Verslaafd aan salsadansen

15-11-2010 08:35 5 berichten
Sinds een aantal weken zit ik op salsadansen en het is echt zo ontzettend leuk. Ik ben nu op ongeveer driekwart van de eerste cursus en ik ga ook regelmatig naar het vrij dansen om de moves nog beter onder de knie te krijgen. Het maakt wel veel verschil of je met een man danst die goed kan leiden of niet.

Meer mensen hier die verslaafd zijn aan salsadansen?
leuk Leaf! Ik dans vanaf de zomer en ben nu bezig met de tweede cursus. Helaas zijn we allebei geen natural talents dus we doen de tweede cursus straks nog een keer.

Elke week gaan we ook een uurtje vrijdansen (is toch precies na de les) en daar leer je eigenlijk het meest. Vind het altijd wel spannend om met een ervaren man te dansen, want goed volgen is best lastig.

Dans jij met je man of vriend of heb je je danspartner ergens anders vandaan?

(ik dans met mijn man, kunnen we thuis ook wat oefenen)
Volgen is inderdaad niet altijd even makkelijk. Helaas heb ik nog wel eens de neiging om zelf dingen te gaan doen als de heer iets niet duidelijk aangeeft. Daarom vind ik dat vrij dansen ook zo leuk, als ik met een ervaren heer dans heb ik echt het idee dat ik heel goed bezig ben

Ik heb (helaas) geen vaste danspartner, maar gelukkig zorgt de dansschool voor voldoende heren.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een salsa-danser. Ben samen met mijn vriend in september gestart, binnenkort afdansen.

Wij dansen altijd samen; je mag hier kiezen of je wel of niet wisselt. Straks stoppen we er een tijdje mee, hier mag je op zondagmiddag vrij dansen. Als het dan wat soepeler gaat met de basispasjes gaan we weer verder met lessen.
afdansen doen we hier niet aan. Als een cursus bijna klaar is, krijg je advies of je wel of niet door kan naar de volgende cursus. Wat je met dat advies doet moet je verder zelf weten.

Ik dans voor de lol en hoef niet de beste te worden, maar ik wil een beetje niveau hebben, dus we volgen het advies maar op.

Wat ik erg leuk vind is dat je zelf met de eerste basiscursus al best veel leert. Een aantal turns, crossbody etc. Zo kun je al snel een beetje leuk voor de dag komen.

Ik kijk wel eens bij de gevorderden naar binnen, maar dat moest ik maar niet meer doen, intimiderend gewoon

Nee hoor, met het vrijdansen danst ieder niveau lekker naast elkaar en niemand doet vervelend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven