Vraag het de mods.

27-05-2020 20:42 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!

En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.

We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.

Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.

We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.

Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.

Voorlopig is dit een proef van een maand.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.

Afbeelding

Update 14 juni

Beste forummers,

We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is :) . We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.

Moderators

Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies

ICT

Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.

Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Misschien heeft PJK al wel vaker een ban gehad voor racistische uitlatingen (weet ik niet hoor), dan is 24 uur echt niet genoeg.
yasmijn schreef:
06-06-2020 21:37
Heb niet meegekregen wat ie geschreven heeft.
Als racisten geband worden kan ik er nog wel een paar opnoemen.
Die aktueelpijler zit er vol mee.
Inderdaad ja.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Waarom zou je geen maandban kunnen krijgen voor herhaald racisme? Racisme is geen mening ofzo.
Het is dus nog volgens het oude bansysteem, begrijp ik.

Persoonlijk zou ik het in een nieuw bansysteem ook niet raar vinden om een maand op de strafbank te moeten voor racisme.
Am Yisrael Chai!
yasmijn schreef:
06-06-2020 21:37
Heb niet meegekregen wat ie geschreven heeft.
Als racisten geband worden kan ik er nog wel een paar opnoemen.
Die aktueelpijler zit er vol mee.
Waren het er maar een paar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
RikM schreef:
06-06-2020 21:38
Misschien heeft PJK al wel vaker een ban gehad voor racistische uitlatingen (weet ik niet hoor), dan is 24 uur echt niet genoeg.
Wat gek. Hij hoort zelf bij een minderheidsgroep. Kutwoord maar ik weet het even niet anders te omschrijven.
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
06-06-2020 21:41
Het is dus nog volgens het oude bansysteem, begrijp ik.

Persoonlijk zou ik het in een nieuw bansysteem ook niet raar vinden om een maand op de strafbank te moeten voor racisme.
Dit zou voor mij inderdaad wel een van de dingen zijn waarbij een langere ban op zijn plaats is.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

blijfgewoonbianca schreef:
06-06-2020 21:41
Waren het er maar een paar.
Ja helaas. Te veel maar dat wordt dan zo fijntjes verpakt dat het amper opvalt. Daarom schrijf ik daar bijna tot niet meer mee want dan ga ik uit mijn plaat en beland ik naast pjk op de bank.
Geen bijzonderheden
ModeratorViva schreef:
06-06-2020 21:43
Dit zou voor mij inderdaad wel een van de dingen zijn waarbij een langere ban op zijn plaats is.
Eens. Maar pak ze dan allemaal aan. Het wemelt ervan hier.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
06-06-2020 21:44
Ja helaas. Te veel maar dat wordt dan zo fijntjes verpakt dat het amper opvalt. Daarom schrijf ik daar bijna tot niet meer mee want dan ga ik uit mijn plaat en beland ik naast pjk op de bank.
Ik ook.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
ModeratorViva schreef:
06-06-2020 21:43
Ja, mee eens. Of het dan een maand moet zijn of 2 weken, dat weet ik niet. Of misschien zou je dat wel oplopend kunnen doen, three strikes and you're out ofzo. Dus eerste keer 14 dagen, tweede keer een maand, derde keer perma. Of zoiets. Daar zou ik nog even over brainstormen als ik jullie was. Op zich is het wel zo sympathiek om mensen de kans te geven hun mening bij te stellen.

Maar racisme, en bijvoorbeeld ook bedreiging, lijken me nu net van die dingen waar je wel streng op handhaaft.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
06-06-2020 21:48
Ja, mee eens. Of het dan een maand moet zijn of 2 weken, dat weet ik niet. Of misschien zou je dat wel oplopend kunnen doen, three strikes and you're out ofzo. Dus eerste keer 14 dagen, tweede keer een maand, derde keer perma. Of zoiets. Daar zou ik nog even over brainstormen als ik jullie was. Op zich is het wel zo sympathiek om mensen de kans te geven hun mening bij te stellen.

Maar racisme, en bijvoorbeeld ook bedreiging, lijken me nu net van die dingen waar je wel streng op handhaaft.
We zijn inderdaad nog aan het brainstormen hoe we het een en ander gaan vormgeven.

ModeratorViva schreef:
06-06-2020 21:50
We zijn inderdaad nog aan het brainstormen hoe we het een en ander gaan vormgeven.
Wij brainstormen graag mee :proud:
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
06-06-2020 21:44
Dat maakt ingrijpen ook best lastig. Juist omdat dingen vaak niet keihard neer gezet worden.

yasmijn schreef:
06-06-2020 21:52
Juist, wij oude taarten :-D
yasmijn schreef:
Dat dacht ik al :proud: .
Dat mag ook zeker.

Maar mods, is een maandban ook echt nodig voor 'op de man'?

Die maandban van Amber bijvoorbeeld...
ModeratorViva schreef:
06-06-2020 21:54
Dat dacht ik al :proud: .
Dat mag ook zeker.
Afkoelen is oké. Maar persoonlijk vind ik een maand te lang. Tenzij enge bedreigingen enzo. Das reden voor een perma m.i.
Geen bijzonderheden
Cookielover schreef:

Op de man is ook zo subjectief.
Geen bijzonderheden
Voor racisme mag van mij zeker wel een maand hoor. Hij heeft ze er al eerder voor gehad, dus blijkbaar hardleers.
Cookielover schreef:

Ik ga niet in op individuele bannen, maar die maand geven we echt niet zo maar. Daar gaat over het algemeen echt een heleboel aan vooraf.

ModeratorViva schreef:
06-06-2020 21:59
Ik ga niet in op individuele bannen, maar die maand geven we echt niet zo maar. Daar gaat over het algemeen echt een heleboel aan vooraf.

Nou ja, ik sta nu op een week. Nu jullie er zijn heb ik er wat meer vertrouwen in, maar voor het zelfde geld noem ik iemand huppelkut en heb een maand aan mijn broek.
ModeratorViva schreef:
Dat maakt ingrijpen ook best lastig. Juist omdat dingen vaak niet keihard neer gezet worden.
Ik wil niet lullig doen, maar als er in het verleden geband kon worden vanwege “ negatief forummen “ , dan kan dat daar toch zeker ook op gegooid worden ? Hoe negatief wil je het hebben ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Merys schreef:
Voor racisme mag van mij zeker wel een maand hoor. Hij heeft ze er al eerder voor gehad, dus blijkbaar hardleers.
Ik vind het zo gek daar hij tot een groep behoort die nog veel te vaak gediscrimineerd wordt.
Geen bijzonderheden
ModeratorViva schreef:
Oké, dat begrijp ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven