welke auto?

31-01-2023 08:35 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar een andere auto. Ik rij niet heel veel kilometers maar ik wil komende zomer wel met de auto op vakantie en dat zal komende jaren vaker gebeuren.
Mijn eisen zijn:
Ruim genoeg voor een vakantie met 2 pubers en een middelgrote hond.
betrouwbaar (ik heb zelf nul verstand van auto's )
tweedehands
zuinig
automaat

Ik wil hem tweedehands kopen en ik wil eigenlijk niet meer uitgeven dan 9000 euro. Een km stand van max 120.000 en jonger dan 2010.

Ik rij nu een hyundai i20 van 2009 met 160.000 kilometerstand. Een fijne auto maar voor de vakanties etc aan de krappe kant. Ik ben afgelopen jaar ook al 1200 euro kwijt geweest aan reparatiekosten. Op vakantie stond ik bijna stil en begonnen allerlei lampjes te branden.

ik zie mooie peugeots en renaults op autoscout staan maar bij mij is wel een beetje erin gestampt dat franse auto's onbetrouwbaar zijn en dat ik vooral richting aziatische merken moet gaan.
Ik ben dus wel wat twijfelachtig richting die merken.

Ik vind dit heel lastig omdat ik hier gewoon geen verstand van heb maar het wel om best veel geld gaat.
lonelycat wijzigde dit bericht op 31-01-2023 08:55
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hyundai is duur in onderhoud. Is om eerste en laatste.

Veel Fransen rijden inmiddels geen Renault, Peugeot of Citroen meer. Dat zegt genoeg. 😜
Alle reacties Link kopieren Quote
mijn vriend is verzot op franse auto's vanwege de luxe. dat vind ik persoonlijk minder belangrijk.
Ik zou wel graag parking assistance willen hebben en een navigatiesysteem is ook fijn. Dat laatste is niet doorslaggevend.

ik las trouwens dat meer recentere franse auto's, ik meen peugeot een bmw moter hebben. er zit tegenwoordig natuurlijk wel veel mix tussen merken.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... ch-results

Ik zou beslist voor zoiets gaan, eerste hit en voldoet op alle punten aan jouw eisen.


Ja, ik ben een Ford fan 8-)
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren Quote
ehhh vergeten te vermelden. Ik rij het liefste een automaat. zal het in de op erbij zetten
Alle reacties Link kopieren Quote
nbk schreef:
31-01-2023 08:52
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... ch-results

Ik zou beslist voor zoiets gaan, eerste hit en voldoet op alle punten aan jouw eisen.


Ja, ik ben een Ford fan 8-)
Fiesta's zijn leuke auto's. Wel wat aan de kleine kant voor TO. En de ecoboost motoren zijn niet de meest betrouwbare motoren. Maar tegenwoordig zijn zo'n beetje alle auto's even goed of slecht. Misschien dat Toyota daar nog bovenuit springt, maar verder is het veel belangrijker om te kijken hoe betrouwbaar de toegepaste motor is. Elk merk heeft zijn motoren die meer dan gemiddeld mankementen tonen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Worden er nog heel onbetrouwbare auto's verkocht? Ik vraag het me af. En auto's kosten geld, qua onderhoud. Als je een zoekmachine gebruikt, welke auto's komen daar dan uit en spreken die je aan? En staan nu te koop? Denk dat het makkelijker is om daar op te schieten dan om lukraak nu een paar automerken op te noemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/zoeken/
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
31-01-2023 08:41
mijn vriend is verzot op franse auto's vanwege de luxe. dat vind ik persoonlijk minder belangrijk.
Ik zou wel graag parking assistance willen hebben en een navigatiesysteem is ook fijn. Dat laatste is niet doorslaggevend.

ik las trouwens dat meer recentere franse auto's, ik meen peugeot een bmw moter hebben. er zit tegenwoordig natuurlijk wel veel mix tussen merken.
Ze zeggen dat het een samenwerking is, maar het zijn THP motoren die worden toegeschreven aan peugeot. En die schijnen minder betrouwbaar te zijn. Maar ook BMW heeft zelf ontwikkelde motoren die minder betrouwbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
wat ik zie en mij aanspreekt is de peugeot 207 SW, de Renault scenic, de honda Note, citroen c3
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga naar een goed aangeschreven garage in jouw buurt en ga daar in gesprek over je wensen.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
31-01-2023 09:02
wat ik zie en mij aanspreekt is de peugeot 207 SW, de Renault scenic, de honda Note, citroen c3
Maar zijn deze dan wel ruimer dan je nu hebt? Kan je misschien beter in je huidige auto blijven rijden, neem aan dat ie nu weer helemaal goed is? Of heb je daar geen vertrouwen meer in?
dahlia74 wijzigde dit bericht op 31-01-2023 09:07
24.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
31-01-2023 09:05
Maar zijn deze dan wel ruimer dan je nu hebt?
de kofferbak wel ja. Als mijn hond in de kofferbak van de i20 zit dan is die ver vol. Daar past niet veel meer bij
Alle reacties Link kopieren Quote
Opel! Ik rij niet anders. Makkelijk in onderhoud en zijn gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik twijfel ook of ik niet nu 3000 euro meer moet uitgeven en een nieuwere betrouwbaardere auto moet kopen. Ik heb het geld alleen vind ik geld aan auto's uitgeven altijd zo zonde. Ik heb voor bijna 12000 ook een toyoya verso zien staan die ik wel mooi vind
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn Hyundai i20 met 144.000 km heeft nooit wat. Sommige jaren heb ik alleen kosten aan de APK. Hiervoor altijd Peugeot gereden en dan was ik honderden euro’s per jaar kwijt aan reparaties en onderhoud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je geen dakkoffer aanschaffen?
Alle reacties Link kopieren Quote
nbk schreef:
31-01-2023 08:52
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... ch-results

Ik zou beslist voor zoiets gaan, eerste hit en voldoet op alle punten aan jouw eisen.


Ja, ik ben een Ford fan 8-)
Kun je daar ook nog twee pubers en een grote hond in kwijt?!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had een Nissan Juke automaat, gekocht met 32000 km op de teller.
Bij een kilometerstand van 90.000 moest er voor de 2e keer een nieuwe automaatbak in. (erg dure grap)
Voor mij dus never nooit meer een Nissan.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
Mazda? Staat bekend als betrouwbaar en rijdt heerlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je vooral ruimte zoekt.

De Dacia Lodgy heeft héél veel ruimte. Volgens TopGear moet je maar een vrachtwagenrijbewijs gaan halen als deze auto niet genoeg ruimte voor je heeft.

Of hij er ook als automaat is, weet ik niet. Ik ben geen autodealer.

Er zit een Renault motor in.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bitje93 schreef:
31-01-2023 10:12
Ik had een Nissan Juke automaat, gekocht met 32000 km op de teller.
Bij een kilometerstand van 90.000 moest er voor de 2e keer een nieuwe automaatbak in. (erg dure grap)
Voor mij dus never nooit meer een Nissan.
CVT zeker? Zijn inderdaad niet altijd even betrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://topgear.nl/autotest/dacia-lodgy ... st-drives/

Termen als spannend, hartverwarmend en exclusief passen niet bij een Dacia. Het moet no-nonsense, eenvoudig en vooral erg betaalbaar zijn. Daarom houdt James May zo van het merk. Oh, en praktisch moet ook, dus is iedere Lodgy er met zowel vijf als zeven zitplaatsen. Normaal straffen mensen met een vruchtbaar huwelijk het kleinste kroost met de twee zitplaatsen op de derde rij. Maar achterin de Lodgy kun je zelfs met goed fatsoen je allerbeste kroegmaten meenemen – als ze met je mee durven. De auto is voldoende breed en behoorlijk hoog zodat er aan ruimte geen gebrek is.

Neem het bagagevolume: achter de zeven stoelen passen nog net een paar kratten bier, maar als vijfzitter heeft de Lodgy al 827 liter voorhanden. Op een verrassend eenvoudige manier klappen de twee zitrijen helemaal naar voren waardoor uiteindelijk een volume ontstaat van 2.617 liter. Dat is royaler dan bij een Renault Grand Scénic.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
31-01-2023 10:18
Ik denk dat je vooral ruimte zoekt.

De Dacia Lodgy heeft héél veel ruimte. Volgens TopGear moet je maar een vrachtwagenrijbewijs gaan halen als deze auto niet genoeg ruimte voor je heeft.

Of hij er ook als automaat is, weet ik niet. Ik ben geen autodealer.

Er zit een Renault motor in.
oei die is lelijk. Ik zoek ruimte maar het oog wil ook wat?
Alle reacties Link kopieren Quote
De lelijkheid kijken we maar doorheen. We hebben inmiddels onze tweede Lodgy. Puur voor de ruimte.

Betaalbaar en groot. Plus een fijne hoge instap.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven