Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 6 juni 2020 om 08:22
Dat idee heb ik al aan de hand gedaan: gewoon die 'regel' weg doen. Vervelend zijn is geen halsmisdaad of zo. Zo lang de vervelende klier geen harde grenzen overschrijdt (schelden, dreigen, iedereen de moeder staffen) zou ik het lekker op laten lossen door de forummers.ModeratorViva schreef: ↑05-06-2020 20:00Het is inderdaad niet een hele concrete regel, maar we gebruiken het vooral wanneer iemand op meerdere fronten vervelend forumt en we niet 1 ding eruit kunnen pikken om op te bannen. Nou is dat natuurlijk altijd subjectief en we zetten het ook niet heel vaak in.
Ik sta open voor alle suggesties om dingen te veranderen, heb je een ook een idee hoe dat anders zou kunnen?
zaterdag 6 juni 2020 om 08:48
Die regel weg doen, ben ik het mee eens. Maar op (laten) lossen door forummers is het hem ook vaak niet, want meestal ontaardt zoiets dan in ordinair gescheld, of de vervelende persoon gaat gewoon door met vervelend zijn.Lady*Voldemort schreef: ↑06-06-2020 08:22Dat idee heb ik al aan de hand gedaan: gewoon die 'regel' weg doen. Vervelend zijn is geen halsmisdaad of zo. Zo lang de vervelende klier geen harde grenzen overschrijdt (schelden, dreigen, iedereen de moeder staffen) zou ik het lekker op laten lossen door de forummers.

zaterdag 6 juni 2020 om 09:07
Dit topic heet "vraag het de mods". Niet " vraag het Missie". Ik wilde dus graag weten of er beleid op was. Hoe jij erover denkt vind ik volkomen niet relevant.

zaterdag 6 juni 2020 om 09:10
Wees dan zelf de wijste en zet die persoon onder negeer.Wilhetnietweten schreef: ↑06-06-2020 08:48Die regel weg doen, ben ik het mee eens. Maar op (laten) lossen door forummers is het hem ook vaak niet, want meestal ontaardt zoiets dan in ordinair gescheld, of de vervelende persoon gaat gewoon door met vervelend zijn.
En als er toch iets gemodereerd moet worden dan een in-topic mededeling van een mod van 'jongens, weer on topic en niet op de man'.
zaterdag 6 juni 2020 om 09:16
Dat kan natuurlijk prima als het een één op één fittie betreft. Maar als zo'n persoon in algemene zin 'vervelend' is, is dat wat lastiger.redbulletje schreef: ↑06-06-2020 09:10Wees dan zelf de wijste en zet die persoon onder negeer.
En als er toch iets gemodereerd moet worden dan een in-topic mededeling van een mod van 'jongens, weer on topic en niet op de man'.

zaterdag 6 juni 2020 om 09:23
Dan zetten die anderen die zich aan die persoon ergeren hem/haar ook onder negeer.Wilhetnietweten schreef: ↑06-06-2020 09:16Dat kan natuurlijk prima als het een één op één fittie betreft. Maar als zo'n persoon in algemene zin 'vervelend' is, is dat wat lastiger.
zaterdag 6 juni 2020 om 09:29
Er wordt teveel gequote. De negeer heeft eigenlijk geen zin. Ik zie godsgloeiende nog steeds letters die ik niet WIL zien.redbulletje schreef: ↑06-06-2020 09:23Dan zetten die anderen die zich aan die persoon ergeren hem/haar ook onder negeer.
Geen bijzonderheden

zaterdag 6 juni 2020 om 09:36
Voorbeeld, in een topic van een alleenstaande moeder (wie dan ook) dezelfde riedel af komen draaien en vervolgens de hele discussie naar zich toetrekken. Het gebeurt.geregeld en is sneu voor de to en niet constructief voor het topic.
Als dat bijna structureel gebeurt mag daar best wat van gezegd worden denk ik dan.
Als dat bijna structureel gebeurt mag daar best wat van gezegd worden denk ik dan.

zaterdag 6 juni 2020 om 09:43
Ordinair gescheld kun je wel op modereren, op subjectiviteiten als 'vervelend zijn' niet. Ergo: zo lang de discussie met de vervelende klier in kwestie op een redelijk beschaafd niveau plaatsvindt hoef je niet in te grijpen, zodra dat niet meer het geval is grijp je wel in. Het enige 'probleem' is dat de kans best aanwezig is dat het niet de vervelende klier is die de ban oploopt, maar ook niet-vervelende mensen moeten zich een beetje gedragen.Wilhetnietweten schreef: ↑06-06-2020 08:48Die regel weg doen, ben ik het mee eens. Maar op (laten) lossen door forummers is het hem ook vaak niet, want meestal ontaardt zoiets dan in ordinair gescheld, of de vervelende persoon gaat gewoon door met vervelend zijn.
En verder: ik kan je zo een paar mensen noemen die ik simpelweg altijd vervelend vind, zowel op het forum als IRL. En ik gok erop dat iedereen dat wel heeft, net zo goed als dat iedereen wel door één of meerdere mensen vervelend zal worden gevonden. Moeten we dan iedereen maar bannen?

zaterdag 6 juni 2020 om 09:47
Vind ik ook.Merys schreef: ↑06-06-2020 09:36Voorbeeld, in een topic van een alleenstaande moeder (wie dan ook) dezelfde riedel af komen draaien en vervolgens de hele discussie naar zich toetrekken. Het gebeurt.geregeld en is sneu voor de to en niet constructief voor het topic.

zaterdag 6 juni 2020 om 09:49
Lady*Voldemort schreef: ↑06-06-2020 09:43Ordinair gescheld kun je wel op modereren, op subjectiviteiten als 'vervelend zijn' niet. Ergo: zo lang de discussie met de vervelende klier in kwestie op een redelijk beschaafd niveau plaatsvindt hoef je niet in te grijpen, zodra dat niet meer het geval is grijp je wel in. Het enige 'probleem' is dat de kans best aanwezig is dat het niet de vervelende klier is die de ban oploopt, maar ook niet-vervelende mensen moeten zich een beetje gedragen.
En verder: ik kan je zo een paar mensen noemen die ik simpelweg altijd vervelend vind, zowel op het forum als IRL. En ik gok erop dat iedereen dat wel heeft, net zo goed als dat iedereen wel door één of meerdere mensen vervelend zal worden gevonden. Moeten we dan iedereen maar bannen?
Wat mij betreft niet, maar dan wil ik er graag zelf wel wat van kunnen zeggen zonder zelf een ban te krijgen

zaterdag 6 juni 2020 om 09:49
Nee hoor, alleen de mensen die een topic ondergraven al dan niet groepsgewijs omdat ze invloed willen uitoefenen op de poster.Lady*Voldemort schreef: ↑06-06-2020 09:43Ordinair gescheld kun je wel op modereren, op subjectiviteiten als 'vervelend zijn' niet. Ergo: zo lang de discussie met de vervelende klier in kwestie op een redelijk beschaafd niveau plaatsvindt hoef je niet in te grijpen, zodra dat niet meer het geval is grijp je wel in. Het enige 'probleem' is dat de kans best aanwezig is dat het niet de vervelende klier is die de ban oploopt, maar ook niet-vervelende mensen moeten zich een beetje gedragen.

zaterdag 6 juni 2020 om 10:01
Dat was een extraatje van mij voor jou. Een tip hoe je het zou kunnen aanpakken. En de mod. kan lezen wat deze 'missie' er van vind. Ik hoop niet dat de mod het 'niet relevant' vind.

LOEP ME MAAR aub.

zaterdag 6 juni 2020 om 10:02
Lady*Voldemort schreef: ↑06-06-2020 09:59Dan zorg je dus dat je niet scheldt en dreigt en zo. Hoe moeilijk is het nou helemaal.
Wat mij betreft niet, maar daar werd in het verleden echt wel divers op gemodereerd zeg maar. Dat mag van mij dan nog wel even verhelderd in het mogelijk nieuwe beleid.

zaterdag 6 juni 2020 om 10:03
Het gaat nou over waar de mods gewenst zijn om te modereren.Lady*Voldemort schreef: ↑06-06-2020 09:59Dan zorg je dus dat je niet scheldt en dreigt en zo. Hoe moeilijk is het nou helemaal.
zaterdag 6 juni 2020 om 10:29
Maar ook schelden en dreigen is soms lastig te beoordelen. Welk scheldwoord is ‘erover’, wordt door iedereen anders ervaren. Als ik tegen jou zeg, ‘wat een muts ben je’, haal jij wellicht je schouders op en forumt vrolijk verder, terwijl als ik hetzelfde tegen Merys zeg, zal ze misschien op de hoogste kast zitten en direct staffen. (Voorbeeldje hè, ik vind jullie allebei geen mutsen hoor.Lady*Voldemort schreef: ↑06-06-2020 09:59Dan zorg je dus dat je niet scheldt en dreigt en zo. Hoe moeilijk is het nou helemaal.

wilhetnietweten wijzigde dit bericht op 06-06-2020 10:30
Reden: Tikfoutje
Reden: Tikfoutje
0.17% gewijzigd

zaterdag 6 juni 2020 om 10:44
Wilhetnietweten schreef: ↑06-06-2020 10:29Maar ook schelden en dreigen is soms lastig te beoordelen. Welk scheldwoord is ‘erover’, wordt door iedereen anders ervaren. Als ik tegen jou zeg, ‘wat een muts ben je’, haal jij wellicht je schouders op en forumt vrolijk verder, terwijl als ik hetzelfde tegen Merys zeg, zal ze misschien op de hoogste kast zitten en direct staffen. (Voorbeeldje hè, ik vind jullie allebei geen mutsen hoor.)
Ja, dat dus.
zaterdag 6 juni 2020 om 10:47
Simpel op te lossen.
Je kunt zélf een ander aanspreken.
En als die ander dan toch doorgaat kun je zelf staffen.
Mods kijken dan of je zelf al aangegeven had dat je iets te ver vind gaan, kijken of je staft voor ‘potjandriedubbeltjes rekel’ terwijl jijzelf niet zojuist ‘oelewapper en schobbejak’ gepost hebt en vervolgens...
... geven Mods eerst een waarschuwing voor ze gaan bannen.
En als het om een ander gaat, dat iemand voor ziektevrouwtjeshond met een druipgrot uitgemaakt wordt omdat ze zwanger is zonder middenstandsinkomen, en je het veel te ver vindt gaan kun je het melden bij het modtopic.
Mods zijn heus wel in staat om te zien dat in uitzonderlijke gevallen iemand echt over de grens gaat.
Je kunt zélf een ander aanspreken.
En als die ander dan toch doorgaat kun je zelf staffen.
Mods kijken dan of je zelf al aangegeven had dat je iets te ver vind gaan, kijken of je staft voor ‘potjandriedubbeltjes rekel’ terwijl jijzelf niet zojuist ‘oelewapper en schobbejak’ gepost hebt en vervolgens...
... geven Mods eerst een waarschuwing voor ze gaan bannen.
En als het om een ander gaat, dat iemand voor ziektevrouwtjeshond met een druipgrot uitgemaakt wordt omdat ze zwanger is zonder middenstandsinkomen, en je het veel te ver vindt gaan kun je het melden bij het modtopic.
Mods zijn heus wel in staat om te zien dat in uitzonderlijke gevallen iemand echt over de grens gaat.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zaterdag 6 juni 2020 om 10:57
Wat als we nu 'ns een proef doen. Eén volle week wordt er niet geband of gemodereerd (okee, wellicht enkel de spammers die verder uberhaupt niet mee posten)
En daarna evalueren we of er situaties zijn waarin we liever toch licht ingrijpen van mods hadden gezien of dat we er samen als volwassenen uit zijn gekomen.
En daarna evalueren we of er situaties zijn waarin we liever toch licht ingrijpen van mods hadden gezien of dat we er samen als volwassenen uit zijn gekomen.

zaterdag 6 juni 2020 om 11:31
redbulletje schreef: ↑06-06-2020 10:57Wat als we nu 'ns een proef doen. Eén volle week wordt er niet geband of gemodereerd (okee, wellicht enkel de spammers die verder uberhaupt niet mee posten)
Ik ben helemaal voor. Mag wel wat langer ook; misschien twee weken?