Woehoe! I did it!

18-04-2013 22:16 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschuwing: hier volgt een schaamteloze egopost.

Er liep al een tijdje iets helemaal niet lekker op mijn werk, leverde veel stress op met alle ellende van dien. Deze week heb ik eindelijk de moed gevonden om aan de bel te trekken en vandaag was het gesprek. Vannacht geen oog dicht gedaan en met knikkende knieeen er naartoe. Maar het is perfect gegaan. Er komt een oplossing waar ik tevreden mee ben, en die zelfs beter is dan waar ik op had gehoopt. En hier komt het ego-gedeelte: ik ben heel trots op mezelf dat ik mijn mond open heb durven doen. Dat ik voor mezelf op ben gekomen zonder te stampvoeten. Oftewel: dat ik iets heb gedaan wat ik vroeger niet had gekund en gedurfd, ook al stond ik vijf minuten van tevoren nog hyperventilerend in een wc-hokje.

Om dit topic toch nog een beetje zinnig te maken: wie heeft ook wel eens iets gedaan waar je van tevoren enorm tegenop zag, maar waarvan je achteraf dacht: "Wow, ik kan dit! Cool!"
Het topic was al zinnig door jouw verhaal, hoor! Hardstikke goed dat je het hebt gedaan! En nog beter dat jij je er nu zo goed bij voelt. Ik hoop dat je dat gevoel weer terug kunt halen, als je de volgende keer iets moeilijks kunt doen. Dit soort dingen geeft kracht, en als je het vaker hebt gedaan en succes hebt gehad, wordt het steeds makkelijker!
Gefeliciteerd! Lekker gevoel is dat.

Ja, vaak gedaan, mezelf verbazen en dingen doen die ik spannend vind. Ik wil nog wel eens twijfelen of ik iets kan of durf en dan doe ik het toch.

Mijn laatste wapenfeit is dat ik columns ben gaan schrijven. Heel eng vond ik dat maar ik deed het toch en heb er succes mee.
quote:Eleonora schreef op 18 april 2013 @ 22:24:

Gefeliciteerd! Lekker gevoel is dat.

Ja, vaak gedaan, mezelf verbazen en dingen doen die ik spannend vind. Ik wil nog wel eens twijfelen of ik iets kan of durf en dan doe ik het toch.

Mijn laatste wapenfeit is dat ik columns ben gaan schrijven. Heel eng vond ik dat maar ik deed het toch en heb er succes mee.Leo, ik weet het zeker, jij bent een supercolumnist! Ik lees op FB wel eens iets van je (via wederzijdse forumvriendin, die dan liked of reageert) en alhoewel dat soms wat gluurderig voelt, kan ik zelden de verleiding weerstaan om toch even te spieken wat je dan schreef. Het is namelijk altijd "spot on", net als hier eigenlijk :-)
NummerZ-tje, ik weet niet hoe je echt heet, irl, je kunt dus gerust die pagina liken zonder dat ik zeg maar je privacy kan schenden ( ) serieus hoor, ik zal je niet gaan stalken of zo.
Nee, ik voel me juist een stalker als ik bij jou spiek! En ik heb je wel eens geliked, maar dat weet jij idd niet.

Wil me aan jou overigens best bekend maken, hoor. Ik ben altijd erg "stalk-bewust", maar voor jou heb ik echt geen angst!
Kom dan gezellig!

Ik ben niet zo eenkennig hoor, dat weet je toch wel?

Leuk juist!
Liquorice, heb je je overwinning op jezelf een beetje gevierd?
Wat goed van je, Liquorice.

Terecht dat je trots bent!

En die spanning hoort erbij als je iets doet wat nieuw voor je is. Gewoon vaker doen, dan wordt die spanning vanzelf minder.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Oh wat een lekker gevoel geeft dat he? Geniet ze!
Oh wat een lekker gevoel geeft dat hè? Geniet ze!
En mosterd!
Het bracht mij al een glimlach op het gezicht...dus met recht trots op jezelf zijn!!

Als ik een vriendin van je was zou ik een plantje voor je kopen in de zin van ; GROEIPUNT !

Ik vind het altijd mooi om te lezen als mensen, ondanks hun zenuwen/angst, toch doorzetten en het doen..zeker als het resultaat zo bevredigend is!

Mooi :-).
..ben bij letter i ....I`m cool.
Wat een leuk positief bericht! Gefeliciteerd

Ook wel zulke momenten gehad idd dat ik verbaast van mezelf stond. Kan er nu niet 1 bedenken; wordt hoog tijd om mezelf ook weer 's te verbazen!
quote:Eleonora schreef op 18 april 2013 @ 22:56:

Liquorice, heb je je overwinning op jezelf een beetje gevierd?Ik heb een kolossaal ijsje gehaald bij mijn favoriete ijsssalon (ik eet zelden ijs, maar vond dat ik het nu wel verdiend had).
Hahaha!

Heerlijk!
Hartstikke goed! Ik doe dit ook steeds meer op mijn werk en elke keer heb ik zo'n klein 'I did it' gevoeletje!!
YOU GO GIRL!!

Nu weet je ook meteen dat stress en spanning voorafgaand aan gesprekken écht niet nodig is (als in: men lijdt het meest door het lijden dat men vreest). Ik heb er zelf ook een handje van helaas.

Onthouden voor de volgende keer hoe jij je op dit moment voelt!
Hartstikke goed Liquorice!

Goed gevoel hè?
even iets anders: ik heb er lang tegen gevochten maar het is te sterk...ik heb Leo een vriendenverzoek op fb gestuurd. Ik ben te nieuwsgierig naar je columns.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven