wakker?
zaterdag 17 maart 2012 om 23:03
Als ik door de stad loop,
vraag ik me vaak af
Waarom zijn alle mensen
zo nors en zo kortaf?
Steeds maar sjagerijnig
en nooit 's in hun schik
Waarom zijn er zo weinig
figuren zoals ik?
Ik ben iemand die nooit moppert en nooit gromt
en ik zal je eens vertellen hoe dat komt
Ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd
'k loop de hele dag te zingen en te fluiten
Elke morgen wakker met een wijsje in m'n hoofd
als ik binnenkom, dan rinkelen de ruiten
Het is gewoon een wonder,
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
en m'n dag kan niet meer stuk,
en m'n dag kan niet meer stuk
Fiets ik langs een file
dan valt het me vaak op:
hoe deftiger de wagen
hoe knorriger de kop
Je ziet nooit iemand blij zijn
je hoort alleen gezeur
Nee, dat zou niks voor mij zijn
zo'n donderwolk humeur
Zelfs wanneer het buiten regent dat het giet
zing ik opgewekt het allerhoogste lied
Want ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Ik stap altijd met m'n beste been uit bed
en voor de spiegel doe ik samen een duet
Pas als ik slapen ga, vind ik het wel genoeg
maar dan verheug ik mij alweer op morgenvroeg
Want dan word ik weer wakker met een wijsje in m'n hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Elke morgen wakker met een wijsje in 'm hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
kinderen voor kinderen op youtube
vraag ik me vaak af
Waarom zijn alle mensen
zo nors en zo kortaf?
Steeds maar sjagerijnig
en nooit 's in hun schik
Waarom zijn er zo weinig
figuren zoals ik?
Ik ben iemand die nooit moppert en nooit gromt
en ik zal je eens vertellen hoe dat komt
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Fiets ik langs een file
dan valt het me vaak op:
hoe deftiger de wagen
hoe knorriger de kop
Je ziet nooit iemand blij zijn
je hoort alleen gezeur
Nee, dat zou niks voor mij zijn
zo'n donderwolk humeur
Zelfs wanneer het buiten regent dat het giet
zing ik opgewekt het allerhoogste lied
Want ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Ik stap altijd met m'n beste been uit bed
en voor de spiegel doe ik samen een duet
Pas als ik slapen ga, vind ik het wel genoeg
maar dan verheug ik mij alweer op morgenvroeg
Want dan word ik weer wakker met een wijsje in m'n hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Elke morgen wakker met een wijsje in 'm hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
kinderen voor kinderen op youtube
maandag 26 maart 2012 om 22:47
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 26 maart 2012 @ 20:47:
[...]
ja heerlijk is dat he (nou ja althans de lampen aan doen ik heb de gordijnen nooit open als ik alleen thuis ben) Kaarsjes aansteken gezellig hoor.
Zo thee 2 weken geleden was neefje bij mij thuis en die vroeg of hij de kaasjes voor een keer aan mocht steken. Dus ik zeg ja, heb toch zo'n lange aansteker en moet leren dat hij al een grote jongen is en dingen zelf kan doen. Dus ik was de vaatwasser aan het leeghalen en hij stak de kaarsjes aan. Ineens hoor ik hem in zichzelf mompelen en ga luisteren. Hoor ik dat hij de naamkaarsen die ik van jou heb gekregen aan het oplezen is en zie hem zo met die aansteker naar het lont gaan. Dus ik gauw roepen: NEE die niet! Arme knul keek me helemaal verschikt aan. De kaarsen staan op de plank waar vroeger een open haard stond. Daar heb ik 2 soorten glazen vazen staan met bovenop die vaas een theelicht houder heb daar altijd van die grote theelichten in. De vazen zelf vul ik telkens met iets van het seizoen nu met die grote nep paaseieren. Aan beide uiteinde van de plank staat 1 vaas. Dan heb je in het midden daarvan 5 andere kaarsen staan. 1 kaars die je kan branden, 1 naam kaars, 1 kaars die je kan branden, 1 naam kaars en weer een kaars die je kan branden.
Nou ja neefje duidelijk gemaakt dat die er voor de sier staan dat die kaarsen me dierbaar zijn en dat ik ze van iemand van het forum heb gekregen dat begreep hij wel. Zei zelf al dat hij het wel zonde vond om ze aan te steken de schat.Ach jeetje Ieb, ik had geen idee dat je mijn kaarsen nog had... Misschien keer kort aansteken zeg maar in het kader van brandend vuurtje... maar misschien zeg ik wel heel iets geks. Ik heb ze toen iig met zorg voor je gekozen en ben blij dat je ze nog hebt. En actie van neefje snap ik ook wel
[...]
ja heerlijk is dat he (nou ja althans de lampen aan doen ik heb de gordijnen nooit open als ik alleen thuis ben) Kaarsjes aansteken gezellig hoor.
Zo thee 2 weken geleden was neefje bij mij thuis en die vroeg of hij de kaasjes voor een keer aan mocht steken. Dus ik zeg ja, heb toch zo'n lange aansteker en moet leren dat hij al een grote jongen is en dingen zelf kan doen. Dus ik was de vaatwasser aan het leeghalen en hij stak de kaarsjes aan. Ineens hoor ik hem in zichzelf mompelen en ga luisteren. Hoor ik dat hij de naamkaarsen die ik van jou heb gekregen aan het oplezen is en zie hem zo met die aansteker naar het lont gaan. Dus ik gauw roepen: NEE die niet! Arme knul keek me helemaal verschikt aan. De kaarsen staan op de plank waar vroeger een open haard stond. Daar heb ik 2 soorten glazen vazen staan met bovenop die vaas een theelicht houder heb daar altijd van die grote theelichten in. De vazen zelf vul ik telkens met iets van het seizoen nu met die grote nep paaseieren. Aan beide uiteinde van de plank staat 1 vaas. Dan heb je in het midden daarvan 5 andere kaarsen staan. 1 kaars die je kan branden, 1 naam kaars, 1 kaars die je kan branden, 1 naam kaars en weer een kaars die je kan branden.
Nou ja neefje duidelijk gemaakt dat die er voor de sier staan dat die kaarsen me dierbaar zijn en dat ik ze van iemand van het forum heb gekregen dat begreep hij wel. Zei zelf al dat hij het wel zonde vond om ze aan te steken de schat.Ach jeetje Ieb, ik had geen idee dat je mijn kaarsen nog had... Misschien keer kort aansteken zeg maar in het kader van brandend vuurtje... maar misschien zeg ik wel heel iets geks. Ik heb ze toen iig met zorg voor je gekozen en ben blij dat je ze nog hebt. En actie van neefje snap ik ook wel
maandag 26 maart 2012 om 22:51
Ben moe en ga (denk voor mijn doen erg vroeg) slapen. Heb leentje gemaild en meer dan uur met goede (niet forum) vriendin gebeld. Was leuk, gezellig en fijn.
Zij dacht dat het niet goed met me ging (o.a. door afzeggen lunch laatst) en juist gezegd dat ik in goede flow (zoals Moon het omschrijft) zit en dit ook even wilde behouden.
Wel (hoe bizar) al op dag 1 van weekmenu afgeweken. Nu zo niet vergeten draadjesvlees uit te zetten voor ik ga slapen. Valt al ongeveer bijna lekker uit elkaar dus wordt vast lekkere hachee morgen.
Ah MV, nu snap ik je bakjes-bericht!
Zij dacht dat het niet goed met me ging (o.a. door afzeggen lunch laatst) en juist gezegd dat ik in goede flow (zoals Moon het omschrijft) zit en dit ook even wilde behouden.
Wel (hoe bizar) al op dag 1 van weekmenu afgeweken. Nu zo niet vergeten draadjesvlees uit te zetten voor ik ga slapen. Valt al ongeveer bijna lekker uit elkaar dus wordt vast lekkere hachee morgen.
Ah MV, nu snap ik je bakjes-bericht!
maandag 26 maart 2012 om 23:00
Heb dat topic niet gevolgd maar herken wel wat je zegt hoor Heleen, daarom wis ik regelmatig mijn reactie voordat ik hem verstuur. Ik ben verbaal niet altijd even sterk, en vind het dan lastig om mijn standpunt duidelijk te maken, dus om narigheid te voorkomen reageer ik dan maar helemaal niet, maar eigenlijk is dat natuurlijk heel erg jammer
maandag 26 maart 2012 om 23:02
maandag 26 maart 2012 om 23:08
Ja heel jammer. De topics die jullie noemen heb ik nauwelijks gevolgd.
Ik had hetzelfde onderwerp waar ik op het andere forum weinig respons op kreeg, naar een vriend gemaild. En ik krijg een reactie.... echt de spijker op zijn kop. Dat is dan wel weer heel fijn.
Ik weet niet hoe men op t forum gaat reageren op mijn wis-actie... maar het is nu al weg. Helaasch...
Maroon, je bent dan misschien niet haantje-de-voorste in die keiharde topics maar ik kan je posts en je berichten achter de schermen wel erg waarderen Is ook wat waard denk ik.
Ik had hetzelfde onderwerp waar ik op het andere forum weinig respons op kreeg, naar een vriend gemaild. En ik krijg een reactie.... echt de spijker op zijn kop. Dat is dan wel weer heel fijn.
Ik weet niet hoe men op t forum gaat reageren op mijn wis-actie... maar het is nu al weg. Helaasch...
Maroon, je bent dan misschien niet haantje-de-voorste in die keiharde topics maar ik kan je posts en je berichten achter de schermen wel erg waarderen Is ook wat waard denk ik.
maandag 26 maart 2012 om 23:55
Hier nog een beetje P&W, zal oppassen dat ik de herhaling mis
Is Paul Simon (nog) een goede live-artiest? Graceland bestaat 25 jaar en meneer komt naar Amsterdam in juli. Met de reunie van Simon & Garfunkel (2003?) baalde ik dat ik er geen geld voor had, maar of een avondje Simon de moeite is??? Iemand enig idee? Of ervaringen met Ziggo Dome Amsterdam (oid)?
Is Paul Simon (nog) een goede live-artiest? Graceland bestaat 25 jaar en meneer komt naar Amsterdam in juli. Met de reunie van Simon & Garfunkel (2003?) baalde ik dat ik er geen geld voor had, maar of een avondje Simon de moeite is??? Iemand enig idee? Of ervaringen met Ziggo Dome Amsterdam (oid)?