Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Ohja ministeck! En die tompoucen vond ik heerlijk. Ik wilde ze altijd graag maken als kind, dan kon je vast een beetje snoepen.
Lach hard, duik diep, kom terug..
pejeka schreef:
14-01-2019 19:42
Jaren '7: uniseks kleding. Ik weet nog goed dat mijn oom en tante (toen nog heel jong, midden 20) samen kwamen aanzetten in dezelfde tuinbroek van spijkerstof en hetzelfde gele t-shirt eronder....
:rofl: ik zou me echt rotlachen.
Bij tuinbroeken denk ik al snel aan Dexys Midnight Runners. :D

Afbeelding

In de clip van Come on Eileen (uit 1982).

https://youtu.be/rVxcwe7EcaY
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Haantje79 schreef:
12-01-2019 17:31
Hier deze gruwel!!! Ik heb nog nooit iemand gesproken die dit leuk vond. Afbeelding
Holy shit, die had ik verdrongen. :rofl:

"Want ik beeen Benjamin ben, Benjamin ben..."

En bedankt.
En ja, ik keek dit vroeger wel eens, bij gebrek aan een ander kinderprogramma op tv :facepalm:

Verder veel te veel wat ik (her)ken in dit topic hehe.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Dat wilde ik nog vragen wie die gruwel was? Heb daar een vage herinnering aan dat ik die eng vond of ik ben in de war met een andere oranje engerd.
Benjamin Ben dus.
Iets anders wazigs uit die tijd met poppen was de Ark van Stekeltje. Snapte er als kind geen zak van, maar kwam er later achter dat het heel Bijbels was. Dat verklaarde.

Afbeelding

En je had ook nog Ik-Mik-Loreland
Afbeelding

en nog een paar waar ik de naam ff van kwijt ben.

Edit: Ohja, Koekeloere komt ineens naar boven geborreld (handig wel, die liedjes)
Afbeelding
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Je had in die tijd nog niet zoveel keuze in kinderprogramma's dus moest je het soms hiermee doen
De EO kinderkrant met een Jan Braaf in spencer, ik weet niet meer hoe het presentatie duo echt heette.

Afbeelding
Hm Benjamin Ben was in de jaren 90, toen was ik daar te oud voor. Dan was er in mijn tijd (jaren 70/80) ook een of andere creep op tv of in het echt ergens die ik verdrongen heb. Iets met een masker geloof ik..
Afbeelding

Ga je mee naar snorkelland, in de diepe zee

En de grote grijze geitebreier!

Afbeelding
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Bobby-Pin schreef:
14-01-2019 22:49
Je had in die tijd nog niet zoveel keuze in kinderprogramma's dus moest je het soms hiermee doen
De EO kinderkrant met een Jan Braaf in spencer, ik weet niet meer hoe het presentatie duo echt heette.

Afbeelding
Wim de Knijff en Lanny van Rhee. Ik vond de Barbara&Bas het leukste stukje ervan.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dolfje schreef:
14-01-2019 22:53
Hm Benjamin Ben was in de jaren 90, toen was ik daar te oud voor. Dan was er in mijn tijd (jaren 70/80) ook een of andere creep op tv of in het echt ergens die ik verdrongen heb. Iets met een masker geloof ik..

De Plaaggeest van Bassie en Adriaan?

Afbeelding
Die ufolamp zag ik als 8 jarige in een winkel en vond het fascinerend. De serie Remi keek ik nooit maar de kinderen die het wel keken waren meer dan eens er de volgende dag op school nog over aan het huilen.
Over series gesproken, maar dan voor volwassenen, Saint Elsewhere ( for crying out loud Helen) en Hill Street Blues waarvan de themesong me vooral intrigeerde en weet ook nu nog steeds niet of het kitsch of mooi is;

https://www.youtube.com/watch?v=Je2fGzKiqRM

Twin Peaks had ook zo'n bijzondere intro, die droeg misschien meer bij aan het succes dan de serie zelf;

https://www.youtube.com/watch?v=i7d0Lm_31BE
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Joost Prinsen als "Jan Toereloer" in De Zevensprong. Toen vond ik hem eng, en nu nog steeds.

Afbeelding
Ik :heart: Twin Peaks en op die muziek kun je heerlijk....

En daarna:

Afbeelding
Snoesje666 schreef:
14-01-2019 23:18
Joost Prinsen als "Jan Toereloer" in De Zevensprong. Toen vond ik hem eng, en nu nog steeds.

Afbeelding
Geweldige serie :flirting:
Voor iedereen een groene tuin
De Familie Knots. :heart:

Afbeelding
Verrek, ik heb ook graag koffie na.... maar dan... nomen est omen. ;)

Nog een mooie, minder sensuele en vrolijke themesong uit The Sting;

https://www.youtube.com/watch?v=_WxfjWnuEno
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Serengeti schreef:
14-01-2019 23:24
De Familie Knots. :heart:

Afbeelding
Een kloddertje roze hieieieierrrr

Ouwe zemelaar

Hallo? Wie spreekt mij?

Hands up!

Heerlijke serie.
Bobby-Pin schreef:
14-01-2019 22:49

Afbeelding
Oh ja, dan was er eindelijk eens iets voor kinderen op tv, was het de EO...:( (Maar toch kijken hoor, met lange tanden, haha)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
lizenlotte schreef:
14-01-2019 19:12
Nog niemand de ministars en kinderen voor kinderen genoemd? Die laatsten vond ik te kakkineus als meisje van het platteland zijnde, maar de ministars vond ik helemaal het einde :-) nu nog zing ik zo de ministars tekst weer mee als er een liedje op de radio is wat ze gebruikt hebben voor hun liedjes. :-$
Ik zing nog heel vaak het liedje 'Vrije Meiden' met mijn zus van Ministars (omdat haar zoontjes het een stom liedje vinden :D ). We doen in ieder geval wel wat we vroeger zongen: Lekker onze eigen zin, dus wie weet heeft het ons nog beinvloed. (Was op de muziek van Girlie Girlie van Sophia George, kan de Ministars video er niet van vinden).

Als kind vonden we 'Op Volle Toeren' ook zo'n leuk programma. Met Bennie Nijman, of VOF de Kunst en Anita Meijer en zo. En van Kinderen voor Kinderen kregen we altijd de nieuwe plaat op Sinterklaas :)
boebezoebe wijzigde dit bericht op 15-01-2019 00:25
12.25% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik vond ministars te ordinair juist. Kan me van die overdreven glimmende kleding en opgetiste kapsels herinneren. Was toen blijkbaar al een kakkineuze snob.
Wat doen al die showbaletten eigenlijk tegenwoordig? Die zitten sinds de jaren 80/90 zonder werk. Geen spelshows meer met dametjes in tophats en hoog uitgesneden pakjes op de achtergrond terwijl de presentator/trice van de showtrap komt gelopen op een geplaybacked liedje.
boebezoebe schreef:
15-01-2019 00:18
Ik zing nog heel vaak het liedje 'Vrije Meiden' met mijn zus van Ministars (omdat haar zoontjes het een stom liedje vinden :D ). We doen in ieder geval wel wat we vroeger zongen: Lekker onze eigen zin, dus wie weet heeft het ons nog beinvloed. (Was op de muziek van Girlie Girlie van Sophia George, kan de Ministars video er niet van vinden).

Als kind vonden we 'Op Volle Toeren' ook zo'n leuk programma. Met Benniw Nijman, of VOF de Kunst en Anita Meijer en zo.

De Ministars zegt mij dus helemaal niets.
Op Volle Toeren daarentegen wel. Dat was vaste prik bij ons thuis.
Hoe heette dat programma ook alweer?
Daar gingen kinderen in een soort van kast om iets te laten zien.
Gordijntje ging open en alles kon getoond worden.

Een jongen met een glazen bak met alen die er uit glibberden. Het lukte hem niet meteen om die er weer terug in te doen. Is legendarisch.
Net als Theo en Thea die een zelfde soort van humor hadden.
Nu is dat te traag, maar toen werd er ruimte gegeven en genomen om erom te lachen.
Theo en thea zijn onveranderd maf. Hun ideeën blijven grappig.
Die film waarin ze wc-rollen gebruiken om een pruik uit te beelden uit de Fransen- tijd.

Via de Arie Boonsma en De band De Kast naar "Achterwerk in de kast"

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 35T38gWyzk
Ervoor en na volgen ook grappige stukjes van kinderlijke inspiraties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven