Vieze gewoonte

19-01-2018 08:01 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén van mijn collega's hangt altijd het gebruikte vaatdoekje op de kraan.
Ik vind dat zó vies, dan drupt dat doekje op je handen als je die wilt wassen.

Zo zijn er vast veel meer vieze gewoontes die mensen hebben.
Hebben jullie nog voorbeelden die je niet begrijpt van een ander?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Annelleke schreef:
22-01-2018 12:10
Je raakt sowieso altijd je kleren aan zonder handen te wassen na het toiletbezoek. Ik neem in ieder geval aan dat je niet met je broek op je enkels je handen staat te wassen.
Klopt. Alleen bij dat bedrijf trek je als je pauze hebt je werkkleding uit zodat het schoon blijft.

En als je dan viezerikken hebt die na het plassen of misschien wel poepen de handen niet wassen..
Met die vieze handen trekken ze dan wel weer de werkkleding aan.

Kan aan mij liggen, maar als je met eten werkt dan is dat gewoon ranzig.
Fizzyhideous schreef:
19-01-2018 09:14
Allemaal goed voor ons immuunsysteem. Niet zo smetvrezerig jullie.
Inderdaad.

Kan sommige dingen wel vies vinden maar een doekje op de kraan...
emmeline schreef:
19-01-2018 13:22
Ik gebruik gewoon elke dag een nieuw vaatdoekje en gooi de oude weg. Daar zijn ze toch voor? Je hebt ze in geel, roze en blauw volgens mij.
Was ze mee in de wasmachine, kunnen nog langer mee.
Donna1971 schreef:
22-01-2018 12:47
Was ze mee in de wasmachine, kunnen nog langer mee.
Nou inderdaad, wat een verspilling om elke dag zo'n doekje weg te gooien. Als je die van microvezel koopt heb je ook nog betere kwaliteit. Daar doe je heel lang mee.
Annelleke schreef:
22-01-2018 12:10
Je raakt sowieso altijd je kleren aan zonder handen te wassen na het toiletbezoek. Ik neem in ieder geval aan dat je niet met je broek op je enkels je handen staat te wassen.
Dat doe ik dan weer wel. Anders heeft het helemaal weinig zin.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
22-01-2018 13:19
Hoe doe je dat buitenshuis waar toilet en wastafel vaak in verschillende ruites zijn?
Solomio schreef:
22-01-2018 13:19
Ook in de Ikea?
francieneke schreef:
21-01-2018 20:21
Dat van dat hangen boven een wc....dat wil er bij mij dus echt niet in. Ik begrijp het niet. Waarom zou je gaan hangen, en dan ook nog een oudje met slappe spieren...
Hangen is toch juist vies, want zo'n straal kleddert ook allerlei kanten op...
En aan de rest moet ik helemaal niet denken..
Ik snap het ook niet. Buiten het feit dat ik niet hangend kan piesen (het loopt altijd langs mijn benen O_o ) snap ik gewoon echt niet waarom een ander dat wel doet. Ga gewoon zitten, dan blijft die bril schoon en hoeft niemand te hangen.
''Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!''
Annelleke schreef:
22-01-2018 14:14
Hoe doe je dat buitenshuis waar toilet en wastafel vaak in verschillende ruites zijn?
Niet poepen buitenshuis.
Of handen extra afvegen met een stukje wc-papier.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik kan heel veel hebben. Vaatdoekjes, wc's, het badkamerkleedje, het doucheputje etc. doe ik allemaal pas als ik merk dat het moet. Daar heb ik geen schema voor. Wat levensmiddelen betreft, vertrouw ik mijn neus meer dan de houdbaarheidsdatum. En plassen doe ik bij voorkeur zittend - behalve als er smeerpijpen voor me hebben staan sproeien :P De enige deurklink die ik probeer te vermijden, is de klink die je op een openbaar toilet nog tegenkomt ná het handen wassen.

Eigenlijk is er maar één ding waarvan ik echt moet kokhalzen en zelfs wel eens van heb overgegeven: mannen die een walm van verzorgingsproducten verspreiden. Zo'n scherpe cocktail van scheerschuim, aftershave, deo en vaak ook haargel :sick:
yette schreef:
22-01-2018 17:27
Ik kan heel veel hebben
.....
Joun (niks vieze) pompoensausrecept was gevraagd in het zondagmorgentopic van gisteren :yum:
Corona67 schreef:
22-01-2018 19:18
Joun (niks vieze) pompoensausrecept was gevraagd in het zondagmorgentopic van gisteren :yum:
Ah, ik zal er eens kijken!
Daantje1970 schreef:
21-01-2018 13:19

Wij hebben (nu nog) een open keuken en ik vind zo'n vaatdoekje een rotgezicht. Daarom hebben wij dit in de gootsteen hangen, als we in de woonkamer zitten zien we het doekje niet. https://www.puurdesign.nu/merken/magiss ... vs-gebogen
Leuk ding dit. Jammer dat het 50 euro moet kosten.
.
impala schreef:
22-01-2018 19:37
Leuk ding dit. Jammer dat het 50 euro moet kosten.
Vind ik ook erg duur. Ik hang mijn vaatdoekje netjes opgevouwen over de kraan. Wij hebben een half-open keuken, dus ook zichtbaar uit de kamer. Maar in mijn beleving is een keuken om te gebruiken dus het stoort me niet. Ik zie ook mijn koffiezetters en waterkoker, gezellig toch :-D
Ik zag ooit iemand de WC, de tafel en het bedtafeltje van een patiëntenkamer in een ziekenhuis schoonmaken met hetzelfde doekje. In die volgorde.
Het was een jong meisje, dus wellicht een jobstudente. Maar toch, gaf wel wat te denken over hun opleiding en wat er daar nog allemaal gebeurt.
Kirikou schreef:
21-01-2018 22:43
Maar dat is bij iedereen toch het geval? Dat je tijdens afvegen niet in contact met urine, poep of geslachtsdelen komt als het goed is? Behalve misschien kleine kinderen. Waarom dan zo vies van anderen zijn?
Misschien vanwege het gebruik van water na het wc papier.
Vul thuis ook een fles met water als ik moet poepen.
Dan gebruik je je handen op je afgeveegde bibs.
Erna wel handen wassen.
Tr0tter schreef:
19-01-2018 08:19
Zo'n doekje over de kraan droogt misschien nog een beetje. Ik vind zo'n viezig opgefrommeld doekje vol bacteriën op het aanrecht veel viezer.
Dit dus. Ik heb geleerd dat vocht = bacterien. De snelste manier om zo'n doekje te laten drogen is uithangen. En dus niet op een hoopje op het randje van een aanrecht laten liggen.
Donna1971 schreef:
24-01-2018 12:49
Misschien vanwege het gebruik van water na het wc papier.
Vul thuis ook een fles met water als ik moet poepen.
Dan gebruik je je handen op je afgeveegde bibs.
Erna wel handen wassen.
Met water gaat stront niet weg hoor, gebruik dan vochtige doekjes...
Wat ik echt heel erg vies vind, is als mensen roggelen en zonder pardon op de grond tuffen :purple:
Of wat ik ook altijd smerig vond, was toen ik nog met de trein naar school ging.

Dat als de trein vol was en je moest staan, dat er dan tig mensen in je nek/gezicht enz. zitten te hijgen. En dan ook nog met zo'n graflucht, of ze hun mond niet (goed genoeg) gepoetst hebben...

Gelukkig heb ik daar geen last meer van, maar ik krijg de kriebels als ik er weer aan denk :'(
Dat ja. En een volle vuilnisbak op het damestoilet :pukey:
vooral omdat veel dames hun bloederige zooi niet in wcpapier wikkelen. Dat ziet er goor uit,en het stinkt naar bedorven bloed.
beetjegek schreef:
24-01-2018 12:54
Met water gaat stront niet weg hoor, gebruik dan vochtige doekjes...
Jawel hoor.
Eerst veeg je, je billen af met toiletpapier, daarna met water uit de fles, of gietertje oid.

Dit heet cebok bij Indische mensen, spreek je uit als tjebok.
Mijn opa en oma hadden na jaren flessen gebruik op een gegeven moment een mini sproeiertje naast het toilet, aangesloten op de waterleidingen, ideaal.

Nu heb jevan die toilets waar je ook je kont mee kan na wassen met water naast een bidet.

Vochtig toilet papier zo nodig in mijn tas als ik ergens heenga.

Moslims hebben dit ook eigenlijk in principe altijd.
Van flessen, gieters, tot lege cola of wasmiddel flessen op t toilet.

Heb wel eens sex gehad met een gast(en) die zijn reet niet met water na waste, gaaatver, pijpen met zo'n schijtlucht, no way....
polonaise schreef:
24-01-2018 13:07
Dat ja. En een volle vuilnisbak op het damestoilet :pukey:
vooral omdat veel dames hun bloederige zooi niet in wcpapier wikkelen. Dat ziet er goor uit,en het stinkt naar bedorven bloed.
Ging wel eens met de auto op reis en veel openbare toillets gezien.
In bepaalde landen ook bij benzinestations geweest...
Tsjees dat was eigenlijk gewoon horror.
Betaalde vooraf en daar waren van die gaten als wc, prima echter stront, bloed, nat papier, natte grond al over the place.
Niet een spatje of streepje poep of bloed, nee echt o ver al..
Drollen, stukken poep, verbanden, druipende vloeren niet te omschrijven.

Kon niet naar de wc en maar de bosjes opgezocht.

In Nederland zijn de toillets super schoon, ook de meest vieze, als je dat hebt gezien...
Wat ook errug vies is, is als ik mensen met vieze beschimmelde teennagels zie!
Helemaal dik, geel en het brokkelt aan alle kanten...
Donna1971 schreef:
24-01-2018 13:07
Jawel hoor.
Eerst veeg je, je billen af met toiletpapier, daarna met water uit de fles, of gietertje oid.

Dit heet cebok bij Indische mensen, spreek je uit als tjebok.
Mijn opa en oma hadden na jaren flessen gebruik op een gegeven moment een mini sproeiertje naast het toilet, aangesloten op de waterleidingen, ideaal.

Nu heb jevan die toilets waar je ook je kont mee kan na wassen met water naast een bidet.

Vochtig toilet papier zo nodig in mijn tas als ik ergens heenga.

Moslims hebben dit ook eigenlijk in principe altijd.
Van flessen, gieters, tot lege cola of wasmiddel flessen op t toilet.

Heb wel eens sex gehad met een gast(en) die zijn reet niet met water na waste, gaaatver, pijpen met zo'n schijtlucht, no way....
Ik zie echt het nut niet in van alleen water gebruiken. Dan is je reet toch nog niet (voldoende) schoon?
Je lichaam en handen was je toch ook met water en zeep.
Geef mij maar vochtige doekjes, vind ik toch een properder idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven