Angststoornis

19-08-2017 11:44 3089 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een angststoornis. Al jaren met ups en downs, maar nu zit ik in een flinke down. En heb het idee dat het nooit meer goed komt (terwijl ik best weer dat dat onzin is)

4 maanden geleden uitgevallen met veel lichamelijke klachten als vermoeidheid, spierpijn, vermoeide benen en duizeligheid. Bij mijn psych terecht gekomen en begonnen te werken aan de vermoeidheid. Oververmoeidheid staat altijd aan de basis van mijn angsten. Kreeg dus de diagnose overspannen. Bij mijn laatste bezoek aan de psych zijn we tot de conclusie gekomen dat de angststoornis niet zomaar weg gaat als mijn energie opgekrikt is.... tijd voor take 2. Het voelt als een soort vicieuze cirkel waarin ik gevangen zit.

Ben nu met terug van een angstige en vermoeiende vakantie met heel veel heimwee. Ik ben verdrietig, nerveus, gespannen en bang dat het altijd zo blijft. Ik ben getrouwd en moeder van het liefste (en het drukste) meisje van de wereld. Ik wil het zo graag goed doen voor hen, gewoon weer een vrolijke huisgenoot zijn die zich niet alleen maar angstig en nerveus voelt.

Wat zoek ik hier? Lotgenoten... mensen die in hetzelfde schuitje zitten en met een lach en een traan elkaar een steuntje in de rug kunnen geven. En hopelijk dan over een tijdje terug kunnen lezen en zien dat het echt wel beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
@ Matz: fijn dat je weer wat bent opgeknapt nu de menstruatie voorbij is. Ik had inderdaad gedacht dat ik zwanger was, maar omdat de testen maar negatief bleven, had ik de hoop eigenlijk al opgegeven. En toen ik nog die hele heftige PMS klachten erbij kreeg, was ik blij dat het begon, want daardoor wist ik tenminste wat de oorzaak was. Ik heb nu ovulatietesten besteld, zodat ik meer zicht heb op mijn eisprong. Ik ben overigens 35 jaar en ik heb last van PMS sinds ik met de pil ben gestopt. Vorig jaar was het zo erg, dat ik ongeveer de hele maand december ziek thuis ben geweest. Toen ben ik maar weer begonnen met de pil, anders moest ik mijn werk opgeven en dat wilde ik niet. Gelukkig werk ik nu niet. Overigens voel ik me als ik de pil slik, ook niet goed, maar mijn emoties zijn dan wat stabieler en de scherpe randjes gaan eraf. Het is jammer dat de klachten rond de overgang weer zullen gaan toenemen. Maar gelukkig nemen ze daarna weer af.
Do you want to be right? Or happy?
@Libe; kan me voorstellen dat t fijn is,te weten dat t door de pms kwam.
Ik heb dat zelf ook..ik weet zo ong wanneer ik me rot ga voelen en weer beter, ook al wisselt het ook wel eens.

Vaak voelen vrouwen met pms zich vaak wel goed tijdens de zwangerschap volgens mij..

Wat hebben mannen het dan toch wel fijn hè met hun stabiele hormoonspiegel..
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
21-10-2019 10:29
@Matz ben jij weer beter? Heb je wat kunnen ontspannen de afgelopen dagen?

@yess hoe voel jij je nu? Jouw klachten, hoofdpijn en angst 's nachts en huilbui overdag had ik dit weekend ook. Kwam het bij jou ook door PMS? En hoe voel je je nu?
Hey Libe, lief dat je het vraagt :)
Het gaat hier eigenlijk helemaal niet zo lekker... Zit weer tegen mijn ongesteldheid aan en ik merk dat elke kleine schommeling weer een groot effect heeft.

Had vandaag iets afgesproken met iemand en die had ik al een tijdje niet gezien en ik denk dat dat toch veel spanningen met zich mee heeft gebracht... Een combinatie van hormonen en dan die sociale angst die weer om de hoek komt kijken.

Voel me echt weer helemaal niet lekker... Heel moe, werd vanmorgen weer depri wakker, kan niet lang zonder eten anders krijg ik een hongerklap of hoofdpijn, wat weer met hormonen te maken heeft.

Alles blijft weer hangen... Ik heb dan ook dat controle achtige, dat ik dan achteraf baal dat ik weer zo gespannen ben, ik kom dan zo weinig aan het woord, voel me nu even heel onvoldaan... Ik kan het nu niet meer overdoen en ik kwam weer niet uit de verf, dat gevoel.

Zij weet zich ook altijd goed uit te drukken en ik kan dat soms ook, maar nu lukte me dat dus niet... ook confronterend op sommige vlakken, omdat ze het zeg maar nogal goed voor elkaar heeft en ik dan het gevoeI heb de laatste jaren geen steek verder te zijn gekomen.

Ik baal er gewoon weer even van. Nu komt er ook wel bij dat ik een depressie heb momenteel waar ik moeilijk uit kom.
Bah weer even een baal momentje :cry:
Alle reacties Link kopieren
Yesss, wat jammer dat het weer even minder gaat. Misschien helpt het om te weten dat de menstruatie de oorzaak is. Ik herken jouw depressieve klachten ook. Heb er meestal last van rond deze tijd van het jaar. Ik probeer dan veel te gaan wandelen, dat helpt soms tijdelijk even.

Ik lag vannacht te piekeren over later. Il ben bang dat mijn ouders en mijn man dood gaan en dat ik dan zonder hen verder moet. Die gedachte kan ik heel moeilijk loslaten en ook niet relativeren. 😔
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat herken ik, bang om mensen te verliezen...
Het moet ook altijd perfect gaan want stel dat er iets gebeurt.
Ik maak ook nooit ruzie met mensen, niet dat dat moet maar ik trek soms te weinig mijn mond open omdat ik gewoon altijd wil dat alles goed is ofzo.

Het was gisteren wel echt de combinatie. Had haar al heel lang niet gezien en ik merk dat ik zoiets heel moeilijk vind omdat je niet met elkaar mee gegroeid bent en ik wil het ook niet gelijk heel zwaar maken... Dus ik vind zoiets alles behalve ontspannen en ik weet dan gewoon ook niet wat ik wel en niet moet vertellen.

Buiten dat staan onze levens mijlenver uit elkaar.., dus alles waar ik normaal gesproken trots op ben was gisteren even helemaal weg... het heeft gewoon niet bijgedragen aan een positief gevoel over mezelf. Zal wel niet bewust zijn maar wil dit wel op een afstandje houden.

Wandelen is inderdaad fijn, sporten is er de laatste tijd wel bij in geschoten en dat heb ik wel nodig om me beter in mijn vel te voelen. Vandaag een stukje joggen en misschien weer even de positieve dingen over mezelf opschrijven, ben het even helemaal kwijt :-?
Alle reacties Link kopieren
Yess, goed dat je die laatste twee dingen even doet. Het is lastig om jezelf niet te vergelijken met anderen als je een angststoornis hebt. Ik spreek eigenlijk niet meer met mensen af, omdat ik daar hetzelfde onzekere gevoel van krijg. Voel me vaak anders dan anderen en voel me alleen goed bij mensen bij wie ik volledig mezelf kan zijn. Het is ook vermoeiend om een toneelstukje op te voeren tegenover mensen die zo vol zitten van zichzelf. Je vriendin lijkt me wel iemand die erg veel op zichzelf gefocust is, en zich behoorlijk kan verkopen naar de buitenwereld. En weinig oprechte interesse toont naar jou. Dat soort mensen zuigen veel energie uit je als je die eigenschappen zelf totaal niet hebt en hooggevoelig bent. Misschien dat je je daarom zo naar voelde achteraf.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Je slaat de spijker op zijn kop Libe, fijn dat ik het hier even kwijt kan :)
Ik voel me alweer wat beter, vanmiddag even een boswandeling gemaakt, echt mooi nu met die herfstkleuren. Heb mooie foto's gemaakt en nog even met mijn moeder gebeld en mijn hart gelucht.

Ik vind het heel goed dat je de keuze hebt gemaakt niet af te spreken met mensen waarbij je het gevoel hebt niet 100% jezelf te kunnen zijn. Ik heb daar echt over nagedacht vandaag en ik ga dat dus ook niet meer doen. Het kost me gewoon teveel energie...

Ik merk dat vrijwilligerswerk, sporten, mijn hobby waar ik sinds kort weer mee ben begonnen voor mij echt even meer als genoeg zijn.

De dagen dat ik vrij ben wil ik echt invullen op mijn eigen manier. Ik krijg de laatste tijd ook echt zo'n knoop in mijn maag als er weer een verplichting aan komt en ik merk dat ik soms weer een beetje tegen overspannenheid aan zit.., dus de rem gaat erop.

Heb in november iets afgesproken met een kennis en dat ga ik afzeggen, ik ga het wel gewoon uitleggen maar ik moet even voor mezelf gaan kiezen.

Net als vandaag, dat doet me dan zo goed, ik heb dat echt nodig merk ik. Vooral veel beweging en rust, dus wel sporten en inderdaad veel wandelen, misschien ook weer mediteren oppakken en de rest ga ik schrappen!

Dankjewel voor je reactie, het heeft me echt even aan het denken gezet en ik loop eigenlijk heel lang met dit gevoel maar ik vind dan toch dat ik allemaal nog van alles moet.., maar die druk haal ik er even af voor mezelf :)
Yesss, wat goed van je! Ik merk dat ook..tijd voor jezelf is zo belangrijk..even rust in je hoofd. Dat helpt mij ook vaak tegen piekergedachten..net of kk dan beter kan relativeren. Helemaal rond de menstruatie :)

Soms lijkt het misschien of andere het perfect voor elkaar hebben..misschien is dat soms zo maar vaak hebben zelfs die mensen hun onzekerheden/angsten. Of krijgen ze die nog.

Wat ik zelf een fijne vind is www.ookzogevoelig.nl..ik herken veel in de kenmerken van hooggevoeligheid , wellicht jullie ook.

O en wat mij ook helpt voor meer energie is een lichtlamp. Je hoeft echt geen winterdepressie te hebben om hier profijt van te hebben..
Alle reacties Link kopieren
Hey Yesss, wat fijn dat je je weer wat beter voelt en goed dat je even voor jezelf kiest nu. Die behoefte om met mensen af te spreken komt vanzelf wel weer en anders is het ook niet erg, want je doet het voor je plezier. Fijn dat je je hart kunt luchten bij je moeder, dat doe ik ook altijd, want zij begrijpt mij. Het is goed om in te zien dat wij als hooggevoelige mensen, anders voelen en verwerken dan anderen. Het ligt niet zozeer aan de ander, precies wat Matz zegt; zij hebben ook hun onzekerheden. Maar waar wij meer in onze schulp kruipen en het liefst iemand persoonlijk in vertrouwen nemen, uiten zij die onzekerheden niet, ze gedragen zich extravert en en proberen zichzelf zo goed mogelijk te presenteren met veel blabla wat ons juist nog meer afschrikt. Het is voor mij altijd heel lastig om mee om te gaan. Ik zou het bijna een sociale angst durven noemen, omdat ik me zo niet op mijn gemak voel bij die mensen. De kunst is om door dat gedrag heen te kijken en te zien wie er werkelijk schuilgaat achter die persoon. Dan pas kan ik voor mijn gevoel een connectie maken met ze.

Maargoed 🙂 met mij gaat het weer een stuk beter sinds mijn menstruatie achter de rug is. Ik heb geen hartkloppingen, geen angst, ik kan weer helder nadenken en ik voel me niet constant huilerig en depressief. Daardoor was mijn weekend ook relaxed. Ik probeer er maar even van te genieten, want meestal duren dit soort periodes niet lang.
Hoe was jullie weekend? Fijne maandag allemaal!
Do you want to be right? Or happy?
Hoi, hoi, hoe gaat t met jullie?

Een beetje een oké weekend gehad?

Ik ben weer redelijk opgeknapt van mn vermoeiheid/pms..afgelopen week waren we vrij met zn allen. Niet zoveel gedaan..merk dat dat fijn is maar als t te lang duurt ga ik weer wat piekeren merk ik. Wel zin om morgen weer aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
Hey Matz, wat toevallig dat we tegelijk reageren haha. Fijn dat het met jou ook weer beter gaat (Stomme menstruaties ook😉). en dat je in de herfstvakantie weer wat tot rust bent gekomen. Dan kun je er morgen weer even tegen hopelijk. Hoeveel dagen moet je deze week werken? Alvast succes!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Ik laat me ook weer even horen :)
Fijn dat jullie je ook weer beter voelen! Wat kunnen die hormonen toch een grote invloed hebben hè...

Hier gaat het best goed momenteel, het doet me heel goed dat ik even een stapje terug heb gedaan.
Zit nu in mijn menstruatie en heb heel rustig aan gedaan de laatste dagen, gesport, goed geslapen, veel gewandeld in de bossen en zo goed mogelijk gegeten. Geen enge of spannende dingen kijken op tv. Heeft dat bij jullie ook zo'n invloed?

Slik ook weer extra vitamines. Ik moet zeggen dat ik me niet slecht voel... Ik merk gewoon dat spanningen en mezelf dingen opleggen alleen maar averechts werken. Maar het kan nog alle kanten op, vaak krijg ik na mijn menstruatie nog een nasleep dus ik durf nog niet te vroeg te juichen.

Wat betreft sociale afspraken, ik merkte laatst gewoon dat die vriendin dat competitieve nog heeft en ik ben daarin heel erg veranderd....

Ik ben meer op het punt dat ik juist milder naar mezelf toe wil zijn, doen wat goed voelt en meer naar mezelf wil luisteren en ik merkte achteraf eigenlijk dat ik misschien wel degene ben die is veranderd...
Ik dacht altijd dat het andersom was.
Klinkt misschien raar hoor, maar ik merk dat ik dat gewoon niet meer zo zoek, die bewijsdrang.

Het voelt in ieder geval goed om wat dingen op een laag pitje te zetten. Morgen ook vrij en dan ga ik weer even de bossen in.
Houden jullie ook zo van de Herfst?
libe schreef:
28-10-2019 09:07
Hey Matz, wat toevallig dat we tegelijk reageren haha. Fijn dat het met jou ook weer beter gaat (Stomme menstruaties ook😉). en dat je in de herfstvakantie weer wat tot rust bent gekomen. Dan kun je er morgen weer even tegen hopelijk. Hoeveel dagen moet je deze week werken? Alvast succes!
Hé ja, toevallig! :)
Ik werk 20 uur verdeeld over 4 dagen..zodat ik mijn dochter steeds van school kan halen.

Ja die klote hormonen joh.. :-$ ...echt vervelend..

Yess; ik herken dat heel goed dat vermijden van nare beelden. Tijdens mn pms heb ik daar veel last van..alles komt erg 'binnen'..in mn goede periode weer veel minder last.

Wat is jouw leeftijd Yess? Ik ben 41 en ik heb me laten vertellen dat je hormonen dan al echt kunnen gaan schommelen (perimenopauze)..

En hou ook vd herfst! Zo lang t maar niet steeds regent :)
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt inderdaad Matz ik ben ook rond die leeftijd. Een tijdje terug zei de gynaecoloog ook dat je rond deze leeftijd inderdaad meer klachten kan gaan krijgen. Ze zei zelfs, laat me raden, je voelt je het beste tíjdens je menstruatie? En dat klopt... Ondanks de buikpijn enz voel ik me wel weer even mezelf. Geestelijk vooral, alsof ik dan weer even bovenop dingen zit en niet achter de feiten aanloop.

Ook merk ik dat ik korter ongesteld ben.., maar merk sowieso dat er hormonaal iets aan het veranderen is.
Lijkt wel alsof ik wat meer op een lager pitje moet gaan leven. Vind dat soms lastig...

Heb eigenlijk best wel een paar goede dagen achter de rug, vandaag wel weer hoofdpijnerig, vermoeider en wat onrustiger.
Maar op zich mag ik nog niet klagen, ben wel wat meer op mijn voeding gaan letten dus misschien heeft het toch wat invloed gehad! Slikte je geen supplementen tegen hormonale klachten?

Ja typisch hè van dingen die blijven hangen. Ik kijk al heel lang geen nieuws meer, er hoeft maar iets voorbij te komen en het triggert mijn angstklachten dus ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden. Ik kijk vooral veel Feelgood films en series. Ik kijk vaak Friends haha.
Dat werkt voor mij echt therapeutisch :)
Alle reacties Link kopieren
Hey Yesss, ik heb dat ook met nieuwsberichten. Het kan mijn stemming echt doen omslaan. Zo ook met het weer. Als het donker en grauw is, heb ik nergens zin in. Als de zon schijnt, is alles letterlijk en figuurlijk lichter. Ik heb vandaag weer last van onrust, vannacht ook hartkloppingen helaas. Kan er niet direct een oorzaak voor vinden. Soms denk ik inderdaad ook dat het misschien iets met voeding te maken heeft. Ik probeer maar wat afleiding te zoeken.
Do you want to be right? Or happy?
Hi die... hormonen toch ook. Libe die hart kloppingen zijn heel naar, ik heb er soms in periodes last van. Laatst las ik even ergens dat het eten van een banaan voor t slapen gaan kan helpen... dus dat een tijdje gedaan en t hielp nog ook. Weet niet of t bij jou ook werkt, maar wie weet! Ik had geen hart kloppingen, maar overslagen.

Hier gaat alles eigenlijk oké. Ik ben nog steeds wat meer dingen aan t ondernemen, uit eten met vrienden, uitje met mijn ouders. Het kost me veel energie, van te voren en ook daarna (en tijdens trouwens ook. ) maar toch vind ik t waard. Want door thuis te blijven, ga ik me ook niet beter voelen. En t geeft me een trots gevoel.

Net als matz hou ik van de herfst, donkere avonden, niet meer warm (al zit ik op werk nog in een t shirt met soms de ventilator aan). Want als ik t druk heb op werk en ik heb stress (en dat heb ik vaak), krijg ik t bloedheet...
Alle reacties Link kopieren
Oh super vervelend die hartkloppingen Libe... Hopelijk kun je een beetje rustig aan doen en is het een beetje gezakt inmiddels. Ook al weet je dat het geen kwaad kan dat is gewoon heel angstig.

Nou ik voel een dip aankomen.. toch iets te vroeg gejuicht.
Sinds gisteren hoofdpijn, heel moe, beetje zo'n kater gevoel en weer dat gevoel van alleen willen zijn. Alle prikkels zijn weer teveel.

Vanmorgen een ochtend gewerkt en toen merkte ik het al, zo'n nerveus angstig raar brak gevoel. Nu heel erg last van pieker gedachtes en zo'n rare wolk in mijn hoofd, voel me weer heel rot. Het lijkt ook wel alsof er dan ineens weer opgekropte frustratie uit komt :-?

Dit is dus ook één van de redenen waarom ik liever nooit meer iets afspreek.
Dat wisselende is gewoon lastig...
Gelukkig dit weekend verder geen verplichtingen, sporten, goed slapen en een keer flink janken denk ik en terug naar mezelf, heb dan echt geen zin in mensen. Raar hè dat dat dan weer zo op komt zetten, bah...
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
01-11-2019 10:54
Hey Yesss, ik heb dat ook met nieuwsberichten. Het kan mijn stemming echt doen omslaan.
Ja dit heb ik ook echt heel erg..
Was vanavond bij mij ouders gaan eten en ze kijken altijd naar het nieuws en dan denk ik bah, waarom moeten we dit kijken en hierover praten...

Ik zeg dan wel dat ik zelf nooit meer naar het nieuws kijk omdat ik daar angstig van wordt.
Het enige nadeel is dat je niet over dingen mee kan praten maar wat heeft het eigenlijk voor zin.
We weten allemaal dat er ellende gebeurd in de wereld en ik snap echt wel dat je je er niet helemaal voor af kunt sluiten maar ik hoef dat gewoon niet elke dag te zien.

Verder gaat er hier echt weer even niet lekker, mijn gedachten maken weer rare sprongen... Voel me heel angstig. Verlang soms ook zo terug naar vroeger... heb het al als ik bepaalde muziek hoor. Sorry wil dit topic niet overnemen, maar wilde het even kwijt.

Hoe gaat het met jullie? Hopelijk voelen jullie je wat rustiger.
In ieder geval een fijne avond :)
yesss wijzigde dit bericht op 01-11-2019 21:04
8.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sorry, dubbel gepost
Alle reacties Link kopieren
Hey Yesss, geen probleem je mag hier posten zoveel als je wilt! Vervelend dat je gedachten zo raar doen, ik herken dat heel goed. Ik hoop dat je een manier kunt vinden om ze een beetje los te laten en jezelf af te leiden. Misschien kun je iets doen wat je fijn vindt? Waarom verlang je terug naar vroeger?
Met mij is het nu wel weer wat rustiger. Ik voel me meestal een stuk nerveuzer in de ochtend, dat trekt dan in de loop van de dag langzaam weg. Ben vandaag gaan wandelen in de regen met paraplu en daarna ging het iets beter.

Kaatje: thx voor de tip over die banaan. Ik eet nu al 2 bananen per dag, zal eens kijken of het helpt als ik er een 's avonds eet. Ik heb soms ook last van overslagen, heel akelig. Ik ga dan altijd op bed liggen met mijn hand in mijn hals en dan tel ik mijn hartslag tot het over is.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar van de ochtenden Libe, voel me dan ook vaak depri met opstaan. Soms helpt het om juist wel iets te doen maar soms geef ik er even aan toe, dan is het even teveel.
Net als vandaag, ik zit nog steeds op de bank, met huilbuien :cry: en hoef even niks van mezelf.
Wil vandaag wel even naar buiten, stukje wandelen of joggen en even met mijn hobby bezig zijn.

De reden dat ik vroeger zo mis is omdat ik ook wel veel heb in moeten leveren..
Qua werk, dromen die ik heb, het komt er voor mijn gevoel allemaal niet uit. De laatste jaren is er wel veel veranderd, vriendschappen die over zijn gegaan enz.. en probeer ik mijn leven weer een beetje vorm te geven maar ik vind dat met periodes heel zwaar...

Werk nu maar een paar uur in de week omdat ik meer niet meer aan kan. Heb wel een hobby waar ik gelukkig veel in kwijt kan.

Heb ook een Burnout gehad en merk dat ik nooit meer helemaal de oude ben geworden en dan die hormonale klachten. Het loopt ook vaak door elkaar heen en ben met periodes echt gefrustreerd en down over hoe bepaalde dingen zijn gelopen. Stukje acceptatie denk ik ook...

Maar vandaag even rustig aan en wel even beweging maar moet echt weer ergens doorheen merk ik..
yesss wijzigde dit bericht op 02-11-2019 10:11
3.90% gewijzigd
yesss schreef:
31-10-2019 18:04
Ja klopt inderdaad Matz ik ben ook rond die leeftijd. Een tijdje terug zei de gynaecoloog ook dat je rond deze leeftijd inderdaad meer klachten kan gaan krijgen. Ze zei zelfs, laat me raden, je voelt je het beste tíjdens je menstruatie? En dat klopt... Ondanks de buikpijn enz voel ik me wel weer even mezelf. Geestelijk vooral, alsof ik dan weer even bovenop dingen zit en niet achter de feiten aanloop.

Ook merk ik dat ik korter ongesteld ben.., maar merk sowieso dat er hormonaal iets aan het veranderen is.
Lijkt wel alsof ik wat meer op een lager pitje moet gaan leven. Vind dat soms lastig...

Heb eigenlijk best wel een paar goede dagen achter de rug, vandaag wel weer hoofdpijnerig, vermoeider en wat onrustiger.
Maar op zich mag ik nog niet klagen, ben wel wat meer op mijn voeding gaan letten dus misschien heeft het toch wat invloed gehad! Slikte je geen supplementen tegen hormonale klachten?

Ja typisch hè van dingen die blijven hangen. Ik kijk al heel lang geen nieuws meer, er hoeft maar iets voorbij te komen en het triggert mijn angstklachten dus ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden. Ik kijk vooral veel Feelgood films en series. Ik kijk vaak Friends haha.
Dat werkt voor mij echt therapeutisch :)
Ja het veranderd bij mij ook...ik heb juist tijdens mijn menstruatie klachten, psychisch vooral. Vooraf ook wat. Vanaf dag 7 van mijn cyclus knapt t weer op en voelt t net 'alsof ik weer op aarde land'...meer energie, weer beter kunnen relativeren. Mijn energie gaat naar dingen die ik leuk ipv in piekergedachten. Zo fijn!
Deze maand was mijn slechte periode nogal heftig en wil mn goede periode niet echt doorbreken. Echt niet fijn..

Mijn menstruaties zijn af en toe ook korter.
Ik heb t eerder gehad dus vertrouw er maar op dat t volgende maand beter zal zijn.

En inderdaad ik merk ook dat ik meer rust nodig heb...

Ik slik een aantal vitamines..magnesiumcitraat, teunisbloemolie, vit D en B12. Maca heeft me ook goed geholpen maar ik merk hier nu niets meer van jammer genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Ik meld me hier ook aan om mee te praten/lezen :)

Ik heb 9 jaar geleden na een langdurige traumatische situatie een gegeneraliseerde angststoornis gekregen. Nuja; achteraf gezien denk ik dat ik zonder de langdurige traumatische situatie deze ook had gekregen; als ik naar mezelf kijk als kind en puber; was het daar al jaren naar toe aan het werken. De traumatische ervaring heeft het versneld. Ik kreeg er ook PTSS bij; dat was gelukkig na 1,5 jaar over. Maar de angststoornis bleef. Ik ben nu zo goed als wat van de angststoornis af. Zo goed als kan denk ik. Ik heb er eigenlijk enkel nog last van als ik het zelf te bont maak; een nacht uit met vrienden en te veel drinken en te laat naar bed.. maar dat valt in te plannen. Dan plan ik 2 dagen vrij voor mezelf daarna in; zorg ik dat ik niet uit huis hoef en veel drinkbaar voedsel in huis heb. In vergelijking met hoe erg het ooit jarenlang was; is dit een geschenk wat ik op veel momenten nooit had kunnen voorstellen. Ik voel me er erg blij mee!

Ik ben al 15 jaar niet meer ongesteld geweest. En ik moet binnenkort een keuze maken of ik van de depo provera afga (en weer ongesteld word) of niet vanwege eicel-donatie. Ik ben dus erg benieuwd hoe dat de angststoornis gaat beïnvloeden, en wil dit graag meenemen bij de beslissing. Ik heb dankzij jullie ervaringen al veel geleerd. En lees graag verder mee in de toekomst. :)
Libe en Yesss: ja de ochtenden, heel herkenbaar..ik zit nu ook beneden, de rest slaapt nog. Ik was wakker en dan komen de zenuwen en gedachten en dan kan ik er maar beter afgaan. Ik denk dat ik straks nog wel even mn bed in ga....
Alle reacties Link kopieren
Ja rot is dat hè Matz als je je zo voelt, heb je nog een beetje rustig aan kunnen doen en is het nog een beetje gezakt?

Vind het ook lastig om op gang te komen in de ochtend, alles voelt dan zwaarder. Ben dan geneigd me terug te trekken.. vanmorgen op tijd opgestaan en naar de sportschool geweest, groepsles gevolgd. Toch wel weer fijn als ik dan eenmaal ben geweest.
yesss wijzigde dit bericht op 17-11-2019 21:25
51.09% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven