Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
miekemv schreef:
31-12-2018 16:30
Die telefoon huurde je van de PTT. Ik weet nog dat ik het heel raar vond een eigen telefoon te hebben en dat de vraag leefde of het wel mocht van de PTT :-D
Ja dat weet ik nog.
PTT wilde ze op een gegeven moment niet meer terug. Zodoende hebben wij er nog eentje :cencored:
nina1966 schreef:
31-12-2018 17:04
Kende je de truc niet van snel op die knoppen op de bovenkant tikken? Met oefening kon je dan wel bellen :D

Oja dan moest je de hoorn eraf halen en dan dat ding waar de hoorn op lag heel snel intikken. Mij lukte het nooit trouwens.
speelballetje schreef:
31-12-2018 17:21
De jojo, hoelahoepel en lolobal.

Deze waren een tijdje heel erg in. Daar was ik me toch een partij goed in! :clown:

Afbeelding

Je had op gegeven moment ook van die rubberen plopdingen. Zo'n rond ding met een gaatje erin. Die gooide je op de grond en dan plopte die de lucht in. Geen idee meer hoe die dingen heten.
Renee_XX schreef:
31-12-2018 17:23
6 toch? Later kwam de 4 ervoor.

Toen kenden mensen meer dan 50 telefoonnummers uit het hoofd.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
speelballetje schreef:
31-12-2018 17:10
Guldens. :cry:

Gelukkig komt die niet meer terug. Ik zou geen winkel meer durven inlopen want zou me rotschrikken van de prijzen.
RikM schreef:
31-12-2018 17:17
Holy shit, die foto kan zo bij mijn oma gemaakt zijn.
Staf me maar als je de foto wilt laten verwijderen vanwege privacy :biggrin:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
speelballetje schreef:
31-12-2018 17:26
De wuppies op het dashboard.

Afbeelding
Calamitycat schreef:
31-12-2018 17:12
En schrobben maar
Afbeelding
Een lavet. Had ik zelfs eind jaren 80 nog.
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 17:46
0.67% gewijzigd
speelballetje schreef:
31-12-2018 17:21
De jojo, hoelahoepel en lolobal.

Wat een ondingen waren dat. Heel leuk als je je enkels wilt breken. :-?

Afbeelding
NYC schreef:
31-12-2018 16:59
De MSX2 computer... spelletjes"verslaafd" geraakt. Met hele eenvoudige spellen als Pineapplin

Afbeelding
Die hadden wij ook! Nou ja, de eerste versie volgens mij. Daar hebben we heel wat uren op gegamed.
Daarvoor hadden we Pong

Afbeelding

En de Game & Watch

Afbeelding
RikM schreef:
31-12-2018 17:27
Deze waren een tijdje heel erg in. Daar was ik me toch een partij goed in! :clown:

Afbeelding

Je had op gegeven moment ook van die rubberen plopdingen. Zo'n rond ding met een gaatje erin. Die gooide je op de grond en dan plopte die de lucht in. Geen idee meer hoe die dingen heten.
Ploppers toch gewoon?
Gaatjes kwamen er pas later in omdat sommige kinderen dat ding op hun oog zette.
Calamitycat schreef:
31-12-2018 17:12
En schrobben maar
Afbeelding
Ach het lavet....heb zo'n zelfde foto 🤣.

Foto / schilderij van dorus rijkers
nina1966 schreef:
31-12-2018 17:09
Sohee. Of jullie waren heel rijk of je bent toch van iets later :)
Mijn vader was gewoon heel lui! Ouders kochten hun 1e huis in begin jaren 70 en daar kwam meteen een vaatwasser in.
En je kon bellen naar een bepaald nummer....kon je de tijd opvragen.
Oh wat herkenbaar! (jaren 80 opgegroeid)
Ook al ben ik een Marokkaans gezin opgegroeid, bij onze Nederlandse buren kwam ik veel van deze spullen tegen. Uiteindelijk ging mijn moeder ook die klokken, kleedjes, serviesgoed kopen en in ons huis zetten. Dan had je zo een typisch blauw gebloemd Nederlands serviesgoed met couscous erin.
Denk er met een warm gevoel aan terug.
mabido wijzigde dit bericht op 31-12-2018 17:47
5.66% gewijzigd
Renee_XX schreef:
31-12-2018 17:23
6 toch? Later kwam de 4 ervoor.
4 zonder netnummer. Ik weet nog het er 5 werden en toen 6. Toen veranderde het netnummer ook geloof ik, maar ik weet niet meer precies hoe dat zat.
[quote=S0LEIL post_id=29416942 time=1546274183 user_id=110843]

ik kan niet quoten, maar dat Donkey Kong spel daar had ik er ook een van, een groene met een heel moeilijk spel. Mijn broer had een rode en dat was een spel met Mickey, Goofy en Donald die brandjes moesten blussen. Waren heel erg duur, 100 Gulden toen en ik mocht heel erg mijn handjes dichtknijpen toen ik het voor mijn verjaardag kreeg.
Op díé fiets!
S0LEIL schreef:
31-12-2018 17:42
4 zonder netnummer. Ik weet nog het er 5 werden en toen 6. Toen veranderde het netnummer ook geloof ik, maar ik weet niet meer precies hoe dat zat.

Vier heb ik nooit gekend. Ben dus nog niet zo oud...sorry bedoel er niets mee hoor ;-).
RikM schreef:
31-12-2018 17:17
Holy shit, die foto kan zo bij mijn oma gemaakt zijn.
Of bij mijn ouders thuis...
Star² schreef:
31-12-2018 16:46
Tegeltjes (bij grootouders):

Afbeelding
Wij hadden deze maar dan met “ uit gouden korenaren schiep God de Eindhovenaren”
Renee_XX schreef:
31-12-2018 17:45
Vier heb ik nooit gekend. Ben dus nog niet zo oud...sorry bedoel er niets mee hoor ;-).
Ik merkte net in een ander topic ook al op dat ik stokoud aan het worden ben :proud:
Mabido schreef:
31-12-2018 17:42
Oh wat herkenbaar! (jaren 80 opgegroeid)
Ook al ben ik een Marokkaans gezin opgegroeid, bij onze Nederlandse buren kwam ik veel van deze spullen tegen. Uiteindelijk ging mijn moeder ook die klokken, kleedjes, serviesgoed kopen en in ons huis zetten. Dan had je zo een Zeeuws Meisje serviesgoed met couscous erin.
Denk er met een warm gevoel aan terug

Toen werkte integratie zelfs nog.

Mijn Turkse buren idem dito.
Polsjef schreef:
31-12-2018 17:39
En je kon bellen naar een bepaald nummer....kon je de tijd opvragen.

002

Bij de volgende toon is het 17 uur 48 minuten en 50 seconden.
Piep.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Theamuts schreef:
31-12-2018 16:08
De kleppers (die mocht ik niet hebben, omdat mijn moeder ze lelijk vond):

Afbeelding
Oh die had mijn beste vriendinnetje ook, ik kon er niet mee lopen en viel met slippers ook altijd dus goed dat ik ze nooit gekregen heb... :P
nina1966 schreef:
31-12-2018 14:31
Afbeelding
Vorige week nog van gegeten bij schoonouders :mrgreen:
Ik zag bij Oh, wat een jaar afgelopen week zo’n bakje! Die had destijds ook iedereen :) ik wist niet dat het een toren was overigens.

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven