Wat zou willen overdoen ?

10-06-2026 00:54 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben al de hele dag verdrietig over het afscheid van mijn hondje.
Die beelden steeds in mijn hoofd en ja ik kan het logisch verklaren, ik was in een shock.
Dit is eigenlijk een klein voorbeeld waar ik me schuldig over voel.
Ik zou zoveel tijd over willen doen.
Hoe laat je die gevoelens los ?
Ik kan de topic titel niet meer veranderden.
Maar wat zou je overdoen ?
tweeling wijzigde dit bericht op 10-06-2026 01:24
10.88% gewijzigd
.
Ja het verlies van een huisdier is zo verdrietig, daar zijn geen woorden voor. Heel veel sterkte tweeling!

De tijd met al mijn konijnen zou ik supergraag over willen doen, ze waren me allemaal even lief. Evenals m'n tijd op het voortgezet onderwijs, m'n tijd op kamers in de grote stad, en daarna m'n single leven in m'n 'kabouterwoning' welke ik nooit had moeten verkopen. M'n tijd met m'n zus en haar 2 kinderen toe ze nog klein waren.

Eigenlijk zou ik een heel groot deel van m'n leven over willen doen...
Ardito schreef:
10-06-2026 15:31
Ja het verlies van een huisdier is zo verdrietig, daar zijn geen woorden voor. Heel veel sterkte tweeling!

De tijd met al mijn konijnen zou ik supergraag over willen doen, ze waren me allemaal even lief. Evenals m'n tijd op het voortgezet onderwijs, m'n tijd op kamers in de grote stad, en daarna m'n single leven in m'n 'kabouterwoning' welke ik nooit had moeten verkopen. M'n tijd met m'n zus en haar 2 kinderen toe ze nog klein waren.

Eigenlijk zou ik een heel groot deel van m'n leven over willen doen...
In jouw geval klinkt dat heel positief en niet omdat je dingen perse anders had willen doen of omdat je spijt had. Klopt dat?

Als ik dingen over kon doen had ik eerder grenzen gesteld aan mijn vorige therapeut. Had ik eerder het contact met mijn moeder verbroken, ipv doormodderen. Had ik meer tijd gestoken in mijn vader en mijn oom, om ze beter te leren kennen.

Maar al met al heeft alles ook bijgedragen aan wie ik nu ben, en waar jk nu ben.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Mijn kinderen zijn bijna afgestudeerd. Ik zou het heel erg leuk vinden om een paar excursies terug in de tijd te kunnen maken en opnieuw van elk van hen te bevallen. Om ze nog een keer "vers" te kunnen knuffelen en om ze meteen in hun oor te kunnen fluisteren hoe geweldig het gaat worden. Daarna wil ik graag meteen weer terug naar nu want no way dat ik nog een keer eind twintig wil zijn.
Lucy schreef:
10-06-2026 16:12
In jouw geval klinkt dat heel positief en niet omdat je dingen perse anders had willen doen of omdat je spijt had. Klopt dat?
Beste Lucy, de vraag heb ik letterlijk genomen. Wat ik over zou willen doen. Wat ik ánders had willen doen heb ik niet aangegeven omdat dat niet de vraag is. Anders had ik geantwoord dat ik m'n huisje nooit had moeten verkopen, nooit had moeten verhuizen naar waar ik nu woon en nooit had willen trouwen. In plaats daarvan had ik voor een LAT relatie gekozen. Maar zoals gezegd, dat was volgens mij de vraag niet...
Ardito schreef:
10-06-2026 16:23
Beste Lucy, de vraag heb ik letterlijk genomen. Wat ik over zou willen doen. Wat ik ánders had willen doen heb ik niet aangegeven omdat dat niet de vraag is. Anders had ik geantwoord dat ik m'n huisje nooit had moeten verkopen, nooit had moeten verhuizen naar waar ik nu woon en nooit had willen trouwen. In plaats daarvan had ik voor een LAT relatie gekozen. Maar zoals gezegd, dat was volgens mij de vraag niet...
Ah, topicopener noemt zelf vooral dingen die ze anders had willen doen. Vandaar mijn interpretatie die kant op.

Wat ik over zou willen doen... de eerste 2 jaar van mijn studententijd. Mijn trouwdag. Bepaalde vakanties met het gezin. De tijd dat ik met mijn familie in het buitenland heb gewoond. Die zou ik nog wel een keer over willen doen :)
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Beste Lucy, wat jij beschrijft klinkt ook heel positief en zou je ook over willen doen en niet anders omdat je ergens spijt van had.

Ik had destijds het contact met mijn vader verbroken en daar heb ik wel spijt van en zou ik anders gedaan hebben. Maar dat zijn zulke ouwe koeien...
Ik zou met de wijsheid van nu veel eerder stoppen met borstvoeding. Wat heeft het een stempel gedrukt op mijn kraamtijd, zoveel pijn (meer dan van mijn spoedkeizersnede), zoveel ongemak en zo weinig knuffelen met de baby...
Het heeft helaas geen zin om ergens spijt van te hebben. Wees jezelf ervan bewust en doe het nu anders. Heel veel sterkte met het verlies!
Molshoop schreef:
10-06-2026 08:36

Als ik het zou kunnen overdoen had ik een andere man gekozen om kinderen mee te krijgen.
Beste Molshoop, ligt dat aan je man, kinderen of beide?
Ardito schreef:
11-06-2026 15:39
Beste Molshoop, ligt dat aan je man, kinderen of beide?

Dat ligt aan mij. Ik had nooit de keuze voor die man moeten maken. Met alle gevolgen van dien.
Maar met de kennis van toen wist ik niet beter.
Klinkt heftig. Veel sterkte! :hug:
Wat verdrietig, tweeling!

Ik zou mijn huis nooit hebben verhuurd aan dezelfde mensen (huurders hebben een wietplantage aangelegd en daar zal ik altijd de gevolgen van blijven voelen); of het huis misschien nooit hebben gekocht.

Maar nog belangrijker: ik zou eerder naar mijn dochter hebben geluisterd toen ze aangaf niet meer naar school te kunnen, in plaats van naar de school en 'het systeem' dat ons heeft gedwongen haar te blijven sturen naar een plek die onveilig voelde.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
11-06-2026 17:27
Wat verdrietig, tweeling!

Ik zou mijn huis nooit hebben verhuurd aan dezelfde mensen (huurders hebben een wietplantage aangelegd en daar zal ik altijd de gevolgen van blijven voelen); of het huis misschien nooit hebben gekocht.

Maar nog belangrijker: ik zou eerder naar mijn dochter hebben geluisterd toen ze aangaf niet meer naar school te kunnen, in plaats van naar de school en 'het systeem' dat ons heeft gedwongen haar te blijven sturen naar een plek die onveilig voelde.
Wat erg zeg! Was dat in de UK? In welke mate heb je er last van?
Voor wat betreft je dochter: als ouder doe je waarvan je denkt dat iets het beste is. Dat dit soms nadelig uitpakt is een ander verhaal. Maar snap dat het je wel dwarszit.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik zou dan de keus maken om géën relatie en géén kinderen te hebben.

Ik ben eigenlijk niet gemaakt om mijn leven met anderen te delen, maar het is niet anders
Frankly my dear, I don"t give a damn
Dingen die ik graag nog een keer zou willen doen....

Ik weet het niet.
Ik vond het begin van mijn studentijd heel fijn, en ook toen ik in een ander land ging wonen, en allerlei hobby's en vakanties...

En ik wil best nog een keer skiën of een berg beklimmen, maar liever niet een berg waar ik al geweest ben.
De tweede keer is het vaak toch minder mooi, en dan word ik een beetje droevig.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Baggal schreef:
11-06-2026 17:51
Wat erg zeg! Was dat in de UK? In welke mate heb je er last van?
Voor wat betreft je dochter: als ouder doe je waarvan je denkt dat iets het beste is. Dat dit soms nadelig uitpakt is een ander verhaal. Maar snap dat het je wel dwarszit.
Dat was in Nederland. Het heeft ontzettend veel financiële schade opgeleverd: het huis was zo goed als onbewoonbaar geworden. We waren wel verzekerd, maar heel veel keert de verzekering ook niet uit (denk aan ontzettend lage uurtarieven voor werkzaamheden die niet dekkend zijn voor wat nodig is, vloeren die vervangen moeten worden maar geen roerend goed zijn en dus niet vergoed, een keuken en badkamer die vooraf nog prima functioneerden en we op termijn wel hadden willen vervangen maar vanwege de ouderdom niet meer vergoed werd en die nu toch vervangen moest worden ...) waardoor we niet voldoende middelen hadden om én in het VK te huren én geld te investeren in een megaverbouwing in NL, waardoor we geen huurinkomsten meer hadden maar de hypotheek natuurlijk wel gewoon doorliep, en ga zo maar verder. Uiteindelijk heeft het behoorlijk lang leeg gestaan en hebben we het met verlies verkocht aan een flipper. En wij hebben dus nooit voldoende kunnen sparen om een aanbetaling voor een eigen huis hier te kunnen doen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven