Bleh, wat een rotgevoel....
dinsdag 29 maart 2011 om 19:55
Nou, ik ga me er toch maar aan wagen om een topic te openen want ik het weet het even niet meer....
Sinds 2 maandjes ben ik werkloos, de eerste weken waren fijn, ik had flink de tijd om wat achterstallige dingen in huis te doen en even lekker tijd voor mezelf. Druk bezig met het zoeken naar werk, jammer dat er zo weinig vacatures zijn. Maar goed, ik merk op de dagen dat ik geen "verplichtingen" buitenshuis heb, me steeds somberder ga voelen. Ik heb nergens zin in. Ik zet de wekker expres om 7.00 uur om toch in een ritme te blijven en kruip elke ochtend braaf achter de computer om op zoek te gaan naar werk. Ook doe ik elke week een belrondje naar uitzendbureau's en houd ik mijn netwerk in de gaten op zoek naar werk.
Op de dagen dat ik de deur niet uithoef, blijf ik lang in mijn badjas zitten, geen zin om te douchen/aan te kleden. Eten koop ik voor meerdere dagen zodat ik de deur niet uithoef.
Als ik in bed lig heb ik de grootste plannen voor de volgende dag (lekker sporten, naar die en die vriendin, wat huiswerk voor mijn avondstudie maken, grote schoonmaak). Maar ik moet steeds vaker concluderen aan het einde van de middag dat ik niks heb gedaan.
Ik heb er gewoon geen zin in, geen energie voor. Ik voel me somber en als iemand belt (vriendinnen, ouders, broers, zussen) dan zie ik er tegen op om op te nemen (heb toch niks te vertellen en voel me best mislukt als ik weer moet vertellen dat ik afgewezen ben voor een functie o.i.d.)
Ik wil me gewoon weer vrolijk voelen en niet steeds somberder hoe langer de dag duurt! Ik weet alleen niet zo goed hoe ik hier uit kom. Ik heb al schema's gemaakt met 10 douchen, 12.00 huiswerk, 14.00 uur sporten etc. Maar het helpt niet, op de een of andere manier lukt het me niet om ze vol te houden.
Ik ben best een beetje bang dat ik in een depressie ofzo beland, dat lijkt me zo erg!
Sinds 2 maandjes ben ik werkloos, de eerste weken waren fijn, ik had flink de tijd om wat achterstallige dingen in huis te doen en even lekker tijd voor mezelf. Druk bezig met het zoeken naar werk, jammer dat er zo weinig vacatures zijn. Maar goed, ik merk op de dagen dat ik geen "verplichtingen" buitenshuis heb, me steeds somberder ga voelen. Ik heb nergens zin in. Ik zet de wekker expres om 7.00 uur om toch in een ritme te blijven en kruip elke ochtend braaf achter de computer om op zoek te gaan naar werk. Ook doe ik elke week een belrondje naar uitzendbureau's en houd ik mijn netwerk in de gaten op zoek naar werk.
Op de dagen dat ik de deur niet uithoef, blijf ik lang in mijn badjas zitten, geen zin om te douchen/aan te kleden. Eten koop ik voor meerdere dagen zodat ik de deur niet uithoef.
Als ik in bed lig heb ik de grootste plannen voor de volgende dag (lekker sporten, naar die en die vriendin, wat huiswerk voor mijn avondstudie maken, grote schoonmaak). Maar ik moet steeds vaker concluderen aan het einde van de middag dat ik niks heb gedaan.
Ik heb er gewoon geen zin in, geen energie voor. Ik voel me somber en als iemand belt (vriendinnen, ouders, broers, zussen) dan zie ik er tegen op om op te nemen (heb toch niks te vertellen en voel me best mislukt als ik weer moet vertellen dat ik afgewezen ben voor een functie o.i.d.)
Ik wil me gewoon weer vrolijk voelen en niet steeds somberder hoe langer de dag duurt! Ik weet alleen niet zo goed hoe ik hier uit kom. Ik heb al schema's gemaakt met 10 douchen, 12.00 huiswerk, 14.00 uur sporten etc. Maar het helpt niet, op de een of andere manier lukt het me niet om ze vol te houden.
Ik ben best een beetje bang dat ik in een depressie ofzo beland, dat lijkt me zo erg!
dinsdag 29 maart 2011 om 20:02
Kan me voorstellen dat het moeilijk is om je dag in te delen wannneer je niet echt een verplichting hebt als werk oid. Misschien is vrijwilligerswerk iets voor je? Dan ben je toch even onder de mensen, andere omgeving wat te kletsen etc. Daarbij ben je erg nuttig bezig en dat geeft een goed gevoel. Verder weet ik niet wat voor werk je zoekt en of het van toepassing is maar stel niet al te hoge eisen aan een nieuwe baan. Wanneer je iets hebt al is het niet je eerste keuze kan je makkelijker naar een ander job zoeken.
Succes en sterkte want werkeloos zijn is echt niet makkelijk!
Succes en sterkte want werkeloos zijn is echt niet makkelijk!
dinsdag 29 maart 2011 om 20:06
Wel herkenbaar hoor, van een eerdere periode dat ik werkloos was. Nu over drie dragen helaas ook, ook druk op zoek,
Over dat bellen: Je kunt ook niet vertellen waar je op schrijft, of wat minder. Even wachten tot je een tweede gesprek hebt oid. Al ben ik er van overtuigd dat ze allemaal heel erg meeleven en je bent absoluut niet mislukt! Daarbij is twee maanden echt niet zoveel om een nieuwe baan te vinden in deze tijd.
Ik heb er zelf altijd veel aan als ik vrijwilligerswerk doe. Maar dat kan ook zijn dat ik een vriend met iets help of even boodschappen haal voor een buurvrouw. Wat dat vooral met je doet is dat je je nuttig voelt.
Heb je dingen die je altijd al hebt willen doen in huis (mits betaalbaar natuurlijk) maar waar je geen tijd voor had? Doe ze nu.
Ik heb de vorige keer de kamer en de keuken gewit en de boel omgegooid in huis, mijn kledingkast grondig opgeschoond etc.
Soms helpt schrijven ook om met je gevoelens in het reine te komen, als je daar van houdt.
Verder; probeer wél naar die vriend of vriendin te gaan, zo belangrijk als je even niet automatisch contacten hebt door je werk.
En blijf lekker verder schrijven op het sollicitatietopic
Succes!
Over dat bellen: Je kunt ook niet vertellen waar je op schrijft, of wat minder. Even wachten tot je een tweede gesprek hebt oid. Al ben ik er van overtuigd dat ze allemaal heel erg meeleven en je bent absoluut niet mislukt! Daarbij is twee maanden echt niet zoveel om een nieuwe baan te vinden in deze tijd.
Ik heb er zelf altijd veel aan als ik vrijwilligerswerk doe. Maar dat kan ook zijn dat ik een vriend met iets help of even boodschappen haal voor een buurvrouw. Wat dat vooral met je doet is dat je je nuttig voelt.
Heb je dingen die je altijd al hebt willen doen in huis (mits betaalbaar natuurlijk) maar waar je geen tijd voor had? Doe ze nu.
Ik heb de vorige keer de kamer en de keuken gewit en de boel omgegooid in huis, mijn kledingkast grondig opgeschoond etc.
Soms helpt schrijven ook om met je gevoelens in het reine te komen, als je daar van houdt.
Verder; probeer wél naar die vriend of vriendin te gaan, zo belangrijk als je even niet automatisch contacten hebt door je werk.
En blijf lekker verder schrijven op het sollicitatietopic
Succes!
dinsdag 29 maart 2011 om 20:07
Kan me ook voorstellen dat je er somber van wordt, heb wel een baan maar als ik niks te doen heb op een dag dan ben ik ook futloos maar ik denk toch dat je moet proberen een ritme aan te brengen zoals je zelf aangeeft, wekker zetten, sporten etc en zoals nic aangeeft vrijwilligerswerk, staat ook goed op je cv dat je toch iets gedaan hebt in de tijd dat je zonder baan zat. Is nuttig werk, je hebt een ritme en je komt onder de mensen. Snap dat je een baan wilt in de richting die je zoekt maar als die er even niet is dan zal je toch naar andere opties moeten kijken hoe lullig ook.
Ik heb geen ervaring met depressie ofzo. Maar ik zit nu ruim een jaar thuis. Andere situatie, zelf voor gekozen om thuis voor onze dochter te zorgen. Het is moeilijk uit te leggen, maar als ik hele dagen thuis zit ga ik veel minder produktief om met mijn tijd heb. Ik word ook luier, ondanks de zorg voor een kleintje. En vind het ook moeilijker me tot dingen te zetten.
Het is voor mij een vrije keuze.
Ik weet niet hoe lang jouw situatie gaat duren. Ik ben vrijwilligerswerk gaan doen, één administratieve en één sociale baan. Paar uurtjes per week. Voor mij is dit dé oplossing. Voor jou misschien een tijdelijke. Staat ook goed op je cv, als je iets in de richting van je opleiding doet en je bent weer onder de mensen. Dat je een studie doet, is ook goed voor je eigen vooruitgang.
Ik snap ook wel wat je bedoelt met het niet op willen nemen van de telefoon, omdat je niks leuks, of nieuws hebt te vertellen. Bij mij hielp het dus een beetje structuur in mijn leven te krijgen, wat jij dus ook probeert. Misschien toch maar iedere dag naar de supermarkt. Ben je in ieder geval even buiten geweest, onder de mensen.
Het is voor mij een vrije keuze.
Ik weet niet hoe lang jouw situatie gaat duren. Ik ben vrijwilligerswerk gaan doen, één administratieve en één sociale baan. Paar uurtjes per week. Voor mij is dit dé oplossing. Voor jou misschien een tijdelijke. Staat ook goed op je cv, als je iets in de richting van je opleiding doet en je bent weer onder de mensen. Dat je een studie doet, is ook goed voor je eigen vooruitgang.
Ik snap ook wel wat je bedoelt met het niet op willen nemen van de telefoon, omdat je niks leuks, of nieuws hebt te vertellen. Bij mij hielp het dus een beetje structuur in mijn leven te krijgen, wat jij dus ook probeert. Misschien toch maar iedere dag naar de supermarkt. Ben je in ieder geval even buiten geweest, onder de mensen.
dinsdag 29 maart 2011 om 20:11
Erg herkenbaar. Toch werkt het inderdaad het beste om er juist wel op uit te gaan en weer in contact te komen met de buitenwereld. En met die schema's heb ik precies hetzelfde. Ik heb dan wel werk, maar ben zzp'er en kan vanuit huis doen en op mijn eigen tijd. Avond ervoor grootste plannen, wat ik allemaal ga doen en eindigt met niks. Terwijl ik weet dat wanneer ik het wél doe, me stukken beter voel. Dus denk wel dat daar de gedeeltelijke oplossing zit.
En nog één fijn feitje: de economie trekt aan dus de banen ook!
En nog één fijn feitje: de economie trekt aan dus de banen ook!
dinsdag 29 maart 2011 om 20:11
Bedankt voor jullie lieve reacties! Vrijwilligerswerk doe ik dus al, maar ik mag van mijn jobcoach niet meer doen omdat hij bang is dat dan geen werk meer ga zoeken. Daarnaast vind ik het zelf ook rot om ergens vrijwilligerswerk te gaan doen maar vervolgens er mee te moeten stoppen omdat ik weer werk heb, vooral naar de mensen waar ik mee werk.
dinsdag 29 maart 2011 om 20:18
@ lorelay: fijn dat je iig je vrijwilligerswerk hebt! Omdat je niet mag uitbreiden en je toch wat meer om handen wilt hebben is het ms een goed idee om voor oudere in de buurt wat klusjes te doen. Zoals boodschappen of een keer mee een ommetjes maken, ik noem maar wat. Zo heb je op die dagen toch nog sociale contacten en heb je de rest van de dag nog voldoende tijd om werk te zoeknen. Geef bij het UWV ook aan waar je tegen aan loopt. Ik snap dat ze willen dat je beschikbaar bent maar wanneer je depressief wordt ben jij (en zei dus ook) nog verder van huis! Ms kunnen ze je daarin begeleiden. Heb je een begeleider oid of zijn die al weg bezuinigd? Ms dat die je kan helpen! Sterkte!
dinsdag 29 maart 2011 om 20:22
Leuk idee van die klusjes! Ik ga morgen de straat op om oudjes aan te klampen
Het gekke is, dat ik juist geen behoefte heb aan meer sociale contacten, omdat ik degene die ik heb al niet genoeg aandacht kan schenken.
Ik ben gewoon doodsbenauwd dat dit eindigt in een depressie, dat lijkt me zo erg om daar "onder" te lijden!
Het gekke is, dat ik juist geen behoefte heb aan meer sociale contacten, omdat ik degene die ik heb al niet genoeg aandacht kan schenken.
Ik ben gewoon doodsbenauwd dat dit eindigt in een depressie, dat lijkt me zo erg om daar "onder" te lijden!

dinsdag 29 maart 2011 om 21:12
Erg herkenbaar, het is zo ongeveer mijn verhaal zelfs... meeste tips zijn al gegeven. Je hebt al meer rimte dan ik (wekker zetten, vrijwilligerswerk). Veel meer kun je ook niet doen dan ritme houden en de deur uit gaan, al is het maar om een kleine boodschap te halen.
Als familie belt hoef je ze ook niet alles te vertellen, beperk je tot het goede nieuws (tweede gesprekken)
Schreef je ook al mee op het sollicitatietopic? (schrijven zoveel mensen, ik vergeet vaak de namen...)
Als familie belt hoef je ze ook niet alles te vertellen, beperk je tot het goede nieuws (tweede gesprekken)
Schreef je ook al mee op het sollicitatietopic? (schrijven zoveel mensen, ik vergeet vaak de namen...)
dinsdag 29 maart 2011 om 21:21
dinsdag 29 maart 2011 om 21:37