ADD / ADHD.....

08-05-2007 09:16 2745 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of dit de goede pijler is....

Maar wie heeft er ADD of ADHD of denkt dat hij / zij het heeft? Hoe ga je ermee om, wat is de reden om je wel of niet te laten diagnosticeren, weet jouw omgeving het en en en en.....

Ik denk zelf ADD te hebben, maar weet nog niet of en hoe ik dit wil laten onderzoeken. Sinds de puberteit ben ik ermee gaan worstelen en ik krijg er steeds meer last van, tegen dingen aanlopen en niet weten hoe je het moet aanpakken....

Dus.... laat weten of je mensen kent die dit ook hebben of dat jij zelf er last van hebt en hoe je ermee om kan gaan!

Alvast bedankt forummers!
He Happygirl,

We zijn sinds vandaag overgestapt op de concerta. Zoonlief had zoveel last van het reboundeffect, dat het niet leuk meer was. Bovendien vond hij het 's morgens best om die pil te slikken, maar tussen de middag niet meer! Tot zover ik weet wordt het door onze verzekeringsmaatschappij 100% vergoed (ik heb de nota nog niet ingediend, dus zeker weten doe ik het nog niet, maar de polis zegt van wel :P). Maar anders zouden wij het zeker zelf gaan betalen! (hmm eerst maar even afwachten wat dit doet, hahaha)
wij zijn van de ritalin overgestapt naar concerta en wat een verschil zeg.

de rebounds zijn echt bijna weg, tuurlijk is ie af en toe nog hyper,maar eergister zijn rapport gekregen en daar zagen we duidelijk resultaat en de juf merkte ook duidelijk het verschil en zei ook al dat het voor mijn zoontje goed uitwerkte, want ikzelf ben heel erg tegen medicatie,maar het helpt mijn zoontje en dat is het belangrijkste.

Hij slikte eerst 3x per dag ritalin en nu de verzekering akkoord heeft gegeven voor de vergoeding van concerta is hij concerta gaan gebruiken.

Hij geeft zelf ook aan dat ie het veel prettiger vind dan de ritalin.
even UP, voordat er op 2 topics over hetzelfde worden gebruikt!
Haha, ik heb gewoon geen geduld om een ADHD forum door te lezen...
Zo, ik heb 't einde van de maand m'n intake gesprek bij de psych. Moe tmaar liefst eerst 45 min. een gesprek met haar voeren, om vervolgens 45 min. stil te moeten zitten achter de compu voor een test..... Hoe verzinnen ze dat bij intakes voor mensen die denken dat ze AD(H)D hebben!?

:P

Even voor degene die Ritalin of Concerta gebruiken:

Hebben jullie ook eerst andere middelen geprobeerd, zoals therapie of homeopathische druppels/capsules?
@ Lolotte --> Hoe is 't met je? Al uit het wagentje van die rollercoaster met emoties gestapt of nog maar een rondje gegaan?

@ Toffifee --> Ben je na 2 weken al een beetje aan die medicijnen gewend? En zie jijzelf en ook jouw omgeving al een verschil met hoe je voorheen was?

Alvast een goed weekend allemaal!
UP ! voor Mas23....
[quote=

quote: sannyboy reageerde

]

Hmmm ik heb mijn vraag een beetje verkeerd gesteld volgens mij. Dat Concerta niet vergoed wordt, dat weet ik. Ik wilde eigenlijk aan de Concerta-gebruikers vragen, waarom ze voor Concerta hebben gekozen en niet voor Ritalin. Zijn er geen Concerta-gebruikers??

[/quote]

Hoi!

Ik moet eens even goed de tijd gaan nemen om dit topic te gan lezen, alleen heb ik daar nu de tijd niet voor. Maar dat doe ik snel!!!

Mijn man (38 jaar) heeft nl. vorig jaar de diagnose ADHD gekregen. Wat een opluchting, maar ook wat een gedoe op zoek naar het juiste 'snoepje'!!! Ritalin, Concerta, Imipramine (heeft ie nu).

Om je vraag te beantwoorden (vanuit zijn ervaring en de ervaring van de psychiater).... De rebound bij Concerta is idd heel gunstig. Geeft geleidelijk de stof af en is niet na 4 uur uitgewerkt, zoals Ritalin.

Voor kinderen werkt Concerta daarom vaak erg positief.

Mijn man heeft het een maand of 5 gebruikt (36 mg) en in het begin was hij erg positief. Meer rust in zijn hoofd, overzichtelijker, stabieler gevoelsleven etc. Alleen is het bij volwassenen vaak zo dat de stof op een gegeven moment tegen je gaat werken. Dan word je dus juist erg druk, rusteloos, te energiek, je hoofd niet meer op een rijtje, etc... Dit schijnt een veel voorkomend verschijnsel te zijn bij volwassenen en Concerta.

Mijn man (eigen zaak) was op een gegeven moment 100 uur p/w aan het werk en liep om 1.00 uur 's nachts nog het gras te maaien. Had totaal geen rust/zitvlees meer, viel veel af, etc. De Concerta werkte als een soort van speed (amfetamine). Nu gebruikt hij Imipramine (anti depressivia) in erg lichte dosering en hij doet het er (vooralsnog) heeeeel erg goed op!!!

Ik moet nu gaan, maar kom zeker nog eens lezen!

baai!

Biker
Ik heb zelf trouwens ook 2x concerta geslikt (heb geen ADHD) om te voelen wat mijn man voelde. Ik raad iedereen aan om dat een keer te doen, dan heb je een klein beetje een idee hoe zo'n medicijn werkt. Ookal heb je zelf geen ADHD, de werking ervan merk je wel. Ik werd van Concerta enorm gefocused op 1 ding, goed geconcentreerd, maar ook erg snel (beetje speedy).
Hoi,

Sorry dat ik hier zomaar binnen kom stappen! Ik volg deze topic al een hele tijd! Ik gebruik zelf nu al een aantal weken Ritalin nadat er via vele testen bij het GGZ is vastgesteld dat ik ADD heb! Nu gebruikt mijn zoon sinds een half jaar Concerta na altijd Ritalin gebruikt te hebben. Ik merk dat ik het zelf heel moeilijk vindt om de tijden van het innemen van Ritalin goed bij te houden ( telefoon ingesteld op alarm)...dus wil ik eigenlijk ook Concerta gaan gebruiken ook omdat voor het enorme rebound effect als Ritalin is uitgewerkt! Maar als ik dit nu ga doen, zit je dan ook weer met de bijwerkingen of valt dat mee omdat je Ritalin gewend bent! Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen.

Groetjes coco
Ik was toch niet al bijna opgegeven voor het programma Spoorloos, hè? ;)

De laatste weken heb ik het ontzettend druk en voor het echt vakantie is komt er nog meer aan. Door alle drukte ben ik lichamelijk vaak heel moe, maar maalt mijn hoofd nog vrolijk door.

Jongste is inmiddels deels getest op school,  voor de rest ligt er nu een formulier dat ik nog moet invullen. Dinsdag krijgen we een gesprek waar misschien de eerste vermoedens alvast besproken kunnen worden. En waarschijnlijk zullen er dan ook nog wel vragen komen. Vandaag stond er een vervangende leerkracht voor de klas die mijn andere kinderen al in de klas had gehad. Hij vertelde me dat jongste opvallend drukker is, in zichzelf én hardop praat tijdens de les. Wel had hij het idee dat hij behoorlijk intelligent is. Dit is een van de onderdelen waar de tests voor zijn aangevraagd.

Ik popel meer en meer om zelf getest te worden. Zie in mijn dochter eigenlijk ook wel trekjes. Die is vaak hyperdruk, presteerd onder haar vermogen op school en is met duizend en één dingen tegelijk bezig en afronden is niet haar sterkste kant.

Mijn oudste vroeg van de week gekscherend of we ook gezinskorting krijgen als jongste en ik ook ADHD blijken te hebben. :D

De raad van iemand hier (ben de naam natuurlijk al weer kwijt) om eens concerta of ritalin uit te proberen als je partner of kind dit slikt vind ik geen slimme zet. Hoewel ik het zelf geprobeerd heb raad ik het anderen af. Het zijn en blijven medicijnen en geen snoepjes (zelfde forumster meen ik). En medicijnen kunnen gevaar opleveren! Het speedy-effect komt o.a. door de verandering in hartslag en bloeddruk. Niet iets om mee te dollen!
quote:De raad van iemand hier (ben de naam natuurlijk al weer kwijt) om eens concerta of ritalin uit te proberen als je partner of kind dit slikt vind ik geen slimme zet. Hoewel ik het zelf geprobeerd heb raad ik het anderen af. Het zijn en blijven medicijnen en geen snoepjes (zelfde forumster meen ik). En medicijnen kunnen gevaar opleveren! Het speedy-effect komt o.a. door de verandering in hartslag en bloeddruk. Niet iets om mee te dollen!Hoi!

Dat was ik! Natuurlijk zijn het geen 'snoepjes'. Wij (man en ik, geen kinderen) noemen het soms gekscherend zo. Natuurlijk zou ik dat woord nooit gebruiken als ik een kind zou hebben die het zou hebben, maar voor ons is het gewoon een woord om alles soms even lekker te kunnen relativeren (afgelopen jaar is al zwaar genoeg geweest).

Ik vond het voor mezelf juist heel belangrijk om een keer Concerta te nemen. Ik wilde weten wat mijn man zo ongeveer voelde toen hij het gebruikte. Ik ben heel blij dat ik dat, heel weloverwogen en moet gezond verstand, heb gedaan. Ik begreep hem zo beter als hij aangaf zich zo speedy te voelen/rusteloos te zijn. Er is helemaal nix mis mee als je dat weloverwogen eens probeert als volwassene. Daar krijg je nix van verder. Alleen maar iets meer inzicht en begrip. Voor mij/mijn relatie heel positief juist dus!
Mijn man heeft trouwens 22 jaar lang geblowd en wilde daar vanaf.

Uiteindelijk heeft hij hulp gezocht en is hij prima begeleidt. Al snel bleek dat hij het blowen, wat hij overigens alleen 's avonds deed... om rust te creeeren, gebruikte als zelfmedicatie. Hij is toen getest op ADHD, nou ja... ook zonder test was het al overduidelijk eigenlijk, en bleek hartstikke ADHD'er te zijn dus.

Jammer dat dit niet is vastgesteld toen hij nog kind was, maar pas op zijn 38e (toen hij klein was, waren de ontwikkelingen op dit gebied natuurlijk heel anders).

We hebben een zwaar jaar achter de rug, met verschillende medicatie- wisselingen (zoals jullie ook herkennen), verschillende doseringen, etc.

Nu gebruikt hij Imipramine en dat werkt heel goed. Van het blowen is hij af, hij heeft een eigen zaak en is altijd haske druk maar kan alles heel goed overzien.

In het verleden had ie vaak last van moodswings als hij overprikkeld was. Ook dat is stukken minder. Daarnaast praten wij af en toe samen met een psycholoog omdat er best veel is gebeurd de afgelopen tijd. Het helpt ons prima en ik ben ontzettend blij dat alles nu zo lekker loopt! Het juiste 'snoepje' (zie uitleg hierboven) heeft hij op dit moment dus gevonden.
Trytobike, als volwassene zonder ADHD kun je zelfs door het slikken van een enkel pilletje al in de problemen raken. Hoe weloverwogen je dit ook denkt te doen. Van contraindicaties zijn er een aantal die onopgemerkt kunnen zijn en die heel averechts kunnen werken als je tóch overgaat tot slikken. Hieronder de lijst contraindicaties:

Gebruik Ritalin niet …

• als er bij een voorgaande behandeling met Ritalin allergische reacties zijn opgetreden

• bij bekende overgevoeligheid voor een van de hulpstoffen van Ritalin

• bij aandoeningen van het hart-vaatstelsel

• verhoogde bloeddruk

• hartritmestoornissen

• hartkrampen

• bij psychische afwijkingen

• wanneer u vroeger heel agressief bent geweest

• wanneer u vroeger neiging tot zelfdoding hebt gehad

• bij angst- en spanningstoestanden

• bij depressies

• opwinding

• bij een overmatige schildklierwerking

• bij glaucoom (verhoogde oogboldruk)

• bij zenuwtrekkingen ('tics'), ook bij tics bij broers of zusters mag Ritalin niet gebruikt worden

• als er in de familie het syndroom van Gilles de la Tourette voorkomt

Daarbij kun je wel de rush voelen en eventueel het focussen, maar wat het daadwerkelijk bij je vriend teweeg brengt weet alleen hij. Je kunt een kleine inschatting maken, da's al.

Juist doordat je van sommige dingen niet eens weet of je die hebt, je hebt er nooit echt klachten van ondervonden of denkt daar overheen te zijn, kan het slikken van een medicijn dat niet voor jou bedoeld is levensgevaarlijk zijn. 
quote:Trytobike, als volwassene zonder ADHD kun je zelfs door het slikken van een enkel pilletje al in de problemen raken. Hoe weloverwogen je dit ook denkt te doen. Van contraindicaties zijn er een aantal die onopgemerkt kunnen zijn en die heel averechts kunnen werken als je tóch overgaat tot slikken. Hieronder de lijst contraindicaties:

Gebruik Ritalin niet …

• als er bij een voorgaande behandeling met Ritalin allergische reacties zijn opgetreden

• bij bekende overgevoeligheid voor een van de hulpstoffen van Ritalin

• bij aandoeningen van het hart-vaatstelsel

• verhoogde bloeddruk

• hartritmestoornissen

• hartkrampen

• bij psychische afwijkingen

• wanneer u vroeger heel agressief bent geweest

• wanneer u vroeger neiging tot zelfdoding hebt gehad

• bij angst- en spanningstoestanden

• bij depressies

• opwinding

• bij een overmatige schildklierwerking

• bij glaucoom (verhoogde oogboldruk)

• bij zenuwtrekkingen ('tics'), ook bij tics bij broers of zusters mag Ritalin niet gebruikt worden

• als er in de familie het syndroom van Gilles de la Tourette voorkomt

Daarbij kun je wel de rush voelen en eventueel het focussen, maar wat het daadwerkelijk bij je vriend teweeg brengt weet alleen hij. Je kunt een kleine inschatting maken, da's al.

Juist doordat je van sommige dingen niet eens weet of je die hebt, je hebt er nooit echt klachten van ondervonden of denkt daar overheen te zijn, kan het slikken van een medicijn dat niet voor jou bedoeld is levensgevaarlijk zijn. Ik ben zelf verpleegkundige en weet goed hoe ik met medicatie om moet gaan. Ik heb niet gezegd dat ik weet wat het daadwerkelijk bij hem teweeg bracht, maar ik kom nu wel dichter in de buurt van het maken van een voorstelling/inschatting ervan. De uitwerking is bij iedereen specifiek weer anders (ADHD of niet), maar er is wel een rode draad in te vinden. Natuurlijk heb ik vooraf de bijsluiter gelezen en zoals ik al schreef: het is een weloverdachte keuze geweest, op een verantwoordelijke wijze uitgevoerd. Ik zit me hier trouwens te verantwoorden, wat ik eigenlijk van mezelf helemaal niet begrijp , voor ons heeft het juist heel positief gewerkt. Wat vind je van dat laatste?
Trytobike, ik begrijp dat het voor jullie positief is geweest. Dat jij het gevoel hebt dat je beter begrijpt wat hij voelt. En dat is allemaal heel prima.

Zelf heb ik ook ritalin van mijn zoon gebruikt. Niet eens om hem te begrijpen, maar om te zien wat de uitwerking voor mij persoonlijk zou zijn. Mijn vermoeden dat ik ADHD heb werd groter nu ik sinds een paar jaar ontzettend actief aan de slag ben. Hiervoor zat ik meer thuis. Dat was een situatie waarin de kermerken van ADHD niet zo erg opvielen als nu ik veel zit te vergaderen, actief ben in allerlei wijkontwikkelingen en daarnaast nog van alles doe.

Ik kon bij vergaderingen zonder ritalin vaak na een paar minuten als niet meer volgen en dát was de reden om eens te zien wat het effect was.

Je hoeft je van mij nergens voor te verdedigen. Alleen, zeker nu je schrijft verpleegster te zijn, snap ik niet dat je op een openbaar forum anderen zegt het eigenlijk ook eens te moeten proberen. En dát is waar ik op reageerde.

Dat het bij jullie goed uitgepakt heeft is prima. En ik ben blij voor je dat je vriend nu een medicijn heeft dat voor hem werkt. Dat je gesprekken hebt om de voorgaande ellende te verwerken. En dat je vriend zich nu dus goed voelt en zijn werk kan volhouden.

Dát is waarom ik getest wil worden en waarom ik hoop dat alles waar ik tegenaan loop eindelijk een plekkie krijgt. Maar vooral eindelijk rust in mijn kop.

Ik kreeg gister een telefoontje om mevrouw Lolotte te herinneren aan het onderzoek a.s. maandag. Maandag?, het was toch dinsdag? Papieren erbij gehaald en euhm het is maandag al.

Spannend! Vooral omdat we net de molen verder in gaan met jongste zoon. Die blijkt verbaal en performaal behoorlijk afwijkend te scoren op de wisc test. Pfff, ik ga bijna geloven dat er niemand in dit gezin normaal is.;)

Toch ben ik van zijn scores wel erg geschrokken. Eerst had ik iets van, okay we weten iets meer en hij zal een eigen aanpak nodig hebben. Maar toen de uiteenloping van de score echt tot me doordrong kreeg ik toch wel het gevoel dat er nog héél wat werk voor de boeg is. Ik heb ook direct contact met de volgende testende instantie opgenomen en wacht op een afspraak.

Maandag in ieder geval mijn beurt.
Lolotte, Succes vandaag!!!!

Ik moet nog steeds eens een afspraak maken bij de huisarts voor een doorverwijzing... Misschien toch maar eens doen deze week...
Dank je wel.:)

Verwijsbrief, euhhhh, die was ik dus mooi kwijt toen ik vanochtend wegging. Ik chaotisch, welnee. :$ al die tijd meende ik dat ik hem keurig in de kast had gelegd bij de formulieren die ingevuld moesten worden. Maar dat blijft een gedachte, waar het ding wel ligt mag Joost weten. Ik mag een nieuwe vragen en dan opsturen.

Ik moest me vanochtend al om negen uur melden, wat een tijd voor de eerste vakantiedag. Mooi niet uitgeslapen dus. Er zijn ontzettend veel vragen gesteld, maar het meeste kan ik me nu al niet echt herinneren. Dat heb ik wel vaker, dat komt later meestal wel boven. Een klein deel ging over mijn incestverleden, verder gewoon vragen over hoe ik ben in mijn werk, wat ik wel of niet kan en tegen welke problemen ik aanloop. Mijn man heeft ook een boel vragen voorgeschoteld gekregen. Achteraf viel me pas op dat hij nu tóch geloofd dat we in die hoek moeten zoeken en mijn verleden echt definitief afgesloten is. Iets waar ik echt heel blij mee ben.

Al met al vond ik het niks erg ofzo, maar was om twaalf uur wel compleet gesloopt. Dochter had de tafel al klaar en ik kon direct even rustig eten. Daarna heb ik ongeveer een uurtje geslapen, zo ontzettend moe was ik.

Eenmaal weer wakker was ik ontzettend onrustig en emotioneel en wilde alleen maar weg. Daarom ben ik maar even in mijn eentje de stad ingedoken. Mét het voornemen om niet onnodig geld uit te geven, een van mijn makken, maar dat is eigenlijk best gelukt.

Thuis toch even staan huilen bij dochter. Die alleen maar opmerkte dat ze dat al wel verwacht had.:)  Het is zo'n schatje en daarom was ik al snel weer aan het lachen.

De volgende afspraak is helaas pas begin september, dat is het nadeel van vakanties.
Oef, toch best wel heftig zo'n gesprek... Geestelijk vermoeiend... Fijn dat ze thuis zo meeleefden en je zo lekker opgevangen hebben.

Ik heb dat ook, dat ik na een gesprek vaak niet meer kan herrinneren wat er precies gezegd is allemaal... En manlief gelijk vragen wat er allemaal gezegd was. Uhm... Geen idee... Alleen een hele grove omschrijving zit er dan nog in mijn hoofd.

Maar ik heb ook dat ik na afloop van een gesprek ineens bedenk wat ik allemaal nog meer had moeten/willen zeggen en dan is het natuurlijk weer te laat.

Chaos, ja dat ken ik... Als ik ga opruimen moet dat ook helemaal vanaf 'scratch'. Ik kan niet zo snel eventjes iets doen. Administratie bijvoorbeeld. Dan moeten eerst alle papieren uitgezocht worden op stapeltjes alvorens ik een systeem aan kan brengen, en dan nog twijfel ik over welk systeem ik aan ga brengen.

Dus meestal liggen enveloppen ongeopend/ongelezen op een grote hoop. Tot ik weer eens een schop onder mijn kont krijg om ze op te ruimen. Beste had ik voor iedere afzender/instantie een eigen mapje.

Ik was ook altijd gerust een heel weekend bezig met het opruimen van mijn kamer. Want eerst moesten alle kasten/lades/dozen leeg, alle spullen doorgespit, om uiteindelijk vaak weer op dezelfde plek teruggelegd te worden.
Hahahahahaa, wat herkenbaar. Bij mij puilt de stapel post naast mijn valt al bijna op de grond. Wat ik vorige week gedaan heb is van die stofmappen kopen. Nu alleen nog tijd vinden dat ik alles ga uitsorteren. Voorlopig eerst orde in de chaos van de woonkamer scheppen, wat niet meevalt met twee rondrennende knullen.

Het gesprek is inderdaad geestelijk behoorlijk vermoeiend. Wat ik heel vervelend vond is dat er dingen gevraagd worden die je kort moet beantwoorden, dus waar je niet even dieper op in kunt gaan. Eigenlijk lokten die vragen dat bij mij wel uit, maar het was echt heel tijdgebonden. Hierdoor raakte ik dan ook regelmatig de draad kwijt. Was mijn hoofd bezig met het een en moest het andere beantwoord worden. Ook vond ik de vraagstelling niet altijd even duidelijk, maar dat lag meer aan de vrouw die ze stelde denk ik.

Ben vandaag weer net zo hiepperdepieper als gistermiddag. Een ontzettend onrustig gevoel. Vanaf vanochtend negen uur ben ik al bezig van alles voor anderen te regelen, wacht op een monteur voor de buurman en ben een logeerpartij bij mijn zusje aan het voorbereiden.

Ik ga het maar proberen om te zetten in huishoudelijke daden.

Daggg!:)
Ik ga vrijdag naar de huisarts. Kijken of deze huisarts er wel iets mee gaat doen.
Spannend voor je, Biebeltje. Probeer je verhaal, ondanks alles, zo duidelijk mogelijk te krijgen. Neem eventueel iemand mee die je al wat langer kent. Leg uit waar je nu tegenaan loopt, maar ook hoe dat vroeger was. Hoe je concentratie is, je korte termijn geheugen, of de onrust in je hoofd of lichaam zit.

Door mijn jongste is eigenlijk nog duidelijker geworden hoe ik vroeger was, meer dan bij die van 13. Hij maakt ook continue geluid en dat deed ik vroeger ook. Verbaal dus ontzettend actief, lang niet altijd tot plezier van anderen.:D Als nu iets lang duurt en ik moet blijven zitten ga ik ook ontzettend wiebelen, duizend keer verzitten en wriemelen met handen en voeten.

Er is vandaag letterlijk geen drol terecht gekomen van mijn huishouden. Ik ben al dagen bezig om de rioolproblemen van buurman opgelost te krijgen en vandaag is daar eindelijk, pas dag 5 :?, de oplossing voor gekomen. Heb me geen moment hoeven vervelen.;)
Ik heb een paar van die adhd testen uitgeprint om te laten zien waar ik allemaal hinder van ondervind.

En verder... Ik krijg op mijn werk niets gedaan wanneer ik vast loop... Dan ga ik andere dingen zitten doen... Zo heb ik al een flinke stapel werk liggen die half af is... Erg vervelend.

Thuis ben ik echt zo veranderlijk als het weer. Vind het erg sneu voor manlief dat hij iedere keer met mijn onzekerheden en uitbarstingen te kampen krijgt als gevolg van alles wat er in mijn hoofd omgaat (maak me overal zorgen over). Hij vertelde me laatst dat hij me veranderd vond... Erg afwezig... Alsof ik ergens anders was/wilde zijn. Dat kwam wel even hard aan. Om maar even niet te praten over waar mijn hoofd zit tijdens intieme momenten.

Sauna, heerlijk en rampzalig tegelijk... 2 minuten voelen voor mij aan als minstens een kwartier. Dan moet ik er ook gewoon uit. En dat is niet van de hitte... Je kan daar gewoon helemaal niets... Alleen stilzitten en naar jezelf luisteren. Gruwel!!!

Haha, en alles moet op mijn manier! Als het niet gaat zoals ik het in gedachten heb wordt ik meestal boos. Ga ik kinderachtig doen etc.

Nou ja, eigenlijk best interessant voor zo'n arts toch? Beter dan de zoveelste verkoudheid.
Ow, volgens manlief (toen eventjes wat minder lief) heb ik een disturbed mind... :? En dat van iemand die niet in Psychiaters en Psychologen gelooft (is toch hetzelfde? Alleen voor als je echt gek bent!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven