Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 6 juni 2020 om 12:58
Ja, en ik vind het dus niet gewenst als mods modereren op 'vervelend zijn'. Modereren op 'schelden' is ook lastig, maar dan zou je nog een lijst kunnen maken met banwaardige scheldwoorden. Je kunt zelfs instellen dat die banwaardige woorden automatisch worden vervangen door asterisken. Het is een beetje kinderachtig allemaal, maar het kan. Modereren op 'vervelend zijn' kan wat mij betreft niet.
zaterdag 6 juni 2020 om 13:05
Zelfs scheldwoorden is lastig. Bijvoorbeeld het noemen sommige ziekten wil 'je' in sommige contexten niet toestaan, in andere wel.Lady*Voldemort schreef: ↑06-06-2020 12:58Ja, en ik vind het dus niet gewenst als mods modereren op 'vervelend zijn'. Modereren op 'schelden' is ook lastig, maar dan zou je nog een lijst kunnen maken met banwaardige scheldwoorden. Je kunt zelfs instellen dat die banwaardige woorden automatisch worden vervangen door asterisken. Het is een beetje kinderachtig allemaal, maar het kan. Modereren op 'vervelend zijn' kan wat mij betreft niet.

zaterdag 6 juni 2020 om 13:27
Ik had dit een poosje terug ook in een topic die door mijzelf was geopend, heel de boodschap en opzet van mijn topic ging daardoor verloren..Merys schreef: ↑06-06-2020 09:36Voorbeeld, in een topic van een alleenstaande moeder (wie dan ook) dezelfde riedel af komen draaien en vervolgens de hele discussie naar zich toetrekken. Het gebeurt.geregeld en is sneu voor de to en niet constructief voor het topic.
Als dat bijna structureel gebeurt mag daar best wat van gezegd worden denk ik dan.
Toch wel prettig als een mod dan ingrijpt hoor.
Let tegenwoordig zelf ook op dat ik niet te overbearing wordt in een topic, door mijn mening constant door te drukken.
Maar het moet ook niet zo zijn dat je helemaal de discussie niet meer aan kunt gaan uit angst om gestaft te worden, puur omdat je een mening verdedigd wat ingaat tegen de stroming, maar daar zit soms een fijne lijn tussen.
Kan ook best snappen dat het als onterecht wordt gezien als iemand een ban krijgt in een dergelijk geval maar je kunt nu eenmaal niet altijd iedereen tevreden houden.
Denk dat de doorslaggevende factor in het opleggen van een ban zou moeten zijn hoevaak iemand bepaald gedrag vertoont.
zaterdag 6 juni 2020 om 13:37
zaterdag 6 juni 2020 om 14:58
Lees jij wel goed? Ze zei dat de negeer geen zin heeft, omdat je in quotes de teksten van de genegeerde kunt zien. Dat is dus geen steen en been klagen, maar een terechte klacht.

zaterdag 6 juni 2020 om 15:02
Moreina schreef: ↑06-06-2020 13:27Ik had dit een poosje terug ook in een topic die door mijzelf was geopend, heel de boodschap en opzet van mijn topic ging daardoor verloren..
Toch wel prettig als een mod dan ingrijpt hoor.
Let tegenwoordig zelf ook op dat ik niet te overbearing wordt in een topic, door mijn mening constant door te drukken.
Maar het moet ook niet zo zijn dat je helemaal de discussie niet meer aan kunt gaan uit angst om gestaft te worden, puur omdat je een mening verdedigd wat ingaat tegen de stroming, maar daar zit soms een fijne lijn tussen.
Kan ook best snappen dat het als onterecht wordt gezien als iemand een ban krijgt in een dergelijk geval maar je kunt nu eenmaal niet altijd iedereen tevreden houden.
Denk dat de doorslaggevende factor in het opleggen van een ban zou moeten zijn hoevaak iemand bepaald gedrag vertoont.
Ik zeg niet dat er dan geband moet worden, maar een verzoek om een beetje bij het onderwerp te blijven zou fijn zijn.

zaterdag 6 juni 2020 om 16:06
Dat maakt allemaal nog niet dat het een goed idee is om mensen te bannen louter en alleen omdat je ze vervelend vindt.madamzonderm schreef: ↑06-06-2020 13:05Zelfs scheldwoorden is lastig. Bijvoorbeeld het noemen sommige ziekten wil 'je' in sommige contexten niet toestaan, in andere wel.

zaterdag 6 juni 2020 om 16:23
Ja, en dat banwaardige woorden vervangen worden door asterisken los van context geen goed idee is. Misschien kan de mogelijkheid tot het gebruik van die woorden gekoppeld worden aan het aantal posts, weet niet of dat een goed idee is.Lady*Voldemort schreef: ↑06-06-2020 16:06Dat maakt allemaal nog niet dat het een goed idee is om mensen te bannen louter en alleen omdat je ze vervelend vindt.
zaterdag 6 juni 2020 om 16:49
Er is zeker een controle en er worden ook best veel nieuwe topics/reacties afgekeurd. Ik snap wel dat je soms denkt, waarom is die goedgekeurd, maar we geven ook mensen het voordeel van de twijfel. Niet iedere nieuwe TO is een troll ook al wordt dat geregeld gedacht.Ab_Normaal schreef: ↑06-06-2020 00:12Mods, hoe gaat de controle van een eerste post van een nieuw lid in zijn werk?
Geregeld komt er iemand door deze controle (als die er daadwerkelijk is) heen waarvan iedereen hier denkt![]()
![]()
seks/leuke-sites/list_messages/463464
En hier een overtreffende![]()
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

zaterdag 6 juni 2020 om 16:51
Ja, heb ik ergens gezegd van niet?
Dat is toch ook modereren?
zaterdag 6 juni 2020 om 16:52
Wat betreft het wel of niet kunnen quoten, ik denk dat het heel onoverzichtelijk is wanneer je niet meer kunt quoten, dus dan zul je toch iets moeten overnemen van degene waar je op reageert en blijft het alsnog leesbaar voor degene die de gequote onder negeer heeft.
zaterdag 6 juni 2020 om 16:55
En dat laatste vind ik heel vervelend.ModeratorViva schreef: ↑06-06-2020 16:52Wat betreft het wel of niet kunnen quoten, ik denk dat het heel onoverzichtelijk is wanneer je niet meer kunt quoten, dus dan zul je toch iets moeten overnemen van degene waar je op reageert en blijft het alsnog leesbaar voor degene die de gequote onder negeer heeft.
Geen bijzonderheden
zaterdag 6 juni 2020 om 16:55
Ik zie geen bezwaar om in een topic aan te geven dat men weer on topic moet gaan, vraag me alleen af of degenen die het topic te veel naar zich toetrekken, zich daar ook door aangesproken zullen voelen.
zaterdag 6 juni 2020 om 16:56
zaterdag 6 juni 2020 om 16:58
Nu nog wel, omdat er anders een ban op volgt.ModeratorViva schreef: ↑06-06-2020 16:55Ik zie geen bezwaar om in een topic aan te geven dat men weer on topic moet gaan, vraag me alleen af of degenen die het topic te veel naar zich toetrekken, zich daar ook door aangesproken zullen voelen.
Maar wie weet, als we eindelijk zelf weer dingen op kunnen lossen en je spreekt met een paar de off topic gaanders toe, dat dat ook effect heeft. En dat off topic,... hoe erg is dat nou vaak helemaal ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 6 juni 2020 om 17:00
Niks mis met een 24-uurs ban wegens niet opvolgen aanwijzingen mod.blijfgewoonbianca schreef: ↑06-06-2020 16:58Nu nog wel, omdat er anders een ban op volgt.
Maar wie weet, als we eindelijk zelf weer dingen op kunnen lossen en je spreekt met een paar de off topic gaanders toe, dat dat ook effect heeft. En dat off topic,... hoe erg is dat nou vaak helemaal ?

zaterdag 6 juni 2020 om 17:06
ModeratorViva schreef: ↑06-06-2020 16:55Ik zie geen bezwaar om in een topic aan te geven dat men weer on topic moet gaan, vraag me alleen af of degenen die het topic te veel naar zich toetrekken, zich daar ook door aangesproken zullen voelen.
Als ik het doe in ieder geval niet

Ik denk dat er een aantal wel naar luisteren, een aantal niet.
Wat ik bedoel, ga niet gelijk bannen als de veelzeurder in wat steviger bewoordingen wordt toegesproken.
zaterdag 6 juni 2020 om 17:08
Dat bannen gebeurt op dit moment al een stuk terughoudender dan in het verleden.blijfgewoonbianca schreef: ↑06-06-2020 16:58Nu nog wel, omdat er anders een ban op volgt.

zaterdag 6 juni 2020 om 17:09
blijfgewoonbianca schreef: ↑06-06-2020 16:58Nu nog wel, omdat er anders een ban op volgt.
Nou, gedram over werkende ouders, onoogevoede kinderen of multiquoten

Soms verstiert het echt een topic, zeker bij wat nieuwe TO's.

zaterdag 6 juni 2020 om 17:09
En ban de veelzeurder ook niet omdat hij veel zeurt. Zeuren is geen halsmisdaad.