wakker?

17-03-2012 23:03 2996 berichten
Als ik door de stad loop,

vraag ik me vaak af

Waarom zijn alle mensen

zo nors en zo kortaf?

Steeds maar sjagerijnig

en nooit 's in hun schik

Waarom zijn er zo weinig

figuren zoals ik?

Ik ben iemand die nooit moppert en nooit gromt

en ik zal je eens vertellen hoe dat komt

Ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd

'k loop de hele dag te zingen en te fluiten

Elke morgen wakker met een wijsje in m'n hoofd

als ik binnenkom, dan rinkelen de ruiten

Het is gewoon een wonder,

het is gewoon geluk

Wakker met een wijsje,

en m'n dag kan niet meer stuk,

en m'n dag kan niet meer stuk

Fiets ik langs een file

dan valt het me vaak op:

hoe deftiger de wagen

hoe knorriger de kop

Je ziet nooit iemand blij zijn

je hoort alleen gezeur

Nee, dat zou niks voor mij zijn

zo'n donderwolk humeur

Zelfs wanneer het buiten regent dat het giet

zing ik opgewekt het allerhoogste lied

Want ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd

het is gewoon geluk

Wakker met een wijsje,

Ik stap altijd met m'n beste been uit bed

en voor de spiegel doe ik samen een duet

Pas als ik slapen ga, vind ik het wel genoeg

maar dan verheug ik mij alweer op morgenvroeg

Want dan word ik weer wakker met een wijsje in m'n hoofd

het is gewoon geluk

Wakker met een wijsje,

Ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd

Elke morgen wakker met een wijsje in 'm hoofd

het is gewoon geluk

Wakker met een wijsje,

kinderen voor kinderen op youtube
Alle reacties Link kopieren
Ik zei net tegen heleen dat ik misschien wat plantjes koop van vakantiegeld maar denk dat ik dan nog liever deze pan probeer. Ik zag 'm gister voor het eerst.
MV, google eens op Ceramicore! Diverse sites en bij de bovenste link is ook de Nicer Dicer al veel goedkoper.

Ik zie daar de pannen met verschillende kleuren buitenkant maar allemaal zwarte binnenkant, dat vind ik dan wel gek.

Ga me straks nog wat meer inlezen.
Ja ik zal ook eens even googlen. Ik heb wel eens bij een horeca groothandel ingekocht, zal eens kijken of die ze ook hebben.

Na jouw posting had ik al gekeken hier;

http://www.telsell.com/nl-NL/Producten/ ... ?phid=1632
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 maart 2012 @ 12:23:

Heleen, was jij gister nog geslaagd voor de Lemper en de pasteitjes?

Zeker weten, de vriezer ligt weer vol. Heerlijk!

De tuinen zijn mooi, voor en achter, meubels weer neergezet en ik heb aan de voorkant de ramen gelapt. Die waren heel vies door het tegelsnijden en voegsel mengen.

En nu vind ik dat ik klaar ben, want ik heb ook nog als loopjongen allerlei spullen gehaald.

Man is afval wegbrengen en daarna ga ik eens rustig koken. Poffertjes of avg.
Mylene, de Blokker heeft ook vaak spullen van Tellsell in de schappen liggen. Wie weet straks, met wat geduld?
Ik heb een recept Heleen van poffertjes waar je als je een beetje mengsel in de pan doet een klein plakje banaan in doet, ook lekker.

Uiteraard met een scheutje drank maar dat kan niet.

Wat wel kan is wat chocoladevlokken bij de laatste stuks als soort nagerecht, lekker zoet.

Of wat geraspte kaas als je dat lekker vindt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bananenpoffertjes met honing

Hoofdgerecht voor 6 personen

1/2 pak poffertjesmix

3,5 dl koud water

1 ei

2 eetl. zonnebloemolie

1 theel. kaneelpoeder

2 bananen

heldere honing

Bereiden:

Roer de poffertjesmix en het water tot een glad beslag en voeg er het ei, de zonnebloemolie en de kaneelpoeder aan toe. Snijd de banaan in plakjes. Verwarm de poffertjespan. Giet een dun laagje beslag in de holletjes, leg er plakjes banaan op en dek deze af met een laagje beslag. Bak de poffertjes eerst aan de onderkant bruin en keer ze daarna met een vork of een prikker. Serveer ze met de honing.

Tip:

Maak eens anijspoffertjes door in plaats van kaneel 2 eetl. gestampte muisjes aan het beslag toe te voegen. Bak hartige poffertjes door 100 g fijngesneden salami aan het beslag toe te voegen. Als u geen poffertjespan heeft kunt u van het beslag minipannenkoekjes bakken in de koekenpan. Poffertjesbeslag met zelfrijzend bakmeel wordt op dezelfde manier gemaakt als flensjes en pannenkoekenbeslag.
Ja joh, een nieuwe pan zit er nu even niet in voor mij hoor. Maar ik kijk graag mee voor Thee.
Die onthoud ik voor volgende keer, anders moet ik weer op pad om bananen en honing te gaan halen.

Die pan is misschien wel een leuk verjaardagscadeau, als je straks je feestje hebt?
Ja is ook een leuk idee.
Maar die vlokken of hagelslag door het deeg bij de laatste serie poffers is lekker als je van een beetje zoet houdt.

Nou hoop iig dat het je smaakt.
Komt helemaal goed Mylene, voor Leentje zal ik eens kijken naar de kaaspoffertjes. Zij is geen zoetekauw.
Goedemiddag dames. De rust is hier weer teruggekeerd. En we hebben alles ook alweer opgeruimd en gepoetst. Lig hartstikke voor pampus. Kindjes ook maar dan voor de tv, liggen te kijken naar een Franse tekenfilm (Kérity, la maison des contes). Pleeg krijgt tussendoor Franse les van 1-na-jongste.

Ik heb een lekkere "smoeszie" op zoals mijn moeder die noemt. Eentje van banaan, mango, versgeperst sinaasappelsap en verse kokos. Na de lunch van vanmiddag nog steeds geen honger. Wel trek in iets zoets maar toch gezond.
De skitaart was ver-ruk-ke-lijk! Aan de ene kant behoorlijk zoet (schuim) aan de andere kant lekker fris (kersen) en ook weer romig (banketbakkersroom). En ze zijn helemaal op. Ik had er 2 plus nog een mocca- en slagroomtaart. Die bakker heeft er een klant bij...
Bakker ook blij met zo'n groot gezin als nieuwe afnemer

Zijn/worden jouw kids drietalig opgevoed?

Heb de Praxis (en alle andere winkels) geskipt vandaag. Scheelt geld . Aantal winkels zijn morgen ook wel open.

Ga Welke planten op balkon en Verticale tuin aan glazen balkonwand komende tijd in de gaten houden.

Heb twee wassen gedraaid en op het balkon gehangen, wat spulletjes naar zolder gebracht of van zolder gehaald en zowaar de zaterdagkrant uitgelezen.

Belastingdienst had ik eerder deze week al geregeld.

Moet morgen eindelijk maar eens mijn huiswerk voor cursus Engels inhalen en mijmer alvast over andere cursussen vanaf september.

Ooit 1 jaar Duits en 3 jaar Frans gehad: welke zou het makkelijkst zijn om op te vijzelen? Kan ik dat net als tiener met cursus Engels combineren of is het handiger dan maar eerst Engels af te ronden?

Alledrie de talen komen wel voor in vacatureeisen..
Ja, ze worden 3-talig opgevoed. Leendert spreekt Engels met ze, ik Frans en zodra er Nederlanders bij zijn spreken we Nederlands. Nu pleegmeisje er is spreken we meer Engels, pleeg spreekt wel Engels, geen Frans en Leendert is liever lui dan moe... Ze spreken allemaal vloeiend Frans en Engels. Maar ik heb er wel meer moeite voor moeten doen ze fatsoenlijk Frans te leren spreken, doordat ze op een Internationale school zitten komen ze vanzelf meer met Engels in aanraking.

Als Nederlands je 1e taal is zou ik als eerste Duits ophalen. Frans is zelfs voor de meesten Fransen al te lastig om te schrijven als ik mag afgaan op het gemiddelde taalgebruik op Franse fora. Overigens, die link naar de Verbuga website die ik hier ooit geplaatst heb, daar kun je ook werkwoorden in andere talen mee oefenen waaronder Duits.

Frans is voor Nederlandstaligen een lastige taal omdat het Frans voortgekomen is uit het Latijn. Nederlands en Duits zijn allebei voortgekomen uit het Germaans. Ik heb bijvoorbeeld ook pas Duits geleerd toen ik het Nederlands goed beheerste. Nederlands leren was al bloed, zweet en tranen. Duits was daardoor wel een stukje eenvoudiger vooral omdat de zinsopbouw veel meer overeenkomt tussen Nederlands en Duits (in tegenstelling tot de zinsopbouw tussen Nederlands en Frans).

Wat ook handig is om te weten is dat als je Frans wilt leren en je Engels behoorlijk goed is, je veel meer lesmateriaal kunt vinden van het Engels naar het Frans (dan van het Nederlands naar het Frans).
Ik vond Frans dan weer makkelijker dan Duits, maar ik kreeg er ook Latijn naast. Dat scheelde misschien.
Bonsoir.

Tsss wat een mafketels weer op het forum vanavond
Ja, mafketels die in het weekend hun slag slaan omdat de mods er dan niet of nauwelijks zijn.
Jammer van de stortvloed aan topics ineens.

Ik wilde er even een openen om iemand aan een kortingscode te helpen. Mod had het topic verwijderd, zonder reden.

Doe ik nu maar niet, want het valt toch weg.
Nee, daar kan je beter even mee wachten, heleen. Heeft weinig zin nu.
Pff, er is geen zak aan zo. Alleen maar sneue figuren, geen leuk topic te vinden.
Oef idd. wat een gedoe op het forum zeg. Heb wel zelf een nieuw topic geopend over de boerderij. Die is wel leuk hoor!
Ik speel geen famarama, dus kan er ook niet over meepraten.

tja mooi moment om ermee te beginnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven