Zou ik ze hiermee beledigen?

10-06-2010 14:08 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dilemma: Sinds kort hebben wij nieuwe buren. Dit zijn tijdelijke buitenlandse werknemers die hier waarschijnlijk voor een half jaar of een jaar zijn om geld te verdienen. Hiervoor hebben wij Poolse buren gehad en daar hebben wij nogal wat last mee gehad. Met deze buren ben ik een stuk gelukkiger. Zijn 3 mannen en 2 vrouwen (denk eind 20) en lappen hun ramen, houden de tuin bij en lopen niet ons pad onder te kotsen als ze weer eens lam zijn. Anyway, allemaal irrelevant aan mijn dilemma.

Ik heb vorige week mijn kast opgeruimd (en die van manlief) met als resultaat 2 grote zakken vol met knappe kleren (de oude meuk heb ik al weggegooid), sommige kleding is nog hartstikke nieuw. Nou zat ik te denken om het misschien aan hun te geven. Maar ja, ik ben bang dat ze misschien wel beledigd zijn en dat ik denk dat ze niet voor zichzelf kunnen zorgen en straatarm zijn. Goed, dat denk ik niet, maar denk dat ze het wel kunnen gebruiken. Ze verlaten niet voor niks voor lange tijd hun vaderland om tomaten te gaan plukken in een kas toch?

Wat vinden jullie?
quote:nola schreef op 10 juni 2010 @ 15:07:

Gewoon aanbieden. En erbij vragen of ze het waarderen.

Dat is zoals het in Nerderland gaat.

Dat het vriendelijk bedoeld is leren ze vanzelf als ze het niet meteen doorhebben omdat jij het echt enorm leuk en vriendelijk brengt.Helemaal mee eens.
Ik vind het ook heel normaal om mensen in de buurt kleding/dingen die je anders weg doet aan te bieden. Doe ik ook bij vriendinnen als het zo uitkomt en andersom ook.

En wij hebben het ook allemaal heel goed en kunnen makkelijk heel goed voor onszelf zorgen en toch zijn we ook heel blij met mooie spullen waar je niet voor hoeft te betalen.

Geldt volgens mij ook voor babykleding, dat wordt toch ook door alle rangen en standen en lagen in de bevolking doorgegeven en gebruikt.

Kan me niet voorstellen dat een Pool of Griek dan opeens zijn neus ophaalt. Desnoods nemen ze het mee voor familie thuis.
quote:Visje21 schreef op 10 juni 2010 @ 15:54:

Haha, dat neigt naar Pools volgens mij.

Zijn alleen geen Polen, maar Grieken, volgens mij.. :-) ---> waar zijn mijn smilies gebleven??

Grieks?

"Λέω σε πολλά ρούχα. Μπορεί κάποιος από εσάς επειδή τυχαίνει να έχουν τη διασκέδαση με αυτό; Οχι; Ζητώ σε κάποιον άλλο. "

όπου πάνε smilies μου;
Let's play Twister, let's play Risk yeah
quote:Visje21 schreef op 10 juni 2010 @ 14:08:

Ze verlaten niet voor niks voor lange tijd hun vaderland om tomaten te gaan plukken in een kas toch?

Wat vinden jullie?Ik denk dat als je voor lange tijd je vaderland verlaat om tomaten te gaan plukken in een kas, je de schaamte allang voorbij bent en dus jullie kleding echt wel zal aannemen! Daarnaast is het een mooi handeltje extra voor ze.
Met dat Grieks wordt het er alleen maar makkelijker op na dat Pools ;)

Zou het (zodra je een manier hebt gevonden) gewoon aanbieden. Het is inderdaad iets wat in Nederland heel normaal is, en je bedoelt het alleen maar goed. Succes ermee!
quote:not_me schreef op 10 juni 2010 @ 16:07:

[...]

Grieks?

"Λέω σε πολλά ρούχα. Μπορεί κάποιος από εσάς επειδή τυχαίνει να έχουν τη διασκέδαση με αυτό; Οχι; Ζητώ σε κάποιον άλλο. "

όπου πάνε smilies μου;
Wat lief van je!

gewoon zeggen dat je je kast hebt opgeruimd en dat je heel veel kleding niet meer past. Of ze willen kijken of er nog wat voor hun bijzit. Niet zeggen dat je het anders wil verkopen, dan denken ze misschien dat je het ook aan hun wil verkopen! Zeggen dat je het anders aan anderen geeft en dat je het niet terug hoeft.

ik denk dat ze er blij mee zijn. En bied je fietsen te leen aan! Goede tip! Misschien kan je ze eenkeer uitnodigen om "kennis" te maken en voor ze koken, schept direct een band.
quote:vivadiva85 schreef op 10 juni 2010 @ 14:15:

Misschien kun je het een beetje open laten: ik heb kleding liggen waar wij niets mee doen, misschien weet jij iemand die we er blij mee kunnen maken? Dan insinueer je niet dat het voor hun is, omdat je denkt dat zij het nodig hebben...

En mochten ze uit Polen komen, dan kun je de overstromingen daar er nog bij betrekkenquote:kusunum schreef op 10 juni 2010 @ 14:51:

Misschien kun je ze die fietsen "te leen" aanbieden.

Voor zolang als ze daar zitten. Zo hoeven ze zich niet bezwaard te voelen, en kunnen ze toch makkelijk de boodschappen doen. Als het ijs gebroken is kun je misschien alsnog met die kleren op de proppen komen.Hier ben ik het mee eens
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven