Wij roepen weer verder!!

09-09-2017 00:26 3006 berichten
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger :proud:

De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.

Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.

Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?

Ik lees het graag. :proud:
Ginerva schreef:
17-09-2017 14:26
Nee altijd en niet alleen hier
Je kan alleen maar hier zijn, vanuit jezelf bekeken, terwijl een ander altijd daar is, vanuit jezelf bekeken.

Jij kan vanuit jezelf bekeken nergens anders zijn dan hier.
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
17-09-2017 13:36
Goedemiddag dames. Fijn dat de meiden ook zo blij zijn met de auto Sonja.

Ben ook al vroeg opgestaan . Beeetje aangerommeld pakken zo de auto en gaan even weg. Tis goed weer dus ergens gaan we lopen. zie wel waar we terechtkomen.

Hier is de soep ook klaar. Wordt hier ook altijd getrokken van schenkel .echte ouderwetse soep. wel eet ik altijd Amsterdamse uien of n paar augurkjes bij de soep. merk kesbeke.vind ik het lekkerste zuur.
Mijn man vindt dat n rare gewoonte. maar deze wij vroeger thuis al.
maakt niet uit . De meeste gezinnen eten wel combinaties wat bij n ander vreemd overkomt.
Doe je de augurken ed door de soep? Of eet je het er los naast? Ken de gewoonte niet
Cateautje schreef:
17-09-2017 14:08
We hebben vandaag een Irakibruiloft in de straat. Alles moet met een hoop herrie gepaard, toeterende auto's, gillende vrouwen, een trommel om het af te maken, anders weten we het niet. De dames voeren ook een witte vlag, wat betekent dat de bruid nog maagd is.

Ik wist niet dat je kon trouwen op zondag. Nou ja, weer wat geleerd.

Maat goed, het is nu even heel gezellig in de straat. :)
Klinkt gezellig :)
Ginerva schreef:
17-09-2017 14:30
Klinkt gezellig :)
Ik heb het mis gehad met de vlag, het is een Marokkaanse bruiloft. :proud:

Nou ja, als ze maar van elkaar houden.
Cateautje schreef:
17-09-2017 14:34
Ik heb het mis gehad met de vlag, het is een Marokkaanse bruiloft. :proud:

Nou ja, als ze maar van elkaar houden.
Ja precies :)
Ginerva schreef:
17-09-2017 14:29
Doe je de augurken ed door de soep? Of eet je het er los naast? Ken de gewoonte niet
Nee Ginerva apart op n schoteltje ernaast, en dan gewoon tijdens het oplepelen n augurkje of n amepsterdams uitje

Vroeger als wij erwtensoep aten was er altijd wel over voor de tweede dag. Vaak was het net niet genoeg, en baktij mijn moeder er pannenkoeken bij.
Nu bak ik nog wel eens n pannekoekje om er bij te eten . omdat dat zo lekker smaakt. 😀
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
FiIee schreef:
17-09-2017 13:39
Zo eten wij shoarmabroodjes gestoomd op het shoarmamengsel. Toen wij een keer visite hadden en shoarma aten, waren zij geschokt omdat de broodjes nog niet gaar waren. Ik ben niet anders gewend dan dat wij de broodjes zo eten :)
Tis maar net wat je gewend bent. 😏 Er zijn genoeg combinaties waar de een van griezelt en de ander zegt heerlijk.
Zuurkool ben ik niet dol op.maar in combinatie met eigenmaakte stoofperen vind ik het wel heel lekker.
chrisjoh schreef:
17-09-2017 16:25
Nee Ginerva apart op n schoteltje ernaast, en dan gewoon tijdens het oplepelen n augurkje of n amepsterdams uitje

Vroeger als wij erwtensoep aten was er altijd wel over voor de tweede dag. Vaak was het net niet genoeg, en baktij mijn moeder er pannenkoeken bij.
Nu bak ik nog wel eens n pannekoekje om er bij te eten . omdat dat zo lekker smaakt. 😀
Grappig he die gewoontes die je dan overneemt.

Pannekoeken en erwtensoep lijkt me ook een aparte combi maar zo te lezen kan jij er erg van genieten, en dat is waar het om draait :D
Ginerva schreef:
17-09-2017 14:27
Het was heerlijk NBK, heb er echt van genoten, geloof zelfs dat ik een beetje verliefde gevoelens heb overgehouden aan dit heerlijke fietstochtje in de natuur

Hoe is het met jou?
Verliefde gevoelens nogal liefst, klinkt fijn :)
Ik ben vandaag ook even naar het bos geweest, was heerlijk!
Verder een heerlijk relaxte zondag :)
What have we done....
chrisjoh schreef:
17-09-2017 13:36
Goedemiddag dames. Fijn dat de meiden ook zo blij zijn met de auto Sonja.

Ben ook al vroeg opgestaan . Beeetje aangerommeld pakken zo de auto en gaan even weg. Tis goed weer dus ergens gaan we lopen. zie wel waar we terechtkomen.

Hier is de soep ook klaar. Wordt hier ook altijd getrokken van schenkel .echte ouderwetse soep. wel eet ik altijd Amsterdamse uien of n paar augurkjes bij de soep. merk kesbeke.vind ik het lekkerste zuur.
Mijn man vindt dat n rare gewoonte. maar deze wij vroeger thuis al.
maakt niet uit . De meeste gezinnen eten wel combinaties wat bij n ander vreemd overkomt.
Dat is ook het lekkerste tafelzuur. Het is weer tijd om na te denken wat er op tafel komt vanavond. Jullie al een idee? Ik heb een magere variant van een lasagne gemaakt. Zin in.
Hier aardappelen met sperciebonen .en n tartaartje .
Waren even in n stad hier in de buurt. Ging meer om het lopen en om er even uit te zijn .bij de Hema naar binnengewipt voor broodbeleg.
Nu thuis op de bank man voor .TV.. en ik met de iPad.
Wou even een tegen 100 kijken .maar is niet terug te kijken.werd vrijdag avond uit gezonden.krijg te zien dat het programma niet vrijgegeven is. 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️
Kijk ik de tv gids na .is het volgens mij helemaal niet uitgezonden vrijdag .kan ik blijven zoeken.
Ginerva schreef:
17-09-2017 16:30
Grappig he die gewoontes die je dan overneemt.

Pannekoeken en erwtensoep lijkt me ook een aparte combi maar zo te lezen kan jij er erg van genieten, en dat is waar het om draait :D
Ik heb de combinatie erwtensoep met pannenkoeken wel vaker gehoord. Volgens mij is dat iets uit bepaalde regio's? Ik heb het nog nooit gegeten trouwens, mij lijkt het niks. Ik eet het liever met een broodje, en altijd met de Sinterklaasintocht. Traditie van mijn ouders die ik heb overgenomen.
Ik eet vanavond trouwens dit (uit de slowcooker): https://www.jamiemagazine.nl/recepten/p ... t-kip.html

Zo waanzinnig lekker :heart:
chrisjoh schreef:
17-09-2017 16:49
Hier aardappelen met sperciebonen .en n tartaartje .
Waren even in n stad hier in de buurt. Ging meer om het lopen en om er even uit te zijn .bij de Hema naar binnengewipt voor broodbeleg.
Nu thuis op de bank man voor .TV.. en ik met de iPad.
Wou even een tegen 100 kijken .maar is niet terug te kijken.werd vrijdag avond uit gezonden.krijg te zien dat het programma niet vrijgegeven is. 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️
Deze? https://www.npo.nl/een-tegen-100/14-09-2014/KN_1661049
Drackie schreef:
17-09-2017 16:53
Ik heb de combinatie erwtensoep met pannenkoeken wel vaker gehoord. Volgens mij is dat iets uit bepaalde regio's? Ik heb het nog nooit gegeten trouwens, mij lijkt het niks. Ik eet het liever met een broodje, en altijd met de Sinterklaasintocht. Traditie van mijn ouders die ik heb overgenomen.
Met n broodje ken ik dan weer niet. Wel met roggebrood .of roggebrood met spek.
Roggebrood wil Ik er ook nog wel bij eten .maar niet met spek is mij te zwaar.
Ziet er goed uit Drackie.
Dat is m .was ie er wel op vrijdag?
chrisjoh schreef:
17-09-2017 16:56
Met n broodje ken ik dan weer niet. Wel met roggebrood .of roggebrood met spek.
Roggebrood wil Ik er ook nog wel bij eten .maar niet met spek is mij te zwaar.
Soep eet ik altijd met een broodje, dus erwtensoep ook. Roggebrood lust ik niet.
Wij zijn net terug van onze heerlijke en fijne boswandeling en langs de dierenboerderij. Vooral de oudste lekker vies geworden :yes: teken dat ze een leuke middag heeft gehad. Net even laten wassen en schone kleren aan.

Zo eten, wij gaan aan de patat, sperziebonen en een broodje kroket.
Lekker Sonja. Ik snak naar een kroket maar ben pas over 2 maanden weer even in Nederland.

Ik heb vanavond een gezonde kant en klaar maaltijd, omdat ik geen zin heb om te koken.
Hallo
ik heb vanavond linzensalade.
Ik eet voor de tweede keer spitskool. Moet op vandaag, anders kan ik het weggooien en dat vind ik zonde.

Er heeft zich hier een ramp afgespeeld. De koffie is bijna op, ik heb nog maar voor één beker, dus dat betekent of geen koffie meer vandaag of morgen geen koffie. Wat een drama! Ik ben een echte koffieleut. :|
Over Cavia's.

http://www.hartvannederland.nl/nieuws/2 ... roorzaken/
nbk schreef:
17-09-2017 16:33
Verliefde gevoelens nogal liefst, klinkt fijn :)
Ik ben vandaag ook even naar het bos geweest, was heerlijk!
Verder een heerlijk relaxte zondag :)
Klinkt ook heerlijk, ja gek maar had echt soort verliefde gevoelens toen ik thuis kwam van het fietsen ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven