Vraag het de mods, deel 4

16-12-2020 19:32 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas zijn de feestdagen weer voorbij en gaan we weer bijna terug naar onze oude ik. Happy New year allemaal!

En zo hebben we inmiddels alweer drie delen vol gekletst (met vragen en discussies).

Hier zetten we de boel voort.

OP deel 1;

viewtopic.php?f=8&t=463036&p=31440917&start=#p31440917

OP deel 2;

viewtopic.php?f=8&t=464410&p=31556082&start=#p31556082

OP deel 3; viewtopic.php?f=8&t=467270&p=31828193&start=#p31828193

Met vriendelijke groeten,

Het mod team!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-12-2021 01:20
12.17% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Desayuno schreef:
08-10-2021 16:43
Ik niet want de moderator koos er wel voor om meerdere post van verschillende mensen leeg te halen voor nickhinten (die hadden mij overigens niet gequote ofzo dus zelfstandige posts), maar dan vervolgens mij als enige een ban geven.

Maar goed, ik laat het wel. Wellicht toch eens mijn deelname aan dit forum heroverwegen. Vind sowieso de sfeer aanzienlijk slechter dan eerder

Of die anderen hebben een waarschuwing gehad ivm eerste vergrijp ofzo.

Je neemt wel allemaal zwaar op zeg. Je hebt iets gedaan wat niet mag en daar zitten consequenties aan.
Welkom in de wereld.
Ik begrijp niet waarom ik een waarschuwing heb gekregen vanwege trollhunten? Wat is trollhunten? En wat heb ik precies verkeerd gezegd ?
Chèrise schreef:
08-10-2021 20:25
Ik begrijp niet waarom ik een waarschuwing heb gekregen vanwege trollhunten? Wat is trollhunten? En wat heb ik precies verkeerd gezegd ?
Trolhunten is zoiets als in een topic roepen dat je er geen zak van gelooft allemaal, en dat mag dus niet volgens de huisregels. En dan krijg je dus een waarschuwing, of een ban. Ik zou er niet te zwaar aan tillen allemaal.

En mocht het je tot troost zijn: ik kan me je twijfels over dat topic levendig voorstellen :D
Lady*Voldemort schreef:
08-10-2021 20:30
Trolhunten is zoiets als in een topic roepen dat je er geen zak van gelooft allemaal, en dat mag dus niet volgens de huisregels. En dan krijg je dus een waarschuwing, of een ban. Ik zou er niet te zwaar aan tillen allemaal.

En mocht het je tot troost zijn: ik kan me je twijfels over dat topic levendig voorstellen :D
O ok . Nou weet ik dat ook weer.
Bedankt voor het uitleggen.

Ik blijf maar uit dat topic weg 😁
Dus ongewenst en ongevraagd uitgescholden worden via een privébericht is ineens een bericht met privé informatie (want daar gaat het om hè)?
Dus eigenlijk kan je hier momenteel onbeperkt en ongestraft iedereen de tering schelden via pb. Bizar.
Oh ja :lol:

Moi :mail:
En nog wat: hoe controleren jullie of het daadwerkelijk een privebericht is?
Moiren schreef:
09-10-2021 11:59
Dus ongewenst en ongevraagd uitgescholden worden via een privébericht is ineens een bericht met privé informatie (want daar gaat het om hè)?
Dus eigenlijk kan je hier momenteel onbeperkt en ongestraft iedereen de tering schelden via pb. Bizar.
Heel bizar. 😱
Geen bijzonderheden
ModeratorViva schreef:
25-09-2021 22:23
Ik ga het voor je uitzoeken, ik kom erop terug.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Weet je al iets meer?
Moiren schreef:
Mods, zijn jullie het met mij eens dat in dit geval 'regels zijn regels' wel erg in het voordeel is van mensen die jullie prompt een perma geven?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Moiren schreef:
Nee dat is zeker niet het geval. Als je een pb krijgt met dergelijke teksten, geef dat dan aan ons door, dan ondernemen wij actie. Betreffende forummer heeft mede daardoor een permaban gekregen.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

ModeratorViva schreef:
09-10-2021 20:55
Nee dat is zeker niet het geval. Als je een pb krijgt met dergelijke teksten, geef dat dan aan ons door, dan ondernemen wij actie. Betreffende forummer heeft mede daardoor een permaban gekregen.
Ja een trol. En dan toch het slachtoffer bannen. Ik blijf het een zeer vreemde beslissing nemen. Daarbij: wie zegt dat het de (volledige) pb is en welke persoonlijke informatie is er vrij gegeven (de reden van die regel).
Moiren schreef:
09-10-2021 12:16
En nog wat: hoe controleren jullie of het daadwerkelijk een privebericht is?
Wij kunnen geen pb's lezen, dus als je dergelijke pb's krijgt, stuur ons dan een printscreen. We gaan niet over 1 nacht ijs, dus het is niet zo dat wanneer iemand roept dat hij of zij een dergelijk mailtje van bijvoorbeeld jou zou ontvangen, we er zo maar vanuit gaan dat dat ook de waarheid is.

feow schreef:
09-10-2021 13:49
Mods, zijn jullie het met mij eens dat in dit geval 'regels zijn regels' wel erg in het voordeel is van mensen die jullie prompt een perma geven?
Waarom is het in het voordeel van degene die nu een permaban heeft?

Moiren schreef:
09-10-2021 20:57
Ja een trol. En dan toch het slachtoffer bannen. Ik blijf het een zeer vreemde beslissing nemen. Daarbij: wie zegt dat het de (volledige) pb is en welke persoonlijke informatie is er vrij gegeven (de reden van die regel).
Star had kunnen melden dat ze een vervelende pb heeft gekregen en dat ze ook tegen betreffende forummer kunnen zeggen. De pb openbaar maken, is niet de bedoeling. Niet door haar, niet door iemand anders.

ModeratorViva schreef:
09-10-2021 21:03
Star had kunnen melden dat ze een vervelende pb heeft gekregen en dat ze ook tegen betreffende forummer kunnen zeggen. De pb openbaar maken, is niet de bedoeling. Niet door haar, niet door iemand anders.
Star zegt, ja daar doen ze ook echt wat mee die meldingen als je een vervelende pb hebt gekregen.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
09-10-2021 21:12
Star zegt, ja daar doen ze ook echt wat mee die meldingen als je een vervelende pb hebt gekregen.
Ik ga niet op deze manier in gesprek met Star.

Verder hebben we de afgelopen anderhalf jaar geen meldingen hierover genegeerd. Wat er voor onze tijd is gebeurd, kan ik niet over oordelen.

ModeratorViva schreef:
09-10-2021 21:03
Dat bedoel ik, hoe weten jullie dat dat dé pb is? Welke persoonlijke informatie werd er dan gedeeld?
Er stond geen persoonlijke info van de verstuurder van de pb in het bericht dat Star op het forum postte. Star werd voor lelijke dingen uitgemaakt, maar over de verstuurder weten we niks meer. Dus ik begrijp de redenering niet zo goed.
cuculuscanorus schreef:
09-10-2021 21:52
Er stond geen persoonlijke info van de verstuurder van de pb in het bericht dat Star op het forum postte. Star werd voor lelijke dingen uitgemaakt, maar over de verstuurder weten we niks meer. Dus ik begrijp de redenering niet zo goed.
Nou ja, dit dus.

Dus een forummer scheldt een ander op zo’n manier uit dat deze forummer met scheldpartij een permaban krijgt.
Op het forum wordt de stiekeme scheldpartij geplaatst. Zonder verdere privé-informatie, behalve dan dat je een achterkamertjesschelder bent.
En dan krijgt star een van voor het delen van priveberichten?
Dat is in mijn ogen dus wel scheldertje in de kaart spelen.
Hele vreemde beslissing.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ja, belachelijk dit. Wel consequent, kreeg precies zelfde shit na het aanspreken van dat stalkerkonijn op rare PB's, ooit.
Ow, en kan iemand vand e mods misschiener voor zorgen dat ik Cateautje kan blokkeren? Of dat voor mij doen?

Het lukt gewoon niet. Rare bug.
FeeLucifer01 schreef:
09-10-2021 22:46
Ow, en kan iemand vand e mods misschiener voor zorgen dat ik Cateautje kan blokkeren? Of dat voor mij doen?

Het lukt gewoon niet. Rare bug.
Rik kan een linkje voor je maken. Daarmee lukte het mij wel.
Moiren schreef:
09-10-2021 22:55
Rik kan een linkje voor je maken. Daarmee lukte het mij wel.
Mij niet toen. :-(
FeeLucifer01 schreef:
09-10-2021 23:49
Mij niet toen. :-(
Met de laatste link moest het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven