Wat stem jij?

14-03-2019 20:06 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Simpele vraag. Op welke partij gaan jullie volgende week stemmen?

Ik stem, zoals al jaaaaaren, PVDD.

Types zoals Baudet vind ik maar eng. Maar ieder zijn mening natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
keukenstoel schreef:
20-03-2019 09:10
PVV.

Als ik mensen lees en hoor die stemmen op VVD vind ik echt heel erg.
Ja, want Wilders kan het natuurlijk veel beter. :lol:

Ik stem VVD.
Alle reacties Link kopieren
Provincie: SP

Waterschap PVDA
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
20-03-2019 16:14
Ik heb geprobeerd een topic met een poll te maken, maar je kan maar een beperkt aantal poll-opties opgeven. Lukt dus niet met alle partijen helaas....
Teken van de versnippering van de politiek. :)

Misschien kunnen CU+SGP samen? En het gerommel in de marge (bv Code Oranje) onder 'anders'.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
20-03-2019 17:05
Teken van de versnippering van de politiek. :)

Misschien kunnen CU+SGP samen? En het gerommel in de marge (bv Code Oranje) onder 'anders'.
Ik geloof dat er echt maar iets van 6 opties mogelijk zijn, dus heeft geen zin helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet stemmen.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
20-03-2019 17:08
Ik geloof dat er echt maar iets van 6 opties mogelijk zijn, dus heeft geen zin helaas.
Volgens mij is het me gelukt met meer dan 6.

Het idiote was wel, dat je zoveel opties kunt aanmaken als je wil, maar pas bij het plaatsen krijg je te zien dat het er te veel zijn. Niet echt handig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik geen grote partij vergeten ben...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Heb al gestemd, het is geworden:
Provincie: SP
Waterschap: Water Natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Heb ook al gestemd

provincie: SP
waterschap: Water Natuurlijk
tonkje schreef:
20-03-2019 17:12
Volgens mij is het me gelukt met meer dan 6.

Het idiote was wel, dat je zoveel opties kunt aanmaken als je wil, maar pas bij het plaatsen krijg je te zien dat het er te veel zijn. Niet echt handig.

Ja precies, ik had al helemaal alles gedaan en toen kon het niet :sigh:
Alle reacties Link kopieren
Nou, de barbaren staan niet meer aan de poorten, maar zijn massaal binnen gedrongen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
21-03-2019 06:51
Nou, de barbaren staan niet meer aan de poorten, maar zijn massaal binnen gedrongen.

Zeg dat wel. Wat een narigheid.
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
21-03-2019 06:53
Zeg dat wel. Wat een narigheid.
Ach, narigheid, ik ben daar niet zo van. Het is weer een boeiende ontwikkeling, die ik graag mag observeren. Pim Fortuyn was een hoogst intelligente man die door zijn volgelingen voornamelijk niet werd begrepen, behalve op het puntje xenofobie. Baudet heeft dat goed begrepen: zolang je maar intelligent klinkt in de oren van je stuitend domme aanhang en je er wat xenofobie bij doet, kom je een heel eind. Je hoeft helemaal niet zo slim te zijn als Fortuyn. Het domme volk is immers te dom om te begrijpen dat mensen met een paar werkende hersencellen Baudet probleemloos herkennen als een wat puberale querulant.

Dus ja, ik vind het vooral een sociologisch boeiend verschijnsel, eerst Fortuyn, toen Wilders en nu Baudet.

Niet zozeer de racistisch/xenofobe -conservatief populistidche partijen, die hebben we altijd gehad, NSB, Centrumpartij, SP, als kleine onderstromen horen die er gewoon bij. Maar die liefde van het domme gepeupel voor de quasi-intellectuele querulanten, dat vind ik echt fascinerend
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
FVD en Partij voor de dieren.
''Geen woorden maar daden''
JollyRider schreef:
21-03-2019 07:12
Ach, narigheid, ik ben daar niet zo van. Het is weer een boeiende ontwikkeling, die ik graag mag observeren. Pim Fortuyn was een hoogst intelligente man die door zijn volgelingen voornamelijk niet werd begrepen, behalve op het puntje xenofobie. Baudet heeft dat goed begrepen: zolang je maar intelligent klinkt in de oren van je stuitend domme aanhang en je er wat xenofobie bij doet, kom je een heel eind. Je hoeft helemaal niet zo slim te zijn als Fortuyn. Het domme volk is immers te dom om te begrijpen dat mensen met een paar werkende hersencellen Baudet probleemloos herkennen als een wat puberale querulant.

Dus ja, ik vind het vooral een sociologisch boeiend verschijnsel, eerst Fortuyn, toen Wilders en nu Baudet.

Niet zozeer de racistisch/xenofobe -conservatief populistidche partijen, die hebben we altijd gehad, NSB, Centrumpartij, SP, als kleine onderstromen horen die er gewoon bij. Maar die liefde van het domme gepeupel voor de quasi-intellectuele querulanten, dat vind ik echt fascinerend
Gezien de globale ruk naar rechts vind ik dit zeker wel een zorgwekkende ontwikkeling. Ik zie die niet als een insignificant randverschijnsel. En daar maak ik me zorgen over.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
21-03-2019 07:12
Ach, narigheid, ik ben daar niet zo van. Het is weer een boeiende ontwikkeling, die ik graag mag observeren. Pim Fortuyn was een hoogst intelligente man die door zijn volgelingen voornamelijk niet werd begrepen, behalve op het puntje xenofobie. Baudet heeft dat goed begrepen: zolang je maar intelligent klinkt in de oren van je stuitend domme aanhang en je er wat xenofobie bij doet, kom je een heel eind. Je hoeft helemaal niet zo slim te zijn als Fortuyn. Het domme volk is immers te dom om te begrijpen dat mensen met een paar werkende hersencellen Baudet probleemloos herkennen als een wat puberale querulant.

Dus ja, ik vind het vooral een sociologisch boeiend verschijnsel, eerst Fortuyn, toen Wilders en nu Baudet.

Niet zozeer de racistisch/xenofobe -conservatief populistidche partijen, die hebben we altijd gehad, NSB, Centrumpartij, SP, als kleine onderstromen horen die er gewoon bij. Maar die liefde van het domme gepeupel voor de quasi-intellectuele querulanten, dat vind ik echt fascinerend
.
Aan de andere kant mag je je afvragen hoe stelselmatig onnozel en machtsgeil de mensen en partijen zijn die denken dat de bezwaren tegen de massa immigratie voorkomen uit een 'xenofobie' van domme mensen. Hoe dik is die plaat voor hun kop?

Dat het niet volstrekt logisch is dat niemand graag zijn omgeving ziet veranderen in een omgeving waarin de taal verandert, de nieuwkomers rechten opeisen, plichten verzaken, meer criminaliteit veroorzaken en een kostenpost vormen. Dat zal overal en altijd gelden.

En dat als er een partij komt die wel naar de logische klachten luistert, die dan snel steun krijgt. Ook al verft hij zijn haren geel of staat hij tussendoor wat slap te ouwehoeren over uilen en boeken.
Ik ben ook verbaasd dat zo veel mensen op Baudet hebben gestemd. Alleen al zijn krakkemikkige Latijn is voor mij een reden om niet op hem te stemmen. En dan zeker niet omdat hij die taal slecht beheerst, maar omdat hij niet het zelfinzicht heeft om dat te beseffen.
Poppy_del_Rio schreef:
21-03-2019 17:55
Ik ben ook verbaasd dat zo veel mensen op Baudet hebben gestemd. Alleen al zijn krakkemikkige Latijn is voor mij een reden om niet op hem te stemmen. En dan zeker niet omdat hij die taal slecht beheerst, maar omdat hij niet het zelfinzicht heeft om dat te beseffen.
:lol:
Wat mij verbaast is dat een hele groep mensen Fortuyn of Baudet gestemd hebben, zonder te weten of zonder erg te vinden dat Fortuyn cq Baudet zichzelf intrinsiek beter acht(t)en dan het grootse deel van hun achterban. Ik ben niet onder de indruk van Baudets intelligentie, ik verkeer dagelijks met mensen samen met mensen die erudieter, weldenkender en inspirerender zijn. Zonder namedropping.
Maar goed, soms lijkt me dat ook heerlijk, gewoon overal een arrogante academicus zijn. Bij de groenteboer: "Mijn beste, eenvoudige groenteman, zoals Nietzsche al zei:„Die Vernunft beginnt bereits in der Küche.“ dus doet u mij maar 400 gram van uw beste spruiten!"
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
21-03-2019 18:23
Wat mij verbaast is dat een hele groep mensen Fortuyn of Baudet gestemd hebben, zonder te weten of zonder erg te vinden dat Fortuyn cq Baudet zichzelf intrinsiek beter acht(t)en dan het grootse deel van hun achterban. Ik ben niet onder de indruk van Baudets intelligentie, ik verkeer dagelijks met mensen samen met mensen die erudieter, weldenkender en inspirerender zijn. Zonder namedropping.
Maar goed, soms lijkt me dat ook heerlijk, gewoon overal een arrogante academicus zijn. Bij de groenteboer: "Mijn beste, eenvoudige groenteman, zoals Nietzsche al zei:„Die Vernunft beginnt bereits in der Küche.“ dus doet u mij maar 400 gram van uw beste spruiten!"
Ik zou op je stemmen :heart:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven