Verschrikkelijke "kerst"cadeau's

31-12-2025 15:29 244 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf heb ik er gelukkig geen gekregen.
Welke vreselijke "kerst" cadeaus heb jij ooit gekregen?
En om het topic niet na januari te laten dood bloeden, kom maar gelijk op met gruwelijke verjaardagscadeaus, verschrikkelijke huwelijkscadeaus enz.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Gezamenlijk kado voor man en mij: huismerk worstjes uit de lokale vleesverwerker waar een familielid werkt. En ze zaten bijna aan de datum ook.
Ik kan me niet echt specifiek verschrikkelijke cadeaus herinneren, maar ik vind het altijd zo stom als mensen aan komen zetten met alcohol of chocolade, omdat 'het hoort' of, omdat 'ze niet anders weten'. Liever dan niks dan dat soort dingen.

Ik vind het anders als het bijvoorbeeld gaat over een specifieke soort whiskey voor iemand ipv een generieke rode wijn. Hetzelfde geldt voor chocolade. Maar goed ik houd niet van beide en vind 'moet' cadeautjes zo onnodig.
wotah wijzigde dit bericht op 01-01-2026 16:11
Reden: Extra
31.64% gewijzigd
dolfje schreef:
01-01-2026 11:50
Echt rare of stomme cadeaus eigenlijk niet vaak gekregen. Wel af en toe een lelijk beeldje of minder mooi vaasje wat ergens in een kast staat.

Maar 1x toen ik een jaar of 15 was kreeg ik als grap van een aantal " vrienden /vriendinnen" een vibrator.. Geen idee hoe of wat /waarom ze dat bedacht hadden maar ik voelde me zo voor schut staan.
Ik heb het bij een van de mensen door de brievenbus gedaan. We woonden toen natuurlijk nog allemaal thuis. Heb er verder nooit meer iets over gehoord.
Ik begrijp cadeaus waarmee je de ontvanger voor schut zet echt niet.

Ik kreeg als puber voor mijn verjaardag een keer een enorme oma-onderbroek met op de voorkant een schunnige tekst.

Was van een vriendin en haar vriendje. Helemaal niks voor haar, maar dat vriendje vond het blijkbaar heel tof om mij voor schut te zetten. Jammer dat ik toen nog niet zo assertief was.
Lieneke schreef:
01-01-2026 15:12
Ach! Maar was dat geen geste om je te laten weten dat ze van je houdt? Omdat het haar niet lukt om dat tegen je te zeggen?
Ik ken je moeder niet, maar dit kwam er in me op, het raakt me op één of andere manier.

Zelf ben ik blij met alles wat ik krijg. Ik zie niet of het mooi of lelijk is, iemand heeft het voor mij gekocht, dus het is welkom en voor mij mooi.
Als ik een kerstpakket krijg met spullen die ik niet kan gebruiken dan vraag ik of iemand anders er iets aan heeft, maar iets weggooien doe ik nooit.
Omdat ik al genoeg heb hoef ik geen cadeaus, maar als ik toch wat krijg ben ik altijd ontroerd.
mooie insteek hoor maar met sommige dingen hier zou ik die insteek ook raar vinden.
Als een vriendin jou een bier en worstpakket geeft terwijl jij een geheelonthoudende vegetariër bent dan is het echt heel raar als je door liefdevol ontroerd van raakt. Althans dat vind ik.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Mijn vriend ging zijn racefiets ophalen nadat die voor de zoveelste keer gerepareerd moest worden. Vroeg die man ‘wil je wit of rood in je bidonhouder’, dus vriend dacht dat hij een bidon zou krijgen en antwoordde ‘rood’. Uiteraard ging het om wijn, dus nu zitten we met een fles rode wijn die niemand in onze omgeving drinkt en die we ook niet cadeau kunnen geven omdat er een afbeelding van een fiets op de fles staat :) Suf cadeau trouwens voor een zaak die sportieve fietsen verkoopt.
KamilleT schreef:
01-01-2026 16:32
Mijn vriend ging zijn racefiets ophalen nadat die voor de zoveelste keer gerepareerd moest worden. Vroeg die man ‘wil je wit of rood in je bidonhouder’, dus vriend dacht dat hij een bidon zou krijgen en antwoordde ‘rood’. Uiteraard ging het om wijn, dus nu zitten we met een fles rode wijn die niemand in onze omgeving drinkt en die we ook niet cadeau kunnen geven omdat er een afbeelding van een fiets op de fles staat :) Suf cadeau trouwens voor een zaak die sportieve fietsen verkoopt.
Je hoeft het toch ook niet als verjaardagscadeau te geven?
Hé Piet/overbuurman/postbode, jij drinkt toch rode wijn? Deze kreeg ik bij mijn fiets maar wij drinken hem niet. Hier heb je hem!
Anders naar een deel-kastje of zo?
myname1 schreef:
01-01-2026 11:28
Hier deden we weer eens surprise.
Was verplicht om je verlanglijstje in te vullen, zodat je ook echt kreeg wat je wilde!
Top dus, zou je denken!

Maar helaas, degene die mijn lootje had getrokken, trok zich daar niks van aan.
Ik had alleen maar handdoeken in 1 maat op mijn lijstje gezet, want die had ik nodig.

Heeft ie allemaal handdoeken in veel kleinere maten gekocht, want zo kreeg ik
meer handdoeken voor hetzelfde geld was zijn redenering. :frusty:
Ik lees hier steeds dat mensen iets anders kregen dan op het verlanglijstje stond. Zullen we dit ding dan een boodschappenlijstje gaan noemen als dit het enige is wat mensen mogen kopen?
Ik vind een verlanglijstje een verzameling van dingen die je graag zou willen hebben, waar de gever bij gebrek aan ideeën iets uit zou kunnen kiezen. Echter zonder aankoopverplichting.
-matilda- wijzigde dit bericht op 02-01-2026 00:22
0.11% gewijzigd
Tulband mix met dropsmaak om zelf af te bakken :pukey:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
-Matilda- schreef:
01-01-2026 17:12
Je hoeft het toch ook niet als verjaardagscadeau te geven?
Hé Piet/overbuurman/postbode, jij drinkt toch rode wijn? Deze kreeg ik bij mijn fiets maar wij drinken hem niet. Hier heb je hem!
Anders naar een deel-kastje of zo?
Ja, dat vind ik ook altijd een uitkomst voor dit soort dingen. Van mijn vrijwilligerswerk kreeg ik dit jaar een echt kerstpakket, een tas gevuld met allerlei etenswaar, een fles wijn, een bedrukte kerstbal. etc. Superlief en leuk, was er blij mee, maar uit ervaring weet ik dat de meeste van die dingen over datum liggen te gaan in mijn voorraadkast. Dus heb ik de creamcrackers, potje olijven, jam en de mini panetone in het weggeefkastje gezet in de buurt (wijn heb ik wel zelf gehouden :biggrin: ). Volgende dag was het weg.
Nothing happens for a reason
IBIopviva schreef:
01-01-2026 16:31
mooie insteek hoor maar met sommige dingen hier zou ik die insteek ook raar vinden.
Als een vriendin jou een bier en worstpakket geeft terwijl jij een geheelonthoudende vegetariër bent dan is het echt heel raar als je door liefdevol ontroerd van raakt. Althans dat vind ik.

Hahahaha, ja, daar heb je gelijk in!

Dat getuigt niet van veel betrokkenheid van de gever.
-Matilda- schreef:
01-01-2026 17:18
Ik lees hier steeds dat mensen iets anders kregen dan op het verlanglijstje stond. Zullen er dit ding dan een boodschappenlijstje gaan noemen als dit het enige is wat mensen mogen kopen?
Ik vind een verlanglijstje een verzameling van dingen die je graag zou willen hebben, waar de gever bij gebrek aan ideeën iets uit zou kunnen kiezen. Echter zonder aankoopverplichting.
Maar in het voorbeeld dat je aanhaalt, was het wensenlijstje juist ingesteld om dat soort miskopen te voorkomen.

De meeste mensen die ik ken, hebben een ‘wensenlijstje’ op verzoek. En dat is inderdaad een soort richtlijn. Een kennis had laatst allemaal Boho vintage/Bali/Ibiza dingen op haar lijstje. Toevallig wist ik dat ze haar hal opnieuw wilde doen en daar ook nog een lamp voor zocht. Ik had toevallig zo’n Boho ding gezien uit de jaren ‘60, zo’n bescheiden kroonluchter met allemaal Capiz parelmoeren schelpjes. Daar was ze heel blij mee (hij hangt er in ieder geval op :)). Als je zo’n ding nieuw moet kopen betaal je je helemaal blauw voor een mini-exemplaar. Ik heb het bij een veiling gekocht en er een nieuwe pendel met bedrading en fitting in laten zetten. Iemand die juist het hele huis van verlichting uit eenzelfde serie wil, zou ik nooit zoiets cadeau doen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Bij een lootjesuitwisseling zoals in veel families bij Sinterklaas gebruikelijk, vind ik het echt geen verkeerd idee gewoon te kopen wat op het lijstje staat. Tenzij je iemand goed genoeg kent om af te wijken, zou ik het voor oom Herman en nicht Chantal gewoon bij de suggesties op het lijstje houden.
Je geeft een cadeau omdat de ontvanger het leuk moet vinden om te krijgen, niet omdat jij het leuk moet vinden om te geven. Dus wil tante Bets een zeven zusters-boek, dan koop ik dat, ook al vind ik die boeken om te janken.
Si abra la puerta hay lobos.
-Matilda- schreef:
Ik lees hier steeds dat mensen iets anders kregen dan op het verlanglijstje stond. Zullen er dit ding dan een boodschappenlijstje gaan noemen als dit het enige is wat mensen mogen kopen?
Ik vind het juist super irritant als ik lego op het lijstje van kind zet en iemand komt met een doosje playmobil aan. Want daar hebben we verder niets van.
Of ze komen met iets aan waar we er al 3 van hebben, iets waarvan ik weet dat kind er niet mee speelt, of iets wat belachelijk groot is (ex schoonmoeder had daar een handje van, er stond bijvoorbeeld duplo garage op de lijst en ze kwamen aan met een garage van ToetToet auto's, zo'n enorm gevaarte wat je ook op geen enkele manier praktisch kunt opbergen ).
-Matilda- schreef:

Dat klopt, maar als je dan iets van het lijstje koopt, koop dan ook wat gevraagd wordt. Als ik als volwassene 20 Stabilo stiften vraag, vraag ik geen pak van 100 stiften van Action.

Als ik, voor een speciale vakantie twee handdoeken van Action vraag. (Dun dus sneldrogend) Vraag ik geen kwaliteitshanddoeken die per stuk drie keer zo zwaar zijn.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Verbena schreef:
01-01-2026 18:05
Dat klopt, maar als je dan iets van het lijstje koopt, koop dan ook wat gevraagd wordt. Als ik als volwassene 20 Stabilo stiften vraag, vraag ik geen pak van 100 stiften van Action.

Als ik, voor een speciale vakantie twee handdoeken van Action vraag. (Dun dus sneldrogend) Vraag ik geen kwaliteitshanddoeken die per stuk drie keer zo zwaar zijn.

Goeie.

Ik vroeg een snijplank voor groenten.
Kreeg ik een houten kaasplank. Met een inkeping om toastjes in te zetten.
Waarom dan?
Zoek eens een andere hobby
Bij een werkgever hadden we een nieuwe app ontworpen. Daar moest een naam voor komen. En wie de beste naam bedacht, kreeg een mooi kado.

Mijn bedachte naam werd uitgekozen. Kado kreeg ik niet direct, totdat iemand erover begon. Kwamen ze aan een pakje speelkaarten. Echt, zeg dan niks over een mooi kado.
IBIopviva schreef:
01-01-2026 16:31
Precies, wat een onzin.
Lemon_Pledge schreef:
01-01-2026 17:49
Ik vind het juist super irritant als ik lego op het lijstje van kind zet en iemand komt met een doosje playmobil aan. Want daar hebben we verder niets van.
Of ze komen met iets aan waar we er al 3 van hebben, iets waarvan ik weet dat kind er niet mee speelt, of iets wat belachelijk groot is (ex schoonmoeder had daar een handje van, er stond bijvoorbeeld duplo garage op de lijst en ze kwamen aan met een garage van ToetToet auto's, zo'n enorm gevaarte wat je ook op geen enkele manier praktisch kunt opbergen ).
Inderdaad, ik heb al eens letterlijk gevraagd geen duplo te kopen, want daar werd niet mee gespeeld en kinderen werden er ook wat te oud voor. Daarbij ook een lijstje gegeven met cadeau-opties (allemaal verschillend budget, ook algemene dingen zoals 'knutselsetje'). Zo zonde dat er dan wel duplo wordt gekocht. Dit staat onaangeraakt op zolder, klaar om op marktplaats gezet te worden
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
01-01-2026 08:19
Een tante van mijn man kwam jaren geleden op mijn verjaardag.
Ik kreeg glaasjes met afbeeldingen van de Fabeltjes krant ( zelfde glaasjes had ik in de kast staan vanuit mijn jeugd). Ik werd 39 en de glaasjes waren van ergens in de jaren 70. Ben nu 53.
Twee mokken met Suske en Wiske erop en als klapper een set van theeglazen met de thee- aanslag er nog in.

Haar dochter, die meegekomen was omdat tante gebracht moest worden, schaamde zich dood.

Alles is de vaatwasser ingegaan de volgende dag en op de glaasjes na, in de loop van de jaren langzaam gesneuveld. Ik was al blij dat ze gekomen was en het was uit een goed hart zullen we maar zeggen.
Kopjes met thee-aanslag...gebruikte kopjes...O.M.G. !!! :O
Je pense donc je suis
pinchos schreef:
01-01-2026 14:07
Een wafelijzer. Die wilde ik graag, dus hartstikke leuk. Alleen was deze tweedehands met de wafelresten van de vorige eigenaar er nog in.
:woa:
Je pense donc je suis
Lieneke schreef:
01-01-2026 15:12
Ach! Maar was dat geen geste om je te laten weten dat ze van je houdt? Omdat het haar niet lukt om dat tegen je te zeggen?
Ik ken je moeder niet, maar dit kwam er in me op, het raakt me op één of andere manier.

Zelf ben ik blij met alles wat ik krijg. Ik zie niet of het mooi of lelijk is, iemand heeft het voor mij gekocht, dus het is welkom en voor mij mooi.
Als ik een kerstpakket krijg met spullen die ik niet kan gebruiken dan vraag ik of iemand anders er iets aan heeft, maar iets weggooien doe ik nooit.
Omdat ik al genoeg heb hoef ik geen cadeaus, maar als ik toch wat krijg ben ik altijd ontroerd.
Ongetwijfeld, het zegt waarschijnlijk ook meer over mij en hoe ik nu ik zelf moeder ben naar alles inclusief mijn jeugd kijk.
Dank voor de spiegel :heart:
She was brave and strong and broken, all at once.
Ik zie hier inderdaad de meeste rare cadeaus voorbij komen. Het meest rare vind ik nog altijd het cadeau dat LemoosGaatDoor heeft gekregen. Het kan soms goed bedoeld zijn en ook onwetendheid zijn maar in dat geval wist de gever dat Lemoos geen bier drinkt en geen vlees eet en geeft het dan toch. :facepalm: Deze combinatie-bier/worstjes- zou ik zelf ook niet enthousiast over zijn. Bier drink ik niet vaak,liever wijn en ik eet ook niet iedere dag vlees maar flexitarisch. Wijn of sap in combi met vega hapjes of chocolatjes hadden het bij mij persoonlijk dan beter gedaan.

Waar ik vooral niet blij van wordt is bodyscrub. Heb ik al een paar keer gekregen en iedere keer weer weg gegooid. Ook een keer goedkope Amaretto die mierzoet is en die niet naar amandel smaakt. Heb ik door het toilet gespoeld.
Je pense donc je suis
-Matilda- schreef:
01-01-2026 11:04
Oh, en een sinterklaascadeau voor een van mijn kinderen van opa en oma heb ik wel eens geweigerd.
Kind zat tv te kijken en riep ergens 'oh, wat schattig, moet je zien!'
Dat cadeau zat twee weken later voor pakjesavond voor haar in de zak. Duurder cadeau (zo'n €50). Maar het was een cadeau voor 3+, terwijl dochter 12 was!! Dit ging ze dus niet gebruiken! Voor je verbeelding: Baby Born in een snoezig bontjasje of zo!
Dochter piepte dat ze het echt leuk vond, oma 'ja, maar ze zei dat ze het zo leuk vond'. Pech voor beide partijen, maar dit is gewoon onzin! (Wat oma later gelukkig volledig snapte) (en dochter was niet zielig, ze kreeg genoeg!).
Huh? In deze vind ik jouw reactie een beetje apart.
Je dochter vond het echt leuk, wat is het probleem?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hipmetstip schreef:
31-12-2025 16:05
Wij kregen als kraamcadeautje (van kennissen zonder kinderen) een leuk jurkje in maatje 62/68 met bijpassende sokken in maat 35/38.
De sokken waren voor jou :-D
Hipmetstip schreef:
31-12-2025 16:05
Wij kregen als kraamcadeautje (van kennissen zonder kinderen) een leuk jurkje in maatje 62/68 met bijpassende sokken in maat 35/38.
Dat is niet vreemd maar leuk en lief bedoeld. Dat jij als moeder de sokken kan dragen die bij het jurkje van je kindje passen. (Of je er blij van wordt weet ik niet)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven