Wanneer ben je van middelbare leeftijd?
dinsdag 21 juli 2026 om 20:49
dinsdag 21 juli 2026 om 21:35
Met 52 hoor je ondertussen wel bij de grote mensen hoor.Xantileppe schreef: ↑21-07-2026 21:33Ik zou zeggen vanaf 60....maar ik ben zelf 52 en het voelt nog niet middelbaar. Maar goed, ik ben een slecht voorbeeld. Ik ben al 23 jaar getrouwd en het voelt nog steeds om mijn man mijn man te noemen. Ik vind het zo volwassen staan.
Zijn jullie allemaal in de war met het woord 'oud' als je middelbaar hoort?
dinsdag 21 juli 2026 om 21:39
dinsdag 21 juli 2026 om 21:41
Nou dan heb je gelijk
Ik moet daar zelf niet aan denken overigens.
Ik vind het echt niet erg om tweede helft veertig al wel zo'n beetje op de helft te zitten. Hoe leuk ik het ook heb.
ldp wijzigde dit bericht op 21-07-2026 21:42
33.74% gewijzigd
Ik vind sowieso middelbare leeftijd een negatieve klank hebben.
TO: wie noemde jouw een vrouw van middelbare leeftijd?
Tegen mij is dat echt nooit nooit gezegd. Ik behoor nu tot de groep senioren, dat heeft ook zijn voordelen met sommige kortingen. Verder maak ik mij er niet druk om, als je gezond en er goed uitziet wat maakt het je uit hoe ze je noemen.
Tegen mij is dat echt nooit nooit gezegd. Ik behoor nu tot de groep senioren, dat heeft ook zijn voordelen met sommige kortingen. Verder maak ik mij er niet druk om, als je gezond en er goed uitziet wat maakt het je uit hoe ze je noemen.
dinsdag 21 juli 2026 om 21:48
raccoon schreef: ↑21-07-2026 21:41Ik vind sowieso middelbare leeftijd een negatieve klank hebben.
Iemand van 24 noemde mij dat.
dinsdag 21 juli 2026 om 21:49
dinsdag 21 juli 2026 om 21:52
Ik denk dat het woord voor veel mensen een negatieve connotatie heeft. Dat het synoniem is voor oud. Maar het is gewoon een woord met een heel letterlijke en neutrale betekenis: grofweg op de helft/goed en wel op weg met de tweede helft.
Mensen hangen er heel veel gevoel aan op.
itsnojoke wijzigde dit bericht op 21-07-2026 21:57
0.23% gewijzigd
dinsdag 21 juli 2026 om 21:59
dinsdag 21 juli 2026 om 22:03
Ik denk dat als je jong bent je een veel grotere groep uit vind. Toen ik 5 was vond ik m’n oppas van 14 echt al oud, mijn moeder van 30 stokoud en oma van 60 hoogbejaard en ik schijn toen aan haar gevraagd te hebben wanneer ze dood zou gaan.
Nu ben ik 50 en vind ik iemand van 30 een broekie, en iemand van 50 nog jong. Hoe ouder je wordt, hoe meer jonge mensen er zijn en als je zelf jong bent, zijn er veel oude mensen.
Nu ben ik 50 en vind ik iemand van 30 een broekie, en iemand van 50 nog jong. Hoe ouder je wordt, hoe meer jonge mensen er zijn en als je zelf jong bent, zijn er veel oude mensen.
dinsdag 21 juli 2026 om 22:04
dinsdag 21 juli 2026 om 22:05
Volgens mij maak je ergens in je jeugd een beeld over wat bijv volwassen inhoudt, en middelbaar, en bejaard.
Maar tegen dat je dan zelf die leeftijd hebt klopt dat jeugd-beeld niet bij hoe je je nu voelt.
En dan natuurlijk nog dit: https://www.psychologie.nl/artikel/vers ... rleeftijd/
Everything is impossible, even if you believe in it.
Week 31 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 31 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 21 juli 2026 om 22:11
40-65. Ik heb dat eens opgezocht toen voor mij een ambulance werd gebeld en ik de hulpverlener hoorde zeggen ‘een vrouw van middelbare leeftijd.’ Dat vond ik nog het ergste van de hele situatie, ik was 48.
Ik weet nog wel dat mijn schoonmoeder ooit aan jongbejaardengym deed, dat was voor 55+. Die was destijds wel echt een oudere en volgens mij blijft ‘onze’ generatie toch wat langer ‘jong’. Ik heb van het zwembad een 50+ Fit Pas, maar als je die klasjes ziet, ligt daar vooral 70+. Dat vind ik dan wel weer stoer, hele groepen pensionado’s die minstens drie keer per week baantjes komen zwemmen. Sommige nog aardig snel ook!
Ik weet nog wel dat mijn schoonmoeder ooit aan jongbejaardengym deed, dat was voor 55+. Die was destijds wel echt een oudere en volgens mij blijft ‘onze’ generatie toch wat langer ‘jong’. Ik heb van het zwembad een 50+ Fit Pas, maar als je die klasjes ziet, ligt daar vooral 70+. Dat vind ik dan wel weer stoer, hele groepen pensionado’s die minstens drie keer per week baantjes komen zwemmen. Sommige nog aardig snel ook!
dinsdag 21 juli 2026 om 22:13
KamilleT schreef: ↑21-07-2026 22:1140-65. Ik heb dat eens opgezocht toen voor mij een ambulance werd gebeld en ik de hulpverlener hoorde zeggen ‘een vrouw van middelbare leeftijd.’ Dat vond ik nog het ergste van de hele situatie, ik was 48.
Hahaha, dat is wel heel erg, dat je dat het ergst vindt van alles.
dinsdag 21 juli 2026 om 22:22
Wat interessant Solomio, het zegt dus vermoedelijk echt iets over de (staat van onze) hersenen. Hoewel partner ook wel geregeld verzucht: hoe oud ik me vóél? Tachtig.Solomio schreef: ↑21-07-2026 22:05Volgens mij maak je ergens in je jeugd een beeld over wat bijv volwassen inhoudt, en middelbaar, en bejaard.
Maar tegen dat je dan zelf die leeftijd hebt klopt dat jeugd-beeld niet bij hoe je je nu voelt.
En dan natuurlijk nog dit: https://www.psychologie.nl/artikel/vers ... rleeftijd/
Maar zij vindt 47 (of tegen de vijftig) gevoelsmatig heel oud klinken. Ik ben vooral zo ongelooflijk blij dat ik het heb gehaald. Al zal dat natuurlijk voor iedereen gelden, ook degenen die eeuwig willen volhouden dat ze 28 zijn.
dinsdag 21 juli 2026 om 22:25
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in