Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 1 juni 2020 om 10:32
Maar waarom verwacht iemand dat er gemodereerd gaat worden zoals in de Angels-tijd?fashionvictim schreef: ↑01-06-2020 10:23Ik neem jullie juist uitermate serieus en wijs erop dat verwachten dat er gemodereerd wordt zoals in de Angels-tijd een belachelijke verwachting is als jullie in de Angels-tijd allemaal nog peuters waren. Want dan kúnnen jullie niet weten wat we daarmee bedoelen. Of heb jij 20 jaar forum terug zitten lezen als inwerk-opdracht?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 1 juni 2020 om 10:35
Als je goed leest is dat laatste ook precies wat ik zeg. Ik ben bovendien niet iemand die terug verlangt naar hoe het vroeger was. Sterker, ik heb zelf niet zoveel last van het beleid en zit bijvoorbeeld ook niet op napraat omdat me dat gelul niet boeit. je ziet me ook zo goed als nooit in het modtopic, bijvoorbeeld.Marana schreef: ↑01-06-2020 10:28Dat wissen van allerlei posts is de laatste tijd vrijwel niet meer gebeurd. Ik heb de klacht over het wissen van allerlei posts ook niet vaak zien terugkeren in dit topic. Die mod van toen is er nu zeer waarschijnlijk niet meer, of ze heeft het inmiddels geleerd. Op het moment wordt er anders gemodereerd, niet meer blind gewist. En juist de huidige mods vragen feedback.
En verder vraag ik me af waarom het voor de huidige mods zo belangrijk is om te weten hoe het vroeger ging, terwijl ze niet meer terug kunnen lezen hoe het vroeger ging, terwijl er veel meer en heel andere forummers zijn dan toen. Het internet is anders dan 20 jaar geleden. De gebruikers zijn anders. Fora zijn anders. Social media zijn anders. Steeds weer zeggen dat het vroeger beter was, dat is geen feedback waar de moderators van nu iets mee kunnen.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 01-06-2020 10:35
2.68% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Ik vind dit een mooi voorbeeld van vilein onder de gordel. Je neemt mods uitermate serieus maaaaaar 'ik wijs jullie er aardig op dat jullie niet kunnen weten' en je impliceert dat ze begrijpelijk tekort komen omdat ze 'niet 20 jaar terug hebben (kunnen) lezen'. Afgeserveerd met een mooi geformuleerd postje.fashionvictim schreef: ↑01-06-2020 10:23Ik neem jullie juist uitermate serieus en wijs erop dat verwachten dat er gemodereerd wordt zoals in de Angels-tijd een belachelijke verwachting is als jullie in de Angels-tijd allemaal nog peuters waren. Want dan kúnnen jullie niet weten wat we daarmee bedoelen. Of heb jij 20 jaar forum terug zitten lezen als inwerk-opdracht?
Maar je, niemand kan goed lezen blijkbaar.
oudblond wijzigde dit bericht op 01-06-2020 10:36
2.91% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Dat staat er al

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
maandag 1 juni 2020 om 10:36
Als het mijn buurman of -vrouw zou kunnen zijn verwacht ik ook dat die op een normale manier wordt aangesproken.fashionvictim schreef: ↑01-06-2020 10:32Wat ik dus bedoel te zeggen is dat aan de kant van forummers soms, doordat wij ook niet weten met wie we te maken hebben, onredelijke verwachtingen kunnen bestaan of zelfs dat wij mods met een agressie benaderen die we niet zouden laten zien als we wisten dat degene aan de andere kant de leeftijd van onze kinderen had.
Want laten wij ook eerlijk zijn, als er hier een rel gaande is lusten de honden ook geen brood van de toon waarop mods worden aangesproken. Of de technische dienst.
Terwijl als je bedenkt dat die technische dienst misschien wel net zo'n jochie als je eigen zoon is die dat voor zijn stage zit te doen, je hem anders zou benaderen of aanspreken.
David Dunning
David Dunning
maandag 1 juni 2020 om 10:36
Nou ja, mijn posts zijn allemaal bedoeld als kritiek op FORUMMERS. Hoe jij daar uit opmaakt dat ik vilein naar mods ben is me een raadsel.Oudblond schreef: ↑01-06-2020 10:35Ik vind dit een mooi voorbeeld van vilein onder de gordel. Je neemt mods uitermate serieus maaaaaar 'ik wijs jullie er aardig op dat jullie niet kunnen weten' en je impliceert dat ze begrijpelijk tekort komen omdat ze 'niet 20 jaar terug hebben (kunnen) lezen'. Afgeserveerd met een mooi geformuleerd postje.
Am Yisrael Chai!

maandag 1 juni 2020 om 10:37
maandag 1 juni 2020 om 10:38
Gottegot, jij blijft ook maar op mij hakken hè.fashionvictim schreef: ↑01-06-2020 09:39Weer zo'n voorbeeld van iemand die al zeker een half jaar onder de negeer staat en desondanks toch maar tegen me blijft zuigen. (Niet jij, maar degene die je quote. )
David Dunning
David Dunning

maandag 1 juni 2020 om 10:39
Ik ben van mening dat je je altijd moet realiseren dat er achter een account een echt mens zit, ongeacht wat de leeftijd van diegene is.fashionvictim schreef: ↑01-06-2020 10:32Wat ik dus bedoel te zeggen is dat aan de kant van forummers soms, doordat wij ook niet weten met wie we te maken hebben, onredelijke verwachtingen kunnen bestaan of zelfs dat wij mods met een agressie benaderen die we niet zouden laten zien als we wisten dat degene aan de andere kant de leeftijd van onze kinderen had.
Want laten wij ook eerlijk zijn, als er hier een rel gaande is lusten de honden ook geen brood van de toon waarop mods worden aangesproken. Of de technische dienst.
Terwijl als je bedenkt dat die technische dienst misschien wel net zo'n jochie als je eigen zoon is die dat voor zijn stage zit te doen, je hem anders zou benaderen of aanspreken.

ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 10:39Ik ben van mening dat je je altijd moet realiseren dat er achter een account een echt mens zit, ongeacht wat de leeftijd van diegene is.

David Dunning
David Dunning
maandag 1 juni 2020 om 10:40
Sorry, dat zeg ik helemaal niet.
Ik heb dit hele topic meermaals referenties naar Sanne, Angels, vroeger zien voorbij komen als voorbeeld van hoe het wel moet.
En ik wijs jou en al die anderen erop dat dat een irreële verwachting is als de huidige mods toen nog niet eens geboren waren of naar de Teletubbies keken.
De mod dacht dat ik haar daardoor niet serieus nam, terwijl ik juist het tegenovergestelde bedoelde. En ik zei dus: ik neem je uitermate serieus en wijs de rest van mijn medeforummers erop dat jij niet KUNT weten hoe het in de Angeltijd was als jij nu bijvoorbeeld 22 bent. Dus dat moeten ze ook niet van je verwachten.
en als grapje voegde ik eraan toe: of heb jij toen je ingewerkt werd 20 jaar forum als huiswerk gekregen?
Am Yisrael Chai!

maandag 1 juni 2020 om 10:41
Maar al waren de mods toen al dik volwassen, wat maakt dat uit?fashionvictim schreef: ↑01-06-2020 10:40Sorry, dat zeg ik helemaal niet.
Ik heb dit hele topic meermaals referenties naar Sanne, Angels, vroeger zien voorbij komen als voorbeeld van hoe het wel moet.
En ik wijs jou en al die anderen erop dat dat een irreële verwachting is als de huidige mods toen nog niet eens geboren waren of naar de Teletubbies keken.
De mod dacht dat ik haar daardoor niet serieus nam, terwijl ik juist het tegenovergestelde bedoelde. En ik zei dus: ik neem je uitermate serieus en wijs de rest van mijn medeforummers erop dat jij niet KUNT weten hoe het in de Angeltijd was als jij nu bijvoorbeeld 22 bent. Dus dat moeten ze ook niet van je verwachten.
en als grapje voegde ik eraan toe: of heb jij toen je ingewerkt werd 20 jaar forum als huiswerk gekregen?
David Dunning
David Dunning

Dat is beter geschreven dan wat ik eigenlijk precies zo bedoelde hierboven.ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 10:39Ik ben van mening dat je je altijd moet realiseren dat er achter een account een echt mens zit, ongeacht wat de leeftijd van diegene is.

Of doe alsof je het zelf bent.
David Dunning
David Dunning
maandag 1 juni 2020 om 10:42
Ga maar in het CM topic kijken, ik doe echt al jaaaaaaaren niet mee aan die terugkerende discussies dat het forum zo kut is. Ik doe überhaupt niet mee aan Napraat, ook dat is gewoon terug te zien.
Am Yisrael Chai!

maandag 1 juni 2020 om 10:43
Dat gaat hier nogal eens mis als het op aanspreken van de mods gaat.ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 10:39Ik ben van mening dat je je altijd moet realiseren dat er achter een account een echt mens zit, ongeacht wat de leeftijd van diegene is.
Am Yisrael Chai!
maandag 1 juni 2020 om 10:44
Zeker. Maar ook op forummers onder elkaar.fashionvictim schreef: ↑01-06-2020 10:43Dat gaat hier nogal eens mis als het op aanspreken van de mods gaat.