ADD / ADHD.....

08-05-2007 09:16 2745 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of dit de goede pijler is....

Maar wie heeft er ADD of ADHD of denkt dat hij / zij het heeft? Hoe ga je ermee om, wat is de reden om je wel of niet te laten diagnosticeren, weet jouw omgeving het en en en en.....

Ik denk zelf ADD te hebben, maar weet nog niet of en hoe ik dit wil laten onderzoeken. Sinds de puberteit ben ik ermee gaan worstelen en ik krijg er steeds meer last van, tegen dingen aanlopen en niet weten hoe je het moet aanpakken....

Dus.... laat weten of je mensen kent die dit ook hebben of dat jij zelf er last van hebt en hoe je ermee om kan gaan!

Alvast bedankt forummers!
Pfff, had gisteren de uitslag van mijn 360 graden evaluatie (je geeft zelf een score, je collega's geven je scores en je manager en coaches geven scores op werkgebied). Was toch best wel heftig... Ik zie dat soort dingen nooit graag zwart op wit. Ben bang dat ik het niet goed genoeg doe en daardoor mijn baan zal verliezen. En er waren wel wat verbeterpunten, maar voor het grootste deel bleek dat waar ik mijzelf een 2 had gegeven (verbeterpunt) ik van mijn manager en coaches een 3 of 4 had gekregen (matig tot goed, hele normale score dus).

Mijn lat ligt dus structureel te hoog. Complimentjes kan ik niet accepteren omdat het in mijn ogen normaal is wat ik doe. maar het is nooit goed genoeg in mijn ogen. Blijkbaar vindt mijn manager dat ik het wel goed doe... Maar zelf zie ik dat dus niet. Ik vind zelf echt helemaal niet dat ik het goed doe omdat ik gewoon nog ontzettend veel meer kan (veel productiever zijn dan maximaal 3 uur per dag echt ergens aan werken en de rest van de dag een beetje lopen lanterfanten). Mijn grootste verbeterpunt is dus dat ik moet leren herkennen hoe goed ik het dus eigenlijk doe. Maar aan de andere kant weet ik dat ik gewoon nog heel veel beter kan. Baal dus altijd van vragen waar je goed in bent... Heb gewoon geen zelfkennis. Doe het nooit goed genoeg voor mezelf.

En zo'n overzicht is toch ook wel een vorm van een spiegel voorhouden/kritiek geven. En daar kan ik gewoon niet goed mee om gaan (ben dan dus bang dat ik mijn baan ga verliezen etc.).

Had het gisteren dus even te zwaar en moest even op stel en sprong naar het toilet om een huilbui weg te werken (niet helemaal gelukt, tranen kwamen er al uitrollen...)

Maandag een gesprek met mijn coach dus dan zullen we het er nog wel even over hebben.

En als ik me niet vergis gaat de psych op dinsdag contact opnemen over het verdere plan van aanpak.

Bah... en ik werk al binnen de overheid waar het tempo niet al te hoog ligt (maar we zijn wel een ambitieus groepje). Zit ontzettend op mijn plek daar, komt alleen bijna niets uit mijn handen (tenzij ik iets heel leuk vind.) Maar wanneer ik dan iets af heb dan is men vaak ook vol lof. En toch... (in mijn ogen dus niet goed genoeg...)
hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en kwam door zoeken op jullie forum.

Ik heb een vraagje en jullie hebben zo te lezen erg veel ervaring...

Mijn zoontje heeft nu sinds een paar dagen medikinet gekregen, eerst 4 dagen 2,5 mg en nu 7,5 mg maar hij is echt zo druk en ...lijkt wel of - dat het niet werkt- of dat hij last heeft van bijwerkingen.

Hebben jullie ervaringen met bijwerkingen van medicijnen tegen adhd, hij is pas 4,5 jr dus nog wel jong en deze hoeveelheid lijkt weinig als ik jullie verhalen lees maar is misschien voor hem al heel veel.

En mijn vraag daarnaast: als het bijwerkingen zijn, gaan die over en hoe snel gingen die bij jullie weg??

Groetjes saskia, ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen!! Doet pijn om je kind zo te zien, maar er moet iets gebeuren voor hem(vandaar nu medicatie), want de situatie is ook voor hem vervelend.
Hoi Saskia,

Ik reageer even snel,want ik heb het een beetje druk.

Kun je ook zeggen wat voor medicijn hij slikt..??

Is het Ritalin of iets anders..??

De dosis van Ritalin gaat naar gewicht heb ik me laten vertellen..??

Ik vind 7.5 mg dus best wel veel als ik het zeggen mag.

Mijn nicht je van 10 jaar krijgt 2x 5 mg per dag.

En jou zoontje is pas 4.5 jaar.

En volgens mij is hij ook een van de weinige op die leeftijd die medicijnen krijgt,want van de kinderpsycholoog voor ons dochterlief mogen we pas starten met Ritalin op 6 jaar als we dat zouden willen,en niet eerder.

Zelf slik ik 4x 10 mg omdat de 15 mg (nog)niet haalbaar is.

Ik heb de vorige keer een klapper op me spieren gehad,met 15 ng.

Ben terug gegaan naar 10 mg,en weer begonnen met opbouwen naar 15 mg.

Nu blijkt dat de eerste keer geen hypo was,maar iets met me spieren,want heb van de week weer een klapper gehad.

Ben nu bezig met bloed onderzoek want er is toch iets niet goed,me bezinken en ck waarde zijn veel te hoog blijkt nu.

Dit is ook even nieuws voor de rest van de club...hihihi.

Hoop dat je me verhaal een beetje snapt.

Sus6 in ieder geval en hoop dat jullie er uit komen,volg goed je gevoel die is meestal wel juist..!!.
P.S ik hoop dat Lot ook nog even op je bericht reageerd...die weet ook een hoop te vertellen..en ik heb veel aan haar gehad...smile
Zucht, te veel herkenning in vele verhalen. En die tests maken me ook niet veel geruster... Krijg de indruk dat bij mij wel eens sprake zou kunnen zijn van ADD.

Ik heb alleen wat moeite met herinneren hoe ik als kind was (en ik ben pas 22, en mn geheugen laat me nu al in de steek). Ik meen dat ik vrij teruggetrokken was, buitenbeentje, op mezelf, dagdromer, creatief. Geen stuiterbal volgens mij. Maar toen ik laatst bij mn moeder liet vallen dat ik me afvroeg of ik ADHD had, reageerde ze een beetje als "doe niet zo gek, is niks mis met je"... Nou... Maar dat motiveert niet erg om nu te gaan vragen hoe ik was als kind. Maar is dat dan echt doorslaggevend?
Sassegras, ik heb geen idee of dat wat jij bij je zoontje ziet bijwerkingen zijn. Alereerst heb ik geen ervaring met de medicatie en de sterkte die hij krijgt, ook kan ik moeilijk inschatten wat de veranderingen zijn tenopzichte van voor de medicatie.

Enige advies dat ik je kan geven is om contact op te nemen met de voorschrijvend arts. Juist omdat hij zo jong is en je het idee hebt dat het niet werkt is reden om dit te doen. Jij maakt je zorgen, je ziet gedrag niet veranderen of in ieder geval niet positief. En de bedoeling van ADHD-medicatie is eigenlijk dat het vrijwel direct effect heeft.

Mijn zoon slikt momenteel weer 2x 10 en 1x 5 mg. Ritalin. Dat terwijl we juist richting de 3x 15 mg. gingen. Dit omdat hij een link legde tussen zijn vermoeidheid en de Ritalin. Uiteindelijk blijkt het simpelweg om sterk ondergewciht te gaan in samenwerking met herstel van griep, een groeispurt en over zijn grenzen gegaan zijn op school. Nu moeten wij dus eerst zorgen dat hij (liefst snel) een beter gewicht krijgt en dan de medicatie opbouwen. Het was even een puzzel waar zijn klachten vandaan kwamen, maar ik ben er wel van overtuigd dat zijn ondergewicht zeker een belangrijke rol speelt.

Eigenlijk heeft hij nooit echt bijwerkingen gehad van de medicatie en ikzelf ook niet. De Ritalin werkte bij ons direct van het eerste tabletje en heel positief.

Hè Sus, rot dat er toch iets niet helemaal lekker zit. Ik hoop dat je snel weet wat er is n dat er ook snel een oplossing is.

Het opbouwen zou ik in jouw geval inderdaad maar even rustig aan doen. Je hebt er niks aan als je straks weer terug moet of misschien zelfs moet overschakelen op iets nieuws.

Je bent wel een mooie hè, Lolotte weet misschien wel wat. Gniffel, zoals je kunt lezen ben ik (nog) geen expert. Maar wel lief dat je schrijft dat je wat aan me gehad hebt.

Dat je het druk hebt snap ik. Hier is het ook een gekkenhuis. Alle kinderen hebben zo rond de kerst een eigen programma en dat moet dus in geroosterd worden anders vergeet ik het gewoon. Daarnaast nog allerlei dingen af te sluiten voor het werk en vooral niet vergeten dat er hier toch ook een kerstdiner moet komen tweede kerstdag. Door alle drukte heb ik nog niet eens een boom staan. Zo laat ben ik nog nooit geweest.

Ik wens je alvast fijne dagen.
Skaoot, voor het onderzoek is wel ven belang of je als kind al bepaalde problemen had. AD(H)D heb je niet van het ene op het andere moment en daarom wordt altijd gevraagd naar informatie over hoe je was van klein af aan.

Bij mij was het ook geen goed plan om mijn moeder te vragen. Al met al hoorde ik via mijn zusje dat het beeld dat mijn moeder nu van mij schetst totaal niet strookt met hoe de werkelijkheid is.

Ik heb dus mijn man meegenomen. Die kent me niet van mijn vroegste jeugd, maar in de tijd dat wij nog wel bij mijn ouders over de vloer kwamen heeft hij wel een en ander gehoord. Daarbij kennnen wij elkaar al zo'n vijfentwintig jaar en da's een flink deel van mijn leven.

Is er bij jouw, behalve je moeder, niemand die je al van vroeg in je jeugd kent? Misschien een oma, tante of oom die je vertrouwt en waar je eens een praatje kunt maken én ze misschien zelfs kunt vragen mee te werken?

Als het echt niet lukt is een onderzoek alsnog wel mogelijk, maar kan dat wel langer duren is mij verteld.

Mijn geheugen is ook niet bepaald geweldig en dus was ik blij dat ik iemand bij me had. Uiteindelijk heb ik ook de diagnose op papier meegevraag en nog vraag ik dingen op papier te zetten zodat ik eenmaal thuis makkelijker kan uitleggen hoe of wat. Wat ook helpt is zelf al meeschrijven op het moment van gesprekken.

Als je het hier allemaal echt herkenbaar vind en je er iets mee wilt doen zou ik dat als ik jou was niet laten afhangen van je moeder. Hoe goed bedoeld het waarschijnlijk van haar is om te zeggen dat er met jou niks mis is, jij denkt er blijkbaar anders over. Dit is misschien ook wel een insteek voor een nieuw gesprek met je moeder. Leg haar maar uit waarom je twijfels hebt en waarom je denkt dat onderzoek voor jou belangrijk is. Misschien staat ze er dan wel heel anders tegenover.

Succes!
Ik kon ook niet echt veel vertellen over mijn jeugd. Ik kan nu al niet zeggen wat ik denk, laat staan wat ik toen allemaal wel en niet dacht. Ik leef meer van moment tot moment, pieker wel heel veel, maar sta niet echt stil bij wat ik voel.

Mijn situatie is eindelijk besproken bij PsyQ. Week twee krijg ik te horen hoe en wat. (Gaan ze potverdorie ook nog eens verhuizen naar een voor mij ongunstige locatie... Bah!)
hallo,

Matthijs krijgt nu medikinet, dit is een nieuw medicijn, maar met het zelfde methyl.... Ik heb donderdag weer een afspraak met de kinderarts, telefonisch. Thuis heb ik het idee dat hij wel rustiger is en luisterd (beter) en dat ik tot hem doordring... Donderdag even navragen hoe het op school gaat, maandag ging het niet zo...en daar doe ik het toch voor.

De arts heeft medikinet voorgeschreven omdat ik een duidelijk ontwikkelingsonderzoek had en hij vond het duidelijk nodig om te kijken of dit voor matthijs en mij de oplossing is. Ik trek het nl ook niet meer, zit thuis en mijn rugzak/emmertje is helemaal vol. Zou graag weer gaan werken, maar kan het emotioneel niet aan.

gr sas
Wauwww een topic met feest van herkenning..

Ik weet sinds mijn 7e jaar ongeveer dat ik ADHD heb , vanaf mijn 8e tot 14e Ritalin geslikt. Wat niet echt een succes bleek te zijn , volgens mijn ouders veranderde mijn karakter , dat drukke levendige enthousiasme waar ze zich soms vreselijk aan ergerden was ook gelijk t eerste wat ze misten toen ik met die medicijnen begon. Was sommige momenten echt down, paar keer is de hoeveelheid Ritalin aangepast..

Op mijn 14e vond ik mij wel volwassen genoeg en ben ik zonder medeweten van de arts gestopt met Ritalin. Puberteit heb ik goed doorstaan , school netjes afgemaakt , gaan werken.. Eerst tijd ging het behoorlijk goed, maar merk sinds aantal jaren dat de ADHD mij ergens toch met momenten behoorlijk dwars zit.

Ben nu 28 en zit er sterk over te denken om toch weer mijn arts te bezoeken , In mijn jeugd is ADHD vast gesteld , maar vraag mij af nu ik wat ouder ben en wat rustiger ben geworden er nu niet meer de ADD opspeelt of het gecombineerde type. Het hypere is een beetje gaan liggen lijkt wel , alhoewel op sommige momenten die ook weer heel erg op kunnen spelen.

Waar ik nu het meeste moeite mee heb is dat wanneer ik weet dat ik iets rustig aan moet doen , soort van paniek voel in mijn lichaam en dan juist het tegenovergestelde ga doen.. Alsof k in paniek raak om het rustig aan te moeten doen, omdat ik niet weet wat rustig aan doen is.. Of een ander leuk voorbeeld nog niet eens zo heel lang geleden , ik met een vriend aan het vissen was , heel rustig aan de waterkant (vissen is nl niets voor mij want ik spring net zo lang aan die waterkant dat die vissen allang weg zijn gezwommen) en het was zo rustig in mijzelf en om mij heen dat ik in paniek raakte van de rust.. Ik stond dus op en liep weg , tranen biggelden over mijn wangen.. Die rust kende ik niet leek gewoon of ik het doodeng vond.

Las hier al iets over andere medicijnen dan Ritalin , ben erg benieuwd naar mensen die ook Ritalin hebben geslikt en daar uiteindelijk ook iets anders voor kregen ..

Wilde nog veel meer typen maar ben het effe kwijt
Ik zal ff kort reageren: Ik heb ook ADHD

@Vleermuis: Ik slik nu Strattera na eerst ritalin en concerta te hebben geslikt!! Stratera is een 24-uurs medicijn!! HELEMAAL SUPER Tuurlijk ben ik soms nog druk ed. Maar nu niet echt meer 's nachts, want toen kreeg ik altijd de klap, omdat dan de ritalin en concerta uit gewerkt waren...

Ik kom nog wel een keer terug!!!

Ga nu op familie bezoek.....;-] Waar ik ook in me hoofd soms aan tien gesprekken meedoe, maar dan non verbaal,want ik reageer niet, maar hoor ze wel :S is soms best vervelend...Plus dat ik soms ook zoveeeeeeeeeeeel lul achter elkaar...wat me tante bv niet erg vind, maar ik achteraf wel omdat ik dan vind dat ik teveel heb gekletst!! maar goed, ik denk dat ik mijn ADHD story nog wel keer vertel!!!

Groetjes MMR
Oh jah die gesprekken van iedereen aanhoren , maar geen idee hebben wat ze nou allemaal gezegd hebben.. Als ik er dan naar vraag (veel vragen om toch geinteresseerd over te komen) dan krijg ik te horen dat ik wel heel veel vragen stel en dat ik onzeker overkom. Terwijl ik helemaal niet zo onzeker meer ben , maar ik krijg gewoon niet alles goed mee.

Vind dit een erg leuk topic , ben nog druk bezig met het lezen (en tja ook lezen is soms een probleem)

Door mijn enthousiasme wilik nu zooveeeeel vertellen *lol*

Las ook iets over drugsgebruik , ik heb in het verleden xtc en coke en speed gebruikt zo af en toe.. Waar men druk van werd , ik lag gewoon zowat te slapen in de discotheek en feestjes.. Werd er dus onwijs rustig van ipv hyper zoals de rest wel werd.
Verder heb ik moeite met mijn concentratie. Of dingen zo ordenen dat ik wat rust creeer voor mijzelf. Onbenullige dingen gaan voor de belangrijke dingen.

Op dit moment voel ik mij behoorlijk in de knoop wat betreft relaties. Vriendschappen gaan prima (is ook wel eens anders geweest) maar een relatie aangaan met een man is gewoon drama..

Ik loop zo te focusses op t manwezen , dat hij zich geclaimd voelt door mij. Terwijl ik dat natuurlijk niet wil , ik probeer zoveel mogelijk andere dingen te doen , maar ja zoals iedereen weet hier als ergens je interesse ligt ga je er helemaal voor en wijk je daar niet snel vanaf.

Vind het lastig om daar een balans in te vinden
Zijn jullie er al uit welke zorgverzekering wat vergoed..??

Ik ben weer een beetje aan het zoeken maar kom er weer niet echt uit.

Ik wil overstappen naar Concerta of Stretera,maar kom ik niet echt uit welke zorverzekering dit vergoed.

Iemand anders een idee..??

Gr Sus

Ik heb even weinig tijd om te reageren, dus even een korte reactie op Vleermuis en Biebeltje.

Biebeltje, FBTO is volgens Balans en PsyQ de verzekering die komend jaar de langdurende medicatie vergoed. Ik heb daar van PsyQ een brief over gekregen. Als je het helemaal zeker wilt weten bekijjk dan even de sites van Balans en PsyQ om te checken.

Vleermuis, knap van je dat je zo'n eind bent gekomen zonder medicatie. Nu je toch weer tegen problemen door je ADHD loopt is nog eens proberen zeker de moeite waard. Er zijn nu inderdaad langwerkende middelen met gereguleerde afgifte én er zijn ook andere middelen die voorgeschreven worden als je niet goed (genoeg) op Ritalin reageert. Of een stof voor je werkt is deels net zo bepaald als de ADHD-erfelijkheid zelf. Zo werkt bij ons in het gezin Ritalin perfect, maar slikt een vrien Dexamfetamine. Hij stuiterd enorm, maar met Ritalin was dat nog veel erger.

Hier is dochter sinds vorige week ook definitief gediagnostiseerd met ADHD en heeft nu ook Ritalin. Ze moest met een halfje beginnen, maar zit nu al op 3x een hele. Dat halfje deed veel te weinig. Met wat geluk is ze goed ingesteld als ze na de vakantie weer aan school moet beginnen.

Sorry, ik moet nu echt aan het werk. Ik kom zodra ik meer tijd heb terug om even uitgebreider op iedereen in te gaan. Fijne dag allemaal!

quote:suske schreef op 26 december 2007 @ 20:11:

Zijn jullie er al uit welke zorgverzekering wat vergoed..??

Ik ben weer een beetje aan het zoeken maar kom er weer niet echt uit.

Ik wil overstappen naar Concerta of Stretera,maar kom ik niet echt uit welke zorverzekering dit vergoed.

Iemand anders een idee..??

Gr Sus

Hoi

Ik slik stratera en ik ben verzekerd bij de zilveren kruis, voor 110 euro, ik zit dus in het hoogste pakket, maar het word wel helemaal vergoed
Hoi hoi,

Ik wil ook graag met jullie meeschrijven.

Ook ik heb adhd. Het is nu ongeveer een jaar vastgesteld.

Groetjes,

Ellen
Ellen, kom er gewoon bij en schrijf lekker mee.

Ik ben wel benieuwd hoe het bij jou allemaal gegaan is en inmiddels gaat.

Whaaa, nu ben ik het spoor bijster van wat ik nog wilde zeggen en op wie ik uitgebreider wilde reageren. Kan ook bijna niet anders, het is chaos in huis, chaos in mijn hoofd en ik moet zoveel tegelijk dat ik niet meer weet waar te beginnen. Vakantie is ook helemaal niks voor mij, geen duidelijke planning, geen vast ritme....kortom arghhh.

Wel sinds gister een "nieuwe" pc, vandaag helemaal aangepast aan mijn wensen. Hmmm, dat had natúúrlijk hoogste prioriteit.

Morgen een hele dag in de keuken om van alles voor de avond voor te bereiden. Oliebollen, appelflappen en ander lekkers. Vooral van de eerste twee moet er een flinke hoeveelheid komen. \\:-)//

Ergens tussendoor man de deur uitschoppen om het bestelde vuurwerk te halen. Ik mag niet meer mee....hij werd gek van mij vandaag want ik vond het uitzoeken alleen al véél te leuk.:cheer2:

Vanuit een warrig DenHaag wens ik iedereen alvast een fantastisch 2008!
Heb nu al hoofdpijn en nog geen druppel alcohol gedronken... Ben dat wel heel erg van plan, dus een pijnstiller is niet zo'n goed idee...

Hele dag lekker wezen shoppen. Nu een beetje TV kijken en dan (vr)eten!!!

Voor de verandering eens vanuit de provincie (normaal gesproken vanuit m'n bijna penthouse in the Capitol) een fijne jaarwisseling gewenst!
Zo... Iedereen heelhuids de feestdagen doorgekomen?

Nog drie nachtjes slapen en ik krijg mijn behandelplan te horen. EINDELIJK!!!
Heb m'n diagnose binnen... ADHD (en nog wat andere stoornissen). Ga volgende week praten over m'n behandeldoelen en m'n medicatie.
Ha Bieb, join the club.

Viel het gesprek een beetje mee en ben je het eens met de diagnose(s)? Vertel, vertel!

Hier is het momenteel een gekkenhuis. Ben van alles aan het afronden geweest van vorig jaar, begin maken voor dit jaar met daarbij dus betere planningen en systemen. Nu ook nog vol zien te houden.

Ren me wezenloos naar de scholen van de kinderen om van alles te bespreken en daar tussen prop ik mijn eigen afspraken. Tenminste tot eergister, want vanaf toen ben ik dus plat gegaan door de griep. Huize Lolotte is geveld tot op twee man na. Volgens mij verdiend de papierenzakdoekenfabriek, de apotheek en de drogist goudgeld aan ons. Volgens mij horen de mensen drie blokken verderop ons nog blaffen.

Kortom er komt nu van werken, planning of afspraken nakomen bar weinig terecht. Volgende week start ik met G-training....doodeng, maar het schijnt ergens goed voor te zijn.

Laat je ons weten hoe het gegaan is? Sorry dat ik een beetje heel druk overkom...dat ben ik ook.
Lolotte al weer wat beter?

Gelijk aan het begin van het gesprek kreeg ik al een zenuwtick (trillend spiertje onder mijn oog). Heb ik normaal nooit last van, dus blijkbaar was ik nerveuzer dan ik me voelde. Kreeg wat info en uitleg etc. En besproken hoe we nu verder willen gaan (wat zij denkt dat goed zou zijn). Kreeg nog wat informatieblaadjes mee en dat ik maar eens op internet moest kijken, maar eerlijk gezegd kon ik me niet echt lang genoeg interesseren voor deze toch wel lange lappen tekst.

Moest dus een lijst met behandeldoelen op gaan stellen, maar omdat ik de afgelopen twee dagen drie tentamens had heb ik dat nog niet gedaan. Stond al onder genoeg spanning. Heb me ook wel weer een beetje buitensporig gedragen de afgelopen twee weken door de stress.

Dus ik ga me daar zo eens even op richten. Heb vanmiddag een afspraak om deze doelen door te spreken en vervolgens een gesprek met de psychiater over mogelijke medicatie.

Maar door alle drukte de afgelopen tijd heb ik vandaag echt helemaal geen zin om ook maar iets te doen.

Zat van de week met een collega te kletsen. Was met een verhaal bezig. Spring ik ineens over op iets anders (waren ook bezig de rekening te betalen). Zegt ze ineens: He! Nu spring je ineens over! Haha, had het zelf niet eens zo in de gaten. Vervolgens weer gewoon verdergegaan met mijn verhaal. Het valt mensen dus wel op.

Zo eerst maar eens wat emails wegwerken. En dan aan m'n doelen gaan werken.
Goedemiddag! Nou wie weet kan ik me binnenkort bij jullie aansluiten. Na een interview met iemand met ADHD heb ik zo ongelooflijk zitten huilen van herkenning. Niet van verdriet maar echt een soort ontlading ofzo: dit ben ik!

Nu meer informatie gelezen en ik neig toch meer naar ADD. Al wil ik mezelf ook niks aanpraten want ik weet hoe makkelijk het is om jezelf in symptomen als 'chaotisch' of 'onrustig' te herkennen zonder dat dat iets hoeft te betekenen. ik wil het wel graag onderzoeken omdat er voor mijn gevoel teveel toevalligheden zijn en ik me er toch wel héél erg in alles herken. Maar goed.. ben dus tegelijk een beetje voorzichtig.

In augustus naar de dokter geweest voor een doorverwijzing, was iets misgegaan dus in december weer geweest. Wéér geklungel maar heb net rechtstreeks naar de ADHDafdeling hier in de buurt gebeld en nou kan ik begin april terecht. Duurt me veel te lang maar goed... als ik het heb loop ik er al mijn hele leven mee dus dan kan ik het nu ook nog wel even uitzingen. Maar goed... over iets meer dan twee maanden weet ik eindelijk meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven