Borderline wie herkent dit.
zondag 6 juli 2014 om 19:23
Beste dames en heren van het forum,
SVP NIET QUOTEN , bedankt !!
Graag wil ik jullie ongezouten, eerlijke mening vragen. In verband met mijn ziekelijke jaloezie en onzekerheid , ben ik onder behandeling van een psychiater.
Ik heb nu een tijd een relatie , maar door de jaloersheid hebben we de grootste problemen.
Wie kan me helpen relativeren ...?
Het is heel vreemd maar mijn jaloezie bestaat uit gedachten over het verleden van mijn vriend en dingen die hij gezegd heeft vnl over sex.
Zo heeft hij bv gezegd we gaan net zo lang door tot we samen gaan kotsen.
(In mijn hoofd is mijn waarheid dan dat ze net zo lang door sexten tot hij klaarkwam en zij ging spuiten)
Of hij met zijn vinger snel te bewegen in mijn navel en zegt dan psssjjjjtttt .
( de waarheid in mijn hoofd is dat hij iemand spuitend klaar liet komen)
Of ik vroeg ben ik de mooiste vriendin die je ooit hebt gehad ?
Dan zei hij nee , maar je bent wel het leukste totaalplaatje.
Later vertelde hij me dat dit allemaal niet klopt en dat hij het anders bedoeld heeft dan dat ik het interpreteer omdat hij dacht dat ik vreselijk veel ervaring had en hij zich onzeker voelde en stoer gepraat heeft.
Mijn gedachten slopen me ik kan nergens meer van genieten en ben steeds boos door deze zinnen.
Er schijnt een deel van mijn hersenen niet te kunnen relativeren en een ander had zich hier misschien helemaal niet druk om gemaakt.
Ik ben ook depressief bevonden.
Zelf denk ik nog steeds aan borderline, woede aanvallen, jaloezie , driftbuien, noem maar op.
Willen jullie me alsjeblieft proberen te relativeren of een schop onder mijn kont geven.
Mijn vriend is lief eerlijk betrouwbaar en verder alles voor me, hij hoeft niet afgekraakt te worden, de problemen liggen bij mij...
SVP NIET QUOTEN , bedankt !!
Graag wil ik jullie ongezouten, eerlijke mening vragen. In verband met mijn ziekelijke jaloezie en onzekerheid , ben ik onder behandeling van een psychiater.
Ik heb nu een tijd een relatie , maar door de jaloersheid hebben we de grootste problemen.
Wie kan me helpen relativeren ...?
Het is heel vreemd maar mijn jaloezie bestaat uit gedachten over het verleden van mijn vriend en dingen die hij gezegd heeft vnl over sex.
Zo heeft hij bv gezegd we gaan net zo lang door tot we samen gaan kotsen.
(In mijn hoofd is mijn waarheid dan dat ze net zo lang door sexten tot hij klaarkwam en zij ging spuiten)
Of hij met zijn vinger snel te bewegen in mijn navel en zegt dan psssjjjjtttt .
( de waarheid in mijn hoofd is dat hij iemand spuitend klaar liet komen)
Of ik vroeg ben ik de mooiste vriendin die je ooit hebt gehad ?
Dan zei hij nee , maar je bent wel het leukste totaalplaatje.
Later vertelde hij me dat dit allemaal niet klopt en dat hij het anders bedoeld heeft dan dat ik het interpreteer omdat hij dacht dat ik vreselijk veel ervaring had en hij zich onzeker voelde en stoer gepraat heeft.
Mijn gedachten slopen me ik kan nergens meer van genieten en ben steeds boos door deze zinnen.
Er schijnt een deel van mijn hersenen niet te kunnen relativeren en een ander had zich hier misschien helemaal niet druk om gemaakt.
Ik ben ook depressief bevonden.
Zelf denk ik nog steeds aan borderline, woede aanvallen, jaloezie , driftbuien, noem maar op.
Willen jullie me alsjeblieft proberen te relativeren of een schop onder mijn kont geven.
Mijn vriend is lief eerlijk betrouwbaar en verder alles voor me, hij hoeft niet afgekraakt te worden, de problemen liggen bij mij...
maandag 7 juli 2014 om 20:32
maandag 7 juli 2014 om 20:33
Juiiisssssstt Rochel dat soort dingen wil ik horen.
Ik mag god op mijn knietjes danken dat hij nog bij me is .
Maak hem echt bijna gek.
En daarom denk ik aan borderline, tot het uiterste drijven, spijt hebben, opnieuw beginnen en dan me weer boos voelen worden.
Over dit of iets anders onbenulligs.
Steeds het aantrekken en afstoten verhaal.
Dank voor jullie reacties, van me afschrijven vind ik al fijn.
Is zo'n raar onderwerp om met bekenden te bespreken .
Ik mag god op mijn knietjes danken dat hij nog bij me is .
Maak hem echt bijna gek.
En daarom denk ik aan borderline, tot het uiterste drijven, spijt hebben, opnieuw beginnen en dan me weer boos voelen worden.
Over dit of iets anders onbenulligs.
Steeds het aantrekken en afstoten verhaal.
Dank voor jullie reacties, van me afschrijven vind ik al fijn.
Is zo'n raar onderwerp om met bekenden te bespreken .
maandag 7 juli 2014 om 20:35
maandag 7 juli 2014 om 20:41
Is het een idee om iets af te spreken met je vriend?
Dat hij " STOP " zegt als jij erover begint, dat hij niet !! meer begint met weer uitleggen wat er gezegd is, wat hij gedaan heeft, etc. en dat hij even weg gaat als jij door blijft gaan?
Of draai jij dan letterlijk door?
Mij lijkt het voor hém in ieder geval wel lekker duidelijk. En dat hij door draait wil jij ook niet.
Dat hij " STOP " zegt als jij erover begint, dat hij niet !! meer begint met weer uitleggen wat er gezegd is, wat hij gedaan heeft, etc. en dat hij even weg gaat als jij door blijft gaan?
Of draai jij dan letterlijk door?
Mij lijkt het voor hém in ieder geval wel lekker duidelijk. En dat hij door draait wil jij ook niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 7 juli 2014 om 20:43
Wat voor afleiding zoek jij als je dit soort dingen denkt? Volgens mij geen échte afleiding, want je dropt je vragen bij je vriend. Je kan natuurlijk ook je hardloopschoenen aan trekken en buiten je koppie leeg gaan maken. Of de badkamer gaan boenen.
maandag 7 juli 2014 om 20:45
Spreek met jezelf af dat je iets gaat DOEN als je begint te malen. Tien keer de trap op en af.
Nog eens tien als het niet stopt.
Na een half uur ben je alleen nog maar bezig met hoe je weer op adem komt en je spierpijn.
En ik denk dat je na een paar dagen het wel uit je hoofd laat te lang te blijven piekeren.
Nog eens tien als het niet stopt.
Na een half uur ben je alleen nog maar bezig met hoe je weer op adem komt en je spierpijn.
En ik denk dat je na een paar dagen het wel uit je hoofd laat te lang te blijven piekeren.
maandag 7 juli 2014 om 20:46
quote:missoni schreef op 07 juli 2014 @ 20:44:
Bgb hij wil dan weggaan en dan hou ik hem met alle macht tegen.
Bang dat hij nooit meer terugkomt , tot nu toe is dat gelukkig nooit gebeurd.
Dat zou moeten , een duidelijk halt toeroepen, maar idd draai ik dan echt door.
En afspreken dat hij dan weggaat voor een half uurtje?
Je duwt hem van je af, meid. Straks gebeurt datgene waar je zo bang voor bent omdat hij het niet meer vol houdt.
Bgb hij wil dan weggaan en dan hou ik hem met alle macht tegen.
Bang dat hij nooit meer terugkomt , tot nu toe is dat gelukkig nooit gebeurd.
Dat zou moeten , een duidelijk halt toeroepen, maar idd draai ik dan echt door.
En afspreken dat hij dan weggaat voor een half uurtje?
Je duwt hem van je af, meid. Straks gebeurt datgene waar je zo bang voor bent omdat hij het niet meer vol houdt.
maandag 7 juli 2014 om 20:47
En rochel, klopt ik wil een etiket, hoe stom ook,
Om mijn gedrag maar een naam te kunnen geven.
Maar je hebt gelijk, mag geen excuus zijn om iemand het leven zuur te maken.
Dat moet ik idd gaan doen BGB , frustratie botvieren op iets anders en niet op hem, hij die er niets aan kan doen en alleen het goede met me voorheeft.
Dit is een fijne spiegel, rationeel weet ik dondersgoed hoe verkeerd ik bezig ben.
Nogmaals bedankt dames
Om mijn gedrag maar een naam te kunnen geven.
Maar je hebt gelijk, mag geen excuus zijn om iemand het leven zuur te maken.
Dat moet ik idd gaan doen BGB , frustratie botvieren op iets anders en niet op hem, hij die er niets aan kan doen en alleen het goede met me voorheeft.
Dit is een fijne spiegel, rationeel weet ik dondersgoed hoe verkeerd ik bezig ben.
Nogmaals bedankt dames
maandag 7 juli 2014 om 20:51
Ja dat klopt Bianca straks gebeurt datgene , dat zegt hij ook , dan kun je zeggen , zie je wel, hij laat me in de steek.
Terwijl ik de trigger ben, over iets normaals (hedendaags) hebben we nooit iets aan de hand.
Ik denk dat ik maar iets actiefs ga en blijf doen als de gedachten me weer dwarsbomen, bijna heel de dag door.
En nee nog geen slotje
Terwijl ik de trigger ben, over iets normaals (hedendaags) hebben we nooit iets aan de hand.
Ik denk dat ik maar iets actiefs ga en blijf doen als de gedachten me weer dwarsbomen, bijna heel de dag door.
En nee nog geen slotje