Wat ging er mis op je trouwdag?

26-07-2016 09:35 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op iedere trouwdag gaat er wel iets anders dan vooraf zorgvuldig uitgekozen/gepland/geregeld door het bruidspaar. Wat ging er bij jou mis?

TO trapt af:

Ik was mijn man een paar uur na de huwelijksvoltrekking 'kwijt'.

Dat wil zeggen, man moest weg omdat hij de gehuurde vrachtwagen zelf terug moest brengen naar het verhuurbedrijf dat een uur rijden verderop zat. De vrijdagmiddagspits zat ook niet mee en ik had bijna het diner moeten openen zonder man, omdat het eten stond te verpieteren.

Man zou de dag van te voren een mooie gepoetste vrachtwagen van het bedrijf waar hij werkte kunnen lenen. Meerdere keren aangegeven om welke datum het zou gaan. Bevestigd gekregen dat alles geregeld was en de auto klaar zou staan.

Maar helaas, toen man de wagen op kwam halen stond er niets.

Uiteindelijk heeft man dus zelf nog een vrachtwagen van het merk dat hij graag wilde kunnen regelen bij een verhuurbedrijf (dat normaal niet aan particulieren verhuurt, we zijn ze nog steeds dankbaar). Maar ja, ging vrijdags om 17.30 dicht voor het hele weekend, dus voor dat tijdstip moest de wagen terug zijn.

Wij zijn om 14uur getrouwd en dat duurde een uur. Toen hebben we snel de taart aangesneden en is manlief met een van zijn broers (om te voorkomen dat hij als een idioot zou rijden ) de wagen terug gaan brengen.

Vond het toen niet zo leuk, nu kan ik er wel om lachen.
Wij hadden een eikel van een trouwambtenaar. Hij kwam door omstandigheden pas 2 dagen voor het huwelijk voor het 'voorstel'gesprekje. Ik had direct geen lekker gevoel bij hem en het klikte totaal niet, maar doordat we elkaar pas zo laat voor het eerst zagen was er ook geen mogelijkheid meer om iemand anders te regelen.

Ach, we hebben achteraf best lol om zijn kulverhaal en de rest van de dag was perfect. Het heeft mijn dag niet echt beïnvloed in elk geval. Maar ik vind het nog steeds wel jammer.
quote:groenebroek schreef op 27 juli 2016 @ 09:51:

[...]

Nog van harte gefeliciteerd, jij zit dus nog lekker in jullie wittebroodsweken

Wat vervelend dat je jurk zo naar zat. Had je dat bij het doorpassen vooraf niet in de gaten?

Die van mij zat heerlijk.

Coupeuse heeft er ook veel werk aan besteed om hem goed te laten zitten, aangezien ik een behoorlijke voorgevel heb en niet de hele dag mijn jurk omhoog wilde hijsteren.Dankjewel. Nee, ik had dat pas door toen ik 'm op de dag zelf langer aan had. Bij de coupeuse heb je 'm natuurlijk maar eventjes aan en vooral zitten was vervelend. Dat heb ik wel getest bij de coupeuse, maar niet langer dan vijf minuten. Dat is toch anders dan op de dag zelf. Helaas.
tvp

Binnenkort ceremoniemeester, misschien kan ik hiermee nog wat fouten voorkomen ;)
Het is toch ongelofelijk wat je hier leest over de hoeveelheid fouten die BABS maken?

Vind ik echt niet kunnen. Zou sowieso niet willen dat een vreemde ons zou trouwen, je kunt dat toch ook een goede vriend(in) laten doen, met enige voorbereiding/inwerking?
quote:Taralina schreef op 27 juli 2016 @ 17:35:

Het is toch ongelofelijk wat je hier leest over de hoeveelheid fouten die BABS maken?

Vind ik echt niet kunnen. Zou sowieso niet willen dat een vreemde ons zou trouwen, je kunt dat toch ook een goede vriend(in) laten doen, met enige voorbereiding/inwerking?Ik zou dat nu denk ik ook niet meer doen... Ik vond onze ambtenaar ook maar zo-zo. Maakte een fout in wat voor werk vriend deed en het was vooral een opsomming van dingen die we hadden genoemd, niet echt een leuk verhaal ofzo. Viel me echt een beetje tegen.
Veel babs'en zijn een drama. Er zijn ook freelance trouwambtenaren die hun werk wél echt supergoed doen, veel tijd steken in de voorbereiding, het heel persoonlijk maken etc. Als je dat zeker wilt weten kun je zo iemand zelf zoeken en boeken. Kost wat meer maar dan heb je wel een toffe ceremonie. Er zijn best leuke van de gemeente, maar daar moet je echt mazzel mee hebben (en ze hebben allemaal hetzelfde slotgedichtje, bij iedere bruiloft...).
Oh ja, bah, dat gedicht. Dat maakte zoveel indruk dat ik me er geen woord van herinner en terwijl het voorgelezen werd in gedachten afdwaalde.
quote:Rue schreef op 27 juli 2016 @ 19:11:

Oh ja, bah, dat gedicht. Dat maakte zoveel indruk dat ik me er geen woord van herinner en terwijl het voorgelezen werd in gedachten afdwaalde.En dan is er, speciaaaaal voor het bruidspaar, een printje van gemaakt en dat wordt dan opgevouwen in je trouwboekje gelegd. Die liggen in stapels van zestien op het bureau van de betreffende babs vermoed ik.
quote:Rue schreef op 27 juli 2016 @ 19:11:

Oh ja, bah, dat gedicht. Dat maakte zoveel indruk dat ik me er geen woord van herinner en terwijl het voorgelezen werd in gedachten afdwaalde.Bij iedereen hetzelfde gedichtje?! Wat sneu zeg! Alsof veel van die BABS totaal geen plezier hebben in hun werk. Zou dan idd liever meer geld uitgeven voor een freelancer die het voor plezier doet en er veel tijd insteekt.
quote:Taralina schreef op 27 juli 2016 @ 19:19:

[...]

Bij iedereen hetzelfde gedichtje?! Wat sneu zeg! Alsof veel van die BABS totaal geen plezier hebben in hun werk. Zou dan idd liever meer geld uitgeven voor een freelancer die het voor plezier doet en er veel tijd insteekt.Yup, ik ken er meerdere die dat doen. Sommige gedichtjes ken ik inmiddels uit mijn hoofd. :-D
quote:Tamboti schreef op 27 juli 2016 @ 19:14:

[...]

En dan is er, speciaaaaal voor het bruidspaar, een printje van gemaakt en dat wordt dan opgevouwen in je trouwboekje gelegd. Die liggen in stapels van zestien op het bureau van de betreffende babs vermoed ik. Oh nee, een printje heb ik niet eens gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven