vaak water. Of dan kom jij af met "hij moet een beetje water af en toe" maar wat "een beetje" en "af en toe" is vergeet je te melden en dus verzuipt ie maar weer. Too complicated.
Met bloemen heb ik het ook niet zo, maar die kan ik ten minste na een paar weken sowieso gewoon weggooien.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 2 januari 2026 om 18:23
Mijn moeder kreeg een enorme bus haarlak voor haar verjaardag, nadat we eens heel goed keken bleek het een hele grote spuitbus wc verfrisser te zijn..
vrijdag 2 januari 2026 om 18:43
vrijdag 2 januari 2026 om 18:57
Leuk. Even bijpraten met een drankje of hapje.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
vrijdag 2 januari 2026 om 18:59
Ik was toevallig ook 12 in de tweede...shala91 schreef: ↑02-01-2026 12:31Overheen gelezen dan. Maar daar is ze 12 en in het volgende bericht is ze plots tweede klas middelbaar![]()
Alsnog vind ik een babyborn voor een 12 jarige niet echt een probleem, als ze dat nou leuk vindt en oma wilde dat graag geven. Mijn kinderen krijgen ook andere dingen van grootouders dan wat ik zou geven. Liever een pop dan een vape. Of een hamster.
En zou dan niet echt blij zijn met zo'n pop.
vrijdag 2 januari 2026 om 19:47
Ik kreeg als bedankje van een klant een cadeaubon voor een massage aan huis. Er zou dan iemand langskomen met een meeneemtafel en die hier installeren. Nou woon ik nogal klein, maar ik vond het ook zó'n ongemakkelijk idee, dat iemand hier thuis mij zou komen masseren, veel te intiem of zo. Het was natuurlijk heel lief bedoeld, en waarschijnlijk ook geen goedkoop cadeau maar ik heb de bon nooit gebruikt.
Naïef - het blijft een compliment
vrijdag 2 januari 2026 om 20:26
Nee, dat vind ik onaardig en onbeleefd. Het is een goed bedoeld cadeau, mijn vriendin heeft erover nagedacht (zei ze erbij) en dat vind ik belangrijker dan het cadeau zelf. De intentie, dus. En die was overduidelijk goed, dus dan ga ik geen moeilijk gesprek aan over mijn smaak en haar miskleun.
Bovendien kan ik het juist erg waarderen dat iemand iets ‘riskants’ geeft. Dat zegt ook iets over haar, toch? Liever een beetje over the top dan een gemakzuchtig Rituals-pakket, denk ik dan.
vrijdag 2 januari 2026 om 20:50
Wat lullig om je de rol van huisvrouw op deze manier op te dringen!onderdepalmboom schreef: ↑02-01-2026 09:44Ik kreeg toen ik een jaar of 19 was (en beiden nog thuiswonend) een strijkijzer vd grootouders van mijn toenmalig vriendje want dan kon ik alvast zijn kleding strijken.
En dan heb ik een familielid die vaak cadeaubonnen geeft voor dingen die ik op zich leuk vind, maar altijd van lokale zaken waardoor het vaak praktisch lastig is want op 1,5u rijden van mij en we spreken meestal op zondag af wanneer alles dicht is.
Je pense donc je suis
vrijdag 2 januari 2026 om 20:51
Gatverdamme!Hallodaar schreef: ↑02-01-2026 09:40Ik kreeg ooit een hele mooie doos met chocolade. Toen ik er eentje wilde proeven vond ik de chocolaatjes er al appart uitzien. Wit uitgeslagen en gespikkeld. En ik was in eerste instantie nog zo onnozel om te denken dat dit vast zo hoorde.
Eentje in mijn mond gestopt en weer uitgespuugd. Dit klopte niet. Knalhard en smakeloos.
Op de verpakking gekeken en écht waar, ruim 10 jaar over de datum.
Ik heb het wel aan de gever gemeld. Maar zij zou het 3 dagen eerder gekocht hebben in een supermarkt. Sorry, maar daar geloof ik geen reet van.
Prima om cadeautjes door te geven. Maar check de datum!![]()
Je pense donc je suis
vrijdag 2 januari 2026 om 20:56
Precies dit! Ik kom niet graag met lege handen. En als het cadeau niet geschikt is dan is het prima om dat te zeggen. Desnoods ook vragen en als er geen mogelijkheid is om dat te doen dan zou ik dit eventueel kopen. Het puberpakket vond ik inderdaad smaakloos en dan verplicht op tafel moeten zetten gaat toch gewoon te ver.Ginevra schreef: ↑02-01-2026 11:49Tja en een ander vindt het dan weer onhartelijk als mensen met lege handen aan komen. Het kan zijn dat je niet van alcohol of chocola houdt, of bodylotion of bloemen en dat soort dingen. Maar in mijn ogen is dat gewoon een sociaal smeermiddel. Onnodig misschien, dan geef je het weg of je laat eens een hint vallen dat het niet aan jou besteed is.
Om dat nou te noemen in een topic over gruwelijke cadeaus vind ik wat overtrokken. Dan vind ik het puberpakket met tampons die je ook nog openlijk moet etaleren echt van een andere categorie.
Je pense donc je suis
vrijdag 2 januari 2026 om 21:02
Misschien het etiket niet goed gelezen of mis gegrepen? Ik hoop in ieder geval dat het niet expres was.
Hier wel eens planten gehad en ik vergat om water te geven of gaf teveel...het succes laat zich raden.
Je pense donc je suis
zaterdag 3 januari 2026 om 11:01
Ik heb een keer shampoo met koffie/mokka-geur gehad. Koffie drink ik wel maar ik heb liever niet dat mijn haar erna ruikt.happyapple schreef: ↑03-01-2026 08:54Ik heb ook wel eens shampoo voor geblondeerd haar gehad. En ik ben wel blond, maar zeker niet geblondeerd en dat had de gever best kunnen weten.
Je pense donc je suis
zaterdag 3 januari 2026 om 11:11
Ik kreeg afgelopen jaar voor mijn verjaardag van mijn moeder een kaart met daarop een belofte: kaartjes voor Frozen en een hotelovernachting met manlief en dochter zou dan bij oma logeren. Datum zou in overleg zijn.
Het is nu al januari en binnenkort speelt Frozen niet meer en mijn moeder heeft geen enkele keer tijd gehad om een weekend ons kind op te vangen. We wonen niet bepaald om de hoek van Scheveningen (zeker 2,5 uur rijden) dus alleen de voorstelling plannen is een utopie. En dan zitten we nog steeds met dochter. Die dolgraag mee zou willen, maar nog geen 4 is.
Dus ja in theorie een leuk cadeau maar in praktijk voelt het nogal als een lege huls.
Het is nu al januari en binnenkort speelt Frozen niet meer en mijn moeder heeft geen enkele keer tijd gehad om een weekend ons kind op te vangen. We wonen niet bepaald om de hoek van Scheveningen (zeker 2,5 uur rijden) dus alleen de voorstelling plannen is een utopie. En dan zitten we nog steeds met dochter. Die dolgraag mee zou willen, maar nog geen 4 is.
Dus ja in theorie een leuk cadeau maar in praktijk voelt het nogal als een lege huls.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in