Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 4 juni 2020 om 12:11
Ik blijf nog steeds voor Team App maar ik denk niet dat het er van gaat komen. Maar even een argument:Poppy_del_Rio schreef: ↑04-06-2020 12:04Dat is ook enorm vervelend. Het forum zou sowieso echt veel mobiel vriendelijker moeten worden gemaakt. Ik heb speciaal voor dit forum een adblocker moeten installeren op mijn telefoon omdat er anders te veel clutter is.
Met een app bereik je een veel groter publiek, dus meer advertentie inkomsten. Dan verkoop je voor een paar euro een advertentie-/leesook vrije variant en degenen die fanatiek op het forum zitten zijn vrij van die onzin en hebben toch gezorgd voor wat inkomen. Win- win?

donderdag 4 juni 2020 om 12:55
Op andere fora deel ik geen zaken die ik hier bijv op de sekspijler wel deel. Omdat ik op andere fora bekender ben en veel mensen persoonlijk heb ontmoet (waar ik hier op Viva altijd erg terughoudend in was). En omdat ik de indruk heb dat op die andere fora waar ik zit veel minder wordt meegelezen. Die fora duiken eigenlijk nooit op als resultaat bij een Google-search, dit forum wel.
donderdag 4 juni 2020 om 12:56
Snap sowieso niet waarom ze dat nooit hebben gedaan, maar ja. Een app heb je niet binnen een paar dagen klaar.GreenLadyFern schreef: ↑04-06-2020 12:11Ik blijf nog steeds voor Team App maar ik denk niet dat het er van gaat komen. Maar even een argument:
Met een app bereik je een veel groter publiek, dus meer advertentie inkomsten. Dan verkoop je voor een paar euro een advertentie-/leesook vrije variant en degenen die fanatiek op het forum zitten zijn vrij van die onzin en hebben toch gezorgd voor wat inkomen. Win- win?
¡Apagando las luces!

donderdag 4 juni 2020 om 13:56
-Shifty- schreef: ↑04-06-2020 08:41Mods, ik ben nog wel benieuwd naar jullie beleidskader vanuit de eigenaar. (...)
Dat (...) suggereert dat er helemaal geen beleidskader is vanuit de eigenaar. Of dat het beleid is; 'kijk maar hoe lang je het met minimale middelen in de lucht kan houden terwijl het nog wat reclame inkomsten genereert'.Het lijkt alsof eigenaar eigenlijk helemaal geen interesse heeft in het forum en dat er bewust een sterfhuisconstructie is; zo min mogelijk energie er in steken en dan zien we wel wanneer het omvalt.
En dan is deze 'vraag het de mods'-excercitie ook vrij zinloos. Vandaar mijn vraag wat nou eigenlijk de doelstelling en het kader is wat de beheerder mee krijgt vanuit de eigenaar. Waar doen we dit voor?
In een poping niet te mega-quoten, een paar zinnen er uit geknipt.

Kan me voorstellen dat een terugkoppeling naar forummers niet 1-2-3 klaar is, maar hier zou ik ook heel graag een terugkoppeling op willen hebben. Het raakt voor mij de essentie.
donderdag 4 juni 2020 om 14:33
Het recht op anonimisatie heb je op basis van de AVG altijd. Hoe het zit met anonimiseren én wissen weet ik niet precies.FoxtrotAlpha schreef: ↑04-06-2020 10:43Het voorstel om dus een cent te betalen en zo je account te koppelen, of dat je geen nickwissels meer mag, daar ben ik absoluut tegen. Ik hoop ook echt dat stel zoiets wordt doorgevoerd, dit tijdig wordt gemeld, zodat ik op anoniem kan gaan en alles kan wissen. Mijn anonimiteit behouden is namelijk erg belangrijk voor me.

donderdag 4 juni 2020 om 16:12
Je kunt idd altijd je account laten anonimiseren, postings wissen kun je een heel eind zelf, je openingsposting mag je niet wissen. Topics worden alleen verwijderd in overleg.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
donderdag 4 juni 2020 om 16:21
Daar kan en mag ik je geen antwoord op geven Shifty. Deels omdat ik het gewoon niet weet, hogerhand communiceert dat echt niet met mij, de gewone moderator. En datgene wat ik wel weet/hoor, mag ik niet naar buiten brengen.-Shifty- schreef: ↑04-06-2020 08:41Mods, ik ben nog wel benieuwd naar jullie beleidskader vanuit de eigenaar. Je ziet nu de positieve reacties op dit topic. Maar je ziet ook de negatieve reacties op het beleid en hoe dit wordt vorm gegeven tot nu toe. Zowel de positieve kant als de negatieve kant lijkt te worden ingevuld door 'de mod van de dag/hoe je pet staat'. En het nogal discutabele 'het beleid staat niet ter discussie' en het censureren, lijkt ook te suggereren dat het beleid bepaald wordt door de eigen invulling van mods.
Dat in combinatie met de dramatische technische ondersteuning en het gebruik van het forum als reclamekliko, suggereert dat er helemaal geen beleidskader is vanuit de eigenaar. Of dat het beleid is; 'kijk maar hoe lang je het met minimale middelen in de lucht kan houden terwijl het nog wat reclame inkomsten genereert'.Het lijkt alsof eigenaar eigenlijk helemaal geen interesse heeft in het forum en dat er bewust een sterfhuisconstructie is; zo min mogelijk energie er in steken en dan zien we wel wanneer het omvalt.
En dan is deze 'vraag het de mods'-excercitie ook vrij zinloos. Vandaar mijn vraag wat nou eigenlijk de doelstelling en het kader is wat de beheerder mee krijgt vanuit de eigenaar. Waar doen we dit voor?
Wat wij voor nu kunnen en willen, is een fijn forum en of dat nog 2 jaar bestaat of nog 20 jaar, doet daar voor mij niet zoveel toe.
donderdag 4 juni 2020 om 16:30
donderdag 4 juni 2020 om 16:31
Bij de vorige forumversie was er een app, maar er is voor gekozen om die niet meer te gebruiken.GreenLadyFern schreef: ↑04-06-2020 12:11Ik blijf nog steeds voor Team App maar ik denk niet dat het er van gaat komen. Maar even een argument:
donderdag 4 juni 2020 om 16:32
Wat zou er dan concreet moeten gebeuren?-Shifty- schreef: ↑04-06-2020 10:03Het forum is gebaseerd op het anoniem maar inhoudelijk delen van gevoelige en persoonlijke informatie. Dat is volgens mij de kracht en de basis van dit forum; persoonlijke dingen delen.
Dat je voorzichtig bent in het koppelen naar persoonsgegevens is een tweede. Maar in de basis zou de beheerder een omgeving mogen bieden die voldoende veilig is om persoonlijke dingen te delen. Dat er vrijwel geen rem is op forumgekkies, stalkers en aanverwanten ondergraaft die veilige omgeving. Dat de beheerder onethisch en onbetrouwbaar handelt ook.

donderdag 4 juni 2020 om 16:32
Dat was geen echte app volgens mij, of je bedoelt die van heel veel versies geleden.ModeratorViva schreef: ↑04-06-2020 16:31Bij de vorige forumversie was er een app, maar er is voor gekozen om die niet meer te gebruiken.
donderdag 4 juni 2020 om 16:36
Waarschijnlijk wel, is al weer een tijd geleden.

donderdag 4 juni 2020 om 17:00
ModeratorViva schreef: ↑04-06-2020 16:31Bij de vorige forumversie was er een app, maar er is voor gekozen om die niet meer te gebruiken.
Die was wel écht fijn. Zwart/wit/oranje. Simpel en vrat geen mb's.
donderdag 4 juni 2020 om 17:09
Waarom niet? Jij had daar geen beslissing in, maar misschien weet de CM het wel? Of iemand anders?ModeratorViva schreef: ↑04-06-2020 16:31Bij de vorige forumversie was er een app, maar er is voor gekozen om die niet meer te gebruiken.

¡Apagando las luces!
donderdag 4 juni 2020 om 17:16
De leidinggevende van de leidinggevende van de leidinggevende ongetwijfeld, maar die krijg ik niet te spreken.SombraOnline schreef: ↑04-06-2020 17:09Waarom niet? Jij had daar geen beslissing in, maar misschien weet de CM het wel? Of iemand anders?![]()

donderdag 4 juni 2020 om 17:39
Klinkt wel als Viva ja, haha! Jammer, maar ach. Je mag wel doorgeven dat voor sommige forummers een app wel gewenst is.ModeratorViva schreef: ↑04-06-2020 17:16De leidinggevende van de leidinggevende van de leidinggevende ongetwijfeld, maar die krijg ik niet te spreken.![]()

¡Apagando las luces!
donderdag 4 juni 2020 om 17:59
Zou dat alleen des viva's zijn? Ik denk dat het bij de meeste grote bedrijven zo werkt.SombraOnline schreef: ↑04-06-2020 17:39Klinkt wel als Viva ja, haha! Jammer, maar ach. Je mag wel doorgeven dat voor sommige forummers een app wel gewenst is.![]()
Ik zal het doorgeven.

donderdag 4 juni 2020 om 19:28
ModeratorViva schreef: ↑04-06-2020 16:21Daar kan en mag ik je geen antwoord op geven Shifty. Deels omdat ik het gewoon niet weet, hogerhand communiceert dat echt niet met mij, de gewone moderator. En datgene wat ik wel weet/hoor, mag ik niet naar buiten brengen.
Wat wij voor nu kunnen en willen, is een fijn forum en of dat nog 2 jaar bestaat of nog 20 jaar, doet daar voor mij niet zoveel toe.
Het zou er voor mij wel toe doen, als ik medewerker ergens zou zijn zou ik wel willen weten waar ik aan mee werk. Ik vraag ook niet naar bedrijfsgeheimen maar wel naar een visie en beleid. Maar als die er niet is dan valt er ook niks te communiceren. Ik wil het ook allemaal niet in het negatieve trekken maar feit is wel dat de beheerder afgelopen jaren geen visie en geen beleid heeft laten zien; eerder een desinteresse in het functioneren van het forum en in de gebruikers. Daar wordt je wel wat sceptisch van.
Er was bijvoorbeeld al ontzettend veel commentaar op de lees-ook, vanwege de inhoud en vanwege het nadelig effect op het functioneren van het forum. En ondanks al dat commentaar wordt dit maar vrolijk even verdubbeld. Ik weet niet hoe jij dit ziet, maar ik zie het als 'leuk dat jullie iets vinden maar het interesseert ons gewoon helemaal niks. En ook daar wordt je wel een beetje sceptisch van.
Als er met zoveel negatieve voorgeschiedenis geen hoop gegeven kan worden door een visie of een beleid met toekomstperspectief blijf ik voorlopig sceptisch.

donderdag 4 juni 2020 om 19:59
Specifiek voor het creëren van een veilige omgeving moet de beheerder betrouwbaar zijn en de omgeving hier betrouwbaar maken. Dat is beide nu niet het geval.
Ik weet wel dat dat weinig concreet is, maar dat is wel de kern. Er zijn al ontzettend veel concrete dingen genoemd in dit topic en het heeft volgens mij weinig zin als ik de dingen nog eens ga opnoemen waar ik het 't meest mee eens ben om vervolgens te verzanden in een discussie met anderen die het weer meer eens zijn met andere dingen.
Welke doelstellingen heb je tot nu toe uit dit topic gedestilleerd en waar wil je actie op gaan ondernemen?