Vraag het de mods.

27-05-2020 20:42 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!

En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.

We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.

Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.

We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.

Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.

Voorlopig is dit een proef van een maand.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.

Afbeelding

Update 14 juni

Beste forummers,

We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is :) . We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.

Moderators

Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies

ICT

Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.

Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Merys schreef:
06-06-2020 22:00
Nou ja, ik sta nu op een week. Nu jullie er zijn heb ik er wat meer vertrouwen in, maar voor het zelfde geld noem ik iemand huppelkut en heb een maand aan mijn broek.
Zo mag je mij noemen. En vroeger deden we dat ook gewoon en was er niets aan de hand.
Geen bijzonderheden
ModeratorViva schreef:
06-06-2020 21:52
Dat maakt ingrijpen ook best lastig. Juist omdat dingen vaak niet keihard neer gezet worden.
Dat geloof ik gelijk. Ik heb er een tijdje specifiek op gelet en kon inderdaad heel moeilijk de vinger leggen op de zin of de woorden.
Toch hoef je niet helemaal in het duister te tasten hoor. Over wat er mis ging op de actueelpijler is ook zo’n feedbacktopic geweest. Waarin echt behoorlijk wat zinnige dingen geschreven zijn.

En het andere goede nieuws is: het zijn er volgens mij wél maar een paar. Degenen die stelselmatig de discussie naar Marokkanen/moslims/NoordAfrikanen brengen zijn er echt niet zo veel. Maar ze krijgen wel de kans om de boel over te nemen en bijna alle topics om te buigen naar hun favoriete bevolkingsgroep. Als die paar af en toe een weekje vakantie krijgen en bij herhaling direct weer lijkt mij wel een duidelijk signaal.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
06-06-2020 22:05
Dat geloof ik gelijk. Ik heb er een tijdje specifiek op gelet en kon inderdaad heel moeilijk de vinger leggen op de zin of de woorden.
Toch hoef je niet helemaal in het duister te tasten hoor. Over wat er mis ging op de actueelpijler is ook zo’n feedbacktopic geweest. Waarin echt behoorlijk wat zinnige dingen geschreven zijn.

En het andere goede nieuws is: het zijn er volgens mij wél maar een paar. Degenen die stelselmatig de discussie naar Marokkanen/moslims/NoordAfrikanen brengen zijn er echt niet zo veel. Maar ze krijgen wel de kans om de boel over te nemen en bijna alle topics om te buigen naar hun favoriete bevolkingsgroep. Als die paar af en toe een weekje vakantie krijgen en bij herhaling direct weer lijkt mij wel een duidelijk signaal.

Ja, mee eens.
Am Yisrael Chai!
yasmijn schreef:
06-06-2020 22:02
Ik vind het zo gek daar hij tot een groep behoort die nog veel te vaak gediscrimineerd wordt.

Tja. Hoe dat zit weet ik ook niet. Hij oordeelt over het algemeen nogal snel.
feow schreef:

Eens. Die pik je er zo uit.
Geen bijzonderheden
Merys schreef:
06-06-2020 22:06
Tja. Hoe dat zit weet ik ook niet. Hij oordeelt over het algemeen nogal snel.
Zal de leeftijd zijn :whistle:
Geen bijzonderheden
blijfgewoonbianca schreef:
06-06-2020 22:00
Ik wil niet lullig doen, maar als er in het verleden geband kon worden vanwege “ negatief forummen “ , dan kan dat daar toch zeker ook op gegooid worden ? Hoe negatief wil je het hebben ?
Goed punt, kan ik niks tegen inbrengen.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

feow schreef:
Eens. Het is volgens mij niet een heel grote groep. Althans, dat was het niet toen ik een tijd terug de Actueel pijler liet blokkeren.
Volgens mij hebben veel forummers deze pijler geblokkeerd. En veelal als gevolg van de haatzaaierij en de discriminatie en het racisme wat daar plaatsvindt is mijn vermoeden. Dat vind ik zonde. Ik zou er op zich graag meelezen en -schrijven, maar zoals daar tot voor kort gemodereerd werd was voor mij reden er weg te blijven. Te slecht voor mijn bloeddruk. ;-)
ModeratorViva schreef:
06-06-2020 22:15
Goed punt, kan ik niks tegen inbrengen.
Dan doe ik het voor je:
Negatief forummen is een vage omschrijving.
Dát als reden van een ban is iets waar ik (Feow) graag van af wil.

Forummers die een heel negatieve invloed hebben kun je volgens mij best aanspreken. Het liefst door forummers zelf. Maar als ik eerlijk ben heb ik daar op actueel geen vertrouwen meer in, dat versterkt alleen de stellingen. Maar Mods kunnen dat ook doen. “ forummer X, dit is al de zoveelste keer dat u een topic naar het onderwerp M brengt. Wij verzoeken u daarmee op dit topic te staken”. “ Forummer X, ik herhaal mijn boodschap. U moet stoppen met dit postgedrag op dit topic” (<—- zo pak je de vrijheid van meningsuiting niet af, maar wel het kapen van vele topics met die mening)

Verder nu alvast succes actueelpijlermod. Ik ben een tijdje gestopt met lezen daar omdat ik merkte dat een overdosis aan bepaalde meningen als een soort vergif in mijn brein werkte. Ik zou als ik jullie was daar echt af en toe (met overlap) wisselen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Weer eens met Feow.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
06-06-2020 21:42
Wat gek. Hij hoort zelf bij een minderheidsgroep. Kutwoord maar ik weet het even niet anders te omschrijven.
Maar “zijn minderheidsgroep” heeft volgens hem veel last van een andere “minderheidsgroep”. Dus ligt het aan de gehele groep of zo.
Geen idee verder of hij zoiets heeft gepost en daarom geband is.
Een maand voor racisme, prima, een maand omdat dat de vervolgstap is omdat hij voor de 157743e x herhaald heeft dat in 2018 bija 10.000 mensen overleden zijn aan de griep en er toen ook geen anderhalve meter en andere maatregelen getroffen zijn, dat slaat dan nergens op.
Maandbannen zijn nooit okee naar mijn mening. PJK kan zeuren en zuigen maar het is een vaste waarde op dit forum. Vind het jammer dat onder de huidige positieve manier van communicatie in dit topic toch zo'n zware ban wordt uitgedeeld ipv een in-topic waarschuwing en eventueel een afkoelban van 24 uur.
Voor racisme? Dan is een maand meer dan terecht. Als daarvoor 24 uur gegeven wordt kun je in ieder geval actueel wel opdoeken.
feow schreef:

Maar een ding vraag ik me af. Je kunt dergelijke reacties toch ook gewoon negeren en alleen reageren op forummers die wel on topic reageren in de discussie? Juist omdat er steeds weer op wordt gereageerd lopen topics dood en dat vind ik jammer; ook omdat mensen dan meteen weer zeggen: ik ben hier weer weg. Jammer van wat een interessante discussie had kunnen worden.
Ik vind het jammer dat er geen ban van twee weken zit tussen de weekban en de maandban.
Ab_Normaal schreef:
07-06-2020 09:44
Maar “zijn minderheidsgroep” heeft volgens hem veel last van een andere “minderheidsgroep”. Dus ligt het aan de gehele groep of zo.
Geen idee verder of hij zoiets heeft gepost en daarom geband is.
Een maand voor racisme, prima, een maand omdat dat de vervolgstap is omdat hij voor de 157743e x herhaald heeft dat in 2018 bija 10.000 mensen overleden zijn aan de griep en er toen ook geen anderhalve meter en andere maatregelen getroffen zijn, dat slaat dan nergens op.
Nee, het was nog wel erger dan dat.
Am Yisrael Chai!
Ik weet niet wat PJK voor vreselijks geschreven heeft dat ie er deze ban voor opliep, maar ik weet wel dat ie behoorlijk racistisch uit de hoek kan komen. En ik vind ook dat rabiaat racisme onder de buitencategorie valt, waarvoor een afkoelban niet meer op zijn plaats is.
feow schreef:
06-06-2020 22:30
Dan doe ik het voor je:
Negatief forummen is een vage omschrijving.
Dát als reden van een ban is iets waar ik (Feow) graag van af wil.

Forummers die een heel negatieve invloed hebben kun je volgens mij best aanspreken. Het liefst door forummers zelf. Maar als ik eerlijk ben heb ik daar op actueel geen vertrouwen meer in, dat versterkt alleen de stellingen. Maar Mods kunnen dat ook doen. “ forummer X, dit is al de zoveelste keer dat u een topic naar het onderwerp M brengt. Wij verzoeken u daarmee op dit topic te staken”. “ Forummer X, ik herhaal mijn boodschap. U moet stoppen met dit postgedrag op dit topic” (<—- zo pak je de vrijheid van meningsuiting niet af, maar wel het kapen van vele topics met die mening)

Verder nu alvast succes actueelpijlermod. Ik ben een tijdje gestopt met lezen daar omdat ik merkte dat een overdosis aan bepaalde meningen als een soort vergif in mijn brein werkte. Ik zou als ik jullie was daar echt af en toe (met overlap) wisselen.
Eens, met name met die laatste alinea.
Am Yisrael Chai!
Niq schreef:
30-05-2020 19:39
Cateautje, dat is heel iets anders dan wat hun bedoelen.

Hullie
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Wilhetnietweten schreef:
05-06-2020 07:08
Nou, nee hoor. De meeste grote bedrijven hebben een veel plattere structuur dan Persgroep. Ik weet uit eigen ervaring hoe lastig het is om een (echte) leidinggevende (van de leidinggevende van de leidinggevende) te pakken te krijgen. Als dat al lukt, want in de meeste gevallen weet je niet eens wie dat dan is. Het is dus niet perse des viva's, maar wel 'des Persgroeps'.
Ik kan Christian even bellen :P
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mods ik wil iemand op blokkeer zetten maar dat wil niet. Misschien dat die persoon een bepaalde status hier heeft dat het niet is toegestaan die persoon op blokkeer te zetten? Zouden jullie er eens naar willen kijken?
vivaratje schreef:
07-06-2020 14:19
Mods ik wil iemand op blokkeer zetten maar dat wil niet. Misschien dat die persoon een bepaalde status hier heeft dat het niet is toegestaan die persoon op blokkeer te zetten? Zouden jullie er eens naar willen kijken?
Heeft die forummer status "Senior" en jij niet? Dan kan het inderdaad niet.
vivaratje schreef:
07-06-2020 14:19
Sorry, je kunt ons niet onder de negeer zetten. :P

Zit je op mobiel of laptop?

Oriander schreef:
07-06-2020 14:23
Heeft die forummer status "Senior" en jij niet? Dan kan het inderdaad niet.
Huh werken ze hier met "statussen"? Loop hier al heel lang maar dat heb ik nooit geweten. Waar kun je dat zien?
ModeratorViva schreef:
07-06-2020 14:29
Sorry, je kunt ons niet onder de negeer zetten. :P

Zit je op mobiel of laptop?
Hahhahha so grapsig

Ik zit op een pc, ja die bestaan nog :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven