Zelfredzaam totdat, ....

27-01-2023 01:23 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals de topictitel zegt ben ik best zelfredzaam (financieel en emotioneel onafhankelijk van een ander), totdat...


Mijn partner en kinderen diep in slaap zijn en hier een groot harig beest rondloopt, vlakbij de trap naar boven waardoor ik nu niet naar boven durf te lopen. Ik denk dat ik op de bank ga slapen met de deur dicht en de tochthond ervoor.

Vele appjes verder is er niemand in huis die reageert op mijn hulpoproep. De koebel in de gang die normaal het jong adolescente gebeuren waarschuwt dat er voer staat heeft ook niet geholpen, partner slaapt door alle telefoonoproepen heen door. De buurman is wakker heb ik gezien, want ik ben gaan kijken of daar het licht nog brandt maar dat gaat me een stapje te ver omdat ik me nog niet fatsoenlijk heb voorgesteld sinds we hier wonen.

De hond heeft heel even zijn ogen open gedaan maar wilde niet eens komen kijken wat hij op kon komen eten, dus daar heb ik ook geen zak aan nu. Kat hebben we niet. Vissen vreten geen insecten en de kippen slapen al. Vogels willen ook niet echt hun ogen open doen en de mol is buiten, ergens, kwijt maar buiten, en nog niet tam dus die kan ik niet inschakelen. De roofvogels aan de overkant wil ik niet binnen hebben en ik zou niet weten hoe ik ze hier moest krijgen. Ik sta er alleen voor!

Wat nu?

Herkenbaar? In een misschien volledig andere situatie?
Want normaal red ik mij prima, op alle gebieden en ben ik zelfstandig maar met zo'n gruwelijk mislukt achtpotig insect kan ik alleen maar janken en om hulp roepen en voel ik me zó niet gehoord nu.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh yes, ik hoor geluid boven. Iemand is wakker geworden en komt me helpen!
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Nou ook weer opgelost dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed geslapen?

Een spin is geen insect. ;-D
Ik zou toch iets doen aan je arachnofobie...
Alle reacties Link kopieren Quote
Altea schreef:
27-01-2023 01:30
Nou ook weer opgelost dan.
Het ging naar de toilet en terug naar bed. Door keelontsteking ben ik mijn stem kwijt dus mijn geschreeuw heeft geen reactie opgeleverd. Apps ongelezen.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Courage schreef:
27-01-2023 01:40
Goed geslapen?

Een spin is geen insect. ;-D
Ik zou toch iets doen aan je arachnofobie...
Ik weet het, maar dat durf ik dus niet want ik weet waar dat eindigt.
Het begint 'onschuldig' maar uiteindelijk.

Ooit, als jong meisje was ik onverschrokken en heb ik in een nest gezeten Dat deed me niets. Het gegil van mijn ma toen ze met met kleren en al in bad zette deed me ook niets. Tot ik later ooit schrok van zo'n ding en alle historische reacties driedubbel in me opgenomen heb.

Ik zou wat moeten doen met de fobie. Maar ik durf echt echt niet.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je weet er in ieder geval een heel verhaal van te maken
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ding is godverdomme op de drempel gaan zitten, dus ik kan nu niet naar de woonkamer (waar de hond slaapt en me eventeel zou kunnen beschermen) om op de bank te slapen. Ik zit gewoon gevangen in de eetkamer tussen de keuken met de deur naar buiten en de woonkamer. Ik kan toch niet op de eettafel gaan liggen (ja dat kan ik wel als het echt moet).

Ik kan dus nog naar buiten, maar omlopen naar de voordeur heeft geen zin want de knip zit op de deur en dan moet ik over de drempel waar dat kutding nu is gaan zitten. Hij weet het gewoon, hoe bang ik ben. Hij heeft er volgens mij gewoon lol in. Echt, ik word gek.

Wat moet ik doen?
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet zeker: als je omloopt loopt die spin ook om 😏
student201 wijzigde dit bericht op 27-01-2023 01:52
84.21% gewijzigd
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Student201 schreef:
27-01-2023 01:48
Je weet er in ieder geval een heel verhaal van te maken
Ik probeer de situatie te schetsen. Ook om te voorkomen dat ik een tip krijg als: maak hem dood, want dat durf ik dus niet.

Maar wat zou jij me willen adviseren nu?
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Student201 schreef:
27-01-2023 01:50
Heftig. Huilen?
Ja,
Zoiets maakt me wel aan het janken ja. Ik ben echt als de dood voor die dingen.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Student201 schreef:
27-01-2023 01:50
Ik weet zeker: als je omloopt loopt die spin ook om 😏
Nou... dat geloof ik meteen.
Daar ben ik echt van overtuigd.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij is wel ook echt gewoon enorm.
Ingeschat geef ik 7 cm doorsnee
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahaha vgm maak je er wel een hele show van niet 😂

Is t niet gwn een klein spinnetje?
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een man, ook redelijk bang voor spinnen (jaa, ik ben echt een watje, Iknow).

Maar wat ik nu zou doen: dat ding kapot meppen met een schoen, opruimen, en gaan slapen
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh en nog wat: als je m nu niet dood maakt, dan gaat ie rondzwerven. Misschien zit ie dan morgen wel op je slaapkamer. Of overmorgen. Of ... Of misschien wel in je bed 🤭
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Student201 schreef:
27-01-2023 02:01
Ik ben een man, ook redelijk bang voor spinnen (jaa, ik ben echt een watje, Iknow).

Maar wat ik nu zou doen: dat ding kapot meppen met een schoen, opruimen, en gaan slapen
Dat is dus het hele probleem. Ik durf zo'n ding echt niet dood te slaan.
Met het risico op herkenbaarheid want mijn omgeving weet dat ik zo denk: ik denk echt dat ze groter worden en terugkomen en wraak komen nemen. Ik durf het echt niet. Raak histerisch en bang en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ik denk echt dat ik op de eettafel ga slapen en geloof me, daar ben ik toe in staat. En .. hij is echt groot!
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Student201 schreef:
27-01-2023 02:02
Ooh en nog wat: als je m nu niet dood maakt, dan gaat ie rondzwerven. Misschien zit ie dan morgen wel op je slaapkamer. Of overmorgen. Of ... Of misschien wel in je bed 🤭
Ik ga hem of haar in de gaten houden. En ik weet: ze zijn altijd met z'n tweeën dus ik slaap niet voordat ik nr 2 ook heb gevonden en heb laten elimineren.

En ja, ik moet in therapie. Klopt.
Ben al een keer m'n baan kwijt geraakt door zo'n beest. Toen zat die in de badkamer en ben ik niet naar werk gegaan omdat ik niet kon douchen.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Girl. Echt, als je echt zo bang bent, dan moet je hulp zoeken, want dat is echt niet normaal.

Waar zit ie dan?
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik typte mijn bericht voor ik je laatste bericht las. Maar idd, je moet wel echt in therapie.

Ik ben ook bang voor spinnen. Maar dit is next level. Spinnen zijn niet met zn 2en vgm hoor. Daar geloof ik niks van.

Waar zit ie dan? Kan je echt niet jezelf bij elkaar rapen en erlangs rennen? Dat beest vermoord je echt niet hoor. T is maar een spinnetje eigk
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Student201 schreef:
27-01-2023 02:08
Girl. Echt, als je echt zo bang bent, dan moet je hulp zoeken, want dat is echt niet normaal.

Waar zit ie dan?
Nog steeds op de drempel tussen de eetkamer en de gang met de trap naar boven.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt, pak een schoen. Of een voorwerp met een stok eraan. En mep dat ding kapot. Maar wel met overtuiging en niet aarzelend.

Die spin bijt niet. Die spin vermoord je niet. Die spin is ook bang voor jou.

(Ik zou eigk wel heel benieuwd zijn naar een foto van dat monster hahah)
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Pak de stofzuiger desnoods en zet die daarna buiten....
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Student201 schreef:
27-01-2023 02:11
Ik typte mijn bericht voor ik je laatste bericht las. Maar idd, je moet wel echt in therapie.

Ik ben ook bang voor spinnen. Maar dit is next level. Spinnen zijn niet met zn 2en vgm hoor. Daar geloof ik niks van.

Waar zit ie dan? Kan je echt niet jezelf bij elkaar rapen en erlangs rennen? Dat beest vermoord je echt niet hoor. T is maar een spinnetje eigk
Nog steeds op de drempel tussen de eetkamer en de gang met de trap naar boven.

Therapie durf ik niet, ik weet waar dat eindigt. Met die enorme grote dingen op je.
Ik raak al hysterisch bij een kleintje al kan ik die dunne hooiwagens inmiddels wel velen, die zitten hoog en ver en blijven daar. Dit is zo'n geval wat altijd naar me toe komt lopen en ik ben echt bang. Hij zal me niet doodmaken maar ik kan niet garanderen dat mijn hart niet stopt, ik schiet echt in paniek en hysterie als ie gaat lopen.

Ik ga janken, gillen, hartritmestoornissen, het hele rataplann.

EN je zegt dat ze niet met z'n tweeën zitten maar dat is dus wel zo. Mannetje en vrouwtje. Mag hopen dat dit het mannetje is want hij is zo groot. Met 2cm zou ik nog een sprong durven wagen maar met deze niet. Deze is serieus ong 7 cm doorsnee. En hij zit daar maar naar me te kijken. Ik met mijn voeten opgetrokken op de stoel en ik durf niet te bewegen. Hij weet dat ik banger ben van hem dan hij voor mij. Echt,, dit is om gek te worden. Zit je daar als zelfstandige en volwassen vrouw te janken en typen.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Student201 schreef:
27-01-2023 02:15
Pak de stofzuiger desnoods en zet die daarna buiten....
Dat durf ik echt niet.
Foto maken kan niet, ik durf dat niet (durf zoals je misschien gemerkt hebt niet eens de naam van het beest te typen).
Plaatjes kijken van die dingen, ik kan het niet.

Ooit was dit anders, maar nu niet meer.
Zweet breekt me uit en ik raak in paniek. Dat ik het beest nu kan omschrijven is al een hele vooruitgang.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven