Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 3 juni 2020 om 11:34
Ik heb ze ook allemaal gelezen, beetje doorzettingsvermogen.

Mijn collega heeft een lijstje bijgehouden, ik zal haar even vragen of ze er een mooie samenvatting van kan maken en in de OP kan zetten wanneer ze weer online is.
Wat betreft het betalen voor aanmelden, posten etc. ik denk niet dat dit gaat werken en haalt het concept van een forum voor iedereen beschikbaar weg. Maar we zetten het op het lijstje.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

woensdag 3 juni 2020 om 11:38
Ja hoor.-Shifty- schreef: ↑03-06-2020 11:28Het is je naam en rekeningnummer gekoppeld aan een account, die niet voor anderen dan de beheerder zichtbaar zijn. En die informatie kan je zelfs afschermen van mods (het is maar een verificatie niet je ID). Daar maak je je toch bij andere accounts ook niet druk over? Bij elke account bij elke webwinkel doe je dat ook, inclusief je adres.
Ik zie het probleem niet. Je bent een klein stukje anonimiteit kwijt alleen ten opzichte van de beheerder en minder dan bij een webwinkel. Daarvoor in de plaats kan de beheerder een veel beter forum bieden met veel minder spam, trollen, kinderen, terugkerende permabanners en andere forumgekkies.

woensdag 3 juni 2020 om 12:56
Die zijn er op ingericht om AVG te bewaren. Als het goed is.-Shifty- schreef: ↑03-06-2020 11:28Het is je naam en rekeningnummer gekoppeld aan een account, die niet voor anderen dan de beheerder zichtbaar zijn. En die informatie kan je zelfs afschermen van mods (het is maar een verificatie niet je ID). Daar maak je je toch bij andere accounts ook niet druk over? Bij elke account bij elke webwinkel doe je dat ook, inclusief je adres.
Ik zie het probleem niet. Je bent een klein stukje anonimiteit kwijt alleen ten opzichte van de beheerder en minder dan bij een webwinkel. Daarvoor in de plaats kan de beheerder een veel beter forum bieden met veel minder spam, trollen, kinderen, terugkerende permabanners en andere forumgekkies.
Daarbij vertel ik daar niets over mijn seksleven, kinderen, werk etc. En dan met een unieke naam is het ineens wel heel makkelijk.
woensdag 3 juni 2020 om 13:08
Hebben jullie al een idee hoe jullie dat aan gaan pakken Mod?ModeratorViva schreef: ↑03-06-2020 11:34Wat betreft het betalen voor aanmelden, posten etc. ik denk niet dat dit gaat werken en haalt het concept van een forum voor iedereen beschikbaar weg. Maar we zetten het op het lijstje.
Want er worden nu heel veel dingen gezegd door een relatief kleine groep forummers. Dingen die soms ook heel tegenstrijdig zijn.
Hoe kunnen/gaan jullie achterhalen of bepaalde ideeën wel door een grote groep gedragen worden hier? Dat lijkt me best ingewikkeld.
(bijvoorbeeld het betalen om te forummen/staffen etc., dat belandt nu op het lijstje, maar geen idee door hoeveel mensen dat gedragen wordt)

woensdag 3 juni 2020 om 13:10
Poll lijkt met het makkelijkst.Zarah schreef: ↑03-06-2020 13:08Hebben jullie al een idee hoe jullie dat aan gaan pakken Mod?
Want er worden nu heel veel dingen gezegd door een relatief kleine groep forummers. Dingen die soms ook heel tegenstrijdig zijn.
Hoe kunnen/gaan jullie achterhalen of bepaalde ideeën wel door een grote groep gedragen worden hier? Dat lijkt me best ingewikkeld.
(bijvoorbeeld het betalen om te forummen/staffen etc., dat belandt nu op het lijstje, maar geen idee door hoeveel mensen dat gedragen wordt)

woensdag 3 juni 2020 om 13:24
-Shifty- schreef: ↑03-06-2020 11:28Het is je naam en rekeningnummer gekoppeld aan een account, die niet voor anderen dan de beheerder zichtbaar zijn. En die informatie kan je zelfs afschermen van mods (het is maar een verificatie niet je ID). Daar maak je je toch bij andere accounts ook niet druk over? Bij elke account bij elke webwinkel doe je dat ook, inclusief je adres.
Goed idee als Viva het aantal forummers weer net zo laag wil als > 20 jaar geleden.
misschien kom ik hier dan ooit weg

anoniem_386970 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 13:25
0.65% gewijzigd

woensdag 3 juni 2020 om 13:24
Ik denk de meesten niet. Is het trouwens niet allemaal heel eenzijdig? Iemand roept iets, dan wordt gezegd we nemen het mee of daar kunnen we wel iets mee terwijl je niet weet hoe breed het gedragen wordt.

woensdag 3 juni 2020 om 13:34
We gaan nu eerst inventariseren wat er in het topic is geschreven en ik zag net een goed punt in het CM topic voorbij komen, die nemen we ook mee. Daarna gaan we kijken wat haalbaar en mogelijk is voor ons als moderators en dan moeten we even bekijken wat voor de meerderheid het belangrijkste is om (als eerste) door te voeren.Zarah schreef: ↑03-06-2020 13:08Hebben jullie al een idee hoe jullie dat aan gaan pakken Mod?
woensdag 3 juni 2020 om 13:36
Dat moeten we juridisch toestaan. Toevallig hebben we het daar vanmorgen over gehad.
woensdag 3 juni 2020 om 13:37
ModeratorViva schreef: ↑03-06-2020 11:34Ik heb ze ook allemaal gelezen, beetje doorzettingsvermogen.![]()
Mijn collega heeft een lijstje bijgehouden, ik zal haar even vragen of ze er een mooie samenvatting van kan maken en in de OP kan zetten wanneer ze weer online is.
Wat betreft het betalen voor aanmelden, posten etc. ik denk niet dat dit gaat werken en haalt het concept van een forum voor iedereen beschikbaar weg. Maar we zetten het op het lijstje.
Ik snap ook niet dat dit geopperd werd. Het zou ook niet echt correct zijn is mijn mening. Dan sluit je mensen met een smalle beurs buiten.
LOEP ME MAAR aub.

woensdag 3 juni 2020 om 13:38
ModeratorViva schreef: ↑03-06-2020 13:36Dat moeten we juridisch toestaan. Toevallig hebben we het daar vanmorgen over gehad.
Krijgt diegene dan ook een (tijdelijke) IPban? Of een aantekening oid.

woensdag 3 juni 2020 om 13:38
Het zou wat mij betreft alleen van toepassing zijn als het forum goed werkt in alle funcionaliteiten én zonder reclames/lees ook etc.
Maar dat zal wel nooit gebeuren.

woensdag 3 juni 2020 om 13:40
Willen jullie dit voor elkaar krijgen gaan jullie zeker leden verliezen of het word een mooi forum voor klanten die betalen met gelijkgestemde ( betalende!) stel dat zo iemand een perma ban krijgt en je hebt net betaald ben je mooi je geld kwijtModeratorViva schreef: ↑03-06-2020 11:34Ik heb ze ook allemaal gelezen, beetje doorzettingsvermogen.![]()
Goed dat jullie er hopelijk niets mee gaan doen.Het idee al.
woensdag 3 juni 2020 om 13:41
woensdag 3 juni 2020 om 13:55
*2020* schreef: ↑03-06-2020 13:40Willen jullie dit voor elkaar krijgen gaan jullie zeker leden verliezen of het word een mooi forum voor klanten die betalen met gelijkgestemde ( betalende!) stel dat zo iemand een perma ban krijgt en je hebt net betaald ben je mooi je geld kwijt
Of juist geen perma krijgt omdat ie netjes betaald.
LOEP ME MAAR aub.
woensdag 3 juni 2020 om 13:58
Ja, dat wordt meestal wel gedaan, die ip-ban dus. Aantekening is weer lastig ivm met de privacy....

woensdag 3 juni 2020 om 14:02
ModeratorViva schreef: ↑03-06-2020 13:58Ja, dat wordt meestal wel gedaan, die ip-ban dus. Aantekening is weer lastig ivm met de privacy....
Geen wonder dat permabannelingen vrij spel hebben.
En IP adres checken mag wel?
woensdag 3 juni 2020 om 14:02
U vroeg een feedback. Dit topic heeft inmiddels 1968 berichten. Veel berichten gaan over het staffen. Een enkeling wil een forummer of een gequote bericht (van iemand die genegeerd word) niet meer zien in quotes.
Sommigen willen dat een bericht of forummer meer dan één keer gestaft kan worden zoals voorheen. Anderen vinden het stafje uit de anonimiteit.
En owee als dan iemand zich laat anominiseren tijdens een ban.
Maar wel sputteren als iemand een stafje gebruikt. Gesputter over 'lees ook' wat ze niet hoeven aan te klikken.
En dan een enkeling die overal tekeer gaat en mensen blijft beschuldigen gaat vragen om iemand van een openbaar forum te weren omdat die irritant kan forummen.
Kan u het nog volgen? Ik hoop dat u een juiste beslissing in deze hooistapel kan vinden.
Sommigen willen dat een bericht of forummer meer dan één keer gestaft kan worden zoals voorheen. Anderen vinden het stafje uit de anonimiteit.
Maar wel sputteren als iemand een stafje gebruikt. Gesputter over 'lees ook' wat ze niet hoeven aan te klikken.
En dan een enkeling die overal tekeer gaat en mensen blijft beschuldigen gaat vragen om iemand van een openbaar forum te weren omdat die irritant kan forummen.
Kan u het nog volgen? Ik hoop dat u een juiste beslissing in deze hooistapel kan vinden.
LOEP ME MAAR aub.

woensdag 3 juni 2020 om 14:04
missie_m schreef: ↑03-06-2020 14:02U vroeg een feedback. Dit topic heeft inmiddels 1968 berichten. Veel berichten gaan over het staffen. Een enkeling wil een forummer of een gequote bericht (van iemand die genegeerd word) niet meer zien in quotes.
Dit is geen feedback hoor Missie.
woensdag 3 juni 2020 om 14:05
Betalende forummers? Is dat heus geopperd? Het idee alleen al*2020* schreef: ↑03-06-2020 13:40Willen jullie dit voor elkaar krijgen gaan jullie zeker leden verliezen of het word een mooi forum voor klanten die betalen met gelijkgestemde ( betalende!) stel dat zo iemand een perma ban krijgt en je hebt net betaald ben je mooi je geld kwijt
Geen bijzonderheden

woensdag 3 juni 2020 om 14:07
Het zal idd niet gaan werken, want zonder constante verse aanwas wordt 't al snel een inteeltclubje waardoor een forum dood bloedt*2020* schreef: ↑03-06-2020 13:40Willen jullie dit voor elkaar krijgen gaan jullie zeker leden verliezen of het word een mooi forum voor klanten die betalen met gelijkgestemde ( betalende!) stel dat zo iemand een perma ban krijgt en je hebt net betaald ben je mooi je geld kwijt