Wij roepen weer verder!!
zaterdag 9 september 2017 om 00:26
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger 
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
zondag 17 september 2017 om 14:29
Doe je de augurken ed door de soep? Of eet je het er los naast? Ken de gewoonte nietchrisjoh schreef: ↑17-09-2017 13:36Goedemiddag dames. Fijn dat de meiden ook zo blij zijn met de auto Sonja.
Ben ook al vroeg opgestaan . Beeetje aangerommeld pakken zo de auto en gaan even weg. Tis goed weer dus ergens gaan we lopen. zie wel waar we terechtkomen.
Hier is de soep ook klaar. Wordt hier ook altijd getrokken van schenkel .echte ouderwetse soep. wel eet ik altijd Amsterdamse uien of n paar augurkjes bij de soep. merk kesbeke.vind ik het lekkerste zuur.
Mijn man vindt dat n rare gewoonte. maar deze wij vroeger thuis al.
maakt niet uit . De meeste gezinnen eten wel combinaties wat bij n ander vreemd overkomt.
zondag 17 september 2017 om 14:30
Klinkt gezelligCateautje schreef: ↑17-09-2017 14:08We hebben vandaag een Irakibruiloft in de straat. Alles moet met een hoop herrie gepaard, toeterende auto's, gillende vrouwen, een trommel om het af te maken, anders weten we het niet. De dames voeren ook een witte vlag, wat betekent dat de bruid nog maagd is.
Ik wist niet dat je kon trouwen op zondag. Nou ja, weer wat geleerd.
Maat goed, het is nu even heel gezellig in de straat.![]()
zondag 17 september 2017 om 16:25
Nee Ginerva apart op n schoteltje ernaast, en dan gewoon tijdens het oplepelen n augurkje of n amepsterdams uitje
Vroeger als wij erwtensoep aten was er altijd wel over voor de tweede dag. Vaak was het net niet genoeg, en baktij mijn moeder er pannenkoeken bij.
Nu bak ik nog wel eens n pannekoekje om er bij te eten . omdat dat zo lekker smaakt.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
zondag 17 september 2017 om 16:29
Tis maar net wat je gewend bent.
Zuurkool ben ik niet dol op.maar in combinatie met eigenmaakte stoofperen vind ik het wel heel lekker.
zondag 17 september 2017 om 16:30
Grappig he die gewoontes die je dan overneemt.chrisjoh schreef: ↑17-09-2017 16:25Nee Ginerva apart op n schoteltje ernaast, en dan gewoon tijdens het oplepelen n augurkje of n amepsterdams uitje
Vroeger als wij erwtensoep aten was er altijd wel over voor de tweede dag. Vaak was het net niet genoeg, en baktij mijn moeder er pannenkoeken bij.
Nu bak ik nog wel eens n pannekoekje om er bij te eten . omdat dat zo lekker smaakt.![]()
Pannekoeken en erwtensoep lijkt me ook een aparte combi maar zo te lezen kan jij er erg van genieten, en dat is waar het om draait
zondag 17 september 2017 om 16:33
Verliefde gevoelens nogal liefst, klinkt fijn
Ik ben vandaag ook even naar het bos geweest, was heerlijk!
Verder een heerlijk relaxte zondag
What have we done....
zondag 17 september 2017 om 16:34
Dat is ook het lekkerste tafelzuur. Het is weer tijd om na te denken wat er op tafel komt vanavond. Jullie al een idee? Ik heb een magere variant van een lasagne gemaakt. Zin in.chrisjoh schreef: ↑17-09-2017 13:36Goedemiddag dames. Fijn dat de meiden ook zo blij zijn met de auto Sonja.
Ben ook al vroeg opgestaan . Beeetje aangerommeld pakken zo de auto en gaan even weg. Tis goed weer dus ergens gaan we lopen. zie wel waar we terechtkomen.
Hier is de soep ook klaar. Wordt hier ook altijd getrokken van schenkel .echte ouderwetse soep. wel eet ik altijd Amsterdamse uien of n paar augurkjes bij de soep. merk kesbeke.vind ik het lekkerste zuur.
Mijn man vindt dat n rare gewoonte. maar deze wij vroeger thuis al.
maakt niet uit . De meeste gezinnen eten wel combinaties wat bij n ander vreemd overkomt.
zondag 17 september 2017 om 16:49
Hier aardappelen met sperciebonen .en n tartaartje .
Waren even in n stad hier in de buurt. Ging meer om het lopen en om er even uit te zijn .bij de Hema naar binnengewipt voor broodbeleg.
Nu thuis op de bank man voor .TV.. en ik met de iPad.
Wou even een tegen 100 kijken .maar is niet terug te kijken.werd vrijdag avond uit gezonden.krijg te zien dat het programma niet vrijgegeven is.

Waren even in n stad hier in de buurt. Ging meer om het lopen en om er even uit te zijn .bij de Hema naar binnengewipt voor broodbeleg.
Wou even een tegen 100 kijken .maar is niet terug te kijken.werd vrijdag avond uit gezonden.krijg te zien dat het programma niet vrijgegeven is.
zondag 17 september 2017 om 16:53
Ik heb de combinatie erwtensoep met pannenkoeken wel vaker gehoord. Volgens mij is dat iets uit bepaalde regio's? Ik heb het nog nooit gegeten trouwens, mij lijkt het niks. Ik eet het liever met een broodje, en altijd met de Sinterklaasintocht. Traditie van mijn ouders die ik heb overgenomen.
zondag 17 september 2017 om 16:55
Ik eet vanavond trouwens dit (uit de slowcooker): https://www.jamiemagazine.nl/recepten/p ... t-kip.html
Zo waanzinnig lekker
Zo waanzinnig lekker
zondag 17 september 2017 om 16:56
Deze? https://www.npo.nl/een-tegen-100/14-09-2014/KN_1661049chrisjoh schreef: ↑17-09-2017 16:49Hier aardappelen met sperciebonen .en n tartaartje .
Wou even een tegen 100 kijken .maar is niet terug te kijken.werd vrijdag avond uit gezonden.krijg te zien dat het programma niet vrijgegeven is.![]()
zondag 17 september 2017 om 16:56
Met n broodje ken ik dan weer niet. Wel met roggebrood .of roggebrood met spek.Drackie schreef: ↑17-09-2017 16:53Ik heb de combinatie erwtensoep met pannenkoeken wel vaker gehoord. Volgens mij is dat iets uit bepaalde regio's? Ik heb het nog nooit gegeten trouwens, mij lijkt het niks. Ik eet het liever met een broodje, en altijd met de Sinterklaasintocht. Traditie van mijn ouders die ik heb overgenomen.
Roggebrood wil Ik er ook nog wel bij eten .maar niet met spek is mij te zwaar.
zondag 17 september 2017 om 16:58
Dat is m .was ie er wel op vrijdag?
zondag 17 september 2017 om 16:59
zondag 17 september 2017 om 16:59
zondag 17 september 2017 om 17:28
Ik eet voor de tweede keer spitskool. Moet op vandaag, anders kan ik het weggooien en dat vind ik zonde.
Er heeft zich hier een ramp afgespeeld. De koffie is bijna op, ik heb nog maar voor één beker, dus dat betekent of geen koffie meer vandaag of morgen geen koffie. Wat een drama! Ik ben een echte koffieleut.
Er heeft zich hier een ramp afgespeeld. De koffie is bijna op, ik heb nog maar voor één beker, dus dat betekent of geen koffie meer vandaag of morgen geen koffie. Wat een drama! Ik ben een echte koffieleut.
zondag 17 september 2017 om 17:50
zondag 17 september 2017 om 17:52