wakker?

17-03-2012 23:03 2996 berichten
Als ik door de stad loop,

vraag ik me vaak af

Waarom zijn alle mensen

zo nors en zo kortaf?

Steeds maar sjagerijnig

en nooit 's in hun schik

Waarom zijn er zo weinig

figuren zoals ik?

Ik ben iemand die nooit moppert en nooit gromt

en ik zal je eens vertellen hoe dat komt

Ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd

'k loop de hele dag te zingen en te fluiten

Elke morgen wakker met een wijsje in m'n hoofd

als ik binnenkom, dan rinkelen de ruiten

Het is gewoon een wonder,

het is gewoon geluk

Wakker met een wijsje,

en m'n dag kan niet meer stuk,

en m'n dag kan niet meer stuk

Fiets ik langs een file

dan valt het me vaak op:

hoe deftiger de wagen

hoe knorriger de kop

Je ziet nooit iemand blij zijn

je hoort alleen gezeur

Nee, dat zou niks voor mij zijn

zo'n donderwolk humeur

Zelfs wanneer het buiten regent dat het giet

zing ik opgewekt het allerhoogste lied

Want ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd

het is gewoon geluk

Wakker met een wijsje,

Ik stap altijd met m'n beste been uit bed

en voor de spiegel doe ik samen een duet

Pas als ik slapen ga, vind ik het wel genoeg

maar dan verheug ik mij alweer op morgenvroeg

Want dan word ik weer wakker met een wijsje in m'n hoofd

het is gewoon geluk

Wakker met een wijsje,

Ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd

Elke morgen wakker met een wijsje in 'm hoofd

het is gewoon geluk

Wakker met een wijsje,

kinderen voor kinderen op youtube
'avond
Myleen, ik zei nog: probeer hem eerst uit voor je hem koopt. Nu hopen dat je door het getik heen slaapt. Hoe hard gaat de wekker?

Heb voor je gekeken bij de toko. Rechthoekige bakken 50 stuks voor 10,95. Ze hadden niet met een tussenschotje. Wel hadden ze ronde bakjes 50 stuks voor 6,95. Die hadden formaat saladebakje (als je bij de groenteboer salade haalt bijvoorbeeld). Hopelijk heb je er iets aan. Ze liggen rechts in de hoek naast de kassa mocht je gaan.
Bonsoir.
Inderdaad een mooie avond, Leentje.

Buikje weer vol?
quote:helene31 schreef op 23 maart 2012 @ 21:07:

Inderdaad een mooie avond, Leentje.

Buikje weer vol?

Hartstikke vol. Voorlopig. Over een uur heb ik wel weer trek in een lekker hapje.

En heb een paar uur staan voorbereiden voor de lunch van morgen, samen met mijn moeder. Dus morgen vreten we ons weer een slag in de rondte.

En jij? Heb je vandaag nog wat kunnen binnenhouden? Neem je eigenlijk iets van extra vitaminen en mineralen voor je kindje? Lijkt me dat je nu niet voldoende daarvan binnen krijgt met je voeding.
Ik slik multivitaminen voor zwangeren, ik hoop dat dat een klein beetje aanvult.

Overdag niets gegeten, vanavond spontaan uit eten bij de Griek. Klein stukje kipfilet en wat aardappeltjes en salade op, best oke. Wel te weinig natuurlijk, maar het gaat de goede kant op.

Wat hebben jullie voor de lunch gehaald? Of moet ik vragen wat niet?
Morgen ga ik mezelf hiermee verwennen denk ik:

Plaatje

Lekker zelfgemaakt met een stuk boter.
Lekker met stroop.

Ooit nog van studiestad naar geboortestad getreind om een vriendin poffertjesbakles te geven. Had ze iets gemist in haar jeugd

Morgen misschien eens langs bij Pr*xis, zien of er nog viooltjes zijn. En plantenbakophanghaken.

edit: mijn balkon is best zonnig (zuid/zuidwest) kunnen viooltjes enzo daar wel tegen?
'avond.

Ik heb de hele tijd het liedje van de OP in mijn hoofd
quote:watervrouw2 schreef op 23 maart 2012 @ 22:00:

Lekker met stroop.

Ooit nog van studiestad naar geboortestad getreind om een vriendin poffertjesbakles te geven. Had ze iets gemist in haar jeugd

Morgen misschien eens langs bij Pr*xis, zien of er nog viooltjes zijn. En plantenbakophanghaken.

edit: mijn balkon is best zonnig (zuid/zuidwest) kunnen viooltjes enzo daar wel tegen?

Nee,geen stroop. Zwemmend in de boter en met veel poedersuiker. Als ik niet zwanger was, zou een scheutje Grand Marnier of Cointreau ook heel lekker zijn geweest.

Mijn achtertuin ligt op het zuidwesten, heb altijd plantenbakken vol met violen in het voorjaar. Goed water geven (niet als de zon erop schijnt, dan kunnen de blaadjes verbranden) en dan kan het prima.
quote:Moonlight82 schreef op 23 maart 2012 @ 22:01:

'avond.

Ik heb de hele tijd het liedje van de OP in mijn hoofd Toepasselijke tekst wel.
quote:helene31 schreef op 23 maart 2012 @ 21:26:

Ik slik multivitaminen voor zwangeren, ik hoop dat dat een klein beetje aanvult.

Overdag niets gegeten, vanavond spontaan uit eten bij de Griek. Klein stukje kipfilet en wat aardappeltjes en salade op, best oke. Wel te weinig natuurlijk, maar het gaat de goede kant op.

Wat hebben jullie voor de lunch gehaald? Of moet ik vragen wat niet?

Weet je zeker dat je wilt weten wat ik morgen met mijn moeder ga koken? Het is nogal veel namelijk.

Nou, houd je maar vast dan:

Voorgerecht: Een kleine salade met o.a. gerookte zalm of voor de vegetariërs gebakken paddenstoelen, gebakken in zelfgemaakte kruidenboter. Kruidenboter al klaar, paddenstoelen zijn zo gebakken morgenochtend en de salade is ook zo in elkaar geflanst.

Tussengerecht: Een vegetarische Franse groentesoep van verse zelf gesneden groenten met pistou (Franse versie van pesto) en knoflook croutons, ook zelfgemaakt. Pistou en croutons al klaar, soep morgenochtend vers maken.

Hoofdgerecht: Biologische kippetjes uit de oven, met zout, versgemalen peper, knoflook, rozemarijn en witte wijn. Ik stoof die eerst onder aluminiumfolie en bak ze daarna mooi bruin. Kippen al voorbereid, gewassen, droog gedept, knoflook met rozemarijn erin gestoken (sneetjes in kip maken) en ingesmeerd met olijfolie, zout en versgemalen peper. Morgenochtend bakken in de oven.

Voor de vegetariërs maak ik er gebakken camembertjes bij, die doe ik in een ovenschaaltje waar ze precies in passen, snijd ze in (kruisvorm), laat ze warm worden en smelten in de oven en serveer ze met een niet al te mierzoete cranberry compote die ik vanmiddag heb gemaakt.

Mijn moeder maakt aardappel gratin Dauphinoise voor een weeshuis. 3 emaile schalen formaat bakplaat staan al klaar in de koelkast.

Als groenten maken we een salade van veldsla met gegrilde courgette, gemarineerd in een mengsel van olijfolie, balsamico, zout en versgemalen peper met daarbij belegen kaasblokjes, walnoten, bosuitjes en waterkers met een dressing van olijfolie, balsamico, honing en mosterd. Courgettes heb ik al gegrild en staan in de marinade. Dressing ook al gemaakt. Plus een hele grote braadpan ratatouille die ook al klaar staat in de koelkast in de bijkeuken.

Dessert 1: kaasplankje met een stuk of 8 verschillende kazen. En een paar lekkere broden (niet alleen stokbrood, ook een flink volkoren boerenbrood en een focaccia, die haalt man morgen op bij de bakker, net als de skitaart en overige gebak ). Met een dessertwijntje voor de liefhebbers.

Dessert 2: Crème brullee in kleine schaaltjes, die staan ook allemaal al op dienbladen in de koelkast. Morgen alleen even de suiker erop doen en branden. Of koffie/thee met een likeurtje voor degenen die geen crème brulée willen.

Heb ook wijn in de kelder staan, bij iedere gang een ander wijntje.

Ik geloof dat ik nu wel alles heb. Gelukkig heb ik 2 enorme heteluchtovens en een extra grote koelkast in de bijkeuken. Anders weet ik niet hoe we het klaar hadden moeten krijgen en gekoeld hadden moeten houden.
Klinkt heerlijk, Leentje. Hoeveel gasten krijg je?
18 volwassenen en met onze kinderen erbij 15. Opa boertje komt ook. Altijd leuk om te horen hoe hij en mijn Frans en Engelssprekende vader met elkaar communiceren. Vooral omdat opa boertje geen woord over de grens spreekt.

Moet ook mijn grote soeppan (10 liter ) even uit de schuur halen en afwassen. En dan doe ik vandaag niks meer. Mooi geweest.
Klinkt goed. Heb je genoeg tuinmeubilair? (en een vaatwasser?)
quote:watervrouw2 schreef op 23 maart 2012 @ 22:49:

Klinkt goed. Heb je genoeg tuinmeubilair? (en een vaatwasser?)

In de woonkamer staan 2 eettafels met 8 stoelen en er staat nog 1 zo'n zelfde tafel in de keuken, ook met 8 stoelen. Die kunnen achter elkaar, in de lengte in de serre als we daar het (lounge) meubilair uit halen. Zit wel zo safe, stel dat het koud wordt of gaat regenen. De kleine kinderen zet ik met het Ikea kleine tafeltjes en stoeltjes meubilair ernaast. En de banken en fauteuils van de serre is een buitenset dus die gaan naar buiten, daar staat nog zo'n zelfde set. Dan hebben we buiten 16 zitplaatsen op de banken en fauteuils. Past bijna dus. Kinderen tel ik niet mee, die zitten toch nooit stil. Helemaal niet met klimrek, schommels, trampo en zo in het zicht.

De afwasmachine zet ik altijd tussen 2 gangen aan op het korte programma, is hij in minder dan 30 minuten klaar. Ik kan dat ding in minder dan 5 minuten uitpakken, oefening genoeg gehad.
Heel veel plezier morgen!

*skipt P&W weer eens* Sweet dreams
Alle reacties Link kopieren
Wakker worden! Tis zo stil hier.
Klinkt goed leentje en leuk dat opaboertje ook komt.
hi mocy, ik ben nog even wakker
Heb je nog eten gebracht bij de lingeriemevrouw of is dat morgen?
Nee, dat heb ik vanavond gebracht en ze vond het superheerlijk. Heb het zelf (nog) niet gegeten, werd ineens niet lekker.
He get thee. Voel je je nog niet lekker?
ja bij het koken wel beetje geproefd natuurlijk.

Ik had een stoofpotje gemaakt van draadjesvlees, tomaten, champs en een soort surinaamse stoofpot'marinade, spinazie met een eitje, aardappelpuree met veel vers geknipte lente-ui erdoor.
Ja wel. Gek genoeg brak het zweet me uit toen ik haar haar eten bracht en was gewoon niet lekker maar wel zin in vet. Dus krom, voor haar gekookt en voor mezelf een bamischijf gehaald. Vette hap helpt soms.

Heb ik 3/4 van op en daarna knapte ik wel op.

Stoofvlees en puree gaan gewoon in de vriezer. Melk over van de puree, dus morgen wil ik pannenkoeken bakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven