Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 7 juni 2020 om 14:33
Ik twijfelde nog of ik die erbij moest zetten.
Wat doe je nu precies? Dan kijk ik even met je mee.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zondag 7 juni 2020 om 14:39
Ik zit in dit topicModeratorViva schreef: ↑07-06-2020 14:33Ik twijfelde nog of ik die erbij moest zetten.
Wat doe je nu precies? Dan kijk ik even met je mee.

zondag 7 juni 2020 om 14:39
Ah dat wil je wel weten he
zondag 7 juni 2020 om 14:44
Ik heb wel meerdere personen onder negeer staan en doe met deze persoon wat je altijd doet om hem onder negeer te zetten maar wil nu niet lukken. Maar is het zo dat mensen hier senior status hebben?
zondag 7 juni 2020 om 14:58
Nee hoor, de enige accounts die je niet onder negeer kunt zetten, zijn die van het moderatorteam.
Wat voor melding krijg je?
zondag 7 juni 2020 om 14:59
Ik krijg geen melding. Als ik naar een topic ga dan zie ik die persoon gewoon. Niet onder negeer. Naja tis geen levensgroot probleem ofzo. Ik kaartte het hier aan, ik dacht misschien hebben meerdere mensen dit probleemModeratorViva schreef: ↑07-06-2020 14:58Nee hoor, de enige accounts die je niet onder negeer kunt zetten, zijn die van het moderatorteam.
Wat voor melding krijg je?
zondag 7 juni 2020 om 15:11
Betty_Slocombe schreef: ↑31-05-2020 15:27
Ik kwam hier in eerste instantie om discussies te voeren, want dat vind ik leuk. Ik leer graag van andere mensen, ik schrijf graag mooie zinnen en ik denk graag na over formuleringen. Maar die zin in discussies heb ik niet echt meer en nu klessebes ik voornamelijk. Ook vermakelijk en een stuk veiliger.
Dit vind ik toch jammer. Ik lees je graag, maar snap wel wat je bedoelt.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
zondag 7 juni 2020 om 15:19
Nouja ik wilde Courage onder negeer zetten

zondag 7 juni 2020 om 17:00
Misschien off topic, maar meer algemeen: Wat mij opvalt is dat, zodra iemand in een topic een andere mening heeft dan de heersende, iedereen over elkaar heen buitelt om die afwijkende mening te be/veroordelen. Daardoor krijg je een agressieve dynamiek. Zouden mensen dit minder doen, dan zou er misschien ook minder gestaft worden, aangezien dit een (terechte) klacht is hier.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.

zondag 7 juni 2020 om 18:45
En wat wil je dat de mod daaraan doet? Iedereen bannen die het niet eens is met de vreemde eend? Je zou er ook zelf iets aan kunnen doen door de vreemde eend bij te vallen. Als je het eens bent met de vreemde eend tenminste. Want het kan natuurlijk ook nog dat hij/zij echt onzin verkondigt. Ook dat komt veel te vaak voor hier.*Hestia* schreef: ↑07-06-2020 17:00Misschien off topic, maar meer algemeen: Wat mij opvalt is dat, zodra iemand in een topic een andere mening heeft dan de heersende, iedereen over elkaar heen buitelt om die afwijkende mening te be/veroordelen. Daardoor krijg je een agressieve dynamiek. Zouden mensen dit minder doen, dan zou er misschien ook minder gestaft worden, aangezien dit een (terechte) klacht is hier.

zondag 7 juni 2020 om 18:54
Getuige het complot/Bilderberg topic. Wat een ellende komt er daar uit 1 pen zeg....Lady*Voldemort schreef: ↑07-06-2020 18:45En wat wil je dat de mod daaraan doet? Iedereen bannen die het niet eens is met de vreemde eend? Je zou er ook zelf iets aan kunnen doen door de vreemde eend bij te vallen. Als je het eens bent met de vreemde eend tenminste. Want het kan natuurlijk ook nog dat hij/zij echt onzin verkondigt. Ook dat komt veel te vaak voor hier.

zondag 7 juni 2020 om 19:57
Nou... daar ben ik het niet mee eens. 3 suffe grapjes en bij de vierde krijg je (voorheen?) gewoon een maand.ModeratorViva schreef: ↑06-06-2020 21:59Ik ga niet in op individuele bannen, maar die maand geven we echt niet zo maar. Daar gaat over het algemeen echt een heleboel aan vooraf.

zondag 7 juni 2020 om 19:58

zondag 7 juni 2020 om 20:27
*Hestia* schreef: ↑07-06-2020 17:00Misschien off topic, maar meer algemeen: Wat mij opvalt is dat, zodra iemand in een topic een andere mening heeft dan de heersende, iedereen over elkaar heen buitelt om die afwijkende mening te be/veroordelen. Daardoor krijg je een agressieve dynamiek. Zouden mensen dit minder doen, dan zou er misschien ook minder gestaft worden, aangezien dit een (terechte) klacht is hier.
Wat mij opvalt is dat je dit topic aan het bijlezen bent (heel goed!) en dat je daarbij af en toe op een post reageert. Ik zag reacties op posts van 30 en 31 mei en 1 juni. Met dit brakke forum kunnen we helaas niet vanuit jouw quote direct naar de pagina waar het vandaan komt, en hebben we dus geen idee waar de opmerking die jij quote en waar je op reageert over gaan. Zo hebben je reacties geen enkel nut helaas.