23 & eenzaam

19-08-2018 01:33 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
wil hier mijn verhaal delen omdat ik de laatste tijd heel ongelukkig ben en eenzaam. Heb een moeilijke tijd achter de rug. Mijn vader is narisistich en daar door was mijn jeugd niet zo fijn. Toen ik 13 jaar oud was gingen mijn ouders scheiden iets waar ik toen niet mee kon omgaan omdat ik voor mijn leeftijd veel te veel bij volwassen zaken werd betrokken. Ik kreeg ook de schuld van hem omdat ik een moeilijke puber was in zijn ogen ( nu weet ik dat dit niet zo is ). Jong en naïef dat ik was ben ik drugs gaan gebruiken en werd uit huis geplaatst. Op mijn achttiende was ik niet welkom bij één van mijn ouders thuis en ben toen bij mijn voormalige vriend gaan wonen en nog meer gaan gebruiken toen deze relatie uit ging ben ik ben ik een tijd dakloos geweest en heb in opvanghuizen geslapen. Er is in die periode iets heel ergs gebeurt en toen heb ik besloten om te gaan afkicken in Zuid-Afrika ( ik was toen 19). Tegenwoordig al vier jaar clean en woon ik alleen in een studio ben bezig met een thuisopleiding maar merk dat ik het moeilijk vind om nog positief naar de toekomst te kijken. Ben nu 23 jaar oud en heb nog niet veel bereikt in mijn leven. Ik kan door mijn ptss nog niet werken en heb weinig vriendinnen voel mij hierdoor erg eenzaam.

Zijn er nog meer mensen die thuis zitten en hierdoor eenzaam zijn ? Graag wat tips en ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eenzaam en depressief zonder scheiding van ouders en zonder drugs. Ik weet niet waar het echt vandaan komt en wat de aanleiding is. Dat vind ik erger. Ik word wekelijks behandeld door POH. Ik leef met je mee.
Ik vind dat je al heel veel bereikt hebt. Je hebt een slechte start gehad waar je geen invloed op had en je hebt je weten op te knokken tot een vrouw die nu zelfstandig woont en een studie volgt. Dat vind ik bewonderingswaardig. Je kijkt nu naar wat je niet hebt, en dat is logisch maar kijk eens naar wat je wel hebt en wel hebt bereikt. Je mag trots zijn op jezelf. Kleine stapjes meid daar maak je ook kilometers mee. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Chelapeld,
Allereerst complimenten voor jou!! Je bent 4 jaar clean!!
Echt hartstikke goed van je ,toppie :)
Het kost ongelooflijk veel moed en doorzettingsvermogen, wilskracht en karakter om af te kicken.
Je hebt heel veel bereikt, alleen voelt het waarschjinlijk niet zo.
Je hebt jezelf opgewerkt uit een hele moeilijke situatie. Je hebt een eigen studio en bent bezig met een thuisopleiding.
Misschien helpt het om wat vaker te forummen. Dat is makkelijker kontakt en wellicht vind je meerdere topics waarover je mee kan/wil praten.
Misschien is er ook in je omgeving een groep die bijeenkomt, bijv. mensen met ptss en die ervaringen delen over hoe hun leven weer op te pakken.
Of gewoon samen wat sociale dingen doen. Bijv naar de film, avondje bowlen ,dagje uit
Alle reacties Link kopieren
Grtn40 schreef:
19-08-2018 08:58
Ik ben eenzaam en depressief zonder scheiding van ouders en zonder drugs. Ik weet niet waar het echt vandaan komt en wat de aanleiding is. Dat vind ik erger.
Bedoel je dat je dit erger vind voor jezelf of in vergelijking met TO? Tuurlijk heeft iemand met een traumatisch verleden het véle malen zwaarder als iemand met een depressie 'out of the blue'. Het gevoel is misschien te vergelijken maar je draagt niet dezelfde flashbacks, herinneringen en nachtmerries als iemand met PTSS.

Ik wens jullie beide beterschap en een hele fijne zondag :redrose:
anoniem_373274 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 11:48
Reden: typfoutje
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor de lieve berichten. Dit doet mij super goed. Ga denk ik wat vaker forummen! :) Grtn40 voor jou heel veel sterkte en beterschap.
Alle reacties Link kopieren
minouska schreef:
19-08-2018 11:47
Bedoel je dat je dit erger vind voor jezelf of in vergelijking met TO? Tuurlijk heeft iemand met een traumatisch verleden het véle malen zwaarder als iemand met een depressie 'out of the blue'. Het gevoel is misschien te vergelijken maar je draagt niet dezelfde flashbacks, herinneringen en nachtmerries als iemand met PTSS.

Ik wens jullie beide beterschap en een hele fijne zondag :redrose:
Zij heeft het zeker veel zwaarder dan mij. Hiermee bedoel ik dat ik de aanleiding niet weet van mijn ziekte en dat zorgt voor piekeren van waar dat vandaan komt(angst en depressie).
Alle reacties Link kopieren
Chelapeld schreef:
19-08-2018 12:31
Heel erg bedankt voor de lieve berichten. Dit doet mij super goed. Ga denk ik wat vaker forummen! :) Grtn40 voor jou heel veel sterkte en beterschap.
Bedankt. Ik wens jouw ook sterkte en beterschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven