Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 3 juni 2020 om 21:43
Dan was je het dus niet met luci eens die zegt dat er wel andere manier zijn om dat met modereren op te vangen.
En iets wat een stuk beter werkt niet doen omdat het niet 100% waterdicht is, is ook geen reden. Als het beter werkt dan werkt het toch gewoon beter. Ik snap het drempelverhogende effect dus dat kan een reden zijn het niet te doen.
Maar goed ik hou er over op. De achterliggende reden lijkt me duidelijk. Dat diverse forummers er iets op tegen hebben ook.

woensdag 3 juni 2020 om 21:49
Ik ben het wel met Luci eens dat anders modereren zal helpen. Zoals bijvoorbeeld je forummers kennen door actief te forummen.-Shifty- schreef: ↑03-06-2020 21:43Dan was je het dus niet met luci eens die zegt dat er wel andere manier zijn om dat met modereren op te vangen.
En iets wat een stuk beter werkt niet doen omdat het niet 100% waterdicht is, is ook geen reden. Als het beter werkt dan werkt het toch gewoon beter. Ik snap het drempelverhogende effect dus dat kan een reden zijn het niet te doen.
Maar goed ik hou er over op. De achterliggende reden lijkt me duidelijk. Dat diverse forummers er iets op tegen hebben ook.
Ik haak iig af zodra ik mijn anonimiteit op moet geven door te betalen.
Maar hou er vooral aan vast.

Ik zou voorstander zijn om accounts meer waarde te geven als ze hier langer en normaal deelnemen aan het forum. Dus dat je rechten/privileges op bouwt. Dat voorkomt ook dat accounts constant gewisseld worden en constant nieuwe accounts aangemaakt worden, forummers veel onnavolgbare accounts er op na houden en forumgekkies dezelfde rechten hebben als forummers die zich al wat langer bewezen hebben.
Voorwaarde is dan wel dat je je forumverleden moet kunnen anonimiseren (loskoppelen) zonder je account op te heffen.
Ik denk dat het de sfeer ten goede zou komen.
Voorwaarde is dan wel dat je je forumverleden moet kunnen anonimiseren (loskoppelen) zonder je account op te heffen.
Ik denk dat het de sfeer ten goede zou komen.

Eens.redbulletje schreef: ↑03-06-2020 21:42Voor de diehards vormt het geen belemmering, maar het is wel een te hoge drempel voor de broodnodige nieuwelingen die vaak maar 1 of 2 topics posten. Maar die voorkomen wel dat een forum een inteeltclubje wordt.

woensdag 3 juni 2020 om 22:06

woensdag 3 juni 2020 om 22:08

woensdag 3 juni 2020 om 22:10
Haal die loep weg en het probleem is opgelost.-Shifty- schreef: ↑03-06-2020 22:06Het gaat mij niet specifiek om bepaalde rechten. Het gaat er mij om dat het loont om jezelf te zijn/je account aan te houden. En dat constant wisselen en nieuwe accounts aanmaken wordt ontmoedigd. Omdat dit naar mijn mening het betrouwbaar gebruik van het forum wat ondermijnd.

woensdag 3 juni 2020 om 22:14

woensdag 3 juni 2020 om 22:17

woensdag 3 juni 2020 om 22:25
je kunt toch gewoon zelf de url uit de quote halen? Dat doe ik vaak als ik anders tig plaatjes mee quote.Cookielover schreef: ↑03-06-2020 15:15Oh ja, en geen afbeeldingen kunnen quoten zou ook heel fijn zijn.
en hetzelfde voor lange lappen tekst, dan wis je gewoon 90% en laat je de meest relevante zinnen staan, of je laat alleen de eerste en laatste zin staan en zet er -knip- of -ingekort ivm leesbaarheid - of iets in die trant tussen.
Am Yisrael Chai!
woensdag 3 juni 2020 om 22:27
Dat doe ik ook meestal, maar niet iedereen denkt daaraanfashionvictim schreef: ↑03-06-2020 22:25je kunt toch gewoon zelf de url uit de quote halen? Dat doe ik vaak als ik anders tig plaatjes mee quote.
en hetzelfde voor lange lappen tekst, dan wis je gewoon 90% en laat je de meest relevante zinnen staan, of je laat alleen de eerste en laatste zin staan en zet er -knip- of -ingekort ivm leesbaarheid - of iets in die trant tussen.

Maar jullie mogen mijn opmerking vanaf nu als niet gelezen beschouwen, het banbeleid en staffen is voor nu inderdaad een stuk belangrijker.
woensdag 3 juni 2020 om 22:48
Cookielover schreef: ↑03-06-2020 22:27(...)
Maar jullie mogen mijn opmerking vanaf nu als niet gelezen beschouwen, het banbeleid en staffen is voor nu inderdaad een stuk belangrijker.
Dat zijn altijd de meest irritante berichten in mijn e-mail inbox.

woensdag 3 juni 2020 om 22:58
Dat is toch niet te doen met die nickwissels. Ik herken maar een enkeling die terugkomt, omdat ze het zelf enigszins kenbaar maken.
Maar zoals Merys bijvoorbeeld, ik zou niet weten welke pappenheimer zij eerst was. En blijkbaar genoeg anderen weer wel. Hoe moeten de mods dat dan allemaal weten? Of gooien ze daar dan ook even iets over de schutting?

woensdag 3 juni 2020 om 23:06
Daarom zou een nickwissel ontmoedigd moeten worden. Minder mogelijkheden tot 1000 posts bijv. Sowieso niet kunnen staffen. Als ze iets te melden hebben dan openbaar in het modtopic.Niq schreef: ↑03-06-2020 22:58Dat is toch niet te doen met die nickwissels. Ik herken maar een enkeling die terugkomt, omdat ze het zelf enigszins kenbaar maken.
Maar zoals Merys bijvoorbeeld, ik zou niet weten welke pappenheimer zij eerst was. En blijkbaar genoeg anderen weer wel. Hoe moeten de mods dat dan allemaal weten? Of gooien ze daar dan ook even iets over de schutting?

woensdag 3 juni 2020 om 23:52
-Shifty- schreef: ↑03-06-2020 22:06Het gaat mij niet specifiek om bepaalde rechten. Het gaat er mij om dat het loont om jezelf te zijn/je account aan te houden. En dat constant wisselen en nieuwe accounts aanmaken wordt ontmoedigd. Omdat dit naar mijn mening het betrouwbaar gebruik van het forum wat ondermijnd.
Ik kom hier al 100 jaar maar neem om de zoveel tijd een nieuwe nick sinds dat domme loepje.
Ik hecht aan mijn privacy. De mensen hier die het moeten weten herkennen me na een nickwissel ook wel. Maar fijn als het echte leven niet jaar na jaar kan loepen als ik herkend word.
Niet tof als er dan soort van sancties komen op zoiets.
Ik wissel niet voor Jan met de korte achternaam.

woensdag 3 juni 2020 om 23:53
Niq schreef: ↑03-06-2020 22:58Dat is toch niet te doen met die nickwissels. Ik herken maar een enkeling die terugkomt, omdat ze het zelf enigszins kenbaar maken.
Wordt mijn naam hier ijdel gebruikt?

anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 23:58
0.11% gewijzigd

woensdag 3 juni 2020 om 23:58
Peixe schreef: ↑03-06-2020 23:52Ik kom hier al 100 jaar maar neem om de zoveel tijd een nieuwe nick sinds dat domme loepje.
Ik hecht aan mijn privacy. De mensen hier die het moeten weten herkennen me na een nickwissel ook wel. Maar fijn als het echte leven niet jaar na jaar kan loepen als ik herkend word.
Same here. Vervelende ex plus nieuwsgierige pubers en openbare baan. Ik wil dus af en toe op anoniem kunnen.

donderdag 4 juni 2020 om 00:15
Al wissel je elke week. Jouw goed recht.Peixe schreef: ↑03-06-2020 23:52Ik kom hier al 100 jaar maar neem om de zoveel tijd een nieuwe nick sinds dat domme loepje.