wakker?
zaterdag 17 maart 2012 om 23:03
Als ik door de stad loop,
vraag ik me vaak af
Waarom zijn alle mensen
zo nors en zo kortaf?
Steeds maar sjagerijnig
en nooit 's in hun schik
Waarom zijn er zo weinig
figuren zoals ik?
Ik ben iemand die nooit moppert en nooit gromt
en ik zal je eens vertellen hoe dat komt
Ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd
'k loop de hele dag te zingen en te fluiten
Elke morgen wakker met een wijsje in m'n hoofd
als ik binnenkom, dan rinkelen de ruiten
Het is gewoon een wonder,
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
en m'n dag kan niet meer stuk,
en m'n dag kan niet meer stuk
Fiets ik langs een file
dan valt het me vaak op:
hoe deftiger de wagen
hoe knorriger de kop
Je ziet nooit iemand blij zijn
je hoort alleen gezeur
Nee, dat zou niks voor mij zijn
zo'n donderwolk humeur
Zelfs wanneer het buiten regent dat het giet
zing ik opgewekt het allerhoogste lied
Want ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Ik stap altijd met m'n beste been uit bed
en voor de spiegel doe ik samen een duet
Pas als ik slapen ga, vind ik het wel genoeg
maar dan verheug ik mij alweer op morgenvroeg
Want dan word ik weer wakker met een wijsje in m'n hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Elke morgen wakker met een wijsje in 'm hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
kinderen voor kinderen op youtube
vraag ik me vaak af
Waarom zijn alle mensen
zo nors en zo kortaf?
Steeds maar sjagerijnig
en nooit 's in hun schik
Waarom zijn er zo weinig
figuren zoals ik?
Ik ben iemand die nooit moppert en nooit gromt
en ik zal je eens vertellen hoe dat komt
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Fiets ik langs een file
dan valt het me vaak op:
hoe deftiger de wagen
hoe knorriger de kop
Je ziet nooit iemand blij zijn
je hoort alleen gezeur
Nee, dat zou niks voor mij zijn
zo'n donderwolk humeur
Zelfs wanneer het buiten regent dat het giet
zing ik opgewekt het allerhoogste lied
Want ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Ik stap altijd met m'n beste been uit bed
en voor de spiegel doe ik samen een duet
Pas als ik slapen ga, vind ik het wel genoeg
maar dan verheug ik mij alweer op morgenvroeg
Want dan word ik weer wakker met een wijsje in m'n hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Elke morgen wakker met een wijsje in 'm hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
kinderen voor kinderen op youtube
dinsdag 20 maart 2012 om 20:28
Meedenken mag hoor.
Ik zoek eigenlijk een nieuwe invulling of roeping en dat is lastig. Ik werk graag met kinderen, maar dat zijn vaak ook fysiek de zwaarste beroepen. Ik weet dus niet of ik volledig zal herstellen van de zwangerschappen. Dat maakt het lastig.
En ik zie het niet zitten om weer een vierjarige studie in te gaan. De vorige heb ik halverwege jaar 3 moeten afbreken omdat het fysiek niet meer ging. Nu ben ik er eigenlijk wel blij om, gezien alle veranderingen in het onderwijs. Het is echt een ondankbare taak aan het worden.
Mijn gedachten gingen uit naar kraamverzorgster bijvoorbeeld, maar ook daar zit een groot stuk fysieke arbeid in. Helaas valt dat af.
Ik zoek eigenlijk een nieuwe invulling of roeping en dat is lastig. Ik werk graag met kinderen, maar dat zijn vaak ook fysiek de zwaarste beroepen. Ik weet dus niet of ik volledig zal herstellen van de zwangerschappen. Dat maakt het lastig.
En ik zie het niet zitten om weer een vierjarige studie in te gaan. De vorige heb ik halverwege jaar 3 moeten afbreken omdat het fysiek niet meer ging. Nu ben ik er eigenlijk wel blij om, gezien alle veranderingen in het onderwijs. Het is echt een ondankbare taak aan het worden.
Mijn gedachten gingen uit naar kraamverzorgster bijvoorbeeld, maar ook daar zit een groot stuk fysieke arbeid in. Helaas valt dat af.
dinsdag 20 maart 2012 om 20:30
dinsdag 20 maart 2012 om 20:37
Helene, ik weet niet of je alle ontwikkelingen gevolgd hebt op het gebied van de langstudeerboete. Als ik goed begrijp heb je HBO gedaan. Dan zou je bij HBO of WO al snel de boete moeten gaan betalen. (als je weer iets zou gaan studeren)
Is heel kut, ik ben er ook tegenaan gelopen.
Ik weet niet hoe het zit als je een ander soort opleiding zou doen.
dinsdag 20 maart 2012 om 20:39
Je hebt een paar jaar PABO achter de rug? Je zou kunnen kijken of je een paar uur per week bijles zou kunnen geven aan basisschoolkinderen. Maar dan loopt wel Leentje rond, dat is dan misschien niet handig.
In de opvang wordt het werk ook alleen maar minder. Doordat het voor veel mensen te duur wordt. Die weg zou ik niet zo snel inslaan.
Ben je goed met cijfers? Zie je jezelf op kantoor werken? Dan zou je BasisKennis Boekhouden (BKB) en daarna PraktijkDiploma Boekhouden (PDB) kunnen doen. Kan in 1,5 jaar en de opleidingen kun je 's avonds volgen als je man thuis is. Of eventueel PraktijkDiplomaLoonadministratie (PDL) maar dat is wel een vakgebied waarbij je je kennis heel goed moet bijhouden wil je interessant zijn voor een werkgever.
Een algemene administratieve of secretariële functie kan ook. Maar dan heb je wel de pech dat daarvoor al heel veel kandidaten zijn met en de juiste opleiding en de juiste werkervaring.
Of kijk eens naar een BBL-opleiding in een richting die je wat lijkt. Dat is 3 of 4 dagen werken en dag school. Heb je wel een stageplek nodig en het verdient meestal niet bijzonder goed.
In de opvang wordt het werk ook alleen maar minder. Doordat het voor veel mensen te duur wordt. Die weg zou ik niet zo snel inslaan.
Ben je goed met cijfers? Zie je jezelf op kantoor werken? Dan zou je BasisKennis Boekhouden (BKB) en daarna PraktijkDiploma Boekhouden (PDB) kunnen doen. Kan in 1,5 jaar en de opleidingen kun je 's avonds volgen als je man thuis is. Of eventueel PraktijkDiplomaLoonadministratie (PDL) maar dat is wel een vakgebied waarbij je je kennis heel goed moet bijhouden wil je interessant zijn voor een werkgever.
Een algemene administratieve of secretariële functie kan ook. Maar dan heb je wel de pech dat daarvoor al heel veel kandidaten zijn met en de juiste opleiding en de juiste werkervaring.
Of kijk eens naar een BBL-opleiding in een richting die je wat lijkt. Dat is 3 of 4 dagen werken en dag school. Heb je wel een stageplek nodig en het verdient meestal niet bijzonder goed.
dinsdag 20 maart 2012 om 20:40
quote:Moonlight82 schreef op 20 maart 2012 @ 20:37:
Helene, ik weet niet of je alle ontwikkelingen gevolgd hebt op het gebied van de langstudeerboete. Als ik goed begrijp heb je HBO gedaan. Dan zou je bij HBO of WO al snel de boete moeten gaan betalen. (als je weer iets zou gaan studeren)
Dat klopt hoor. En ik zit al het laatste half jaar in overtime als ik mijn vorige opleiding zou gaan afmaken.
Ik zou wel openstaan voor een MBO-opleiding of cursus, daar geldt dat niet voor. Ik heb inmiddels niet meer de illusie dat ik ook echt iets ga doen met mijn VWO-diploma. Dat is heel zuur, maar helaas. Ook voor een deel mijn eigen schuld geweest.
Dat klopt hoor. En ik zit al het laatste half jaar in overtime als ik mijn vorige opleiding zou gaan afmaken.
Ik zou wel openstaan voor een MBO-opleiding of cursus, daar geldt dat niet voor. Ik heb inmiddels niet meer de illusie dat ik ook echt iets ga doen met mijn VWO-diploma. Dat is heel zuur, maar helaas. Ook voor een deel mijn eigen schuld geweest.
dinsdag 20 maart 2012 om 20:41
quote:Moonlight82 schreef op 20 maart 2012 @ 20:39:
Je mag na x jaar Pabo wel in de BSO werken (ik dacht al na 1 jaar)
Nadeel is wel dat je altijd van die losse uurtjes hebt daar.
Nee, dat klopt niet helemaal. Dat heb ik gedaan tijdens mijn studie, maar ik kon hier in de stad maar bij 1 organisatie terecht. Er zijn twee CAO's voor de kinderopvang en de ene staat het niet toe. Laat dat net de meest gebruikte zijn.
Bovendien is dat pas echt fysiek hard werken, ik weet er alles van. En weinig werk momenteel, er wordt veel bezuinigd.
Je mag na x jaar Pabo wel in de BSO werken (ik dacht al na 1 jaar)
Nadeel is wel dat je altijd van die losse uurtjes hebt daar.
Nee, dat klopt niet helemaal. Dat heb ik gedaan tijdens mijn studie, maar ik kon hier in de stad maar bij 1 organisatie terecht. Er zijn twee CAO's voor de kinderopvang en de ene staat het niet toe. Laat dat net de meest gebruikte zijn.
Bovendien is dat pas echt fysiek hard werken, ik weet er alles van. En weinig werk momenteel, er wordt veel bezuinigd.
dinsdag 20 maart 2012 om 21:11
dinsdag 20 maart 2012 om 21:16