Vraag het de mods 2025-2026
vrijdag 4 juli 2025 om 09:20
Beste forummers,
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 3 augustus 2026 om 11:33
Wat is nu precies het beleid m.b.t. op verzoek verwijderen van topics? Ik heb de indruk dat topics steeds makkelijker verwijderd worden vanwege 'herkenbaarheid' of 'privacy'. Sommigen zeggen dat dat met de AVG te maken heeft, misschien is het in dat geval goed om dat wat duidelijker aan te geven?
Wel jammer dat het vaak gaat om topics met relatief veel activiteit (naar het lijkt reacties die de TO niet zo aanstaan).
Wel jammer dat het vaak gaat om topics met relatief veel activiteit (naar het lijkt reacties die de TO niet zo aanstaan).
a.k.a. canis-dinges
maandag 3 augustus 2026 om 14:41
We zijn verplicht om een topic te verwijderen wanneer de TO dat vraagt, wegens bijvoorbeeld herkenbaarheid of privacy.canis-felis schreef: ↑03-08-2026 11:33Wat is nu precies het beleid m.b.t. op verzoek verwijderen van topics? Ik heb de indruk dat topics steeds makkelijker verwijderd worden vanwege 'herkenbaarheid' of 'privacy'. Sommigen zeggen dat dat met de AVG te maken heeft, misschien is het in dat geval goed om dat wat duidelijker aan te geven?
Edit: Snap dat dit anders gelezen kan worden -- het wordt dus inderdaad verwijderd als het wegens herkenbaarheid of privacy is. Niet wanneer de reacties offtopic gaan of niet zijn wat de TO ervan verwachtte bijvoorbeeld.
maandag 3 augustus 2026 om 15:14
Toch zie ik het wel dat een to vraagt of een topic gesloten kan worden, waarna er door de mods om een reden hiervoor wordt gevraagd. Indien de mods hier geen goede reden voor zien, geven ze aan dat het topic blijft staan en dat het vanzelf wel maar beneden zakt, als er niet meer gereageerd wordt.
Dus dan begrijp ik bovenstaand antwoord niet goed.
Bv bij onderstaande reactie van de mod op de vraag van een to of haar topic verwijderd kon worden;
"Dit is voor ons geen reden om een topic te sluiten of te verwijderen. Als je vindt dat er teveel offtopic wordt gegaan mag je het staffen, hetzelfde geldt voor 'op de man'. Zodra er niet meer in gereageerd wordt in je topic zal het wegzakken.
Je topic zal daarom ook niet gesloten of verwijderd worden".
Bv bij onderstaande reactie van de mod op de vraag van een to of haar topic verwijderd kon worden;
"Dit is voor ons geen reden om een topic te sluiten of te verwijderen. Als je vindt dat er teveel offtopic wordt gegaan mag je het staffen, hetzelfde geldt voor 'op de man'. Zodra er niet meer in gereageerd wordt in je topic zal het wegzakken.
Je topic zal daarom ook niet gesloten of verwijderd worden".
bixy wijzigde dit bericht op 03-08-2026 15:17
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
36.83% gewijzigd
maandag 3 augustus 2026 om 15:27
Als die reden iets te maken heeft met privacy verwijderen de mods het topic, als iemand een topic verwijderd wil hebben omdat de reacties haar niet aanstaan verwijderen de mods niet. In jouw voorbeeld wilde de TO haar topic weg hebben omdat ze vond dat men te veel off topic ging, en dan verwijderen de mods dus niet.Bixy schreef: ↑03-08-2026 15:14Toch zie ik het wel dat een to vraagt of een topic gesloten kan worden, waarna er door de mods om een reden hiervoor wordt gevraagd. Indien de mods hier geen goede reden voor zien, geven ze aan dat het topic blijft staan en dat het vanzelf wel maar beneden zakt, als er niet meer gereageerd wordt.
maandag 3 augustus 2026 om 15:38
Ik snap wat je zegt. Ik las t antwoord van Wieke alsof het topic zowiezo verwijderd wordt indien to dit vraagt, dus niet alleen vanwege privacy of herkenbaarheid. Die privacy en herkenbaarheid werden in mijn gedachtegang gebruikt als voorbeelden van mogelijke redenen.Lady*Voldemort schreef: ↑03-08-2026 15:27Als die reden iets te maken heeft met privacy verwijderen de mods het topic, als iemand een topic verwijderd wil hebben omdat de reacties haar niet aanstaan verwijderen de mods niet. In jouw voorbeeld wilde de TO haar topic weg hebben omdat ze vond dat men te veel off topic ging, en dan verwijderen de mods dus niet.
maandag 3 augustus 2026 om 15:47
Zo kun je haar antwoord inderdaad ook lezen, door dat 'bijvoorbeeld'. Maar zo werkt het gelukkig nietBixy schreef: ↑03-08-2026 15:38Ik snap wat je zegt. Ik las t antwoord van Wieke alsof het topic zowiezo verwijderd wordt indien to dit vraagt, dus niet alleen vanwege privacy of herkenbaarheid. Die privacy en herkenbaarheid werden in mijn gedachtegang gebruikt als voorbeelden van mogelijke redenen.
maandag 3 augustus 2026 om 16:00
Ik lees het net als Bixie, en het sluit ook wel aan op wat ik meen te zien. Eerder werd volgens mij ook wel doorgevraagd op privacy, of gevraagd een mail te sturen. Kan natuurlijk zijn als de interne afspraken veranderd zijn, maar wat mij betreft mag dat best wat explicieter gemeld worden.
a.k.a. canis-dinges
maandag 3 augustus 2026 om 16:19
Hoe kan een vreemde nou beoordelen of dat wat jij vertelt je herkenbaar maakt?canis-felis schreef: ↑03-08-2026 16:00Ik lees het net als Bixie, en het sluit ook wel aan op wat ik meen te zien. Eerder werd volgens mij ook wel doorgevraagd op privacy, of gevraagd een mail te sturen. Kan natuurlijk zijn als de interne afspraken veranderd zijn, maar wat mij betreft mag dat best wat explicieter gemeld worden.
Everything is possible for the one who believes.
maandag 3 augustus 2026 om 16:26
Topic: Welk stoomstrijkijzer? ----> Graaf verwijderen wegens herkenbaarheid/privacy.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
maandag 3 augustus 2026 om 16:42
maandag 3 augustus 2026 om 17:08
Ik heb de indruk dat er de laatste tijd sneller in meegegaan wordt, vandaar de vraag aan de mods.
@moiren: wordt ook met enige regelmaat aan iemand gevraagd door andere forummers: of iemand zich niet te herkenbaar maakt. En de mods wekten op z'n minst de indruk dat het beoordeeld werd of daartoe een poging werd gedaan.
@moiren: wordt ook met enige regelmaat aan iemand gevraagd door andere forummers: of iemand zich niet te herkenbaar maakt. En de mods wekten op z'n minst de indruk dat het beoordeeld werd of daartoe een poging werd gedaan.
a.k.a. canis-dinges
woensdag 5 augustus 2026 om 17:58
Och willen jullie even kijken in het 'onzinnige ergernissen' topic? Er is iemand niet helemaal lekker geworden.
viewtopic.php?t=514764&p=36253949&start=2925#p36253949
viewtopic.php?t=514764&p=36253949&start=2925#p36253949
donderdag 6 augustus 2026 om 16:28
Lady*Voldemort schreef: ↑06-08-2026 16:06Weer wat nieuws
Ik wens de mods heel veel succes met het verwijderen van alle nicks die ooit genoemd zijn op het forum.
Jankerd
donderdag 6 augustus 2026 om 16:29
donderdag 6 augustus 2026 om 16:33
donderdag 6 augustus 2026 om 16:34