Autisme wie ook? Deel 4

01-08-2018 08:14 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 3
psyche/autisme-wie-ook-deel-3/list_messages/396434

Het wel en wee uit de levens van de viva-autisten deel 4. Nieuwkomers en nieuwsgerigen wees ook welkom.
World of Warcraft: Legion
Solomio schreef:
02-08-2018 18:41
Dat zou me niet verbazen, als dat verschil zou maken.
Helder. Dank je.

Zolang het UWV mijn diagnose accepteert is er niks aan de hand. Tegenover anderen zeg ik altijd dat ik een vorm van Autisme heb. Snappen ze het gelijk een stuk beter.
Ik was alleen benieuwd ernaar.
impala schreef:
02-08-2018 18:53
Precies wat ik ook zei. Zijn we het toch nog ergens over eens :)
:D
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 02-08-2018 18:59
2.78% gewijzigd
impala schreef:
02-08-2018 17:39
Ik vind dat ik wel degelijk mijn mening mag uiten, zolang ik die als mening uit en niet als feit. Zeker op een forum waar het juist gaat om het uitwisselen van meningen en ervaringen. Dus ik ga daar gewoon mee door. Ook al 'hoeft' het van jou niet.
Ik probeer mijn meningen wel zo goed mogelijk te onderbouwen. En sta ook open voor tegenargumenten.
Wanneer jij stelt dat ouders met ASS die zichzelf goede ouders noemen geen gelijk kunnen hebben, dan ben je het stadium van " gewoon een mening" wel voorbij. Op dat moment spreek je namelijk uit dat een bepaalde categorie ouders niet kan opvoeden, omdat jij het niet zou kunnen. Dat vind ik ook een matige onderbouwing. Ik ben een ASS'er met een slechte grove motoriek, maar er zijn vast ook zat mensen in het spectrum die wel kunnen schaatsen.

Maar goed, ik begrijp dat je nu niet meer hoeft te reageren omdat onze argumenten niet goed genoeg zijn. Ik zou graag zeggen hoe ironisch dat is, maar een echte autist heeft geen gevoel voor humor.
vrouwjagersma schreef:
02-08-2018 18:58
Wanneer jij stelt dat ouders met ASS die zichzelf goede ouders noemen geen gelijk kunnen hebben, dan ben je het stadium van " gewoon een mening" wel voorbij. Op dat moment spreek je namelijk uit dat een bepaalde categorie ouders niet kan opvoeden, omdat jij het niet zou kunnen. Dat vind ik ook een matige onderbouwing. Ik ben een ASS'er met een slechte grove motoriek, maar er zijn vast ook zat mensen in het spectrum die wel kunnen schaatsen.
Ik pil alleen even deze zin eruit. Ik heb juist problemen met de fijne motoriek. Mag ik vragen waar jij moeite mee hebt wat motoriek betreft?
Hier ook problemen met de fijne motoriek.
Kwebbeltje91 schreef:
02-08-2018 19:11
Hier ook problemen met de fijne motoriek.
Idem
Ik ben extreem onhandig. Ik kan goed fietsen, maar dat heeft eeuwen geduurd. Skieen, schaatsen, rolschaatsen, dat is me nooit gelukt. Ik kan, merkwaardig genoeg, wel heel goed zwemmen. De fijne motoriek is gelukkig ook slecht.
vrouwjagersma schreef:
02-08-2018 19:19
Ik ben extreem onhandig. Ik kan goed fietsen, maar dat heeft eeuwen geduurd. Skieen, schaatsen, rolschaatsen, dat is me nooit gelukt. Ik kan, merkwaardig genoeg, wel heel goed zwemmen. De fijne motoriek is gelukkig ook slecht.
:biggrin:

Zwemmen is, denk ik, het meest makkelijke van dat rijtje. Ik ben ook heel erg onhandig.
vrouwjagersma schreef:
02-08-2018 19:19
Ik ben extreem onhandig. Ik kan goed fietsen, maar dat heeft eeuwen geduurd. Skieen, schaatsen, rolschaatsen, dat is me nooit gelukt. Ik kan, merkwaardig genoeg, wel heel goed zwemmen. De fijne motoriek is gelukkig ook slecht.
Nu wil ik je niet nog een diagnose aanpraten (kun je verder toch weinig meer mee nu), maar klinkt wel een beetje als DCD voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Hoh gaat hard hier.

TVP
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku :cheer: miste je al
Alle reacties Link kopieren
Schaatsen kan ik niet, skeeleren toen ik klein was wel, maar mijn coördinatie is hoe ouder ik werd steeds slechter geworden; nu dus niet meer. Fietsen kan ik aardig, maar ik moet ook veel fietsen(op verschillende fietsen) voor mijn werk dus kan snel reageren.

Grove motoriek is moeilijker voor me, dingen in elkaar zetten kan ik goed; wat ook weer voor mijn werk heel belangrijk is.

Plus chronische pijn en slechte grove motoriek maakt dat ik aardig wiebelig loop :')
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
02-08-2018 18:58
Wanneer jij stelt dat ouders met ASS die zichzelf goede ouders noemen geen gelijk kunnen hebben, dan ben je het stadium van " gewoon een mening" wel voorbij. Op dat moment spreek je namelijk uit dat een bepaalde categorie ouders niet kan opvoeden, omdat jij het niet zou kunnen. Dat vind ik ook een matige onderbouwing. Ik ben een ASS'er met een slechte grove motoriek, maar er zijn vast ook zat mensen in het spectrum die wel kunnen schaatsen.

Maar goed, ik begrijp dat je nu niet meer hoeft te reageren omdat onze argumenten niet goed genoeg zijn. Ik zou graag zeggen hoe ironisch dat is, maar een echte autist heeft geen gevoel voor humor.
Heb ik dat zo stellig gezegd?
Nee dus. Ik heb letterlijk gezegd:
"Die zich redden, vast. Maar 'prima aankunnen', ik weet het niet. Ik twijfel daaraan".

Gelieve mijn woorden niet te extremiseren en niet in te hakken op dingen die ik niet gezegd heb.
Dit doe jij vaker en ik begin het echt beu te worden.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
02-08-2018 21:01
Heb ik dat zo stellig gezegd?
Nee dus. Ik heb letterlijk gezegd:
"Die zich redden, vast. Maar 'prima aankunnen', ik weet het niet. Ik twijfel daaraan".

Gelieve mijn woorden niet te extremiseren en niet in te hakken op dingen die ik niet gezegd heb.
Je ziet het echt niet hè?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
impala schreef:
02-08-2018 21:01
Heb ik dat zo stellig gezegd?
Nee dus. Ik heb letterlijk gezegd:
"Die zich redden, vast. Maar 'prima aankunnen', ik weet het niet. Ik twijfel daaraan".

Gelieve mijn woorden niet te extremiseren en niet in te hakken op dingen die ik niet gezegd heb.
Dit doe jij vaker en ik begin het echt beu te worden.
Het heeft met hakken niets te maken. Ik zeg dat ik een goede ouder ben, met ASS. Jij zegt dat het hoogst haalbare is dat ik me red. Ergo: jij vindt dat ik geen goede ouder ben. Als je niet wilt dat ik je verkeerd lees, dan moet je beter formuleren. Je twijfelige weetnietjes zijn niet voldoende om je daadwerkelijke idee te ontkrachten.
Wat jij dus best vaak doet, is heel extreem formuleren en boos worden als mensen je posts serieus nemen. Dat is best lastig, al is er een handige oplossing voor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn neefje van mijn zoon. Schattig kind maar bijna niet te houden. Vooral die buien zijn erg lastig.
Alle reacties Link kopieren
natasj2349 schreef:
02-08-2018 21:24
Mijn neefje van mijn zoon. Schattig kind maar bijna niet te houden. Vooral die buien zijn erg lastig.
????
Verkeerde topic?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
02-08-2018 21:26
????
Verkeerde topic?
Nee ik denk het niet. Ik denk dat ze bedoelt dat haar neefje autistisch is.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
02-08-2018 21:53
Nee ik denk het niet. Ik denk dat ze bedoelt dat haar neefje autistisch is.
Tja, dan zit ze toch in het verkeerde topic.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
02-08-2018 21:56
Tja, dan zit ze toch in het verkeerde topic.
hoezo?
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
02-08-2018 22:05
hoezo?
In dit topic schrijven mensen met autisme.
Dus niet de tante van de oma van een kind met autisme.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-08-2018 22:23
In dit topic schrijven mensen met autisme.
Dus niet de tante van de oma van een kind met autisme.
Behalve dan dat in de OP gewoon staat dat geïnteresseerden ook welkom zijn. Dus niet zo zuur doen. Maar dit was meer een mededeling dan een vraag, dat dan weer wel.
.
impala schreef:
02-08-2018 22:25
Behalve dan dat in de OP gewoon staat dat geïnteresseerden ook welkom zijn. Maar dit was meer een mededeling dan een vraag, dat dan weer wel.
Ik vond het echt een out of the blue post. Mijn neefje van mijn zoon. Ben nog steeds aan het nadenken over hoe dat zit. Sowieso werken mijn hersenen niet meer echt na slecht nieuws in de familie vandaag :(
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
02-08-2018 20:32
Kohaku :cheer: miste je al
Hahah hi! :hello:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
02-08-2018 22:29
Ik vond het echt een out of the blue post. Mijn neefje van mijn zoon. Ben nog steeds aan het nadenken over hoe dat zit. Sowieso werken mijn hersenen niet meer echt na slecht nieuws in de familie vandaag :(
Nou, dit topic heet: autisme, wie ook?
Antwoord: Dat neefje dus :proud:

Sterkte!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven