wat zeggen ze?

08-07-2025 22:52 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al dagenlang op de televisie en ik kan er maar niet achter komen wat ze zeggen, spreekt iemand spaans hier? het betreft het spotje van vodafone, wat wordt er toch gezegd?
https://www.google.com/search?q=vodafon ... YojMs,st:0
De vertaling bedoel je?
Mijn Spaans is niet heel goed, maar die man begint met allemaal Spaanse gerechten opnoemen. Dat jongetje vertelt dat ze toerist zijn en van alles wat willen en moeders iets zoets. Zoiets ongeveer.
Vast iemand die het nog beter kan vertalen, maar dit een beetje de strekking.
Ja klopt, daar komt het wel op neer.
noa wijzigde dit bericht op 09-07-2025 08:35
59.55% gewijzigd
Cum non tum age
Ober: noemt gerechten. Wat nemen jullie?

Jongen: we zien er (duidelijk) uit als toeristen. geef ons van alles een beetje, en vergeet de toetjes niet, omdat mijn moeder moe is wil ze iets zoets.
Verkeerde topic.
Cum non tum age
Haha dit vroeg ik me ook echt af, bedankt voor het oplossen van dit mysterie!
Was ik ook al heel benieuwd naar .dus daar komt het in grote lijnen op neer?
Bedankt .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Zal wel aan mij liggen dat Duolingo wat minder snel bij mij land, ik zit al eeuwen met de appels en de melk ;-D
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Die spot kende ik niet.

“Hola buena familia. Tengo…. “
“Tengo” is “ik heb”.

En dan een hele rits gerechten. Eigenlijk vooral heel veel soorten inktvis (calamares, calamarcito, choco, chopito), vis (mero plancha, mero …) en eindigt met vers fruit (fruta natural).

Vind het jochie lastiger te volgen dan de ober. Ober ratelt, maar jochie heeft zo te horen eigenlijk geen Spaans, maar heeft de klanken gememoriseerd. Wel knap gedaan!
ravintola wijzigde dit bericht op 09-07-2025 10:48
33.52% gewijzigd
Ravintola schreef:
09-07-2025 10:40

Vind het jochie lastiger te volgen dan de ober. Ober ratelt, maar jochie spreekt zo te horen eigenlijk geen Spaans, maar heeft de klanken gememoriseerd.
dan acteert hij het dus precies goed!
SweetFirefly schreef:
09-07-2025 10:39
Zal wel aan mij liggen dat Duolingo wat minder snel bij mij land, ik zit al eeuwen met de appels en de melk ;-D
Heb dit ook niet via duolingo geleerd, maar vroeger veel vakanties in Spanje.

In het Italiaans zit ik ook bij de mela en dan geen melk maar ragazzo. Kom in Italië ook gewoon niet verder dan een menukaart.

Maar ik ga me nu toch eens focussen op het verbeteren van m'n Frans. Dat lukt ook niet echt via duolingo.
SweetFirefly schreef:
Ik wacht nog op het moment dat ik in het echt kan zeggen: Yo como una manzana. :rofl:
Maar wáár is dat jochie van, ik heb hem absoluut al eens eerder gezien op tv. Pieker me suf en ik kom er gewoon niet op :blond:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
SweetFirefly schreef:
Nee ligt niet aan jou hoor. Ik gebruik Duolingo om mijn taal bij te houden, en dan is het prima en leer je nog eens wat nieuws, maar helemaal leren vanaf een nieuwe taal lukt mij ook niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven