Verzin eens wat voor mijn leven?

16-09-2010 13:37 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien sta ik met alle ellende waar ik nu in zit ook wel aan de wieg van grote verandering.

Jaren liet ik wel eens wat balonnetjes op maar die werden al snel lek geprikt want niet verstandig, beter van niet, onhaalbaar voor je, vanuit verschillende hoeken.

Mischien moet ik met mijn toekomst zelf maar eens gaan ontdekken wat haalbaar is.

Alleen...wat? hoe? en hoe blijf ik realistisch.

Vraag ik het dus aan jullie.

Wat zien jullie voor mij ? wat past bij mij ? wat kan? .

Zelf heb ik mij nu al ingeschreven als vrijwilliger bij de stichting opkikker, maar kom ik in het bestand en de vraag is natuurlijk of dat wat wordt.

* boek schrijven ( Daar denkt iedereen aan die het niet weet )

* mijn thuis studie nu eens gaan starten die ligt te verstoffen in de kast

* eh......

Willen jullie mij helpen een lijstje te maken waar ik vroeg of laat wat inspiratie uit kan halen?
Als je zelf niet helemaal lekker in je vel zit en het houdt niet over qua energie, zou ik zeker niet met eenzame oudjes dingen gaan doen.
Klopt Dreamer," mijn ja maars" zijn mijn grootste belemmering.

Die moet ik eens aan de kant gaan gooien.
quote:Janna_ schreef op 16 september 2010 @ 14:15:

[...]

Dit.

Leg de lat niet te hoog. Om in de beeldspraak te blijven, bij hoogspringen leggen ze em ook steeds ietsje hoger, als je de vorige afstand gehaald hebt.Dit is een mooie!
Later is nu
Trek budget uit voor hobbies en cursussen. Bedenk van te voren wat je er voor over hebt, wat je kunt missen.

Dat maakt de hele interne discussie of je het waard bent, of het nut heeft en nog meer van dat geneuzel onnodig en scheelt een hoop energie.

Sommig vrijwilligerswerk biedt een vrijwilligersvergoeding. Bijv als je helpt met overblijven tussen de middag op school. Ik zeg niet dat je dat zou moeten doen, het is maar een voorbeeld.
quote:w00t schreef op 16 september 2010 @ 14:19:

Als je zelf niet helemaal lekker in je vel zit en het houdt niet over qua energie, zou ik zeker niet met eenzame oudjes dingen gaan doen.

Ik kan me voorstellen dat je ook wel weer energie zou kunnen krijgen van bijvoorbeeld zoiets :

http://www.vipinfo.nl/vac ... ndelijk-gehandicapten.pdf
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Soms leveren dingen die energie lijken te kosten ook juist energie op. Denk aan sporten.

Maar ook aan iets leuks doen voor een ander. Als ik een praatje gemaakt heb met een oma en ik loop weg en ik hoor haar tegen de verpleegkundige zeggen dat 'die mevrouw vertelde dat....' dan loop ik met een grote glimlach weg.

Daarvan vind ik ook, je moet het waar blijven maken en met intensieve regelmaat dat doen wil je ook echt een band opbouwen om ze dat extraatje te bieden.

En daar ben ik reeel in dat zou ik voor nu niet aandurven, want de kans op wederzijdse teleurstelling is groot.
Maar misschien dat je puur praktisch kunt kijken naar hoeveel tijd je hebt? En hoeveel geld, energie enz.? Misschien dat je dat helpt om iets 'kleiner te denken'?

Ik moet zeggen dat ik het erg knap van je vind, hoe je zo bezig bent!!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 september 2010 @ 14:23:

[...]

Ik kan me voorstellen dat je ook wel weer energie zou kunnen krijgen van bijvoorbeeld zoiets :

http://www.vipinfo.nl/vac ... ndelijk-gehandicapten.pdfKrijg er zelf zin van; tandemfietsen, kookles......... geen moeilijke gesprekken, leuke activiteiten.
Ha! Heel herkenbaar dit, ik lees mee.

Iry , ik ben ook gek op interieur en styling. Op 25 sept t/m 3 okt is de woonbeurs in de Rai. Even lekker rondstruinen, inspiratie en ideeen opdoen!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 september 2010 @ 14:23:

[...]

http://www.vipinfo.nl/vac ... ndelijk-gehandicapten.pdf

Ik heb mij dan ook al opgegeven voor de stichting Opkikker.

Dat is meer gekadert in een project,die je zelf kan aangeven hoe vaak je een project wil doen.

Prachtig werk, waar organisatie bij komt kijken en het mooiste is dat je mensen iets geeft ( een mooie dag! )

Iets waar mensen op mij moeten gaan bouwen in regelmaat die snel volgt is voor nu geen optie.
Misschien is het leuk om je eigen huis een make over te geven en word je zo geïnspireerd om toch die studie op te pakken.

Het zou kunnen dat in die studie hoofdstukken zitten die jou inspireren om je huis te veranderen, dat is dan weer andersom.

Begin met nieuwsgierigheid, daar kan je een heel eind mee komen.

Je kan oude tijdschriften tevoorschijn halen en beginnen met een moodboard, voor jezelf of misschien voor geliefden in je omgeving.

Begin klein, daar zit meestal de bron van alle inspiratie.
quote:iry schreef op 16 september 2010 @ 14:24:

[...]

Daarvan vind ik ook, je moet het waar blijven maken en met intensieve regelmaat dat doen wil je ook echt een band opbouwen om ze dat extraatje te bieden.

En daar ben ik reeel in dat zou ik voor nu niet aandurven, want de kans op wederzijdse teleurstelling is groot.

Je hoeft helemaal niet één op één een band op te bouwen. Als jij bijvoorbeeld in de - heet dat nog zo? - conversatiezaal elke dinsdag koffie deelt en de mensen daarvoor vanaf hun kamertje daar naar toe begeleidt en weer terug.....

Het is echt niet zo dat het enige vrijwillerswerk eruit bestaat dat je in zo'n kamertje van 2 bij 2 meter Opoe Hendriks haar levensverhaal aan moet horen, elke week weer.
Vaak hebben ze een soort poule van vrijwilligers bij instellingen voor gehandicapten of bejaarden. Dan zit je dus niet vast aan een aantal uur in de week, of een bepaalde persoon die teleurgesteld is dat je er niet bent. Dan maak je juist het verschil doordat iemand een keer op een duofiets naar buiten kan, doordat iemand samen boodschappen kan doen, of een nieuwe jas kan kopen met jou samen.
Waar ik wel tegenaan loop is dat ik geen vakstudie bezit.

Ik barst bv van de visie's en de ideeen, om bv kinderen in moeilijke situatie's te ondersteunen( lees jezelf mogen zijn, je sterke kanten aanboren, afleiding bieden, plezier..).

Zowel voor jonge kinderen als pubers( mijn favo doelgroep)

Maarja( jaja daar is de maar weer) daar heb je toch echt diploma's voor nodig.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 september 2010 @ 14:29:

[...]

Je hoeft helemaal niet één op één een band op te bouwen. Als jij bijvoorbeeld in de - heet dat nog zo? - conversatiezaal elke dinsdag koffie deelt en de mensen daarvoor vanaf hun kamertje daar naar toe begeleidt en weer terug.....

Het is echt niet zo dat het enige vrijwillerswerk eruit bestaat dat je in zo'n kamertje van 2 bij 2 meter Opoe Hendriks haar levensverhaal aan moet horen, elke week weer.

Opoe hendriks

Ik kan wel eens met mijn vriendin gaan praten die activiteitenbegeleidster is bij bejaarden.

Ik ben daar al ooit eens een paar keer gaan helpen.

Maar toen ik een keer bedacht bij een oudere vrouw op haar kamertje thee te gaan ging drinken en te kletsen, was ze twee dagen later overleden
Dan wordt het dus een kwestie van elimineren. Want echt niet kan weg.... en kijken naar wat overblijft en dat is gelukkig best veel.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:iry schreef op 16 september 2010 @ 14:33:

Ik barst bv van de visie's en de ideeen, om bv kinderen in moeilijke situatie's te ondersteunen( lees jezelf mogen zijn, je sterke kanten aanboren, afleiding bieden, plezier..).

Zowel voor jonge kinderen als pubers( mijn favo doelgroep)

Maarja( jaja daar is de maar weer) daar heb je toch echt diploma's voor nodig.

En intensieve regelmaat. Die kun je ook niet zo af en toe eens bijstaan.

Maar ..... dat talent zou je toch net zo goed in kunnen zetten tijdens bijv. het overblijven, of tijdens een schoolreisje?

Is zo'n vakantie-opvang niets voor je; met kansarme kinderen uit weet-ik-veel-waar?
quote:iry schreef op 16 september 2010 @ 14:35:

[...]

en te kletsen, was ze twee dagen later overleden

Ja? En jij denkt dat dat van verveling kwam, of zo?

Zulke dingen gebeuren, als je oud bent; kan je hartje er zo maar een keer me ophouden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 september 2010 @ 14:36:

[...]

En intensieve regelmaat. Die kun je ook niet zo af en toe eens bijstaan.

Maar ..... dat talent zou je toch net zo goed in kunnen zetten tijdens bijv. het overblijven, of tijdens een schoolreisje?

Is zo'n vakantie-opvang niets voor je; met kansarme kinderen uit weet-ik-veel-waar?

Nee klopt, regelmaat kan ik ( nu?! ) niet bieden.

Overrblijfhulp heb ik jaren gedaan vroeger.

Dat was leuk, maar zou ik nu niet meer ambieeren.
Ik ga nu ook even weer wat activiteiten uitoefenen( lees huishouden, bleh..)

Leuk dit topic!

Voel mij er echt aangespoord door eens niet in mijn" ja maars" te blijven hangen, maar echt serieus er over na denken en ook stappen te ondernemen.
quote:iry schreef op 16 september 2010 @ 14:33:

.

Je zal me wel een vervelend wijf vinden á la je ex , maar is het niet handig als we je mogelijkheden én onmogelijkheden helder hebben?

Want iets voor 5 dagen in de week... dat gaat 'm niet worden. Iets wat elke week één keer terugkomt , is dat wat?

Iets in de avonduren of juist overdag? Wel of niet onder schooltijd? Binnen- of buitenlucht?
quote:iry schreef op 16 september 2010 @ 14:38:

[...]

Nee klopt, regelmaat kan ik ( nu?! ) niet bieden.

.Dan valt - het mééste - vrijwilligerswerk dus af.
Wil je er - zwart - een centje bijverdienen? Is het puur voor de leuk? ( o ja en voor Het Nut )
1 keer per week zou moeten lukken,en lijkt mij voor nu meer dan voldoende. het moet te behappen zijn.

Overdag onder schooltijd kan, avond uren ook.

Binnen kan, buiten kan( als het niet regent )

Het kan deels thuis uit te oefenen zijn, maar buitenshuis( voor een deel? ) lijkt mij wel nuttig voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven