Winkels open 5 mei?

02-05-2025 18:08 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Maandag 5 mei ben ik, werkzaam in de zorg, vrij. Zijn de winkels dan open? Wil graag kijken voor nieuwe zomerkleding.
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Kijk waar je heen wil en google dan openingstijden. Zal verschillen per plaats.
Heb ik gedaan maar staat niets specifieks over 5 mei
Star⁴ schreef:
02-05-2025 18:09
Kijk waar je heen wil en google dan openingstijden. Zal verschillen per plaats.
Dit. Zal inderdaad per plaats en per winkel verschillen.
De Bijenkorf in Rotterdam is open. Op maandag zijn de winkels wel standaard later open, meestal vanaf 11:00.
Huacachina schreef:
02-05-2025 18:12
Beetje grote winkel pakken. Wil je delen welke stad?
Huacachina schreef:
02-05-2025 18:12
Dat is apart, meeste winkels hebben actuele openingstijden op hun site. Welke plaats wil je heen?
Het is een lustrumjaar, normaal gesproken krijgt niemand vrij, maar dit jaar dus wel. Ik zou er dus vanuit gaan dat de meeste, zo niet alle winkels gesloten zijn.
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
02-05-2025 18:15
Het is een lustrumjaar, normaal gesproken krijgt niemand vrij, maar dit jaar dus wel. Ik zou er dus vanuit gaan dat de meeste, zo niet alle winkels gesloten zijn.
https://www.reclamefolder.nl/feestdagen ... gle.com%2F

Geloof er niks van. Geen enkele feestdag is meer 'heilig' lijkt wel.
Ladyday21 schreef:
02-05-2025 18:15
Niet alle winkel in ieder geval. Zoals gezegd is de Bijenkorf gewoon open. 5 mei is specifiek benoemd. Tot 19:00 ipv 20:00
Anders als je vlakbij Belgie of Duitsland woont daar even gaan shoppen?
https://www.koopzondageninfo.nl/winkels ... jdingsdag/
Nee, inderdaad, ik heb even zitten googlen, als het niet in de CAO opgenomen is dan niet dus, behalve als een winkel(keten) er zelf voor kiest, dus. Ik zie dat de supermakt hier ook gewoon open is.

Inderdaad geen feestdag is meer heilig.
What would Patsy do?
Rotterdam centrum:

Maandag 5 mei, Bevrijdingsdag, zijn de winkels ook geopend van 12.00-18.00 uur
Rotterdam bedoelde ik, bedankt!
Denk dat veel winkels in steden wel open zijn of wellicht de 'koopzondagtijden' aan houden. Dan kan het per winkel verschillen.
Ladyday21 schreef:
02-05-2025 18:19
Nee, inderdaad, ik heb even zitten googlen, als het niet in de CAO opgenomen is dan niet dus, behalve als een winkel(keten) er zelf voor kiest, dus. Ik zie dat de supermakt hier ook gewoon open is.

Inderdaad geen feestdag is meer heilig.
Voor de meeste winkels is het juist een extra goede dag, als half of driekwart Nederland vrij is. Het personeel krijgt sowieso een extra vrije dag eens per vijf jaar, dus dat kost ook al geld.
viennas schreef:
02-05-2025 19:05
Voor de meeste winkels is het juist een extra goede dag, als half of driekwart Nederland vrij is. Het personeel krijgt sowieso een extra vrije dag eens per vijf jaar, dus dat kost ook al geld.
Hoe bedoel je een vrije dag eens per vijf jaar? Daar ging het nou juist over dit jaar is zo een lustrum jaar, maar ook dan krijgt men geen vrij dus. Of krijg je die vrije dag op een ander moment?

In mijn herinnering waren de winkels niet open vroeger (jaren 80/90) op Bevrijdingsdag in Amsterdam. Maar misschien vergis ik me, want dan was ik gewoon een feestje aan het vieren.
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
02-05-2025 19:19
Hoe bedoel je een vrije dag eens per vijf jaar? Daar ging het nou juist over dit jaar is zo een lustrum jaar, maar ook dan krijgt men geen vrij dus. Of krijg je die vrije dag op een ander moment?

In mijn herinnering waren de winkels niet open vroeger (jaren 80/90) op Bevrijdingsdag in Amsterdam. Maar misschien vergis ik me, want dan was ik gewoon een feestje aan het vieren.
Toen was het sowieso nog elk jaar een feestdag en waren de winkels ook niet open met Kerst, Koningsdag, op zondag, etc.
Star⁴ schreef:
02-05-2025 19:34
Toen was het sowieso nog elk jaar een feestdag en waren de winkels ook niet open met Kerst, Koningsdag, op zondag, etc.
Ja, dat is ook zo.
What would Patsy do?
dubbel
ladyday21 wijzigde dit bericht op 02-05-2025 21:25
97.25% gewijzigd
What would Patsy do?
dubbel
ladyday21 wijzigde dit bericht op 02-05-2025 21:25
97.25% gewijzigd
What would Patsy do?
Star⁴ schreef:
02-05-2025 19:34
Dat is niet waar. Zie mijn link. Sinds 1959 is de aanbeveling om eens in de 5 jaar werknemers vrij te geven. https://www.cnv.nl/themas/verlof/feestd ... 20geschaad.
Ik woon in een middelgrote stad, de winkels zijn dicht maar supermarkten zijn wel open.

Maar TO: bijna alle winkels hebben dit wel op Google vermeld staan hoor. Check er een paar in jouw stad, zijn de Hema en de Kruidvat dicht dan zal de rest ook dicht zijn.
La_Galette schreef:
02-05-2025 20:27
Ik woon in een middelgrote stad, de winkels zijn dicht maar supermarkten zijn wel open.

Maar TO: bijna alle winkels hebben dit wel op Google vermeld staan hoor. Check er een paar in jouw stad, zijn de Hema en de Kruidvat dicht dan zal de rest ook dicht zijn.
Haar vraag is al beantwoord hoor.
Winkels zijn open in Rotterdam.
Ladyday21 schreef:
02-05-2025 19:19

Eens per vijf jaar krijg je een vrije dag in veel sectoren. Het is echter voor de werkgever niet verplicht om op bevrijdingsdag gesloten te zijn. Bij ons krijg je dus een extra vrije dag, die op een ander moment opgenomen kan worden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven