Vriendin beste afstand?

28-09-2020 10:22 25 berichten
Hi meiden,

Heb jullie advies even nodig. Een vriendin van mij waar ik veel contact mee had bijna elke dag, meestal wel vanuit haar vaak neemt wat afstand. Het kwam ook omdat haar relatie niet lekker liep omdat ze niet dezelfde toekomstvisie hadden Qua kinderen. Dat ze vaak contact opnam, uiteindelijk heeft ze t uitgemaakt. Vroeg mij vaak advies en hadden gewoon veel contact afgelopen maanden en vond het wel prettig, daarvoor was er ook wel elke week contact . Echter is het nu weer aan. Blijkbaar gaat het hartstikke goed want dat zei ze de laatste keer. Nou prima. Haar beslissing natuurlijk alleen sinds dat het weer aan is hoor ik echt nauwelijks iets en komt t eigenlijk alleen vanuit mij. Hoor soms wel weken niets en dan app ik maar iets. Vind het zo bijzonder En jammer doet zelfs een beetje pijn. Alsof ik nu niet meer nodig ben. Nu heb ik zoiets moet ik haar maar laten of gewoon zelf weer contact opnemen?
Alle reacties Link kopieren
Daarom zongen de mannen het lang geleden al: "Vriendschap is een illusie"
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie uitsluitend aan het appen? Of komen jullie ook bij elkaar op de koffie? Ik heb met geen enkele vriendin uitsluitend app contact, ik zit graag met die persoon op de bank bij te praten.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ja wel ik wil juist afspreken alleen zij wilde niet echt de laatste tijd omdat ze met haar relatie zat en stress werk
Ik begrijp echt niet dat je niet gewoon aan haar vraagt wat er aan de hand is.
Toen het uit was met haar vriend, heb je toen veel negatieve dingen over hem gezegd?

Hoe weinig is er nu contact, weer terug naar wekelijks zoals voorheen, of nog minder vaak?
We kennen elkaar al heel lang vroeger natuurlijk veel afgesproken maar nu even andere levens ook dus is wat minder
Ik hoor idd weinig nog en vaak vanuit mij ze reageert wel op t apje terug niet kortaf ofzo. Nee niet echt negatieve dingen ken hem niet zo heel goed. Nu voelt het een beetje ja het gaat goed met mij heb je niet meer nodig. De laatste keer dat ze zei dat het Zo goed ging klonk niet echt enthousiast ofzo dus ja ik weet t niet.
ik denk zelf misschien dat haar niet meer app en wachten dat er iets van haar komt. Ik bedoel als ik niks hoor meer dan weet ik toch genoeg.
Alle reacties Link kopieren
zonneschijn693 schreef:
28-09-2020 10:35
ik denk zelf misschien dat haar niet meer app en wachten dat er iets van haar komt. Ik bedoel als ik niks hoor meer dan weet ik toch genoeg.
Als je haar graag wilt spreken, lijkt me dat echt niet zo'n goed idee.
Waarom stuur je haar niet een bericht dat je graag binnenkort zou willen afspreken? Is het zo'n ramp dat het initiatief meer van jou moet komen?
Wat eten we vanavond?
Niet tof natuurlijk, dat je enkel een vriendin bent in slechte tijden.

Anderzijds, ze heeft nu weer een andere tijdsinvulling.
Probeer het nog een keer met: ik wil afspreken met jou en jij zegt waar en wanneer. Als ze er dan weer onderuit tracht te komen of mysterieus doet, dan weet je genoeg en moet je de eer aan jezelf houden. Sommige mensen willen gewoon niet (meer).

Wat ook kan is dat ze teveel persoonlijke details heeft gezegd toen haar relatie uit was, en - nu het terug aan is - ze bang is dat jij bepaalde dingen zal gaan verder vertellen. OF dat ze zich schaamt omdat - wat ze verteld heeft echt wel niet kan in een relatie - ze nu toch de draad opnieuw heeft opgepikt. En jij weet hoe haar vriend in werkelijkheid is.
Alle reacties Link kopieren
zonneschijn693 schreef:
28-09-2020 10:32
Ik hoor idd weinig nog en vaak vanuit mij ze reageert wel op t apje terug niet kortaf ofzo. Nee niet echt negatieve dingen ken hem niet zo heel goed. Nu voelt het een beetje ja het gaat goed met mij heb je niet meer nodig. De laatste keer dat ze zei dat het Zo goed ging klonk niet echt enthousiast ofzo dus ja ik weet t niet.
Beste vriendinnen maar je kent haar vriend niet zo goed?
Ik zou echt nog eens kritisch kijken naar wat jij vriendschap noemt...
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ze heeft wel persoonlijke dingen verteld idd maar dat moet kunnen als je vrienden bent.
Ze neemt haar vriend nooit mee en hij gaat ook nooit mee omdat hij wilt niet zegt ze. Ook bij andere ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
28-09-2020 10:59
Beste vriendinnen maar je kent haar vriend niet zo goed?
Ik zou echt nog eens kritisch kijken naar wat jij vriendschap noemt...
Ik ken de partners van vriendinnen ook niet heel erg goed. Dat vind ik niet erg raar.
Maar to, vind je het vervelend dat het nu steeds van jou uit moet komen? En vind je dat dusdanig vervelend dat je daar de vriendschap voor op zou willen geven?
Ik zou gewoon appen dat je graag weer eens af zou spreken.
Beetje zonde om nu al de stekker eruit te trekken.
Klinkt alsof het initiatief vooral vanuit haar kwam en jij vooral afwacht, maar zij nu weer wat drukker is. Krijg je wel snel antwoord als je haar iets stuurt of zitten daar dan ook dagen of langer tussen? Anders gewoon wat vaker zelf oppakken als je het contact met haar mist.
Doreia* schreef:
28-09-2020 10:59
Beste vriendinnen maar je kent haar vriend niet zo goed?
Ik zou echt nog eens kritisch kijken naar wat jij vriendschap noemt...
Waarom moet iedereen elkaar zo goed kennen dan ?
Appje: "Hallo vriendin, ik hoor de laatste tijd zo weinig van je, gaat het wel goed? Ik zou het leuk vinden om weer eens samen bij te kletsen met thee. Laat je even weten wanneer je kan?"
Alle reacties Link kopieren
Bel haar gewoon een keer om te kletsen en maak dan een afspraak om elkaar weer een keer te zien.
zonneschijn693 schreef:
28-09-2020 11:00
Ze heeft wel persoonlijke dingen verteld idd maar dat moet kunnen als je vrienden bent.
.
Je geeft aan dat er een verschil in kinderwens is en ze daarom uit elkaar waren gegaan. Vermoedelijk is dat verschil er nog steeds, maar wil je vriendin er nog niet aan. Jij bent een herinnering aan die mogelijke bom onder haar relatie en dat is pijnlijk, dus neemt ze afstand van jou.

Onterecht natuurlijk en het voelt oneerlijk, maar zo kan ze nog even in de illusie blijven dat haar relatie goedkomt. Als je het contact wilt aanhouden, probeer dan neutraal te blijven in dit soort zaken en houd de communicatie open. Het is haar keuze of ze wel of niet met hem verdergaat en wat dat betekent voor haar (bestaande / gebrek aan) kinderwens. En heb het voorlopig vooral over koetjes en kalfjes.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 29-09-2020 22:17
3.28% gewijzigd
Klopt idd dat gevoel kreeg ik ook dat het confronterend is en daarom wat afstand neemt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n "goede" vriendin gehad. Gehad.
Toen ze haar leven weer op de rails had wat mannen betreft, had ik het nakijken.

Begreep ik vooral toen zij dus weer hemelsgelukkig was en ik echt elke vrije vrijdag uren haar verhalen aan zat te luisteren over de a-seksuele buurman waar ze hoteldebotel op was en die in haar ogen wel signalen afgaf.
Ze in het verre buitenland op vakantie een halve hells angel leerde kennen die overal vriendinnen had en zij degene die hij had wel accepteerde maar hij er geen bij mocht nemen. Dit terwijl ze zo eerst pretendeerde monogamie het belangrijkste te vinden.

Ik hoorde het allemaal aan...toen kwam ze terug bij haar ex, niet hotel de botel, maar wel stabiel en zij wss eindelijk uit haar langdurige burnout.

Ik raakte mijn baan kwijt, was nog nooit werkeloos geweest en zei daar 1 ding over, dat ik onzeker was: Ik moest niet zo zeiken.
Dat was zo ongeveer de laatste keer dat ik haar sprak.
Dan voel je je wel zo afgedankt.

Daarnaast had ze 1 hele kwetsende opmerking over de overleden hond van mijn moeder, zij als uitvaartverzorgster. Kwam er ongeveer op neer: Ow, uw man is overleden aan longkanker? Rookte hij? Ja, tsja, eigen schuld, dikke bult.
(Hond moeder leek heel dik, maar bleek uiteindelijk compleet opgezwollen te zijn door uitgezaaide kanker.)

Ik ben afgehaakt en heb het niet eens uitgelegd.
Niet meer gereageerd op berichtjes en telefoontjes niet meer opgepakt.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Kan het zo zijn dat jij meestal naar haar toe 'de hulpverlener' was. Dus veel luisterde naar haar, er voor haar was en adviezen en lieve woorden gaf waar nodig??
En wanneer jij zelf dan ergens mee zat jij dit niet 'terug kreeg'?

Ik heb zelf de ervaring dat sinds ik minder met iemand meega in hun verhalen (dus minder doorvraag, minder met de 'drama' mee, minder adviezen geef) ik ook veel minder te horen krijg. Ik ben minder interessant zeg maar, omdat ze minder terug krijgen. Ik reageer sinds kort wel meelevend, maar wat korter af zeg maar. Niet gemeen bedoeld, maar ik merkte dat ze mij meetrokken in hun eigen problemen en zorgen, dit kostte veel energie terwijl ik bij niemand echt terecht kon toen ik dat zelf erg nodig had. Toen kreeg ik te horen dat het wel meevalt, dat ik niet zo negatief moest zijn (terwijl ik gewoon even mijn hart wilde luchten). Toen stelden zij grenzen en dat heb ik inmiddels ook geleerd.
Dus ja, ik blijf mij oprecht inleven in de ander, maar blijf meer bij mezelf. Lastig uit te leggen 😊

Hoe was dat bij jou?
Kon je altijd ook met jouw zorgen bij haar terecht? Of was vooral zij aan het woord en stortte ze vaak haar hele hart bij je uit?? (waar jij dan in mee ging)
Zodra het goed gaat niks horen (buiten beeld) en zodra er wat is ben je weer in beeld? (zo komt het tenminste over dan)
Sterkte.
Klopt eigenlijk precies wat je zegt. Bijna al mijn vrienden luchten hun hart bij mij ik ben er voor ze geef advies Vind ik ook leuk etc. Andersom zit ik nu niet lekker in mijn vel en dan kappen ze het meteen af en dat doet wel pijn zou graag mijn ei kwijt willen. Juist omdat ik er wel voor hun was. Ik zou wat assertiever moeten worden en inderdaad als je ook niks terugkrijgt zou ik t ook wat sneller moeten afkappen of wat oppervlakkiger houden.
Heb dat wel met 1 vriendin gedaan en idd dan vertellen ze je ineens niks meer omdat je afkapt. Andersom verwacht je dan ook niks van haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven