Wij roepen wederom een eind weg!

vrijdag 23 maart 2018 om 19:48
Meestal schitter ik niet uit in het hebben van geduld (eh helemaal niet!) maar als ik 'kennis' deel dan heb ik wonder boven wonder een zen die ik op andere momenten niet ken. Fijn dat je kan plakken Prada, wordt het topic ook weer levendiger van!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

vrijdag 23 maart 2018 om 20:00
Je zal nooit meer vergeten hoe je het voor elkaar krijgt! Top!
Heb jij nog tips tegen benauwdheid voor mij. Ik heb een beginnende longontsteking. Heb medicijnen gekregen en HA wil me maandag weer zien (ook andere klachten, medicijnen niet goed verdragen/opnemen en lage weerstand door reuma aanval). De koorts is nu verhoging en ik voel me niet meer zo 'wollig en duf', ik slaap veel, maar djeezzz zelfs even naar het toilet gaan of een kopje thee zetten is een 'operatie' zo benauwd ben ik. Ik heb al 'gestoomd', maar daar werd ik alleen maar nog benauwder van---> hoestaanval waar ik niet uit kwam en die vreselijk pijn deed.
Heb jij nog tips tegen benauwdheid voor mij. Ik heb een beginnende longontsteking. Heb medicijnen gekregen en HA wil me maandag weer zien (ook andere klachten, medicijnen niet goed verdragen/opnemen en lage weerstand door reuma aanval). De koorts is nu verhoging en ik voel me niet meer zo 'wollig en duf', ik slaap veel, maar djeezzz zelfs even naar het toilet gaan of een kopje thee zetten is een 'operatie' zo benauwd ben ik. Ik heb al 'gestoomd', maar daar werd ik alleen maar nog benauwder van---> hoestaanval waar ik niet uit kwam en die vreselijk pijn deed.

vrijdag 23 maart 2018 om 20:20
Vooral goed ventileren iedere dag en echt even een stapje terugdoen. Misschien als het te erg wordt de huisarts je een puffer kan geven.
Probeer in ieder geval met die lage weerstand uit de buurt te blijven (indien mogelijk) van mensen die de griep of een verkoudheid hebben.
Voor de rest, je tijd nemen voor alles. B.v in de supermarkt aan te sluiten in de langste rij om even op adem te komen.
Van stomen word ik ook heel erg benauwd. Neem voor de nacht een pcm om toch een beetje door te kunnen slapen als je nog koorts hebt.
Sterkte, benauwdheid sucks. Goed dat je maandag alweer terug mag komen. Ik moet maandag even bellen voor de uitslag van het sputumonderzoek. Ik denk dat het wel goed is want het is helder en geen vieze smaak. Verder werkt de prednison zo'n beetje als speed. (denk ik, nooit drugs gebruikt) want mijn energielevel is de laatste jaren nooit zo hoog geweest.
Probeer in ieder geval met die lage weerstand uit de buurt te blijven (indien mogelijk) van mensen die de griep of een verkoudheid hebben.
Voor de rest, je tijd nemen voor alles. B.v in de supermarkt aan te sluiten in de langste rij om even op adem te komen.
Van stomen word ik ook heel erg benauwd. Neem voor de nacht een pcm om toch een beetje door te kunnen slapen als je nog koorts hebt.
Sterkte, benauwdheid sucks. Goed dat je maandag alweer terug mag komen. Ik moet maandag even bellen voor de uitslag van het sputumonderzoek. Ik denk dat het wel goed is want het is helder en geen vieze smaak. Verder werkt de prednison zo'n beetje als speed. (denk ik, nooit drugs gebruikt) want mijn energielevel is de laatste jaren nooit zo hoog geweest.
vrijdag 23 maart 2018 om 20:38
Dank je Prada! Ventileren gebeurt hier altijd: de roosters staan altijd open en we slapen met een raam op de kiep-kantel stand. Ik ben maandag naar kantoor gegaan, maar het ging gewoon niet. De rest van de week heb ik thuis gewerkt met veel pauzes en vaak vanuit bed via tel en pc. Dus ik ben gelukkig redelijk uit de buurt van zieken gebleven, maar man werkt in het uitgaansleven, dus die brengt wel het een en ander mee. Die pcm ga ik zo nemen in de hoop dat ik inderdaag een lange nacht maak. En als ik maandag nog zo benauwd ben ga ik vragen of ik een puffer mag hebben want ik vind het zo'n akelig gevoel. Word er soms een beetje paniekerig van en dat helpt natuurlijk niet. En oh! Ik heb de luxe dat man voor de boodschappen zorgt en ik ook een vriezer vol gezonde soepjes e.d. heb
Dat heeft me deze week echt gered.

vrijdag 23 maart 2018 om 20:47
Ik hoop trouwens dat jij maandag inderdaad een goede uitslag krijgt! En bizar hoe prednison bij iedereen anders werkt. Als ik al een keer 'akkoord' ga om het te nemen bij ernstige reumadingen dan ben ik na dag 2 een zombie: Moe, onredelijk, dwars, boos en mezelf niet herkennende en dus frustratie (reden voor mij om het zo lang mogelijk uit te stellen). Ik heb dan ook nul eetlust en vermager (wederom frustratie) terwijl ik van zowat iedereen hoor dat ze aankomen van prednison.

zaterdag 24 maart 2018 om 10:43
Wat goed dat je je rust hebt kunnen pakken Blondje. Zeker met de combinatie van aandoeningen die jij hebt. Prednison ben ik ook wel eens heel moe van geweest hoor, ligt er net aan wat voor aandoening je hebt. Maar nu werkt het hier prima voor de energie. Ben nu met het afbouwschema begonnen want je mag er niet zomaar mee stoppen.
Als jij je geruster voelt dan zeker een puffer vragen. Als een soort noodplan zeg maar. Van een bronchitus ben ik niet extra benauwd maar bij een longaanval of een astma-aanval is het inderdaad heel beangstigend. Dan ben ik bang dat de achteruitgang is begonnen. Hopelijk heb je een goede nacht gehad, zorg goed voor jezelf.
Als jij je geruster voelt dan zeker een puffer vragen. Als een soort noodplan zeg maar. Van een bronchitus ben ik niet extra benauwd maar bij een longaanval of een astma-aanval is het inderdaad heel beangstigend. Dan ben ik bang dat de achteruitgang is begonnen. Hopelijk heb je een goede nacht gehad, zorg goed voor jezelf.
anoniem_36795 wijzigde dit bericht op 24-03-2018 10:52
0.38% gewijzigd